korby/blat do trekkinga

Data: 2011-06-13 18:55:20
Autor: Titus Atomicus
korby/blat do trekkinga
 Witam,
Mam w Giancie X-1500 korby/blat/przerzutke przednia Alivio. Rocznik 1998, tzw. 5cio punktowa. Suport wymienialem 2 lata temu (na kinexa).

Ale chyba juz bede musial wymienic reszte i tu mam problem.
Takich tarcz/korb juz dawno nie ma. Samych koronek na allegro tez nie.
Za to widze, ze na allegro sa korby/blat Deore na kwadrat w cenie ok. 100zl
Tylko, czy to bedzie w ogole pasowalo (bo to juz pod lancuch 9rzedowy)?

Z kolei moj rowerowy guru nie uznaje niczego ponizej XT. Twierdzi, ze to deore to chlam, i zebym szukal Deore LX z hollowtech.
Tylko, ze raz ze drogo, a dwa, ze to tez 9rzedowe.

A w serwisach rowerowych namawiaja mnie na Alivio, ze to niby trwalsze, niz Deore, bo koronki stalowe, a i tansze na dodatek.

A jakie sa wasze doswiadczenia?

TA

Data: 2011-06-13 21:19:38
Autor: Titus Atomicus
korby/blat do trekkinga
In article <Titus_Atomicus-84A46E.18552013062011@newsfeed.onet.pl>,

A jakie sa wasze doswiadczenia?

W szczegolnosci - czy ten Deore na kwadrat (w cenie 100zl, czyli jak alivio) bedzie krokiem w gore czy w dol (trwalosc) w stosunku do Alivio?

Czy blat pod lancuch 9rzedowy bedzie sie lubil z lancuchem 8rzedowym?

TA

Data: 2011-06-13 21:26:14
Autor: Ignacy
korby/blat do trekkinga
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
 Witam,
Mam w Giancie X-1500 korby/blat/przerzutke przednia Alivio. Rocznik 1998, tzw. 5cio punktowa. Suport wymienialem 2 lata temu (na kinexa).
    A ile km przejeździłeś przez te 13 lat...ja aktualnie jeżdzę na FCM-361
  ale szału nie ma czuję że po 12k km trzeba będzie je wymienić   czyli po 2 latach jazdy...obecnie mają ok.9k km.
  Dobrze by było żeby inni koledzy podali na czym jeżdzą
  jakie przebiegi osiagają w jakich warunkach,może teraz coś się ruszy
  bo temat korb był poruszny i niewiele z niego wynikło...generalnie
  wszyscy mamy problem z twałością korb/napędów.

Z kolei moj rowerowy guru nie uznaje niczego ponizej XT. Twierdzi, ze to deore to chlam, i zebym szukal Deore LX z hollowtech.
  ...niech Ci poda jakie przebiegi na swoich uzyskuje i gdzie jeździ.

A w serwisach rowerowych namawiaja mnie na Alivio, ze to niby trwalsze, niz Deore, bo koronki stalowe, a i tansze na dodatek.
  ...jeżeli ja miałbym odpowiedzieć co wybrać to stosując logikę Kalego
  powiedziałbym tak stosując dotychczasową technikę jazdy na tym Alivio
  masz następne 13 lat przed sobą...jeżeli jakośc tych korb się nie zmieniła.
  Ale oczywiście nie musisz brać pod uwagę mojej opinii...zobaczysz jakie
  będą opinie innych.

A jakie sa wasze doswiadczenia?
  ...nie dajcie się prosić.

  Ignac

Data: 2011-06-14 16:44:31
Autor: Titus Atomicus
korby/blat do trekkinga
In article <it5v9l$q0m$1@inews.gazeta.pl>,
 " Ignacy" <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

  ...jeżeli ja miałbym odpowiedzieć co wybrać to stosując logikę Kalego
  powiedziałbym tak stosując dotychczasową technikę jazdy na tym Alivio
  masz następne 13 lat przed sobą...jeżeli jakośc tych korb się nie zmieniła.

No wlasnie o to pytam.
Bo to Alovio z 1998  obecne to zupelnie inny produkt jest.
A ile na tym przejechalem, to nie mam pojecia. Statystyk nie prowadze, a poza tym mam w sumie 3 rowery... Pewnie jakies 10 tys km...

TA

Data: 2011-06-14 09:47:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korby/blat do trekkinga
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Mon, 13 Jun 2011 18:55:20 +0200,
pl.rec.rowery:
Ale chyba juz bede musial wymienic reszte i tu mam problem.
Takich tarcz/korb juz dawno nie ma. Samych koronek na allegro tez nie.

Gdybyś mnie nie miał w KFie, to byś przeczytał, że Middleburn robi takie
komponenty. Ale wtedy byś mi odpisał, że to za drogie, że się nie znam i że
kupisz Deore na kwadrat. Więc może to i lepiej, że masz mnie w KFie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-14 01:04:03
Autor: Kuba Abuk
korby/blat do trekkinga
On Jun 14, 9:47 am, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Gdyby mnie nie mia w KFie, to by przeczyta (...) Wi c mo e to i lepiej, e masz mnie w KFie.

Nie ona pierwsza, ani nie ostatnia...

Kuba

Data: 2011-06-14 10:21:46
Autor: ...::QRT::...
korby/blat do trekkinga
Dnia Tue, 14 Jun 2011 09:47:20 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

tym bardziej iż nie masz nic do powiedzenia :P

Data: 2011-06-14 14:29:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korby/blat do trekkinga
....::QRT::..., Tue, 14 Jun 2011 10:21:46 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

To dokonaj dogłębnej analizy pierwszego zdanai.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-14 15:21:35
Autor: ...::QRT::...
korby/blat do trekkinga
Dnia Tue, 14 Jun 2011 14:29:51 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

no i co z tego? Masz middleburna na allegro? W polsce kupisz? Surly też robi takie koronki, tune całe korby na kwadrat w wersji na pięć
śrub + plus kornki w wersji alu i tytanowe a jakby poszukać to pewnie i
inni też by sie znależli. Tyle ze z tego absolutnie NIC nie wynika. szczególnie w kontekscie korby
alivio i informacji iż: "Deore LX z hollowtech. Tylko, ze raz ze drogo"

No chyba ze chciałeś sie pochwalić iż słyszałeś kiedyś o middleburn.

Data: 2011-06-14 23:37:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korby/blat do trekkinga
....::QRT::..., Tue, 14 Jun 2011 15:21:35 +0200, pl.rec.rowery:
Masz middleburna na allegro?

Świat kończy się na Allegro?
W polsce kupisz?

W dobie, kiedy przez internet kupić można bez problemów buty (w których,
przyznasz chyba, dopasowanie jest znacznie ważniejsze, niż w przypadku
blatów korby), ograniczasz się do zakupów w Polsce? Co rusz na Preclu
pojawiają się wątki, że komuś brakuje kilku groszy do darmowej przesyłki z
CRC (czy ktoś będzie chciał z TA dzielić zamówienie to inna sprawa).
Istnieją dobre i uczciwe sklepy internetowe poza Polską, polecam sprawdzić.
:-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-15 07:04:45
Autor: ...::QRT::...
korby/blat do trekkinga
Dnia Tue, 14 Jun 2011 23:37:12 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

no istnieją - 4 lata temu kupowałem troche klamotów. Ale wtedy był
rewelacyjny stosunek funta do złotówki - teraz jakoś nie bardzo mi sie
kalkuluje.

Jednak nie zmienia to faktu kompletnego bezsensu wspominania o koronkach
middleburn posiadaczowi korby alivio - no chyba ze o middleburnie słyszałeś
ale nie zdążyłeś sie zorientować ile takie koronki kosztują.

Data: 2011-06-15 14:50:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
korby/blat do trekkinga
....::QRT::..., Wed, 15 Jun 2011 07:04:45 +0200, pl.rec.rowery:
Jednak nie zmienia to faktu kompletnego bezsensu wspominania o koronkach
middleburn posiadaczowi korby alivio

W Twojej ocenie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-15 15:02:26
Autor: ...::QRT::...
korby/blat do trekkinga
Dnia Wed, 15 Jun 2011 14:50:59 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

...::QRT::..., Wed, 15 Jun 2011 07:04:45 +0200, pl.rec.rowery:
Jednak nie zmienia to faktu kompletnego bezsensu wspominania o koronkach
middleburn posiadaczowi korby alivio

W Twojej ocenie.

jak znajdziesz mi kogoś kto tak robi (może fotka alivio z blatami
middleburn) to odszczekam wszystko. Na razie wybacz ale ciagle będę
twierdził iż pierniczysz bez sensu.

Data: 2011-06-14 09:54:20
Autor: ...::QRT::...
korby/blat do trekkinga
Dnia Mon, 13 Jun 2011 18:55:20 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

[...]

bedzie - to akurat nie robi wielkiej różnicy

Z kolei moj rowerowy guru nie uznaje niczego ponizej XT. Twierdzi, ze to deore to chlam, i zebym szukal Deore LX z hollowtech.
Tylko, ze raz ze drogo, a dwa, ze to tez 9rzedowe.

trzy ze łozyska suportów zintegrowanych naprawde szybko padają. W
porównaniu z suportami na kwadrat to przepaść. Jesli sprzet ma być
bezobsługowy i wytrzymały to tylko kwadrat. Miałem LXHT2 ale wróciłem do
zwykłych supportów.
A w serwisach rowerowych namawiaja mnie na Alivio, ze to niby trwalsze, niz Deore, bo koronki stalowe, a i tansze na dodatek.

deore aluminiową ma tylko najwiekszą koronkę a ona akurat (z racji
rozmiarów) jest relatywnie trwała. Poza tym jest lżejsza. To w zasadzie
wszystkie różnice.

Data: 2011-06-14 11:00:09
Autor: Ryszard Mikke
korby/blat do trekkinga
[...]

Moje sa takie, ze jezdzilem na Alivio, dopoki nie trafilem na jakis felerny
egzemplarz, z ktorym sie serwis trzy razy w ciagu roku meczyl, a i tak lewa
korba odpadala. W koncu dalem sobie spokoj, zmienilem na zintegrowana Deore z
HT - i spokoj. Na tyle mi sie spodobalo, ze do zimowki wstawilem to samo.

rmikke

Data: 2011-06-15 13:34:10
Autor: Titus Atomicus
korby/blat do trekkinga
Jeszcze precyzuje:

In article <Titus_Atomicus-84A46E.18552013062011@newsfeed.onet.pl>,

Mam w Giancie X-1500 korby/blat/przerzutke przednia Alivio. Rocznik 1998, tzw. 5cio punktowa. Suport wymienialem 2 lata temu (na kinexa).

shimano FC MC16 VIA

Ale chyba juz bede musial wymienic reszte i tu mam problem.
Takich tarcz/korb juz dawno nie ma. Samych koronek na allegro tez nie.
Za to widze, ze na allegro sa korby/blat Deore na kwadrat w cenie ok. 100zl
Shimano FC M442

TA

Data: 2011-06-15 15:16:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
korby/blat do trekkinga

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-84A46E.18552013062011newsfeed.onet.pl...

A jakie sa wasze doswiadczenia?

Ja jestem zadowolony z ISO Flowa czyli suport klasyczny (łożyska w ramie), ale oś na wielowypust (power spline) a nie kwadrat (którego nie uznaję bo miałem z nim same problemy) Do wersji mtb pasują stalowe koła łańcuchowe od alivio, które są o niebo żywotniejsze niż alu. Wiem, że były (są) wersje trekkingowe.

Rzuć okiem czy mają coś co by Ci podpasowało. Swego czasu te graty były w niezłej cenie i warto było się skusić.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-21 07:40:28