korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami

Data: 2016-08-01 09:16:08
Autor: PeJot
korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami
W dniu 2016-07-31 o 12:43, DeK pisze:
Mam prośbę do posiadaczy powyższych korb (XT FC M760 oraz XT FC M770) o
zmierzenie suwmiarką grubości tarcz i odstępu między tarczami.

*Suwmiarką* dokładnie nie da się zmierzyć odstępu pomiędzy tarczami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-01 02:51:15
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 09:16:03 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> zmierzenie suwmiarką grubości tarcz i odstępu między tarczami.

*Suwmiarką* dokładnie nie da się zmierzyć odstępu pomiędzy tarczami.

Oczywiście, że się da, wykorzystując wysuwający się z tyłu kawałek.

Data: 2016-08-01 14:14:33
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-01 o 11:51, rmikke pisze:
[...]

Równie dokładnie zrobisz to metrem krawieckim.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-01 05:30:07
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 14:14:29 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> Oczywiście, że się da, wykorzystując wysuwający się z tyłu kawałek.

Równie dokładnie zrobisz to metrem krawieckim.

Nie wiem, może tylko ja mam taką cudowną suwmiarkę, której ten
suwający się kawałek wystaje z tyłu dokładnie tyle, ile jest
między szczękami suwmiarki i można go użyć np. do pomiaru
głębokości dziury, albo odstępu między tarczami korby...

Data: 2016-08-01 10:54:34
Autor: ąćęłńóśźż
korba XT FC M760 oraz XT FC M770 - grubość tarczy i odstęp między tarczami
Można próbować zmierzyć odległości od jakiegoś stałego punktu (np. od ramy) i wyliczyć różnicę.

-- -- -