korba schimano fc-m442

Data: 2012-08-31 21:33:54
Autor: Titus Atomicus
korba schimano fc-m442
Witam,
Czym te korby roznia sie od zwyklego Alivio poza cena?
http://www.nokaut.pl/korby-suporty/mechanizm-korbowy-fc-m442.html
--
TA

Data: 2012-09-01 03:31:18
Autor: Titus Atomicus
korba schimano fc-m442
In article <Titus_Atomicus-F78C9C.21335431082012@news.atman.pl>,

Witam,
Czym te korby roznia sie od zwyklego Alivio poza cena?
http://www.nokaut.pl/korby-suporty/mechanizm-korbowy-fc-m442.html

Oczywiscie chodzilo mi o SHIMANO.
--
TA

Data: 2012-09-01 02:46:05
Autor: Ignac
korba schimano fc-m442
Na oko niczym ale te są rekomendowane do napędu 9x i mają
węższe tarcze co może odbić się niekorzystnie na ich trwałości.
Mogą wspołpracować z napędem 8x ale na łańcuchu 7,2 mm ,a rekomendowany
do nich to 6,8 mm szerokości.Poza tym gdyby pracowały w napędzie 8x z
łańcuchem 7,2 mm to będzie on latał na boki po zębach węższej tarczy
korb (tej9x)co może skutkować czasem ocieraniem łańcucha o klatkę przerzutki
Da się to wyregulowac tylko po co się męczyć,poza tym szerszy łańcuch 7,2mm
na węższej tarczy może zacząć przedwcześnie z niej spadać na przekosach.
Zasady są proste korby 9x do napędu(kasety)9,a korby 8x odpowiednio do
kasety 8,ktore korby do jakiego napędu są rekomendowane można sprawdzić w
instrukcjach serwisowych Shimano.

 Ignac

Data: 2012-09-01 12:32:19
Autor: Titus Atomicus
korba schimano fc-m442
In article <b08c3354-eb10-4dd6-adb3-2110b22a81f2@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

[...]

Hm, jestes pewien?
I czy piszesz to jak praktyk czy teoretyk?
Mowiono mi, ze korby 9 rzedowe sa zgodne w dol. Znaczy z lancuchami 8 rzedowymi...
:-(
Zasady sa proste, tyle ze teraz jest naprawde b. maly wybor korb 'dedykowanych' do lancuchow 8 rzedowych. Lepszych niz alivio w zasadzie nie ma na rynku.

Przy okazji:
Tutaj jest wykaz korb Shimano:
https://docs.google.com/open?id=0B-JZeeTO2VYiVER5MkhoMEc1Tmc
Ale mi chodzilo raczej o to, ze mimo ze fc-m442 wyglada jak zwykle Alivio to w tej tabelce jest umieszczone znacznie wyzej. Czy to tylko przypadek?
--
TA

Data: 2012-09-01 04:20:31
Autor: rmikke
korba schimano fc-m442
W dniu sobota, 1 września 2012 12:32:21 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
> [...]

I czy piszesz to jak praktyk czy teoretyk?
Mowiono mi, ze korby 9 rzedowe sa zgodne w dol. Znaczy z lancuchami 8 rzedowymi...

No bo są, i.e. da się poskładać i będzie to jeździć.

Tym niemniej, efekty opisywane przez Ignaca wystąpić mogą.

Data: 2012-09-01 04:38:24
Autor: Ignac
korba schimano fc-m442
[...]

Jako teoretyk bo do głowy by mi nie przyszło żeby korby z napędu 9x
zamontowac do napedu 8x,lub o zgrozo odwrotnie.

Mowiono mi, ze korby 9 rzedowe sa zgodne w dol. Znaczy z lancuchami 8 rzedowymi...

Mówiono Ci że pasują i kropka czy jeszcze na poparcie takiej tezy coś
dodali,wybór należy jak się domyslasz wyłącznie od Ciebie.

Zasady sa proste, tyle ze teraz jest naprawde b. maly wybor korb 'dedykowanych' do lancuchow 8 rzedowych. Lepszych niz alivio w zasadzie nie ma na rynku.

Nie wiem czy nie ma, ale wiarygodnych informacji na ten temat nie znalazłem
Ja zawsze wybieram korby ze stalowymi demontowalnymi tarczami Shimano
oczywiście i nie kieruje się rekomendacjami(marketingowymi) co do ich przeznaczenia,analogicznie postępuje przy wyborze innych elementów.

[...]

Nie mam pojęcia dlaczego umieszczane są wyżej bo nie ma jasnych kryteriów
jakościowych wg. których tak jakośc by była określana.
Dla nas to by by była idealna sytuacja bo zapłacilibysmy więcej żeby kupić
korby lepsze/trwalsze.
Takie klasyfikacje to jakościowa wiedza tajemna Shimano,ale po to mamy własne doświdczenie (bo nie jezdzimy od wczoraj)żeby dokonywać właściwych wyborów czyli określona jakośc za okrśloną cenę.

 Ignac

Data: 2012-09-01 13:59:21
Autor: Titus Atomicus
korba shimano fc-m442
In article <f01fb45b-3880-427b-9794-4b9001c0f050@googlegroups.com>,
> [...]

Jako teoretyk bo do głowy by mi nie przyszło żeby korby z napędu 9x
zamontowac do napedu 8x,lub o zgrozo odwrotnie.

Ale jak mowie, lepszych korb 8.x praktycznie juz nie ma.

> Mowiono mi, ze korby 9 rzedowe sa zgodne w dol. Znaczy z lancuchami 8 > > rzedowymi...

Mówiono Ci że pasują i kropka czy jeszcze na poparcie takiej tezy coś
dodali,wybór należy jak się domyslasz wyłącznie od Ciebie.

Mowili mi to ludzie, ktorzy troche jezdza. Znacznie wiecej niz ja. I pewnie i wiecej niz ty.

> [...]

oczywiście i nie kieruje się rekomendacjami(marketingowymi) co do ich przeznaczenia,analogicznie postępuje przy wyborze innych elementów.
?
To kierujesz sie czy nie? Bo jakos nie zrozumialem.

> [...]
Takie klasyfikacje to jakościowa wiedza tajemna Shimano,ale po to mamy własne doświdczenie (bo nie jezdzimy od wczoraj)żeby dokonywać właściwych wyborów czyli określona jakośc za okrśloną cenę.

E, z tym doswiadczeniem to przesada. Ile w zyciu zjezdziles korb, z tych kilkudziesieciu ktore Shimano produkowalo?
Dlatego pytam na grupie.
Ale jak widzisz - nikt nic konkretnego nie wie...
--
TA

Data: 2012-09-01 12:09:56
Autor: Ignac
korba shimano fc-m442
W dniu sobota, 1 września 2012 13:59:22 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
> [...]

?

To kierujesz sie czy nie? Bo jakos nie zrozumialem.

Kieruję się tym co napisałem wyżej a nie rekomendacjami marketingowymi

E, z tym doswiadczeniem to przesada. Ile w zyciu zjezdziles korb, z tych kilkudziesieciu ktore Shimano produkowalo?

no cztery (17,12,11,19) kkm i nie były tego samego producenta

Dlatego pytam na grupie.

To Ci podpowiadam jak dokonać wyboru,choć już dyskusje na ten temat były

Ale jak widzisz - nikt nic konkretnego nie wie...

Bo ciężko się w tym całym bałaganie marketingowym połapać.
Wyboru niestety musisz dokonać sam.

Ignac

Data: 2012-09-02 00:14:17
Autor: Titus Atomicus
korba shimano fc-m442
In article <b67c8f79-e7ab-45eb-aeae-e1f815b3e6a5@googlegroups.com>,
> [...]

> In article <f01fb45b-3880-427b-9794-4b9001c0f050@googlegroups.com>,
 Kieruję się tym co napisałem wyżej a nie rekomendacjami marketingowymi
Aha.
 > E, z tym doswiadczeniem to przesada. Ile w zyciu zjezdziles korb, z tych > > kilkudziesieciu ktore Shimano produkowalo?

no cztery (17,12,11,19) kkm i nie były tego samego producenta

A jakich producentow i jakie masz wrazenia?

> Dlatego pytam na grupie.

To Ci podpowiadam jak dokonać wyboru,choć już dyskusje na ten temat były

Ale wybor na rynku maly. Praktycznie nie istniejacy (chodzi mi o korby typowo 8rzedowe, klasy wyzszej niz Alivio). Chyba, ze zostane przy zwyklym Alivio.
 > Ale jak widzisz - nikt nic konkretnego nie wie...

Bo ciężko się w tym całym bałaganie marketingowym połapać.
Wyboru niestety musisz dokonać sam.

A co bys polecal poza Shimano, tak do 150zl?
Ten Truvativ jest ok?
--
TA

korba schimano fc-m442