korba slx, tarcza 44z :((

Data: 2009-08-31 20:14:18
Autor: artek
korba slx, tarcza 44z :((
właśnie wymieniłem w korbie slx największą tarczę 44z (przebieg 8,8 tys. km) na ... starą deore z przebiegiem przynajmniej o połowę większym, ale o wiele mniej zdartą.
żeby było śmiesznie, stalowo-kompozytowa tarcza slx 32z bez problemu przyjęła nowy łańcuch - a dla porównania w starej korbie deore stalowa tarcza 32z była już raz wymieniana.
cóż, jestem lekko zniesmaczony. wygląd podobny, waga prawie identyczna. zużycie - hmm. czy po blacie xt też mam się spodziewać tak szybkiego zdarcia?

--
artek

Data: 2009-08-31 12:07:44
Autor: Rowerex
korba slx, tarcza 44z :((
On 31 Sie, 19:14, artek <ar...@usunto.wro.vectranet.pl> wrote:
właśnie wymieniłem w korbie slx największą tarczę 44z (przebieg 8,8 tys.
km) na ... starą deore z przebiegiem przynajmniej o połowę większym, ale
o wiele mniej zdartą.

http://tinyurl.com/kmcaed

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-31 21:10:35
Autor: Wooyek
korba slx, tarcza 44z :((
> właśnie wymieniłem w korbie slx największą tarczę 44z (przebieg 8,8
> tys. km) na ... starą deore z przebiegiem przynajmniej o połowę
> większym, ale o wiele mniej zdartą.

http://tinyurl.com/kmcaed

Przydało by się parę słów komentarza, bo fotkę zużytych zębatek może wrzucić każdy :>

Data: 2009-08-31 12:19:34
Autor: Rowerex
korba slx, tarcza 44z :((
On 31 Sie, 20:10, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

>http://tinyurl.com/kmcaed

Przydało by się parę słów komentarza, bo fotkę zużytych zębatek może wrzucić
każdy :>

To koronki z mojej byłej korby LX. 44z wiernie służyła przez 6 lat, aż
pewnego dnia nastąpiła nagła katastrofa, jakiś punkt krytyczny został
osiągnięty i nie dało się już jeździć, nie było też czego szlifować.
Wystarczy? :-)

Ciekawe jestem jak wygląda zużyta koronka autora wątku ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-09-01 08:45:14
Autor: artek
korba slx, tarcza 44z :((
Rowerex wrote:

Ciekawe jestem jak wygląda zużyta koronka autora wątku ;-)

nie az tak zdarta, ale wystarczająco - przypomina zęby rekina i z nowym łańcuchem nie za bardzo się juz lubi. i to po ledwie 10 miesiącach od zamontowania ...
sam więc nie wiem - czy kupować nową lepszą tarczę xt, xtr czy jaką tam w nadziei ze okaże się trwalsza, czy też zakładając wymianę co rok, wsadzić zwykłą tanią deore.

--
artek

Data: 2009-09-01 10:18:58
Autor: Rycki
korba slx, tarcza 44z :((
artek pisze:
sam więc nie wiem - czy kupować nową lepszą tarczę xt, xtr czy jaką tam w nadziei ze okaże się trwalsza, czy też zakładając wymianę co rok, wsadzić zwykłą tanią deore.

XT ani XTR nie będą trwalsze, bo też z alu, celowałbym w jakąś stalową. Ja tak zrobiłem ze średnim blatem w moim LX'ie.

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-09-01 11:22:59
Autor: Wooyek
korba slx, tarcza 44z :((
> [...]

XT ani XTR nie będą trwalsze, bo też z alu, celowałbym w jakąś
stalową. Ja tak zrobiłem ze średnim blatem w moim LX'ie.

Średnia stalowa - dobry pomysł. Ale 44z? Trudno kupić, ciężkie...

Ja bym poszukał na forach rowerowych opinii na temat zębatek firm alternatywnych - Shimano raczej nie jest mistrzem trwałości, może warto spróbować Truvativa, albo czegoś bardziej egzotycznego, jak np. Stronglight? Nie chcę nic sugerować, bo nie mam wystarczającego doświadczenia w tym temacie, ale takie wątki na forach widywałem...

Data: 2009-09-01 09:38:07
Autor: Jan Srzednicki
korba slx, tarcza 44z :((
On 2009-09-01, Wooyek wrote:
> [...]

Ja bym poszukał na forach rowerowych opinii na temat zębatek firm alternatywnych - Shimano raczej nie jest mistrzem trwałości, może warto spróbować Truvativa, albo czegoś bardziej egzotycznego, jak np. Stronglight? Nie chcę nic sugerować, bo nie mam wystarczającego doświadczenia w tym temacie, ale takie wątki na forach widywałem...

Nie wiem, jak w kwestii zużycia, ale ja swoim Blackspire przywaliłem w
kamola tak, że mnie z roweru zrzuciło (rower zatrzymało z ~30km/h). A
zębatka prosta, końcówki dwóch ząbków delikatnie się ukruszyły, ale to
wszystko.

Data: 2009-09-01 10:15:14
Autor: Tomasz Konik
korba slx, tarcza 44z :((
Ja bym poszukał na forach rowerowych opinii na temat zębatek firm alternatywnych - Shimano raczej nie jest mistrzem trwałości, może warto spróbować Truvativa, albo czegoś bardziej egzotycznego, jak np. Stronglight?

Stronglight jest OK, ale ten z lepszego materiału (jakiś Zicral, cycuś).
Widziałem taką 44-kę mocno jeżdżoną bez śladów zużycia praktycznie. Ale te
podstawowe są maślane. Wiem, bo mam dwie i po kilkuset km widać płynięcie
materiału w miejscu współpracy z zębów z łańcuchem.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-09-01 12:43:40
Autor: ...::QRT::...
korba slx, tarcza 44z :((
Dnia Tue, 1 Sep 2009 08:45:14 +0200, artek napisał(a):

Rowerex wrote:

[...]

albo jeszcze tańsza stalową alivio - o ile oczywiście przeżyjesz utratę
dwóch zebów.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-09-01 13:13:17
Autor: Wojtek Paszkowski
korba slx, tarcza 44z :((
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote in message news:1t888vc0lainu.a1snzhrp3rhb.dlg40tude.net...

[...]

Stalowa wersja 44z tyż występuje, chyba jako Deore albo OEM.

pozdr

Data: 2009-08-31 19:16:45
Autor: Jan Srzednicki
korba slx, tarcza 44z :((
On 2009-08-31, artek wrote:
właśnie wymieniłem w korbie slx największą tarczę 44z (przebieg 8,8 tys. km) na ... starą deore z przebiegiem przynajmniej o połowę większym, ale o wiele mniej zdartą.

Jak chcesz, to mam prawie nieużywaną 44T właśnie z SLX. Wymieniłem na
42T w gĂłralu. ;)

korba slx, tarcza 44z :((