korekta zamówienia

Data: 2012-01-14 15:37:17
Autor: Krystek
korekta zamówienia
Kupiłem na odległość usługę wykonania czegoś wg. dostarczonego wzoru. W zamówieniu określiłem m.in. kolorystykę materiału według wzorca dostarczonego przez sprzedawcę. Po otrzymaniu zamówienia okazało się, że 3/4 zamówienia jest OK, a 1/4 jest dostarczona na materiale o kolorze innym niż określiłem.

Sprzedawca przeprosił i zaproponował wymianę. W dalszej korespondencji z nim przewijał się temat 1/4 wadliwego zamówienia. Podkreślane było, że pozostałe 3/4 jest w porządku. Odesłałem więc tylko wadliwą część zamówienia. Po dwóch tygodniach otrzymałem ją z powrotem z adnotacją, że aby reklamacja mogła być rozpatrzona muszę odesłać całe zamówienie. Dodatkowo sprzedawca informuje mnie, iż "w zamówieniu były kolory A, B, C i D, a ja odesłałem mu partię w kolorze Z, a tego koloru nie było w zamówieniu". No właśnie dlatego odesłałem, bo go nie było w moim zamówieniu. Na stronach sprzedawcy opisuje on sposób postępowania reklamacyjnego tylko w przypadku gdy przesyłka jest uszkodzona (protokół itp.)

Czy przy prowadzonej korespondencji na temat 1/4 zamówienia, z której jasno wynikało co jest przedmiotem spornym, i braku informacji o konieczności zwrotu całości sprzedawca może odesłać wadliwą partię z powyższą adnotacją i odmówić mi reklamacji?

Proszę o poradę.
Krystian

Data: 2012-01-16 18:08:23
Autor: Gotfryd Smolik news
korekta zamówienia
On Sat, 14 Jan 2012, Krystek wrote:

Kupiłem na odległość usługę wykonania czegoś wg. dostarczonego wzoru.

  Hm... usiłuję to upchnąć w jakieś ramy prawne.
  Ale wychodzi, że próba określenia tego jako "dostawy" wraca do
przepisów o sprzedaży, tak zwyczajnie (605[1] KC).

  Tak BTW: chciałem rzucić okiem do przepisów.
  No to zwyczajowo na stronę federacji konsumentów...

<censored>

  :>

  Wywalili pieniądze na "nowa stronę", po to, żeby usunąć z niej to
co najistotniejsze - czyli podstawy prawne dla roszczeń konsumenckich.
  Za to jest ładna flaga unijna :>

  Przepraszam ze mało na temat :[, ale nie mam zdrowia czytać .PDF
ze strony ISIPu.

pzdr, Gotfryd

korekta zamówienia