koszt opłat za energię przy fotowoltaice

Data: 2018-02-11 14:41:47
Autor: chudy
koszt opłat za energię przy fotowoltaice
Mam pytanie do osób, które założyły instalację fotowoltaiczną:
Ile płaciliście za prąd przed jej instalacją a ile po?
Interesuje mnie jaki jest realny spadek kosztów za energię elektryczną z zupełnym pominięciem kosztów samej instalacji.
Czy opłaty w zimie znacząco różnią się od tych latem?
pozdrawiam - chydy

Data: 2018-02-11 12:28:37
Autor: Zenek Kapelinder
koszt opłat za energię przy fotowoltaice
Na stronie
http://pvmonitor.pl/
sa monitorowane male istalacje. Ogolnie wyglada to tak ze tyle ile mocy ma instalacje w watach tyle mniej wiecwj daje rocznie energii w kilowatogodzinach. Np bateria sloneczna 2000W da rocznie 2000kWh. Przy tych danych mozes sobie sam obliczyc to o co pytasz.

Data: 2018-04-16 23:56:29
Autor: Poldek
[...]

Taka bateria pracuje cały czas z pełną mocą - dzień, noc, lato, zima, słońce, chmury, deszcz, smog?

Kiedy w domu nie korzystamy z prądu (bo nas np. nie ma), to chyba oszczędności są niewielkie?

Data: 2018-04-16 19:00:00
Autor: Zenek Kapelinder
koszt opłat za energię przy fotowoltaice
Do mnie rozmawiasz?

Data: 2018-04-17 03:19:33
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 23:56:28 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Taka bateria pracuje cały czas z pełną mocą - dzień, noc, lato, zima, słońce, chmury, deszcz, smog?

Kiedy w domu nie korzystamy z prądu (bo nas np. nie ma), to chyba oszczędności są niewielkie?

Są możliwości odsprzedawania nadwyżek operatorowi(za 80% ceny)
Wpisz w Google "prosument"

Data: 2018-05-13 09:13:59
Autor: Kris
W dniu niedziela, 13 maja 2018 09:36:34 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
W dniu 2018-04-17 o 12:19, Kris pisze:
> [...]

Zapewne są możliwości odsprzedawania.
Sprzedałeś jakąś energię - ktoś ci zapłacił?

Jakiej odpowiedzi oczekujesz?
Czy słyszałeś o tym w radio?

> Wpisz w Google "prosument"
> Musi być koniecznie google?

Mozesz i w swoim kalendarzu wpisać czy nawet węglem na lodówce
Ale w wolnej chwili daj znać co tam wyszło w wynikach