korba fc3450 - pytania o opinie

Data: 2009-12-08 22:13:52
Autor: sosik
korba fc3450 - pytania o opinie
Witam.
Niestety korba "no name" w moim rowerze wymaga wymiany.
Na allegro znalazlem korbe fc3450.
I mam pare pytan:
1. Czy ta koba nadaje sie do roweru typu trekking ? - Chodzi mi glownie o jazde po asfalcie w miescie, czasem jakis dluzszy wypadzik ( do 100 km ) poza miasto.
2. Jak z wytrzymaloscia takiej korby (pytanie do uzytkownikow takowej ) - jestem raczej "niskoobrotowy" - nizsza kadencja ale wieksza sila.
3. czy do zamontowania potrzebuje jakis specjalnych narzedzi ?

Z gory dziekuje za odpowiedz i serdecznie pozdrawiam.
sosik

Data: 2009-12-09 00:16:35
Autor: szaman
korba fc3450 - pytania o opinie
sosik wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Witam.
Niestety korba "no name" w moim rowerze wymaga wymiany.
Na allegro znalazlem korbe fc3450.

jeśli się nie mylę to chyba jakaś niższa szosowa, może sora?

I mam pare pytan:
1. Czy ta koba nadaje sie do roweru typu trekking ? - Chodzi mi glownie o jazde po asfalcie w miescie, czasem jakis dluzszy wypadzik ( do 100 km ) poza miasto.

Jest to korba szosowa, zależy jakie lubisz przełożenia:)

3. czy do zamontowania potrzebuje jakis specjalnych narzedzi ?

Zakładając, że teraz masz coś z supportem - musisz go najpierw zdemontować. Więc narzędzia są potrzebne.
Jeśli terasz masz coś ze sztywną osią - w sumie bez narzędzi mogło by się udać, choć czasem dobrze przy zmainie przegwintować ramę.

Z Twojego pytania wnioskuję, że nigdy nie miałeś do czynienia z wymianą mechanismu korbowego - więc może lepeij do serwisu - za grosze Ci wymienią, nadto powinni to zrobić dobrze:)

pozdrawaim,
Bartek

Data: 2009-12-09 07:17:41
Autor: sosik
szaman pisze:

jeśli się nie mylę to chyba jakaś niższa szosowa, może sora?

tak to korba sora - SORA fc3450 HOLLOWTECH II

Jest to korba szosowa, zależy jakie lubisz przełożenia:)

Lubie ciezsze przelozenia wiec sie nada :)

[...]

Support daja w komplecie z korba. Wymienialem juz w swoim rowerze support ( pakiet ) i nie bylo w tym nic trudnego. Dlatego sie pytam czy w tym przypadku sa jakies specjalne "myki" o ktorych trzeba wiedziec ?

pozdrawiam
sosik

Data: 2009-12-09 16:28:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korba fc3450 - pytania o opinie
sosik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Support daja w komplecie z korba. Wymienialem juz w swoim rowerze support ( pakiet ) i nie bylo w tym nic trudnego. Dlatego sie pytam czy w tym przypadku sa jakies specjalne "myki" o ktorych trzeba wiedziec ?

Myków nie ma, po prostu suport inaczej wygląda oraz jest taka plastikowa
nakrętka, która służy pewnie zablokowaniu korby na miejscu.

Data: 2009-12-09 20:43:19
Autor: szaman
korba fc3450 - pytania o opinie
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Myków nie ma, po prostu suport inaczej wygląda oraz jest taka plastikowa
nakrętka, która służy pewnie zablokowaniu korby na miejscu.

A drugie jej zastosowanie - to denerwowanie użytkownika po zaginięciu... (nie użytkownika, a nakrętki oczywiście:))

sz

Data: 2009-12-10 07:11:10
Autor: sosik
szaman pisze:
> [...]
>>

> A drugie jej zastosowanie - to denerwowanie użytkownika po zaginięciu...
> (nie użytkownika, a nakrętki oczywiście:))

Wielkie dzieki za informacje.Bede na nia uwazal.
Wiekszosc rzeczy przy rowerze robie sam. To tez jakas dodatkowa frajda jest z posiadania rowerka :).
Planuje wiekszy remoncik ( wymiana calego napedu + amortyzaroa ) wiec licze na niezla zabawe :). Narazie jestem na etapie szukania czesci.

Dziekuje i pozdrawiam
sosik

Data: 2009-12-09 16:27:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korba fc3450 - pytania o opinie
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Z Twojego pytania wnioskuję, że nigdy nie miałeś do czynienia z wymianą mechanismu korbowego - więc może lepeij do serwisu - za grosze Ci wymienią, nadto powinni to zrobić dobrze:)

Bartku... Ja, doświadczenia nie mając w ogóle, wymieniłem cały napęd w
swoim rowerze.
Powiedz, jak się uczyć inaczej niż na własnym rowerze? ;-)

Data: 2009-12-09 20:42:14
Autor: szaman
[...]

No najlepiej na własnym, najlepiej. Ale np. gdy w krossie wymieniałem napęd - potrzebowałem przegwintować mufę. Sam tego bym nie zrobił...

No i pisałem może niezbyt precyzyjnie - o potrzebnie narzędzi do ściągnięcia zwykłej korby (nie HII).

pozdrawaim,
Bartek

P.S.
Złośliwy wykładowca i korki w Mysłowicach nie pozwoliły mi dziś dojechać:/

Data: 2009-12-09 21:28:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korba fc3450 - pytania o opinie
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
P.S.
Złośliwy wykładowca i korki w Mysłowicach nie pozwoliły mi dziś dojechać:/

Będzie w Katowicach kiedyś, spokojnie. Jak będę wiedział kiedy to dam znać.
I w Sosnowcu. I może w Krakowie. Teatrzyk objazdowy :-P

Data: 2009-12-09 16:21:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dnia Tue, 08 Dec 2009 22:13:52 +0100, na pl.rec.rowery napisałeś(aś):

[...]

Każda korba się nada do trekkinga. Jeżeli jeździsz po płaskim mieście albo zaaplikujesz jej kasetę MTB to będzie się nadawała do użycia również w górach.
Co do narzędzi: potrzeba kluczy TL-FC32 i TL-FC16, zestaw takich kluczy w CentrumRowerowym kosztuje bodaj 25zł. No i imbus, chyba 4mm. Z założeniem korby sobie poradzisz bez problemów. O ile ściągniesz starą.

Data: 2009-12-10 07:22:35
Autor: sosik
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Planuje zalozyc kasete 11x32 zeby miec pole manewru przy dluzszych wypadach okolokrakowskich.
Dziekuje za info o tych kluczach - sam posiadam tylko taki do zdejmowania standartowych pakietow.

pozdrawiam
sosik

Data: 2009-12-11 16:45:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korba fc3450 - pytania o opinie
sosik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Dziekuje za info o tych kluczach - sam posiadam tylko taki do zdejmowania standartowych pakietow.

Jasna pyta... Właśnie popatrzyłem na CR - TL-FC32 i TL-FC16 w sumie 40zł
kosztują, kurna! Rok temu kupiłem za 25zł taki zestaw...

korba fc3450 - pytania o opinie