koszty pracy - pracownik

Data: 2011-01-23 18:14:42
Autor: itam
koszty pracy - pracownik
Witam,

taka krótka sprawa:
mam umowę o pracę, pracuję na stanowisku wymagającym uprawnien i ubexpieczenie oc. Pracodawca nie refunduje mi tych kosztów. Czy jest jakaś możliwość (np. zwiększone koszty uzyskania) pomniejszenia dochodów lub podatku o ten koszt w rozliczeniu rocznym?

Data: 2011-01-28 21:19:15
Autor: Gotfryd Smolik news
koszty pracy - pracownik
On Sun, 23 Jan 2011, itam wrote:

Witam,

taka krótka sprawa:
mam umowę o pracę, pracuję na stanowisku wymagającym uprawnien

  Co to znaczy "wymagającym"?
  Wymaganie wynika z ustawy, z umowy o pracę, z...?
  Nie sądzę aby komuś się chciało wymyślać tylko dlatego, że Tobie
nie chce się opisać tego co wiesz. Albo wręcz postanawiasz
"utajnić" informacje.

i ubexpieczenie oc.

  Jak wyżej.
  Czego - siebie, sprzętu/narzędzi, szkód, wyników pracy?

Pracodawca nie refunduje mi tych kosztów.

  Patrz niżej.

Czy jest jakaś możliwość (np. zwiększone koszty uzyskania) pomniejszenia dochodów lub podatku o ten koszt w rozliczeniu rocznym?

  O ile mi wiadomo, nie.
  Są drobne wyjątki, np. dotyczące narzędzi, nie "przez koszt"
lecz poprzez jawne wykazanie ich jako składnika nie podlegającemu
opodatkowaniu, na podstawwie art.21.1.13, ale nie mam pojęcia czy da
się jakoś zastosować np. 265 KC, i to tylko o ile zastosować by się
dało chwyt z "prawem z ubezpieczenia" (nie "do" a właśnie "z", samo
ubezpieczenie jest usługą, ale prawo do odszkodowania już prawem
z niej wynikającym).

  ALE...
  Ale na mój gust można wskazać przypadki, w których spełniajac Twoje
bardzo ogólne opisy:
- trafiamy w przypadki w których pracodawca wprost łamie prawo
   pracy i nie powinien pozwolić np. na ubezpieczenie sprzętu
   z kieszeni pracownika (np KP 67[11].1.2)
- trafiamy w przypadki, w których pracodawca powinien sobie
   doliczyć dochód z "nieodpłatnego świadczenia" i zapłacić
   od tego podatek.
   W końcu "stanowisko pracy" ma zorganizować pracodawca.
   W pierwszym przypadku oczywiście druga część ma miejsce
   z definicji (do momentu zwrócenia kosztów pracownikowi
   pracodawca ma "przychód z nieodpłatnego świadczenia")

pzdr, Gotfryd

koszty pracy - pracownik