korby xt vs slx

Data: 2010-07-04 20:17:59
Autor: Wooyek
korby xt vs slx
co w XT kosztuje 2 i pół stówy wiecej w stosunku do SLX?
sztywność? lepsze koronki ? materiały? czy tylko prestiż ?

Głównie inny wygląd, SLX nie wszystkim się podoba, a i srebro XT nie do wszystkiego pasuje ;)

SLX pojawił się później, więc jest grupą nowszą - a to czasem w Shimano oznacza, że lepszą (tyczy się to np. trwałości łożysk suportu, która z czasem uległa znacznej poprawie). Jak SLX wchodził na rynek, porównywano go do XT i często to porównanie wygrywał, oferując praktycznie to samo za niższą cenę. Różnica w masie na poziomie kilkudziesięciu gramów też może mieć dla niektórych znaczenie, ale jak się do SLX-a założy aluminiową małą zębatkę, to różnica może zniknąć.

Ja mam SLX zarówno w rowerze enduro, jak i zjazdówce i póki co jestem w 100% zadowolony.

Jeśli zależy Ci na parametrach użytkowych (a nie np. na prestiżu, wyglądzie itp.), to zdecydowanie SLX.

korby xt vs slx