koszt odbitek

Data: 2009-04-05 21:21:01
Autor: Janusz Frankie Franczak
koszt odbitek
Witam
Wprawdzie temat zahacza bardziej o cyfrową, ale jest tez aspekt bardziej
ogolny, wieci tu.
Otoz wlazlem do nowego zakladu foto w moim city. Stanowisko do
legitymacji, albumy, ramki, bateryjki itepe.
Z filmów: Agfa (?!?!?!). No dobra, widze facet ma w ofercie tez foty
sudyjne (studio pewnie na pieterku i robi odbitki, ceny 90 i 1,9 PLN za
10x15 i 15x21 - czyli powiedzmy średnie. Szok przeżylem, jak mi
powiedzial, ze robi na papierze Sony.... No to ja o technologie, bo
zsapachu chemi nie czuje, a ten mi z termosublimacją wyjezdza... No i pytanie, bo wedle moich ostatnich wiadomosci to koszt takiej pocztowki
(sam material) to min. 1,2 - 1,3 PLN. Jezeli zas przy 90 gr facet na tym
zarabia, to realny koszt materialow powinien byc rzedu 50 gr, no nie?
Zatem: czyżby ta technologia staniala? Pytanie kolejne: czy mozna kupic
jakas niedroga acz sensowna drukarke tego typu, i czy papier sprzedają
pociety czy tez w rolkach? Czy tez w ogole temat odpuscic? Jak wyglada
kwestia trwalosci takich wydruków (przy obecnej technologii) w
porównaniu np. z klasycznym RA4?
 BTW: jak sobie naswietle rolkie czarno-bialego, to poczlapie i poprosze
o odbitki - zobacze, co facet na to ;-) Pzdr Frankie

koszt odbitek