koszty, podatki i op砤ty przy sprzeda縴 samochodu

Data: 2011-12-20 13:35:09
Autor: masti
koszty, podatki i op砤ty przy sprzeda縴 samochodu
Dnia pi臋knego Tue, 20 Dec 2011 03:39:29 -0800 osobnik zwany mariusz
wystuka艂:

witam wszystkich,
sytuacja nast臋puj膮ca :
1.Pan Kowalski pracuje w firmie X i jako pracownik firmy X ma mo偶liwo艣膰
kupienia samochodu poflotowego, pos艂u偶bowego po przedstawicielu
handlowym etc za kwot臋 3000 z艂 2.Samoch贸d ma polskie rejestracje.
3.Pan Kowalski kupuje samoch贸d za 3000 z艂 od swojego pracodawcy. 4.Pan
Kowalski sprzedaje kupiony samoch贸d za 5000 z艂 na wolnym rynku.

Jakie koszty i podatki musi ponie艣膰 pan Kowalski ? Czy musia艂by najpierw
przerejstrowa膰 samoch贸d na siebie ?

nie

Czy mo偶e nie przerejestrowywa膰 na
siebie tylko od razu sprzeda膰 ?

tak

Jak d艂ugo mo偶e nie przerejestrowywa膰 ?

formalnie 14 dni. Faktycznie do niesko艅czono艣ci

co do podatk贸w to jak kupi na faktur臋 to tu nic
jak sprzedaje to nic.
Jak sprzeda przed up艂ywem 6 miesi臋cy od zakupu to dopisuje do zeznania PIT za bie偶膮cy rok jako przych贸d i p艂aci jak wyjdzie z tabelki.

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

koszty, podatki i op砤ty przy sprzeda縴 samochodu