"korekta paragonu"

Data: 2011-04-15 09:36:14
Autor: temp
"korekta paragonu"
Pomylili się. Zamiast faktury wystawili paragon.
Zaszła potrzeba pierwszy raz odk±d pamietam skorygowania paragonu.

Nic z tego nie rozumiem. Próbowałem pomóc (to w sumie nie moja sprawa) ale na pytanie dlaczego księgowo¶c nie pozwala (wyszło, że ~1000,- vat na rolce mieli by pokryć z wypłaty) im wykonać "korekty paragonu" - ułyszałem 'urzędnik skarbowy powiedział; "ma pani szczę¶cie, że nie robi korekt z paragonów"'. Koniec i kropka.
Przejrzałem kilka pierwszych linków z google (ustaw nie sprawdzałem), pisz± o możliwo¶ci lecz brak szczgółowych przepisów takiej operacji.
Czy mieli¶cie z tym problemy?

Data: 2011-04-15 09:55:51
Autor: elephanto
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 09:36, temp pisze:
Pomylili siÄ™. Zamiast faktury wystawili paragon.
Zaszła potrzeba pierwszy raz odkąd pamietam skorygowania paragonu.

Nic z tego nie rozumiem. Próbowałem pomóc (to w sumie nie moja sprawa) ale
na pytanie dlaczego księgowośc nie pozwala (wyszło, że ~1000,- vat na rolce
mieli by pokryć z wypłaty) im wykonać "korekty paragonu" - ułyszałem
'urzędnik skarbowy powiedział; "ma pani szczęście, że nie robi korekt z
paragonĂłw"'. Koniec i kropka.
Przejrzałem kilka pierwszych linków z google (ustaw nie sprawdzałem), piszą
o możliwości lecz brak szczgółowych przepisów takiej operacji.
Czy mieliście z tym problemy?

Faktury do tego paragonu wystawic nie mozna?

--
Adam

Data: 2011-04-15 10:26:29
Autor: Maddy
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 09:55, elephanto pisze:
[...]

Oczywiście że może.
Ale wygląda na to, że nie wie, że może, co stawia pod znakiem zapytania kwalifikacje całego działu księgowości.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-15 15:26:14
Autor: temp
"korekta paragonu"
Maddy wrote:

Nic z tego nie rozumiem.
To ^ miałem na my¶li. Co prawda wszędzie się mówi(pisze na necie) o fakturze do paragonu w kontek¶cie os. fizycznej a tu jest firma. Pomy¶lałem, może tu jest problem, choć nie wydaje mi się to istotne.
A problem drugi to taki, że w 'systemie' nie ma faktur do paragonow i automat (FK) zaksięguje x2 kwoty,rozliczenia itd. - to chyba o to chodzi, trzeba by sobie zapisac w notesie(?) co to wtedy było.

Faktury do tego paragonu wystawic nie mozna?

Oczywi¶cie że może.
Ale wygl±da na to, że nie wie, że może, co stawia pod znakiem zapytania
kwalifikacje całego działu księgowo¶ci.

No niestety, dział najwyraĽniej nigdy tego nie robił i panika.
Sam się ciut naraziłem pytaj±c czemu 'bo tak', mało nie oberwałem za kolegów.

Ale, mimo wszystko, czy ktos miał jakie¶ problemy z "korektami paragonów"? Pytanie nadal aktualne.

Data: 2011-04-15 15:51:25
Autor: Maddy
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 15:26, temp pisze:
Maddy wrote:

Nic z tego nie rozumiem.
To ^ miałem na myśli.
Co prawda wszędzie się mówi(pisze na necie) o fakturze do paragonu w
kontekście os. fizycznej a tu jest firma. Pomyślałem, może tu jest problem,
choć nie wydaje mi się to istotne.

Nie jest to istotne, nie ma żadnej różnicy i przede wszystkim - nie ma żadnego problemu.
Tzn. obiektywnie nie ma.
Bo że tkwi on w jednej czy drugiej głowie, to już inna sprawa.

A problem drugi to taki, ĹĽe w 'systemie' nie ma faktur do paragonow i
automat (FK) zaksięguje x2 kwoty,rozliczenia itd.

No to beznadziejny automat albo system o kant potłuc.
Co to za system, w którym nie przewidziano sytuacji, która może się zdazyć w każdej chwili i nie będzie wynikiem pomyłki - wystarczy że ktoś w ciągu 7 dni wróci z paragonem i zażąda faktury.
Macie obowiązek ją wystawić.

- to chyba o to chodzi,
trzeba by sobie zapisac w notesie(?) co to wtedy było.

Jaki by to nie było powód, nie ma mowy o żadnych korektach paragonów.
Zapis w kasie fiskalnej jest święty.
W opisanej sytuacji zapis w kasie był poprawny, wiec tknąć go nie wolno.

Faktury do tego paragonu wystawic nie mozna?

Oczywiście że może.
Ale wyglÄ…da na to, ĹĽe nie wie, ĹĽe moĹĽe, co stawia pod znakiem zapytania
kwalifikacje całego działu księgowości.

No niestety, dział najwyraźniej nigdy tego nie robił i panika.

Ile tam siedzi tych ludzkich nieszczęśc w tym dziale? Wszyscy zaczynali karierę w tej fimie i nosa nie wychylali na świat?

Sam się ciut naraziłem pytając czemu 'bo tak', mało nie oberwałem za
kolegĂłw.

Nie ma gorszego świadectwa dla specjalisty, w jakimkolwiek zawodzie, niż gdy pytania o podstawy swoje działania traktuje jak obrazę.

Ale, mimo wszystko, czy ktos miał jakieś problemy z "korektami paragonów"?
Pytanie nadal aktualne.

Pytasz o jednoroĹĽca.
Co to jest wg. Ciebie "korekta paragonu"?
Bo paragonów się nie koryguje, koryguje się co najwyżej skutki błędnych zapisów na kasie fiskalnej.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-15 16:52:07
Autor: temp

Maddy wrote:

No to beznadziejny automat albo system o kant potłuc.
Co to za system, w którym nie przewidziano sytuacji, która może się
Staaaary, nie pytaj ile ma lat. Ale jest 'niewiwestycyjny'. Działa i nie wymaga - co prawda od niego też nie można wymagać :)
zdazyć w każdej chwili i nie będzie wynikiem pomyłki - wystarczy że kto¶
w ci±gu 7 dni wróci z paragonem i zaż±da faktury.
Macie obowi±zek j± wystawić.
Ale jako¶ nikt najwyraĽniej się nie dopominał. Ot, specyfika klienta.

Ile tam siedzi tych ludzkich nieszczę¶c w tym dziale? Wszyscy zaczynali
karierę w tej fimie i nosa nie wychylali na ¶wiat?
W tym problem. TAK!

Ale, mimo wszystko, czy ktos miał jakie¶ problemy z "korektami
paragonów"? Pytanie nadal aktualne.

Pytasz o jednorożca.
Co to jest wg. Ciebie "korekta paragonu"?
Bo paragonów się nie koryguje, koryguje się co najwyżej skutki błędnych
zapisów na kasie fiskalnej.

Oczywi¶cie mam na my¶li korygowanie skutków zapisu.
typu:
Program się zapetlił i pu¶cił na drukarce paragon na 10ty¶.
 Serwisant drukarki nic do tego nie ma, brak innych dowodów na to jak to się stało, zwyczajnie program się zaiesił i w agonii narobił bałaganu.
p.s. Dzieki wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi.

Data: 2011-04-15 17:38:01
Autor: elephanto
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 16:52, temp pisze:

Oczywiście mam na myśli korygowanie skutków zapisu.
typu:
Program się zapetlił i puścił na drukarce paragon na 10tyś.
  Serwisant drukarki nic do tego nie ma, brak innych dowodĂłw na to jak to siÄ™
stało, zwyczajnie program się zaiesił i w agonii narobił bałaganu.

Protokul anulowania sprzedazy z kasy fiskalnej.

--
Adam

Data: 2011-04-15 17:43:43
Autor: temp
"korekta paragonu"
elephanto wrote:

[...]

Protokol anulowania sprzedazy z kasy fiskalnej.

O, dzięki. Cos takiego mi się tłukło po głowie. Na szkoleniu (fisk) byłem lata temu, co¶ tam takiego było poruszane.
Resztę sprawdzę.
No to robię chyba EOT.

Data: 2011-04-15 16:10:02
Autor: elephanto
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 15:26, temp pisze:

Co prawda wszędzie się mówi(pisze na necie) o fakturze do paragonu w
kontekście os. fizycznej a tu jest firma. Pomyślałem, może tu jest problem,
choć nie wydaje mi się to istotne.

Jest mowa ogolnie o fakturach wystawionych do paragonow.

A problem drugi to taki, ĹĽe w 'systemie' nie ma faktur do paragonow i
automat (FK) zaksięguje x2 kwoty,rozliczenia itd. - to chyba o to chodzi,
trzeba by sobie zapisac w notesie(?) co to wtedy było.

Nie ujmowac tej faktury nigdzie (chyba :). Po to jest do niej przypiety paragon, ze jak ktos sie zapyta np. dlaczego jest luka w numeracji, patrzac na rejestr sprzedazy, to pokazuje mu sie te fakture z przypietym paragonem swiadczacym, ze obrot zostal zarejestrowany przy pomocy kasy fiskalnej.

Co wiecej, okazuje sie, ze mozna caly obrot (na rzecz wszystkich podmiotow) przepuszczac przez kase i wtedy rejestr sprzedazy sklada sie z raportu miesiecznego z kasy. Oczywiscie faktury na rzecz firm z przypietymi paragonami musza byc tak czy siak. Ale jak ktos chce miec krociutki rejestr sprzedazy, to moze tak robic.

http://www.tinyurl.pl?IsxOLnfK

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 2010.08.25, Sygnatura: IBPP1/443-1190/10/AZ.

--
Adam

Data: 2011-04-15 10:23:03
Autor: Maddy
"korekta paragonu"
W dniu 15-04-2011 09:36, temp pisze:
Pomylili siÄ™. Zamiast faktury wystawili paragon.
Zaszła potrzeba pierwszy raz odkąd pamietam skorygowania paragonu.

Chodzi o paragon z kasy fiskalnej?
Nie robi siÄ™ ĹĽadnych korekt, wystawia siÄ™ fakturÄ™ do paragonu.
Paragon dopina do kopii faktury. Przecież to jest procedura stara jak obowiązek kas fiskalnych, byle właściciel budki z warzywami to wie.

Ja przepraszam, ale skąd wzięliście księgową dla której to jest problemem?

Nabicie na kasę sprzedaży która nie jest objęta obowiązkiem rejestracji to nie jest błąd. Co najwyżej odstępstwo od przyjętej w firmie procedury. Ale takie odstępstwo nie daje żadnych podstaw do korygowania czegokolwiek.

A co do korekt - warunki techniczne dotyczące kas fiskalnych nie dopuszczają możliwości dokonywania zapisów korygujących na minus, zmianę stawki czy kodu produktu/usługi (jedynie kiedy cena została nabita za niska, to wystarczy dodać kolejny paragon na brakującą kwotę).
Błędy na kasie poprawia się przez stworzenie dokumentu wewnętrznego opisującego błąd, zwykle jako załącznika do anulowanego paragonu, i ponowne, poprawne nabicie transakcji.

Innymi słowy - jeżeli zamiast nabić 100zł nabiłam 1000zł - opisuję paragon jako anulowany i dlaczego, i nabijam jeszcze raz poprawnie 100zł. Anulowany paragon trzeba sobie w rejestrze VAT ręcznie odliczyć od sumy obrotów z kasy. W większych firmach potrzeba czasem, żeby anulowanie paragonu potwierdził przełożony - ale to są tylko wewnętrzne procedury.
I to tyle tych strasznych komplikacji.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813