koszty pozyskania materialu dowodowego

Data: 2009-06-12 16:19:29
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego
Prokuratura prowadzi sledztwo w sprawie bledu lekarskiego.

Jestem lekarzem. Normalnie pracuje w polsce. Co 2 miesiace mam 2 tygodnie
bezplatnego urlopu i jade do rzymu operowac pacjentow. Klinika dla ktorej
pracuje sponsoruje mi mieszkanie. W tym mieszkaniu mam dokumentacje
medyczna. Legalnie i oficjalnie.

Teraz jestem w polsce. Zglasza sie do mnie prokuratura z nakazem wydania tej
dokumentacji. Ja na to, ze do rzymu lece za 2 miesiace. Teraz mi nie po
drodze. Jak prokuratura chce to niech poczeka 2 miesiace jak bede tam lecial
gdyz specjalny lot tylko po to aby zdobyc dla nich dokumentacje kosztuje.
Jak pokryja koszty to polece. Moge tez im dac klucze i adres i moga sobie
sami poleciec.

Na to prokuratura naklada kare porzadkowa 10 tys. gdyz na podstawie KPK moim
obowiazkiem jest wydawac rzeczy w posiadaniu ktorych jestem a ktore chce
prokuratura.

Czy jest zatem przepis, ktory mowi, ze koszty pozyskania
dokumentow/materialow ktore sa w posiadaniu swiadka ma pokryc prokuratura ?

Czy swoja decyzja prokuratura moze narazac na dodatkowe koszty? Kto pownien
pokryc te koszty ?

Icek

Data: 2009-06-12 14:23:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Icek wrote:
Prokuratura prowadzi sledztwo w sprawie bledu lekarskiego.
[..]
Czy swoja decyzja prokuratura moze narazac na dodatkowe koszty? Kto pownien
pokryc te koszty ?

Rowerzysta, który uniemożliwił Ci wyprzedzenie go.

Data: 2009-06-12 16:32:33
Autor: mocniak
Użytkownik Icek napisał:
Czy swoja decyzja prokuratura moze narazac na dodatkowe koszty? Kto pownien
pokryc te koszty ?

Moim zdaniem powinieneś poruszać się chodnikiem i wziąć na siebie odpowiedzialność.

--
Mocniak

Data: 2009-06-12 17:54:41
Autor: Michał Pysz
koszty pozyskania materialu dowodowego
Włoska prokuratura Cię szuka w Polsce?
Tu coś nie gra.. kręcisz chyba.
Lepiej uważaj bo nieścisłości w zeznaniach mogą się obrócić przeciw Tobie. No chyba, że błędnie zszyłeś coś temu rowerzyście to wtedy od razu masz przechlapane.

Data: 2009-06-12 19:43:53
Autor: Icek
[...]

nie mnie i nie wloska. Polska prokuratura chce dokumenty ktore posiadam. Mam
je tylko daleko ;)

Icek

Data: 2009-06-12 17:49:47
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Icek wrote:
Tu coś nie gra.. kręcisz chyba.
[...]

Twoja wersja nie trzyma się faktów. Najpierw dajesz do zrozumienia, że
popełniłeś błąd lekarski i chcesz się z tego wymigać, teraz mieszasz
jeszcze do tego kogoś innego.

Czy ten ktoś jechał odpowiednio blisko krawężnika?

Moim zdaniem potrzebna jest tutaj opinia niezależnych świadków.

Data: 2009-06-12 20:09:44
Autor: Icek
> [...]

Czy ten ktoś jechał odpowiednio blisko krawężnika?

Moim zdaniem potrzebna jest tutaj opinia niezależnych świadków.

masakra jakas dzis. Odbija Wam rowno ;)

Fakty sa niewazne. Wazna jest odpowiedz na pytanie "Kto ponosi koszty

Data: 2009-06-12 18:18:10
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Icek wrote:

> [...]

masakra jakas dzis. Odbija Wam rowno ;)

Fakty sa niewazne. Wazna jest odpowiedz na pytanie "Kto ponosi koszty

To jest zupełnie nieistotne - pominąłeś (zapewne celowo) kwestię
lustracji. Czy wiesz, jakie są kary za fałszywe zeznanie lustracyjne?

Data: 2009-06-12 22:38:30
Autor: mocniak
koszty pozyskania materialu dowodowego
Użytkownik Icek napisał:
Fakty sa niewazne.

Wiem, wiem, spalę dowcip, ale drogi Icku, przypomnij sobie co wyprawiałeś w wątku o umyślnym potrąceniu i porównaj go z zacytowaną wypowiedzią :P

--
Mocniak

Data: 2009-06-12 23:00:46
Autor: Icek
> [...]

Wiem, wiem, spalę dowcip, ale drogi Icku, przypomnij sobie co
wyprawiałeś w wątku o umyślnym potrąceniu i porównaj go z zacytowaną

bo widzisz, ja mam pytanie wywodzace sie z teoretycznego rozwazania ;) Nie
ma sytuacji. Jest problem teoretyczny i hipotetyczny. Aby zbytnio nie
rozpisywac sie w temacie dalem prosty przyklad.

Sytuacje nie sa do porownania.

A do spalania nie ma co bo ja sie pokapowalem. Mam tez poczucie humoru i
dystans do tego typu spraw/wypowiedzi/sytuacji. Mam tez duze doswiadczenie z
wymiarem niesprawiedliwosci.

Icek

Data: 2009-06-12 23:24:47
Autor: Robert Tomasik
koszty pozyskania materialu dowodowego
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h0teki$2v3$1node1.news.atman.pl...

Coś to trochę bez sensu. Skoro Prokuratura w Polsce prowadzi postępowanie, to wnoszę, że i tu miał miejsce zabieg. A zatem obowiązuje Cię polskie prawo (włoskiego nie znam). Zgodnie z polskim prawem masz obowiązek jako lekarz posiadać stosowną dokumentację i wydawać ją na żądanie uprawnionych organów. Możesz ja sobie nawet zakopać na Antarktydzie, byłeś tylko ją wydał organom na żądane. Skoro zamiast w Polsce przechowujesz ją w Rzymie, to już jest Twój problem.

Przy czym nie za bardzo podoba mi się ta kara porządkowa. Co do zasady wobec odmowy jej wydania należy przyjąć, ze jej po prostu nie ma z wynikającymi z tego faktu skutkami prawnymi.

Data: 2009-06-13 08:58:54
Autor: Icek
[...]

OK, kto pokrywa koszty jej odkopania ?

Mam, zakopalem. Aby ja odkopac trzeba zatrudnic koparke. Kto zaplaci za
koparke ?

Icek

Data: 2009-06-13 10:46:23
Autor: cyklista
Użytkownik Icek napisał:
[...]

Widać że nie zrozumiałeś poprzedniego postu. Ty masz tą dokumentację posiadać i wydać (twoja sprawa gdzie ją posiadasz i ile cię kosztuje jej wydanie, ona ma być dostepna). Jak jej nie wydasz bo ją zakopałeś to poniesiesz wszystkie konsekwencje nie posiadania i/lub  nieprowadzenia dokumentacji. (a jak ja zakopałeś może dojdzie umyślne ukrywanie lub niszczenie)

Data: 2009-06-13 19:07:58
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego

Widać że nie zrozumiałeś poprzedniego postu. Ty masz tą dokumentację
posiadać i wydać (twoja sprawa gdzie ją posiadasz i ile cię kosztuje jej

a co w przypadku gdy posiadaczem jestem przypadkowym ? Moge cos miec ale
moge tez to zniszczyc.

[...]

umyslne ukrywanie nastepowaloby w przypadku gdybym zakopywal po
powiadomieniu mnie, ze prokuratura ta rzecz chce. A ja mam ja bo mam.

Czy to nie stwarza roznicy ? Nie mowie o przypadkach gdy przechowywanie
czegos jest moim obowiazkiem.

Np. mam sobie kamere internetowa. Wyglada sobie przez okno. Filmuje co sie
dzieje na skrzyzowaniu. Jest to kamera, ktora publikuje w internecie co sie
dzieje w miescie. I co jakis czas prokuratura pisze "daj Pan nagranie z z
jakiegos dnia". A ja musze isc do sklepu, kupic CD/DVD, nagrac plyte i
dostarczyc do do prokuratury.

Czy musze to robic za darmo ?

Icek

Data: 2009-06-13 21:39:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h10me3$mho$1node2.news.atman.pl...
[...]

Co to znaczy "przypadkowym"? Znalazłeś, oddano Ci na przechowanie?

Data: 2009-06-14 10:12:04
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego
> a co w przypadku gdy posiadaczem jestem przypadkowym ? Moge cos miec ale
> moge tez to zniszczyc.

Co to znaczy "przypadkowym"? Znalazłeś, oddano Ci na przechowanie?

1. znalazlem
2. poszedlem na policje zglosic, ze znalazlem
3. oddali mi bo wlasciciel sie nie zglosil
4. zakopalem jako kamien wegielny mojego fundamentu ;)
5. prokuratura po 3 latach sobie przypomniala i chce odemnia ta rzecz

kto pokryje koszty odkopania ?

Icek

Data: 2009-06-14 19:09:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h12bda$tah$1node2.news.atman.pl...
[...]

To policjancji naruszyli prawo.

4. zakopalem jako kamien wegielny mojego fundamentu ;)
5. prokuratura po 3 latach sobie przypomniala i chce odemnia ta rzecz
kto pokryje koszty odkopania ?

Nikt. Po prostu tak, jakbyś go wyrzucił i tyle.

Data: 2009-06-14 00:16:36
Autor: Animka
Icek pisze:

[...]

Ja bym powiedziała, żeby mi najpierw dali płytkę CD/DVD, bo nie mam w domu zapasu.

--
animka

Data: 2009-06-14 10:15:37
Autor: Icek
[...]

===================

nie no na logike jest takie podejscie OK. Ale rozumiem, ze podstawy prawnej
na to nie ma ;)

icek

Data: 2009-06-14 11:22:29
Autor: Animka
Icek pisze:
[...]

To nie można monitorować sobie z okna np. parkingu i swojego samochodu?

--
animka

Data: 2009-06-13 12:42:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h0v9fk$d99$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć i na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują sankcje za nieokazanie.

Data: 2009-06-13 19:09:15
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego
Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć i
na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują
sankcje za nieokazanie.

OK, co z kosztami ??

Generalnie chodzi mi o sytuacje w ktorych generowane sa koszty,ktorych tak
naprawde zrodlem jest prokuratura.

Icek

Data: 2009-06-13 19:45:15
Autor: Johnson
koszty pozyskania materialu dowodowego
Icek pisze:

OK, co z kosztami ??

Podstawą przyznania takich kosztów (rzeczywistych, poniesionych i uzasadnionych) byłby art. 618 kpk. Tylko wątpię czy udałoby się przekonać do tego w sytuacji gdy chodzi o dokumentacje medyczną wytworzoną w Polsce.

Przeczytaj sobie przykładowo uzasadnienie uch. SN z dnia 22 stycznia
2003 r. (I KZP 45/02),OSNKW 2003/1-2/7, Biul.SN 2003/1/18, Prok.i
Pr.-wkł. 2003/3/23, Wokanda 2003/7-8/40

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-14 10:22:58
Autor: Icek
[...]

pytanie co to jest "zamkniety zaklad". Jest to srednio zrozumiale

Przeczytaj sobie przykładowo uzasadnienie uch. SN z dnia 22 stycznia
2003 r. (I KZP 45/02),OSNKW 2003/1-2/7, Biul.SN 2003/1/18, Prok.i
Pr.-wkł. 2003/3/23, Wokanda 2003/7-8/40

dobre dobre. Czy jest cos wiecej w sieci dostepne niz tylko takie krotkie
podsumowanie o co chodzilo w sprawie ? Jakies uzasadnienie ? bo na stronie
sn.pl jest tylko taki siedmiolinijkowiec

Icek

Data: 2009-06-14 11:20:54
Autor: Johnson
Icek pisze:

pytanie co to jest "zamkniety zaklad". Jest to srednio zrozumiale

A co ma do rzeczy "zamkniety zaklad"? Wyliczenie w art. 618 kpk jest tylko przykładowe.

Czy jest cos wiecej w sieci dostepne niz tylko takie krotkie
podsumowanie o co chodzilo w sprawie ?

Szukaj. orzeczenie dotyczy co prawda prawa telekomunikacyjnego, ale w uzasadnieniu jest między innymi o art. 618 kpk, który może stanowić podstawę zwrotu przez SP wydatków związanych z gromadzeniem i udostępnieniem dowodów przez osoby 3-e.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-14 11:49:51
Autor: Icek
[...]

OK, a w tym prawie telekomunikacyjnym to czytam "wydruku billingow
telefonicznych". A co z innymi danymi telekomunikacyjnymi ? Np. nie poprzez
wydruk tylko dostarczenie elektroniczne. Nie ma wydruku jednak sa inne
koszty. A co z innymi danymi telekomunikacyjnymi? Np. wlaczenie komorki i
wylaczenie bo ktos co prawda nie dzwonil ale prokuratura chce dane kiedy
komorka logowala sie do sieci i w jakim rejonie. Czy sadzisz, ze powyzsze
orzeczenie daje tez podstawe do dochodzenia przez operatora kwot za
udostpnienie innych danych niz billingi ?

Icek

Data: 2009-06-14 12:03:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Icek wrote:

[...]

Swojego czasu interesowałem się tym problemem. Wprawdzie nikt za bardzo nie chciał mówić wprost, ale pośrednio wynikało, że za udostępnienie danych transmisyjnych operatorzy dostają jakieś tam wynagrodzenie. Symboliczne, ale zawsze.

M.

Data: 2009-06-13 21:39:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h10mgg$mi0$1node2.news.atman.pl...
[...]

To nie wywoź do Włoch, a przechowuj pod ręką. Nie będzie kosztów.

Data: 2009-06-14 08:20:35
Autor: Marcin Debowski
Dnia 13.06.2009 Icek <icek@do.pl> napisał/a:
[...]

Nie jest prokuratura a system administracyjno-prawny. Jest elelemntem jego funkcjonowania i w przypadku wystąpienia określonego czynnika danych dokumentów się wymaga. Pewnie będzie to na zbyt wysokim poziomie abstrakcji, ale analogiczną sytuację masz wyjeżdzając za granicę gdy zostawisz paszport w domu ale ponieważ jest to dla Ciebie sytuacja "oczywista" to godzisz się pewnie z myślą, że koszt przywiezienia tego dokumentu na granice poniesiesz Ty.

--
Marcin

Data: 2009-06-13 19:58:45
Autor: Flo
Robert Tomasik pisze:

Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć i na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują sankcje za nieokazanie.

A jak się ma od tego sytuacja gdy wskaże miejsce przechowywania dokumentacji jednocześnie informując, że obecnie fizycznie nie jest w jej posiadaniu. W jej posiadanie wejdzie dopiero np. za 60 dni.

Prokuratura chyba powinna wystąpić o pomoc prawną do prokuratury włoskiej czyż nie?

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-06-13 21:41:24
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h10pcp$6t6$4inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Tak. generalnie oczywiście powinni sie zwrócić w tej sytuacji do włoskich włądz. Ale jednocześnie wyciągając konsekwencje prawne w stosunku do założyciela wątku za nieokazanie dokumentów.

Data: 2009-06-14 08:26:15
Autor: Flo
Robert Tomasik pisze:

Tak. generalnie oczywiście powinni sie zwrócić w tej sytuacji do włoskich włądz.

Właśnie

Ale jednocześnie wyciągając konsekwencje prawne w stosunku do założyciela wątku za nieokazanie dokumentów.

A tego już nie jestem taki pewien. Tutaj mamy dość komfortową sytuację i miejscem przechowywania są Włochy.
A co by miał zrobić gdyby np miał te dokumenty na terenie powiedzmy stacji badawczej na Antarktydzie? Przecież tam wyprawy tylko 2 razy do roku jeżdżą, a warunki pogodowe nie ułatwiają tego.

Specjalnie utrudniłem ale chodziło mi tylko o wskazanie braku fizycznego dostępu do materiałów, które ma wydać. Przecież nie unika wydania dokumentacji tylko na chwilę obecną nie jest w jej posiadaniu, a to już różnica.

Data: 2009-06-14 10:14:58
Autor: Icek
[...]

tez specjalnie utrudnilem na poczatku, zeby ktois nie powiedzial, ze sa
latwo dostepne.

Poprostu liczylem, ze jest jakis akt prawny normujacy koszty ktore ponosi
podmiot za udostepnienie danych/materialow/rzeczy/informacji prokuraturze
zakladajac, ze do ich pozyskania ten podmiot musi cos
zainwestowac/wydac/pokryc koszty

chyba jak zwykle sie przeliczylem ;)

Icek

Data: 2009-06-14 19:08:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1256b$him$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

A gdzie powinny być przechowywane? Bo generalnie przyjmuje sie, że w siedzibie prowadzącego działaność. Czy chodzi o dokumentacje działaności na terenie Włoch?

A co by miał zrobić gdyby np miał te dokumenty na terenie powiedzmy stacji badawczej na Antarktydzie? Przecież tam wyprawy tylko 2 razy do roku jeżdżą, a warunki pogodowe nie ułatwiają tego.

Nic. po prostu by ich nie miał, choć powinien - z wynikajacymi z tego konsekwencjami.

[...]

To już jest jego problem. On ma je organom okazać. Jak tego nie uczyni, to poniesie parwem przepisane konsekwencje. Czy będzie to wynikime przechowywania na Antarktydzie, we Włoszech, zakopania, spalenia czy wyrzucenia ma już poboczne znaczenie.

Data: 2009-06-14 19:53:16
Autor: Flo
Robert Tomasik pisze:

A gdzie powinny być przechowywane? Bo generalnie przyjmuje sie, że w siedzibie prowadzącego działaność.

Jakie przepisy to regulują?

Data: 2009-06-14 21:08:45
Autor: poreba
Dnia Sun, 14 Jun 2009 19:08:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]
No   dobrze,   ale  jak  z  Waszymi  odpowiedziami
związane  jest  to,  że  rzecz tyczy _dokumentacji
medycznej_  -  co  jest,  jak rozumiem, obwarowane
szczególnymi warunkami.

A  co będzie w przypadku gdy prokuratura (policja,
urząd  prowadzący pa) zwróci się o materiały co do
których   nie   ma   obowiązków  ich  gromadzenia,
posiadania, archiwizacji? Jeżeli pojawiają się
koszty uzyskania takich materiałów, kto je
poniesie (np. w post. prokuratora, że w pa może
być wiele odpowiedzi - to wiem)

--
pozdro
poreba

Data: 2009-06-14 21:52:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:1shvbs9erdirw.18oxkxdgaxouf$.dlg40tude.net...

No   dobrze,   ale  jak  z  Waszymi  odpowiedziami
związane  jest  to,  że  rzecz tyczy _dokumentacji
medycznej_  -  co  jest,  jak rozumiem, obwarowane
szczególnymi warunkami.

Oczywiście. Dokumentacja taka przez Policję jest bez odczytania przekazywana prokuratorowi. Prokurator musi lekarza zwolnić z tajemnicy, chyba że stosowne oświadczenie złoży pacjent - ten drugi sposób przeważnie bywa stosowany w sprawach o błąd lekarski. innych obwarowań sobie nie przypominam.

A  co będzie w przypadku gdy prokuratura (policja,
urząd  prowadzący pa) zwróci się o materiały co do
których   nie   ma   obowiązków  ich  gromadzenia,
posiadania, archiwizacji?

No to w razie odmowy nie można nikogo ukarać i tyle.

Jeżeli pojawiają się
koszty uzyskania takich materiałów, kto je
poniesie (np. w post. prokuratora, że w pa może
być wiele odpowiedzi - to wiem)

Jakie koszty? Bo to wbrew pozorom nie jest dla mnie jasne. Dokumentacja może być albo w formie dokumentów albo w formie elektronicznej. Jeśli jest w formie dokumentów, to zabiera się oryginały i kosztów żadnych nie ma. Jeśli jest w formie elektronicznej, to zabiera się nośniki i też kosztów nie ma. Wykonanie kopii to już rzecz organu prowadzącego. potem zwraca się oryginały, o ile nie zachodzą przesłanki wymuszające zachowanie oryginałów.

Naprawdę odnoszę wrażenie, ze niektóre osoby w tym wątku na siłę starają się skomplikować generalnie proste zagadnienie. A wystarczy zajrzeć nawet do protokołu zatrzymania rzeczy. Tam są podstawy oraz w zasadzie procedura. Żądamy wydania rzeczy. W razie odmowy dokonujemy odebrania siłą, albo przeszukania w miejscu, co do którego mamy podejrzenie, że pożądanych przez nas dowód się znajduje.

Data: 2009-06-14 22:35:34
Autor: Icek
[...]

nie na sile tylko tak podpowiada doswiadczenie.

A glupia prokuratura jest jeszcze gorsza jak nie wie czego szuka. Daje nakaz
wydania rzeczy i czasami nie interesuje jej ze tego nie masz albo pozyskanie
tego czegos jest bardzo drogie.

Icek

Data: 2009-06-14 22:47:59
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h13mva$56j$1node2.news.atman.pl...

nie na sile tylko tak podpowiada doswiadczenie.

Czyje?

[...]

Oczywiście bęłdy się zdarzają, ale jeśli prokuratorz żąda czegoś, czego nie ma, to po prostu tego nie dostanie. Chyba, że ową rzecz powinieneś mieć, to wóczas sie generaują problemy uboczne.

Data: 2009-06-15 08:18:10
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego
> nie na sile tylko tak podpowiada doswiadczenie.

Czyje?

moje

[...]

taa, a jak nie powinienem miec to wtedy dostaje sie 10kpln kary porzadkowej
;) (z przepisow nie wynika, ze mam to miec)

Sad juz ja klepnal. Pisemne uzasadnienie bede mial lada chwila a z ustnego
wynika, ze "... bez znaczenia czy swiadek rzecz ma czy nie ma. Z materialu
wynika, ze niezbyt dobrze wspolpracowal z prokuratura, a dobra wspolpraca i
chec udostepnienia wszystchuch informacji wynika z ogolnych przepisow kpk".

A poszlo o to, ze przesluchany do protokolu powiedzialem,ze nie mam a po
miesiacu przyszlo pismo z "nakazem wydania rzeczy". I jej nie wydalem. Temat
rzeka. Niewazne. Wk.....ny jestem i tyle.

moze RPO cos pomoze.

Icek

Data: 2009-06-15 12:38:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h14fq8$82n$1node1.news.atman.pl...
[...]

Od razu pisz do Prezydenta. Albo napisz po ludzko, o co chodzi. Za stwierdzenie, ze sie danej rzeczy nie ma, nikt nikogo - w znanych mi wypadkach - nie karze karami porządkowymi, bo to bez sensu.

Data: 2009-06-15 15:06:08
Autor: Icek
[...]

wiesz, google wszystko zapamieta a sa to sprawy firmowe wiec niezbyt moge.

ehh, moze bez sensu ale fakt jest faktem.

Icek

Data: 2009-06-15 12:40:33
Autor: Przemek Lipski
[...]

Krótkie pytanie: czy polskie prawo nakłada na Ciebie obowiązek posiadania tej rzeczy tu na miejscu (w Polsce)?

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-06-15 15:06:28
Autor: Icek

Data: 2009-06-16 20:18:59
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h157cb$bdt$1node1.news.atman.pl...
> [...]
> rzeka. Niewazne. Wk.....ny jestem i tyle.

Krótkie pytanie: czy polskie prawo nakłada na Ciebie obowiązek posiadania

No i tym samym prawo nie może Ciebie ukarac za nie posiadanie tych rzeczy. Jeżeli zostałeś ukarany, to bezprawnie i trzeba z tym walczyć.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-06-17 08:19:07
Autor: Icek
koszty pozyskania materialu dowodowego

No i tym samym prawo nie może Ciebie ukarac za nie posiadanie tych rzeczy.
Jeżeli zostałeś ukarany, to bezprawnie i trzeba z tym walczyć.

czekam na pisemne uzasadnienie. Z ustnego wynika, ze to nie kara za to ze
nie udostepnilem tylko za to, ze "niewlasciwie wspolpracowalem".

Tak z ciekawosci sa jakies granice kar porzadkowych nakladanych przez
prokurature ??

Icek

Data: 2009-06-17 17:58:01
Autor: poreba
 Dnia Sun, 14 Jun 2009 21:52:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

A na przykład albo US/UKS, albo SR w sprawach cywilnych pyta
o  coś  co  znajduje się na dokumentach (wielu). Dane trzeba
wyselekcjonować,   przetworzyć   i  zestawić.  Dokumenty  są
niszczone  po  jakimś  czasie, informację można odtworzyć na
podstawie  innych  wymaga to jednak dodatkowej pracy. To nie
jest dodatkowy koszt?

--
pozdro
poreba