konwersja szosa -> przełajówka (gravel?)

Data: 2021-01-17 00:27:25
Autor: Bogumił
niedziela, 17 stycznia 2021 o 08:32:54 UTC+1 PeJot napisał(a):
W dniu 2021-01-16 o 19:56, JaceK pisze:
> Czy ktoś z Państwa praktykował przekonwertowanie klasycznego roweru > szosowego na rower przełajowy lub rower typu gravel? Z jakimi kłopotami > w temacie kompatybilności/wygody trzeba się liczyć? Jak jest z geometrią > po takiej zmianie?
Nie odważył bym się na taką konwersję. Szosa jest zbyt delikatna i wcześniej czy później skończy się np. pękniętą ramą, połamanym widelcem albo kołami w 8. W drugą stronę, tzn. gravel - szosa już lepiej. -- P. Jankisz Sygnaturka zastępcza

Taka konwersja wyglądałaby pokracznie.
1 Problem to szerokość opon jaką włożysz. Przełaj 35mm gravel 35+
2 Hamulce. Szosowe szczeki nie będą tak efektywne.
3 Podniesienie pozycji z patrzącej na oś koła na patrząca przed siebie. W sensie pochylenia się na rowerze.
Zwykle robi się kątem główki i jej wysokością.. Rasowe gravele mają kąt główki pożyczony z MTB.
Gravela właśnie budowanym z ramy MTB wzbogacając barankiem.

Data: 2021-02-02 11:12:48
Autor: bans
konwersja szosa -> przełajówka (gravel?)
niedziela, 17 stycznia 2021 o 09:27:26 UTC+1 Bogumił napisał(a):

 Przełaj 35mm gravel 35+

OT, ale skończcie z tym teoretyzowaniem i  bajkami że do przełajówki nie można włożyć szerszych opon.  Mam Ridleya X-Ride, to jest wręcz wzorcowa przełajówka - bez problemu wkładam opony o zmierzonej (!) szerokości 41mm.

--
bans
http://rowerigory.pl

konwersja szosa -> przełajówka (gravel?)