koszt przesyłki reklamowanego towaru

Data: 2010-01-12 12:47:26
Autor: miffy
koszt przesyłki reklamowanego towaru
Kupiłam na allegro klika przedmiotów od firmy. Okazało sie niektóre części są uszkodzone. Sprzedawca powiedział, że dostanę nowe, jednak muszę pokryć ich koszt wysyłki do mnie (nie kwestionuję faktu odesłania uszkodzonych na mój koszt).
Czy sprzedawca ma prawo żądać ode mnie finansowania wysyłki ( w końcu zapłaciłam za wysyłkę towaru, który miał być bez wad)?

Pierwszy raz sie z tym spotykam, zawsze reklamacja była wysyłana do mnie na koszt sprzedawcy, tylko nie wiem teraz ile w tym było po prostu ich dobrej woli ;)

Data: 2010-01-12 18:56:04
Autor: Liwiusz
miffy pisze:
[...]

   Jeśli reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, możesz żądać zwrotu poniesionych przez Ciebie kosztów wysyłki.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-12 23:00:57
Autor: Pab_lo
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hiid3l$6ee$1news.onet.pl...

  Jeśli reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, możesz żądać zwrotu poniesionych przez Ciebie kosztów wysyłki.

A na podstawie gwarancji i rekojmi juz nie?

Picasso

Data: 2010-01-12 23:11:20
Autor: Liwiusz
Pab_lo pisze:
[...]

   Na podstawie gwarancji - nie. Na podstawie rękojmi - nie pamiętam, sprawdź w kc.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-14 12:08:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 12 Jan 2010, Liwiusz wrote:

Pab_lo pisze:
[...]

 Na podstawie gwarancji - nie.

....a raczej: "zależy od treści gwarancji".
  Zakazu chyba nie ma? ;)

Na podstawie rękojmi - nie pamiętam, sprawdź w kc.

  Ewidentnie powinien zwrócić: "Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany,
  powinien pokryć także zwišzane z tym koszty, jakie poniósł kupujšcy"

  Powinien więc pokryć koszty w *obie* strony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-14 15:21:36
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

   Chciałem dopisać "chyba że gwarant obiecuje zwrot kosztów przesyłki", ale wydało mi się to zbyt oczywiste.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-15 00:18:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Jan 2010, Liwiusz wrote:

 Chciałem dopisać "chyba że gwarant obiecuje zwrot kosztów przesyłki", ale wydało mi się to zbyt oczywiste.

  No dobra, czepiałem się!
(mogłeś krócej - zamiast "nie" z objaśnieniem, dać: "tylko o ile gwarancja
przewiduje" :D)

pzdr, Gotfryd

koszt przesyłki reklamowanego towaru