koronawirusem POTWIERDZONE w Polsce

Data: 2020-09-11 09:51:39
Autor: A. Filip
koronawirusem POTWIERDZONE w Polsce
https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-pierwsze-powtorne-zakazenie-koronawirusem-w-polsce,nId,4723291
Pierwsze powtórne zakażenie koronawirusem w Polsce
; 10 września (16:21)

W Bytomiu *potwierdzono* przypadek ponownego zakażenia koronawirusem u
osoby uznanej kilka tygodni wcześniej za ozdrowieńca. Kobietę
powtórnie zbadano pod kątem SARS-CoV-2 na początku sierpnia, gdy
zgłosiła się do szpitala na planowy zabieg. Obecnie jest już
zdrowa. [...]
--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-09-11 11:30:08
Autor: _Master_
To nie wszystko.

W Australii sezon grypowy zakończył się 10 krotnym zmniejszeniem zachorowań na grypę ;-)

Musieli w cholerę tych szczepionek przeciwgrypowych zaaplikować ;-)

Data: 2020-09-11 13:43:17
Autor: Zenek Kapelinder
Złe wieści dla szczepionkowców: Pierwsze powtórne zakażenie koronawirusem POTWIERDZONE w Polsce
piątek, 11 września 2020 o 11:30:11 UTC+2 _Master_ napisał(a):
To nie wszystko. W Australii sezon grypowy zakończył się 10 krotnym zmniejszeniem zachorowań na grypę ;-) Musieli w cholerę tych szczepionek przeciwgrypowych zaaplikować ;-)
Niekoniecznie szczepionki. Mieli i chyba dalej maja obowiązek używania maseczek. W Polsce obowiązku używania maseczek szybko nie zniosą. Zobaczymy jak u nas wypadnie grypa bez szczepionek, bo 2 miliony szczepionek to tak jak by ich nie było. Zobaczymy na wiosnę. Do tej pory na grypę i podobne do grupy przeziębienia chorowało ok 10% Polaków a umierało bardzo mało. Kilkadziesiąt osób rocznie. Jeśli w Australii chodzili w maseczkach i dzięki temu zachorowało 10 razy mniej ludzi to zaoszczędzili ogromną kasę. Poza tym parę razy w życiu grypę miałem. Tydzień ciężkiego chorowania i potem minimum tydzień na odzyskanie części sprawności. Dojście do stanu z przed zachorowania minimum miesiąc o ile jakieś powikłania się nie przypałętają.

Data: 2020-09-12 09:57:15
Autor: _Master_
Tydzień ciężkiego chorowania i potem minimum tydzień na odzyskanie części sprawności. Dojście do stanu z przed zachorowania minimum miesiąc o ile jakieś powikłania się nie przypałętają.

No właśnie się zastanawiam dlaczego "medycyna" się upiera przy szczepionkach kiedy lepsze efekty można osiągnąć bez ingerencji w organizm?

Wiem że lokdaułn ;-) to zbyt wielki kaliber ale maseczki i dystans w newralgicznych miejscach mógł działa cuda przez wiele lat.

Data: 2020-09-12 02:45:17
Autor: Bruno Brunowski

Bo współczesna medycyna jeszcze pamięta porządne epidemie: https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/te-dzieci-umieraly-na-naszych-oczach,200,3493

--
Bruno

Data: 2020-09-12 09:21:01
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 12 września 2020 o 09:57:32 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> [...]
No właśnie się zastanawiam dlaczego "medycyna" się upiera przy szczepionkach kiedy lepsze efekty można osiągnąć bez ingerencji w organizm? Wiem że lokdaułn ;-) to zbyt wielki kaliber ale maseczki i dystans w newralgicznych miejscach mógł działa cuda przez wiele lat.
Po fakcie to każdy mądry. Z perspektywy czasu widać że ograniczenia były zbyt duże. Na przyszłość wiadomo że jeśli zachować pewne niezbyt skomplikowane systemy ochrony to robi się bezpiecznie. Przede wszystkim powinni wprowadzić obowiązek chodzenia w sklepach komunikacji zbiorowej itp w maseczkach. Ale tak wprowadzić żeby żaden sąd nie mógł uchylić mandatu o ile jakiś super przesłanek nie ma. A nie jak teraz że się okazało że rząd poprosił ludzi. Teraz wiadomo że domach opieki były i są ogniska. Wynikaja one z ignorowania podstawowych zaleceń. Ilość ich spadła jak wprowadzili że pracownicy dpsow jeśli pracują w dpsie to nie mogą nigdzie indziej. Wesela okazały się wylęgarnia wirusa. W zakonach było i jest dużo ognisk. Ale tego na początku nikt nie wiedział. Za to prawie wszyscy bardzo się bali.. U nas i tak w miarę łagodnie było. Z ciekawości poczytałem co się w Australii działo. Zablokowali duże skupiska wojskiem. Gdzieś indziej za brak maseczki wysoka kara pieniężna. W Rosji mozna wychodzić na kwarantannie. Można wyrzucić śmieci i wyprowadzić psa. Poza tymi czynnościami kara w przeliczeniu na złotówki 5000. Jak udowodnią ze chory który wiedział że jest chory kogoś zaraził minimum 30 tysięcy grzywny( w przeliczeniu na złotówki). Jak zarażony umarł 5 lat więzienia a jak więcej umarlo niż jeden 7 lat wiezienia. W przypadku tego wirusa ważniejsze od wprowadzania coraz to nowych ograniczeń powinno być dyscyplinowanie ludzi żeby przestrzegali najprostszych. Wydawać by się mogło że pracownicy sklepów byli bardzo zagrożeni. Wystarczyły zasłony z plastiku i nie ma żadnego chorowania i wymierania sprzedawców czy kasjerów.

Data: 2020-09-12 21:17:47
Autor: _Master_
Po fakcie to każdy mądry. Z perspektywy czasu widać że ograniczenia były zbyt duże.

U mnie w mieście jest duża całodobowa apteka która ma niskie ceny i dużo klientów. Zawsze mnie dziwiło że nie mają tam zasłon/szyb tylko nastawiali jak najwięcej kas a i tak stało się nawet pół godziny w kolejce. Gdzie był rząd/sanepid/WHO...

Już za komuny apteki wyglądały bardziej profesjonalnie.
Wtedy też pamiętana o prawdziwych epidemiach ;-)

Data: 2020-09-12 02:49:19
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 11 września 2020 09:51:43 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
> powtórnie zbadano pod kątem SARS-CoV-2 na początku sierpnia, gdy
> zgłosiła się do szpitala na planowy zabieg. Obecnie jest już

To raczej na plus dla szczepionkowców. Warto się zaszczepić, bo przy odpowiednim poziomie wyszczepienia taki notoryczny roznosiciel przestanie być groźny. --
Bruno

Data: 2020-09-12 04:51:12
Autor: alojzy.nieborak
użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
> powtórnie zbadano pod kątem SARS-CoV-2 na początku sierpnia, gdy
> zgłosiła się do szpitala na planowy zabieg. Obecnie jest już

Bronią  się przed podaniem wieku tych zakażonych podobnie
jak bronią się przed podaniem stanu zdrowia tych poczętych metodą
in vitro.

Data: 2020-09-12 05:21:58
Autor: japanizer
On Saturday, September 12, 2020 at 8:51:13 PM UTC+9, alojzy....@gmail.com wrote:
użytkownik A. Filip napisał:

Bronią  się przed podaniem wieku tych zakażonych podobnie
jak bronią się przed podaniem stanu zdrowia tych poczętych metodą
in vitro.

Nocnik, a ty przypadkiem nie masz bruzdy na czole? Może za bardzo w mózg ci się wryła?

Data: 2020-09-12 14:36:08
Autor: A. Filip
Sanepid zmienia wersja na
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> pisze:
https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-pierwsze-powtorne-zakazenie-koronawirusem-w-polsce,nId,4723291
Pierwsze powtórne zakażenie koronawirusem w Polsce
; 10 września (16:21)

https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-w-bytomiu-nie-doszlo-do-ponownego-zakazenia-sanepid-wyjasnia-6553125132213184a
Koronawirus w Polsce. W Bytomiu nie doszło do ponownego zakażenia. Sanepid wyjaśnia
[...] Chodziło o kobietę z Bytomia. Powiatowa Stacja
Sanitarno-Epidemiologiczna w Bytomiu przekazała wówczas, że w
przypadku jednej osoby, która została ozdrowieńcem po dwóch ujemnych
wynikach badania, kolejny dodatni wynik uzyskano po siedmiu tygodniach
z badania wykonanego przy planowanym przyjęciu do szpitala.

- W omawianej sytuacji uzyskanie kolejnego dodatniego wyniku badania
przez pacjentkę nie zostało zakwalifikowane jako ponowne zakażenie,
zgodnie z aktualnym stanem wiedzy wynik taki nie świadczy o aktywnym
zakażeniu, lecz o wykryciu pozostałości materiału genetycznego
nieaktywnego już wirusa - przekazała Izabela Szczuka. [...]

--
A. Filip : Pij mleko!!