korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami

Data: 2016-07-31 12:43:13
Autor: DeK
korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami
Mam prośbę do posiadaczy powyższych korb (XT FC M760 oraz XT FC M770) o
zmierzenie suwmiarką grubości tarcz i odstępu między tarczami.

DeK

Data: 2016-08-01 01:28:05
Autor: Ignac
korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami
W dniu niedziela, 31 lipca 2016 12:43:51 UTC+2 użytkownik DeK napisał:

Mam prośbę...

Ale jaka jest istota problemu, czyli o co się rozchodzi?

Data: 2016-08-01 12:08:33
Autor: DeK
Ignac pisze:

Ale jaka jest istota problemu, czyli o co się rozchodzi?

Chodzi o to, że mam starszej generacji korbę i chciałem zweryfikować czy
obsłuży mi 9 rzędowy węższy łańcuch.
O ile grubość tarcz może być zbliżona tak prawdopodobnie odstępy między
tarczami są we wspomnianych korbach mniejsza. W korbie którą mam mógłbym
zastosować mniejsze podkładki dystansowe ale nie wiem jak duże są te
różnice i czy korba którą mam bez problemu będzie grać z 9 rzędowym
łańcuchem.

DeK

Data: 2016-08-01 05:18:58
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 12:09:11 UTC+2 użytkownik DeK napisał:
Ignac pisze:

> Ale jaka jest istota problemu, czyli o co się rozchodzi?

Chodzi o to, że mam starszej generacji korbę i chciałem zweryfikować czy
obsłuży mi 9 rzędowy węższy łańcuch.

Szerokość wewnętrzna w łańcuchach 6/7/8-rzędowych jest ta sama wynosi 12/128?
a w 9/10/11-rzędowych też jest ta sama i wynosi 11/128?.
Czyli do napędu 8x można włożyć korbę 9x, ale nie odwrotnie.
Imo łańcuch na przekosach będzie się klinował. Choć ze środkowej tarczy i na środkowych zębatkach kasety może pracować poprawnie.
Ponadto łańcuch, kaseta i manetka tylna muszą być z tej samej grupy 9x,
bo odstępy między zębatkami kasety i ich grubość, oraz uskok linki w manetce
tylnej są inne niż napędzie w 8x.
A przerzutki przednie dedykowane do napędów 9x mają węższe prowadnice wewnętrzne niż 8x.
Tu masz wszystko:
http://roweroweporady.pl/kompatybilnosc-napedow-rowerowych/

Imo, jeśli chcesz przejść z napędu 8x na 9x to trzeba wymienić wszystko,
zostaw tylko korby z 8x (możesz spróbować podszlifować tarcze z ich grubości
do węższego łańcucha 9x), ale to jest totalna kaszana.
Jak się nie uda to tylko dokupisz wtedy korby do napędu 9x.
A stare graty możesz sprzedać na aledrogo i obniżysz sobie koszty przejscia na 9x!

Data: 2016-08-01 14:19:10
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-01 o 12:08, DeK pisze:

[...]

Kiedyś kombinowałem z dystansami w korbach na 8 rzędów i podkładkami 0.5 do 1 mm. Ogólnie jeśli przednia przerzutka da się zestroić dla największej i najmniejszej koronki, to środek zwykle wychodzi sam. Mam gdzieś pomierzone różne korby Shimano 8 rzędowe i faktycznie położenie środka jest dosyć luźne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-01 09:16:08
Autor: PeJot
W dniu 2016-07-31 o 12:43, DeK pisze:
Mam prośbę do posiadaczy powyższych korb (XT FC M760 oraz XT FC M770) o
zmierzenie suwmiarką grubości tarcz i odstępu między tarczami.

*Suwmiarką* dokładnie nie da się zmierzyć odstępu pomiędzy tarczami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-01 02:51:15
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 09:16:03 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> zmierzenie suwmiarką grubości tarcz i odstępu między tarczami.

*Suwmiarką* dokładnie nie da się zmierzyć odstępu pomiędzy tarczami.

Oczywiście, że się da, wykorzystując wysuwający się z tyłu kawałek.

Data: 2016-08-01 14:14:33
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-01 o 11:51, rmikke pisze:
[...]

Równie dokładnie zrobisz to metrem krawieckim.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-01 05:30:07
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 14:14:29 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> Oczywiście, że się da, wykorzystując wysuwający się z tyłu kawałek.

Równie dokładnie zrobisz to metrem krawieckim.

Nie wiem, może tylko ja mam taką cudowną suwmiarkę, której ten
suwający się kawałek wystaje z tyłu dokładnie tyle, ile jest
między szczękami suwmiarki i można go użyć np. do pomiaru
głębokości dziury, albo odstępu między tarczami korby...

Data: 2016-08-01 10:54:34
Autor: ąćęłńóśźż
korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami
Można próbować zmierzyć odległości od jakiegoś stałego punktu (np. od ramy) i wyliczyć różnicę.

-- -- -