kopia dysku - bit w bit - czym?

Data: 2010-07-26 12:44:36
Autor: adresss
kopia dysku - bit w bit - czym?
Czesc,

czym moge wykonac kopie dysku bit-w-bit? Mam 2 identyczne dyski i na
jednym z nich rozlecial sie filesystem i pewnie bedzie poddawany
jakiemus tam recovery i przed tymi poczynaniami, chcialby zrobic kopie
tego co jest. Czym to zrobic? Najchetniej bym wystartowal z CD i spod
tego wykonal te kopie. Dysk WD2000 (186GB) ATA.

Mozecie cos doradzic?

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-26 12:52:59
Autor: monter
kopia dysku - bit w bit - czym?
Wprawdzie problem bardziej software'owy, a grupa o sprzęcie, ale co tam :)

Podłączasz oba dyski do jednego komputera, uruchamiasz niemal dowolną współczesną dystrybucję linuksa typu live-cd i z linii poleceń czarujesz sobie (jako root):

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

zakładając, że dysk źródłowy to "sda", zaś docelowy "sdb"

Jest coÅ› takiego jak "Ghost4Linux"
http://sourceforge.net/projects/g4l/
który ułatwia sprawę.

Jeśli nie znasz w/w narzędzi to zacznij od lektury dokumentacji
http://downloads.sourceforge.net/project/g4l/g4l%20documentation/g4lmod0.16.pdf/g4lmod0.16.pdf?use_mirror=ovh&ts=1280141432
i rzuć okiem na str. 5 - tryb "RAW mode"

Powodzenia!

Data: 2010-07-26 13:53:40
Autor: Tomek
kopia dysku - bit w bit - czym?
monter pisze:
dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

zakładając, że dysk źródłowy to "sda", zaś docelowy "sdb"

A wcześniej 3 razy sprawdź, który jest który - bo jak pomylisz to pozamiatane.

Data: 2010-07-26 14:05:17
Autor: monter
kopia dysku - bit w bit - czym?
A wcześniej 3 razy sprawdź, który jest który - bo jak pomylisz to
pozamiatane.

nie tyle pozamiatane, co skopiowane :) hehehe, tylko tak na odwrót !

Z premedytacją piszę o programie dd, bo to naprawdę pożyteczne narzędzie (choć powolne), które wiele zdziała we wprawnych rękach, gdzie amator używający ghosta rozkłada ręce...

Data: 2010-07-26 16:44:12
Autor: Rados³aw Sokó³
kopia dysku - bit w bit - czym?
W dniu 26.07.2010 12:44, adresss@poczta.pl pisze:
czym moge wykonac kopie dysku bit-w-bit? Mam 2 identyczne dyski i na

Choæby gparted -- dostêpne s± wersje uruchamiane bezpo¶rednio
z CD czy pen-drive.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-07-26 18:39:35
Autor: Seba_Fan
kopia dysku - bit w bit - czym?

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:uipq46dhmtk7c6r2384813hu6klmsquig04ax.com...
[...]

Acronic tego nie ma?
moze warto sprawdzic, nie jest drogi program a bardzo fajny

Data: 2010-07-26 19:14:01
Autor: Giecze
kopia dysku - bit w bit - czym?
Seba_Fan wrote:

> [...]
>
> -- > ThinkXtra

Acronic tego nie ma?
moze warto sprawdzic, nie jest drogi program a bardzo fajny

Masz na my¶li Acronisa (TrueImage)? Posiadaczy dysków Seagate mog± siê
zainteresowaæ Seagate DiscWizard (darmo, obciêty TrueImage).

Grzegorz

Data: 2010-07-26 19:45:59
Autor: Michal Kawecki
kopia dysku - bit w bit - czym?