kontrolka oleju

Data: 2012-02-09 23:49:25
Autor: M1SLQ
kontrolka oleju
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem? Pacjent to ośmiozaworowy benzyniak 1,4, świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).

Pozdrawiam

Data: 2012-02-10 01:22:00
Autor: Tomasz Pyra
kontrolka oleju
On Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ wrote:

[...]

Pewnie coś źle poskładane po tym remoncie i gdzieś olej leci (być może do
środka).

Ewentualnie problem z czujnikiem lub jego elektryką.

Nim rozbierzesz silnik, podłącz manometr zamiast czujnika i zobacz czy
faktycznie ciśnienie jest niskie. Jeśli tak, to przyczyny trzeba szukać w
środku silnika, a możliwości jest bardzo dużo.

Data: 2012-02-10 01:30:42
Autor: kogutek
kontrolka oleju
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
> [...]

faktycznie ciśnienie jest niskie. Jeśli tak, to przyczyny trzeba szukać w
środku silnika, a możliwości jest bardzo dużo.
Silnika nie da się źle poskładać żeby dało się go uruchomić. A ten jeździ.
Olej zawsze leci do środka. Pewno nie uwierzysz ale wylatuje spod panewek i
leci do miski. Zamiast spytać co było robione w ramach remontu to jakieś
dziwne teorie produkujesz. --

Data: 2012-02-10 09:41:04
Autor: AZ
kontrolka oleju
On 02/10/2012 02:30 AM, kogutek wrote:

[...]

A w silniku olejem są smarowane tylko panewki...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-10 12:34:58
Autor: kogutek
kontrolka oleju
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
> [...]
> dziwne teorie produkujesz.

A w silniku olejem są smarowane tylko panewki...

U mnie pompa wody jest smarowana olejem z miski. I co z tego. Zawsze olej
wraca do miski. Nie znany jest zakres remontu. Jak silnik ma z 200 tysięcy i
nie zrobili szlifu wału, wałka rozrządu itp. To ze względu na zużycie
ciśnienia oleju nie będzie. Tak wiem silnik co ma 200 tysięcy to dopiero
dotarty jest. Szkoda że to ze słynnych trzech prawd gówno prawda. --

Data: 2012-02-10 16:15:26
Autor: AZ
kontrolka oleju
On 02/10/2012 01:34 PM, kogutek wrote:

[...]

No i co z tego, że olej wraca do miski skoro nie ma go pod odpowiednim ciśnieniem tam gdzie powinien być? Wystarczy, źle przykręcony/odkręcony przewód olejowy żeby uciekało ciśnienie i brakowało go na panewkach/górze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-10 15:41:13
Autor: kogutek
kontrolka oleju
> [...]
No i co z tego, że olej wraca do miski skoro nie ma go pod odpowiednim ciśnieniem tam gdzie powinien być? Wystarczy, źle przykręcony/odkręcony przewód olejowy żeby uciekało ciśnienie i brakowało go na panewkach/górze.

Znasz zakres remontu? To że ktoś napisał że kapitalny może nie odpowiadać
remontowi kapitalnemu. Kumasz? Dokąd nie napisze co było zrobione udzielanie
jakiejkolwiek odpowiedzi jest głupotą. A że tu dużo głupich to i odpowiedzi dużo. --

Data: 2012-02-10 20:40:35
Autor: M1SLQ
kontrolka oleju
Znasz zakres remontu? To że ktoś napisał że kapitalny może nie odpowiadać
remontowi kapitalnemu. Kumasz? Dokąd nie napisze co było zrobione udzielanie
jakiejkolwiek odpowiedzi jest głupotą.

Kurcze, przyznam się że nie wiem co dokładnie było zrobione poza wymianą wszystkich zaworów, założeniem nowego kompletnego rozrządu, poduszki silnika, pompy wody.

Data: 2012-02-10 23:26:34
Autor: kogutek
kontrolka oleju
M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał(a):
> [...]

Kurcze, przyznam się że nie wiem co dokładnie było zrobione poza wymianą wszystkich zaworów, założeniem nowego kompletnego rozrządu, poduszki silnika, pompy wody.
jak nie szlifowali wału i wałka rozrządu to może być przyczyna niskiego
ciśnienia. Sprawę pogorszyło rozkręcenie korbowodów jak nie wymienili panewek
na takie jak były tylko nowe. Skręcili na stare panewki. One zawsze się ruszą
po rozkręceniu. Przed rozkręceniem były wypracowane do wału. Po ruszeniu
zaczęły w innym miejscu pracować. Niby różnice w położeniu w setkach ale ma to
wpływ. jaki to cudo ma przebieg?

Data: 2012-02-10 23:48:38
Autor: kogutek
kontrolka oleju
> [...]
> zaczęły w innym miejscu pracować. Niby różnice w położeniu w setkach > ale ma to

jak to nie jest coś prozaicznego w stylu uszkodzony czujnik to rokowania nie
są dobre. Tylko przy hamowaniu silnikiem się zapala czy przy hamowaniu bez
silnika też?

Data: 2012-02-11 01:10:47
Autor: M1SLQ
kontrolka oleju
jak to nie jest coś prozaicznego w stylu uszkodzony czujnik to rokowania nie
są dobre. Tylko przy hamowaniu silnikiem się zapala czy przy hamowaniu bez
silnika też?

No więc, przy zejściu obrotów poniżej jakichś 1500, czyli końcowa faza hamowania silnikiem, lub bieg jałowy, lub jazda z prędkością silnika poniżej wspomnianych 1500 obrotów (chociaż tak to chyba tylko masochista jeździ)

Data: 2012-02-11 01:14:00
Autor: AZ
kontrolka oleju
On 02/11/2012 01:10 AM, M1SLQ wrote:

[...]
To lepiej tak nie jeździj tylko od razu sprawdź manometrem ciśnienie oleju bo wskazuje to na to, że ciśnienie gdzieś ucieka, przy większych obrotach pompa ma większą wydajność to nadrabia.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-11 00:49:56
Autor: AZ
kontrolka oleju
On 02/11/2012 12:26 AM, kogutek wrote:

[...]

Większych bzdur dawno nie czytałem. Może jeszcze napiszesz, że panewki dociera się do wału?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-10 23:56:38
Autor: kogutek
kontrolka oleju
> [...]
> wpływ. jaki to cudo ma przebieg?

Większych bzdur dawno nie czytałem. Może jeszcze napiszesz, że panewki dociera się do wału?

To Ty umiesz czytać? Pierwsze słyszę. --

Data: 2012-02-10 18:44:26
Autor: Tomasz Pyra
kontrolka oleju
On Fri, 10 Feb 2012 16:15:26 +0100, AZ wrote:

[...]

Nie sądzę żebyś był w stanie przekonać kogutka do czego używany jest w
silniku olej, skąd się bierze i dokąd zmierza ;)

Data: 2012-02-10 17:50:41
Autor: kogutek
kontrolka oleju
> [...]

Nie sądzę żebyś był w stanie przekonać kogutka do czego używany jest w
silniku olej, skąd się bierze i dokąd zmierza ;)
Jasne Ty jesteś ekspertem samochodowym bo masz wyścigówkę CC. Żałosny jesteś. --

Data: 2012-02-10 19:18:27
Autor: Tomasz Pyra
kontrolka oleju
On Fri, 10 Feb 2012 17:50:41 +0000 (UTC), kogutek wrote:

[...]

Jak już sobie pozwalasz na osobiste wycieczki, to tak ogólnie zbiorczo za
wszystko co na p.m.s. wypisujesz:
Bo widać że się interesujesz techniką motoryzacjną, zabierasz głos chyba w
każdym wątku który tego dotyczy, ale naprawdę - nie mając żadnej wiedzy w
tych tematach powinieneś raczej pytać i czytać, a nie wygłaaszać to co
wygłaszasz.
Albo chociaż zaczynaj swoje teorie od "wydaje mi się że...".

Bo to że nigdy w życiu nie widziałeś silnika od środka, to nie ulega
wątpliwości, choćby po tym co napisałeś w tym wątku. A wypisujesz na tej grupie takie bzdury na temat mechaniki i motoryzacji,
że po prostu ręce opadają i trudno to nawet komentować czy prostować.

A przez to że czasami uzyjesz fachowego słownictwa, mniej zorientowani w
temacie ludzie mogą ulec wrażeniu że posiadasz jakąś tam wiedzę, podczas
gdy to co piszesz to bełkot. Poziom mniej-więcej Koliny który przewija się
po różnych grupach - "nie wiem, nie znam się, ale chętnie się wypowiem
używając kilku fachowo brzmiących słów".

Bo oczywiście wypowiedzieć może się każdy, ale miej świadomość że pisząc
autorytatywnie takie cuda jak "Silnika nie da się źle poskładać żeby dało
się go uruchomić." być może fundujesz właśnie komuś kto w to uwierzy bardzo
kosztowną naprawę silnika.
Ktoś to przeczyta, uzna za prawdę, uwierzy i rozwali sobie silnik w który
ktoś źle poskładał.

Bo wystarczy choćby nie przykręcić przewodu olejowego w głowicy, dyszy
natryskującej olej, czy choćby takie banały jak smok w misce - przyczyn
niskiego ciśnienia oleju jest naprawdę wiele i dlatego pierwsze
uruchomienie silnika po remoncie to powinno być uruchomienie go z
manometrem monitorującym ciśnienie oleju.

Data: 2012-02-10 20:00:59
Autor: Artur Maśląg
kontrolka oleju
W dniu 2012-02-10 02:30, kogutek pisze:
[...]

A może to Ty jesteś tym genialnym mechanikiem, który robił remont
silnika w maluchu mojego znajomego i tłumaczył, że silnik super
chodzi, a kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie po jakimś czasie jak
się trochę dotrze - dobrze, że znajomy tuż przed odebraniem
jednak zadzwonił do mnie z pytaniem, czy to tak ma być.
Oj, wesoło było jak przyjechałem ;)

Ba, to może się dodatkowo znamy? ;)

Data: 2012-02-10 21:06:19
Autor: marcin
kontrolka oleju
Oj, wesoło było jak przyjechałem ;)

napisz co bylo dalej

Data: 2012-02-10 23:28:20
Autor: kogutek
kontrolka oleju
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Oj, wesoło było jak przyjechałem ;)

napisz co bylo dalej
On wtedy na rowerku z trzema kółkami jeździł. Dalej zrobił siku i kupę w
pieluchę. --

Data: 2012-02-10 07:40:10
Autor: Bastion
kontrolka oleju

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Czujnik cisnienia oleju do wymiany.

Data: 2012-02-10 07:56:22
Autor: Agent
kontrolka oleju

[...]

Ty lepiej weź szybko pomierz to cisnienie. KOlega tak miał też po remoncie silnika. Kontrolka mu sie żarzyła na wolnych. Po 2 tygodniach silnik znowu do remontu bo zatarty.

Data: 2012-02-10 13:45:26
Autor: gregor
kontrolka oleju
W dniu 2012-02-09 23:49, M1SLQ pisze:
[...]

Jak u mnie ostatnio się świeciła kontrolka od oleju (Rover 420Si) to miałem "padniętą" masę tj. przewód od aku do budy (był urwany na mocowaniu)

gregor

Data: 2012-02-10 16:37:37
Autor: Icek
kontrolka oleju
[...]

niski poziom oleju

Icek

Data: 2012-02-14 21:28:14
Autor: Adam Płaszczyca
kontrolka oleju
Dnia Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ napisał(a):

Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem?

Sprawdziłes poziom oleju?

--

kontrolka oleju