korekta 2011

Data: 2013-03-04 00:49:37
Autor: cac
korekta 2011
W 2011 roku włączyłem w KUP w KPiR fakturę, której nie powinienem włączać w koszty. Teraz muszę sprawę naprawić - po prostu wycofać z kosztów tę fakturę i oddać państwu to co należne.

Jak się za to zabrać? Zeznanie (PIT-36) za 2011 r. złożone - był zwrot podatku dla mnie na koniec roku podatkowego.

W żadnej mojej sprawie nie toczy się jakiekolwiek postępowanie.

Jak korygować wycofanie takiej faktury w KPiR? Czy cokolwiek trzeba wykreślać i wszystkie kwoty ze stron sumować czy wystarczy jakaś notatka z informacją co się stało w tym roku podatkowym i niczego nie kreślić? Nie bardzo wiem jak to technicznie ugryźć.

Najprościej byłoby skorygować tylko PIT-36 pomniejszając KUP o kwotę tejże faktury. Finał będzie taki, że będzie mniejszy zwrot dla mnie, co oczywiście oznacza, że muszę oddać fiskusowi należną kwotę.

Jak jest w takiej sprawie z odsetkami? Jak je liczyć, gdzie wykazać?

Jakie ewentualnie dalsze kroki należy podjąć, żeby wszystko było w porządku?

Data: 2013-03-11 23:36:32
Autor: cac
korekta 2011
trochę doczytałem, ale nie wiem jak zabrać się za liczenie odsetek.

Niewłaściwa faktura została zaksięgowana w czerwcu 2011 roku, zaliczka na poczet podatku za czerwiec poszła w 2011-07-18 (termin płatności 2011-07-20). Już w tym miejscu zobowiązanie wobec fiskusa było za małe o kwotę około 300 zł. Potem do końca roku już tak szło to do teraz kiedy zorientowałem się ze nie wolno było  mi tej nieszczęsnej faktury wliczać w KUP.

Czy odsetki mam liczyć od terminu wpłaty zbyt małej zaliczki? Czy jeśli koryguję PIT-36 to od daty terminu końcowego rozliczenia roku podatkowego (koniec kwietnia 2012)? Czy może jeszcze inaczej - od dnia kiedy US zrwócił mi nadpłatę?

korekta 2011