[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta

Data: 2009-09-28 18:48:06
Autor: pavellz
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
Witam,

jakie orientacyjnie ponosiliście koszty za pierwszy przegląd gwarancyjny?
Obdzwoniłem dziś kilka serwisów - z uzyskanych informacji przegląd
w ramach którego planowana jest wymiana oleju i filtrów to 700-800 zł.
Auto to Chevrolet Spark. Dla mniej znających temat - matiz po facelifcie,
a więc auto proste jak budowa quada, do tego uchodzące za budżetowe.
Z ciekawszych informacji była pochodząca z  Dixi-Caru, gdzie pan
stwierdził że przecież to ta sama kategoria cenowa co Opel Astra,
czego niestety nie potwierdzają ceny części, objętość oleju w silniku itp,
że już nie wspomnę że nie miałbym nic przeciwko zakupowi salonowej
Astry za 27 000.

Na szczęście po dłuższych poszukiwaniach znalazłem serwisy odpowiednio
tańsze, niemniej ceny proponowane kolejno przez Auto-Żoliborz, Dixi-Car,
Miniewskiego były zaporowe.

Czy ceny są kształtowane przez centralę Chevroleta czy są kreatywnym
wynalazkiem danego serwisu?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-09-28 19:12:04
Autor: Pan Piskorz
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
jakie orientacyjnie ponosiliście koszty za pierwszy przegląd gwarancyjny?

sądzę, że więcej niż rok (więc trzeba wykonać kompletną inspekcję),
więc podana cena to luz

P.

Data: 2009-09-28 19:27:51
Autor: pavellz
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta

sądzę, że więcej niż rok (więc trzeba wykonać kompletną inspekcję),
więc podana cena to luz

Czyżby? To małe miejskie autko. Dla porównania ceny przeglądów Suzuki
(marki było nie było nieco wyżej w hierarchii GM, także cenowo). Wychodzi mi u nich połowa podanej stawki.
http://www.klubsuzuki.pl/printview.php?t=759&start=30&sid=63595dd95d85a72c29c822af66d308e7

Auto jest pół roku po poprzednim przeglądzie przedsprzedażnym.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-09-28 21:34:08
Autor: masti
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
Dnia pięknego Mon, 28 Sep 2009 19:27:51 +0200, osobnik zwany pavellz
wystukał:

[...]

a potem niektórzy mówią, że nowe to taki zajebiste bo nic nie trzeba robić :)

a te 7 lat gwarancji to jak?

--
Ford Mondeo 1.8, Jeep Grand Cherokee 3.0
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-09-29 13:07:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:

a potem niektórzy mówią, że nowe to taki zajebiste bo nic nie trzeba
robić :)

a te 7 lat gwarancji to jak?

Ceny masz poniĹźej.
Niewiele odbiegają od cen przeglądu w aucie 15 letnim.

Data: 2009-09-28 19:29:19
Autor: Moon

Użytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9qpb4$jn9$1news.onet.pl...
[...]

Przeglad mojej vectry w zależności od miejsca wynosił od 500 do 750zł.
A zapłaciłem w końcu 430 zł - w Zduńskiej Woli.
Dealerzy Opla/Chv to zupełnie inna historia, część z nich to po prostu oszuści z "know-how".
moon

Data: 2009-09-28 19:29:41
Autor: MM
Dnia 28-09-2009 o 18:48:06 pavellz <pavellz@poczta.onet.pl> napisał(a):

Witam,

jakie orientacyjnie ponosiliście koszty za pierwszy przegląd gwarancyjny?

prawie 700zl za auto P. 407 z silnikiem diesla, olej 5w30
cena zryczałtowana.

Data: 2009-09-28 20:10:39
Autor: DoQ
MM pisze:

prawie 700zl za auto P. 407 z silnikiem diesla, olej 5w30
cena zryczałtowana.

Dokladnie 625pln maly przeglad 2.0HDI z olejem i filtrem ;-)
Choc 30kkm na oleju to imho przeginanie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-28 12:28:25
Autor: lelec
On 28 Wrz, 20:10, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
MM pisze:

> [...]
> cena zryczałtowana.

Dokladnie 625pln maly przeglad 2.0HDI z olejem i filtrem ;-)
Choc 30kkm na oleju to imho przeginanie.

Civic 5D, pierwszy przegląd po roku, przez telefon chcieli 700 - 900
zł, o ile nic więcej nie wyjdzie.
Dzięki bardzo dobremu układowi, wyszło 570 zł!

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin

Cr-V 2003

Data: 2009-09-28 23:21:28
Autor: Cavallino
MM pisze:

> [...]

zł, o ile nic więcej nie wyjdzie.
Dzięki bardzo dobremu układowi, wyszło 570 zł!

Kia ceed crdi - 250 zł (robocizna).
Oleje i filtry moje, z drugie tyle.

Data: 2009-09-28 21:30:59
Autor: Artur Maśląg
[DC] koszty przeglądu - nigdy więce j Chevroleta
pavellz pisze:
(...)
Czy ceny są kształtowane przez centralę Chevroleta czy są kreatywnym
wynalazkiem danego serwisu?

Taka jest ich polityka - tańsze w zakupie, droższe w serwisie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-28 21:48:31
Autor: 'Tom N'
[DC] koszty przeglądu - nigdy więce j Chevroleta
Artur Maśląg w <news:h9r2tq$sk8$1inews.gazeta.pl>:

pavellz pisze:
(...)
Czy ceny są kształtowane przez centralę Chevroleta czy są kreatywnym
wynalazkiem danego serwisu?

Taka jest ich polityka - tańsze w zakupie, droższe w serwisie.

A naiwnych nie brakuje:

<http://www.auto-swiat.pl/wydania,Czy-naprawde-trzeba-jechac-do-ASO-Spradzamy-gdzie-mozna-zrobic-przeglad-gwarancyjny-,24045,2.html>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 22:01:46
Autor: pavellz

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090928.214831.pms.1697int.dyndns.org.invalid...
Artur Maśląg w <news:h9r2tq$sk8$1inews.gazeta.pl>:

pavellz pisze:
(...)
[...]

Próbował ktoś już takiego rozwiązania?
Co ciekawe dziś dzwoniłem do nieautoryzowanego serwisu w którym uzyskałem informację
że mogę zrobić przegląd tylko w ASO i oni nie biorą odpowiedzialności za utratę gwarancji,
więc sam nie wiem co o tym myśleć.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-09-28 21:53:02
Autor: pavellz
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h9r2tq$sk8$1inews.gazeta.pl...
pavellz pisze:
(...)
Czy ceny są kształtowane przez centralę Chevroleta czy są kreatywnym
wynalazkiem danego serwisu?

Taka jest ich polityka - tańsze w zakupie, droższe w serwisie.

To prawda, z tym że pozostaje pytanie czy w ogóle są inne przesłanki,
oprócz kryterium ekonomicznego do zakupu tego typu aut.
Pozostaje pytanie czy nie lepsza jest polityka kupić używane - jeszcze tańsze
przy zakupie i naprawach. W przypadku auta tej klasy przy cenach serwisu
przestaje się opłacać gwarancja. W 10 letnim matizie przez ostatnie dwa lata
wymieniałem jakieś gumy z czego wyszło mi może 200 złotych.
Załóżmy że rzadko zdarza się kaczan w stylu poważna wada bloku
silnika czy rozsypująca się skrzynia biegów, a więc w zdecydowanej większości
przypadków gwarancja jest okazją do dodatkowego zarobku producenta
mamionego koniecznością przeglądów w ASO.
Jak widać zresztą lobby się umacnia: http://www.zds.org.pl/
O ile byłem zwolennikiem aut nowych - teraz zaczynam rozumieć miłośników
20 - letnich szrotów od dziadka z Niemiec. Jedyne co trzeba brać pod uwagę to utrzymywanie
dobrych relacji z lokalnym panem Heńkiem, znającym się na obsłudze
zestawu kluczy oczkowych. :]

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-09-29 12:20:12
Autor: slaweks
On 28 Wrz, 21:53, "pavellz" <pave...@poczta.onet.pl> wrote:
Pozostaje pytanie czy nie lepsza jest polityka kupić używane - jeszcze
tańsze
przy zakupie i naprawach. W przypadku auta tej klasy przy cenach serwisu

A to już zaczeli produkować używane? Też bym taki kupił ale pytanie
czy czas zmarnowany na szukanie auta używanego w dobrym stanie wart
jest zachodu.

Data: 2009-10-04 10:53:17
Autor: pavellz
koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
A to już zaczeli produkować używane? Też bym taki kupił ale pytanie
czy czas zmarnowany na szukanie auta używanego w dobrym stanie wart
jest zachodu.

Nie zaczęli, ale może nówki powinni kupować mieszkańcy krajów o wyższym
poziomie rozwoju cywilizacyjnego. :)

Co do przeglądu udało się go zrobić w jednym z ASO za 200 złotych.
Zastanawiam się teraz nad rozmową z centralą na temat tak dużego
rozstrzału cen i tego jak zapatruje się na to firma,
której jedną z nielicznych zalet jest po prostu ekonomiczność, a mimo to
przegląd potrafi kosztować 4% wartości zakupu auta. :)

O ile Daewoo udało się dorobić kilku niedrogich i dobrych serwisów, o tyle
po przyklejeniu amerykańskiego znaczka ceny podskoczyły trzykrodnie,
przy znacznym spadku jakości obsługi. Krótko mówiąc - nie polecam.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-10-04 11:22:33
Autor: J.F.
koszty przeglšdu - nigdy więcej Chevroleta
On Sun, 4 Oct 2009 10:53:17 +0200,  pavellz wrote:
O ile Daewoo udało się dorobić kilku niedrogich i dobrych serwisów, o tyle
po przyklejeniu amerykańskiego znaczka ceny podskoczyły trzykrodnie,
przy znacznym spadku jakości obsługi. Krótko mówiąc - nie polecam.

Daewoo bylo bardzo drogie. Tylko serwisy malo kto liczyl, bo byly 3
lata bezplatnych. Potem przyszedl kryzys na koncern i dopiero wtedy spuscili z tonu.

J.

Data: 2009-10-04 13:30:02
Autor: kogutek
> [...]

A to już zaczeli produkować używane? Też bym taki kupił ale pytanie
czy czas zmarnowany na szukanie auta używanego w dobrym stanie wart
Nie produkują używanych ale znajomy kupił nowy i po trzech dniach miał mocno
używany. Co widzisz złego w używanych samochodach. Co się miało popsuć na
gwarancji to się popsuło. Jak się nie ma pecha albo pierdolca żeby poprawiać
fabrykę to utrzymanie używanego samochodu kosztuje tyle co paliwo i opłaty stale
w stylu ubezpieczenia. Jak ktoś niedużo jeździ to używany samochód się sprawdza,
nawet jak podzespoły mechaniczne w momencie zakupu ma w kiepskim stanie.
Sprawdzony zaprzyjaźniony niedrogi mały warsztacik bez kafelków na ścianach i
klimatyzowanym biurem obsługi klienta jest idealnym rozwiązaniem. Wstawia się po
zakupie samochód żeby wymienili to co uważają że się popsuje w niedługim czasie
i na rok półtora sprawa załatwiona.  Są oczywiście ludzie kupujący nowe drogie
samochody. Oni robią interesy i nie mogą na spotkanie podjechać siedmioletnim
Fiatem Punto bo nikt z nimi rozmawiać nie będzie. Jeszcze inni są po prostu
zamożni z urodzenia. Te dwie grupy nigdy się nie pytają ile będzie coś
kosztowało. Bo ich stać. O ceny pytają tylko gołodupcy uważający się za bogoli.
Jest jeszcze jedna, najliczniejsza grupa ludzi kupujących nowe samochody. To
niedawni lub góra drugie pokolenie, mieszkańcy zabitych dechami wiosek.
Mieszkają w mieście ale do rodziny po kartofle jeżdżą. Nie zaszpanują
mieszkaniem bo go nie zabiorą. To kupują, bardzo często na niekorzystnych
warunkach, dowolny samochód. Koniecznie musi być nowy. Bo jak starym pokazać się
na wsi i co ludzie by powiedzieli. A jak już nie może być nowy to musi być taka
fura żeby wszystkim gały powychodziły. I nie ważne że zębów nie leczą i w
starych butach chodzą bo tym się od wieśniaków nie odróżniają. Jestem z 10
pokoleniem mieszkającym w dużym mieście. Po kartofle chodzę do budki oddalonej o
50 metrów. Dla mnie nieduży używany samochód jest idealnym rozwiązaniem. Nie
musi być w super stanie technicznym. Bo jak się popsuje to do holowania będę
miał z 10 kilometrów a nie 200. Ma odpalać, mało palić i nie rozlatywać się na
dziurach. Ma być moim pomocnikiem a nie moim bogiem. Przez 33 lata jak mam PJ
raz miałem nowy samochód. To był najgorszy interes jaki do tej pory zrobiłem.       --

Data: 2009-10-04 05:21:43
Autor: slaweks
On 4 Paź, 13:30, "kogutek" <kogute...@op.pl> wrote:

> [...]

gwarancji to się popsuło. Jak się nie ma pecha albo pierdolca żeby poprawiać

nie widzę nic złego w kupowaniu używanych. Tylko używanych nie
produkują
więc trzeba kupić najpierw nowy.

Kupno używanego wiąże się z ryzykiem. Rynek wtórny jest zepsuty
moralnie (ten polski)
Znalezienie dobrego samochodu to szczęście. Kręcenie licznikiem to
norma.

Zaraz zacznie się psuć rynek samochodów nowych. Orżnąć i oszukać to u
nas powód do dumy.

Data: 2009-10-04 19:13:11
Autor: Piotrek
[...]

Kupno nowego to tez czasami loteria, niestety czesto o wiele wiele kosztowniejsza.
wystarczy poczytac o bolaczkach nowych samochodow tuz po wyjsciu na rynek i o testerach ktorymi sa pierwsi uzytkownicy(znajomemu tak nowa Honda Civic napsula krwi tak ze chyba juz nie bedzie drugiej Hondy :)
przed chwila czytalem o padnieciu turbiny w miesiecznym samochodzie... itd itp
niestety ale ciecie kosztow zaczyna sie juz w fabryce co sie odbija na jakosci wiec z nowymi tez rozowo nie jest.

Zaraz zacznie się psuć rynek samochodów nowych. Orżnąć i oszukać to u
nas powód do dumy.

widzialem fakture z ASO za przeglad klimatyzacji w samochodzie ktory nie ma klimatyzacji :P
obite i malowane samochody sprzedawane w ASO jako nowki sztuki prosto z fabryki tez widzialem.
niestety ale psucie rynku nowych samochodow w polsce tez sie juz dawno temu zaczelo i ciagle trwa.

ps
nie zebym wieszal psy na nowych samochodach, tylko trzeba spojrzec na to z drugiej strony i zobaczyc ze niezawsze kupno nowego to eldorado :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-09-28 21:34:08
Autor: masti
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
Dnia pięknego Mon, 28 Sep 2009 18:48:06 +0200, osobnik zwany pavellz
wystukał:

Witam,

jakie orientacyjnie ponosiliście koszty za pierwszy przegląd
gwarancyjny?

nie wiem bo nie kupuję nowych. przegląd Jeepa to jakieś 450 zł :P

Data: 2009-09-29 08:26:23
Autor: gom3z
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
jakie orientacyjnie ponosiliście koszty za pierwszy przegląd gwarancyjny?

610 pln brutto (płyny, filtry itp);
Kia Cee'd 1.6;

Data: 2009-10-04 12:43:45
Autor: P_ablo
[...]

Polskie serwisy to jakies maszynki do strzyzenia baranow!
Wiecznie tylko jecza, ze zle sie dzieje w branzy a coraz wiecej salonow buduja. Niedlugo salonow bedzie nacpane wiecej niz aptek. Kryzys podobno jest, a tu Polody (Nissan) nowy salon przy Mieszka I w Poznaniu. Karlik (Volvo/Jaguar) molocha po Ilowskim (Mercedes) kupil i salon multibrandowy otwiera, tak maly ruch ma, ze Bentleyem podjezdza dogladac ukladanie kostki brukowej.

Cawaniactwo lobbuje w sprawach akcyzy bo im sie prywatny import nie podoba... czlowiek sobie jakies 5 litrowe jezdzidlo sprowadzi i mu prawie 30 tys akcyzy dopierdola - masakra.

Picasso

Data: 2009-10-04 12:53:10
Autor: J.F.
On Sun, 4 Oct 2009 12:43:45 +0200,  P_ablo wrote:
[...]

Jak jest kryzys, to mozna taniej nieruchomosc postawic. Jak ktos ma wolne srodki, to dobra inwestycja i zawsze sie pozniej
sprzeda/wynajmie :-)

J.

Data: 2009-10-04 13:42:44
Autor: kogutek
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
On Sun, 4 Oct 2009 12:43:45 +0200,  P_ablo wrote: >Polskie serwisy to jakies maszynki do strzyzenia baranow!
>Wiecznie tylko jecza, ze zle sie dzieje w branzy a coraz wiecej salonow >buduja. Niedlugo salonow bedzie nacpane wiecej niz aptek. Kryzys podobno >jest, a tu Polody (Nissan) nowy salon przy Mieszka I w Poznaniu. Karlik Jak jest kryzys, to mozna taniej nieruchomosc postawic. Jak ktos ma wolne srodki, to dobra inwestycja i zawsze sie pozniej
sprzeda/wynajmie :-)

J.

To część prawdy. Inna cześć jest taka że na tym kawałku ziemi mieszkają głupi i
zawistni ludzie. Jak jednemu coś pójdzie to zaraz wszyscy mający możliwości go
powielają. I w ten sposób potrafią popsuć najlepszy interes.  --

Data: 2009-10-04 14:46:10
Autor: J.F.
On Sun, 04 Oct 2009 13:42:44 +0200,  kogutek wrote:
[...]

Zaraz zaraz - ale to jest podstawowy mechanizm w kapitalizmie, nazywa
sie konkurencja i zapewnia niskie ceny dla ludnosci :-)

J.

Data: 2009-10-04 21:14:54
Autor: kogutek
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta
On Sun, 04 Oct 2009 13:42:44 +0200,  kogutek wrote: >> On Sun, 4 Oct 2009 12:43:45 +0200,  P_ablo wrote: >> Jak jest kryzys, to mozna taniej nieruchomosc postawic. >> Jak ktos ma wolne srodki, to dobra inwestycja i zawsze sie pozniej
> [...]

Zaraz zaraz - ale to jest podstawowy mechanizm w kapitalizmie, nazywa
sie konkurencja i zapewnia niskie ceny dla ludnosci :-)

Nie myl konkurencji z polską konkurencją mającą najczęściej cechy sabotażu. Na
dodatek takiego że najwięcej szkodzi się sobie. Niedaleko mnie kiedyś był jeden
sklep z wódką i żabka. Teraz jest sześć. Czy to znaczy że ludzie w tym rejonie
piją trzy razy więcej. Bo według mnie to zarobek rozłożył się z 2 na 6 i interes
zrobił się do dupy.   --

Data: 2009-10-05 13:24:23
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:6c76.000001c1.4ac8f42enewsgate.onet.pl...

> [...]

Nie myl konkurencji z polską konkurencją mającą najczęściej cechy sabotażu. Na
dodatek takiego że najwięcej szkodzi się sobie.

JaciekreceskadTysiewziales?

Data: 2009-10-04 17:14:22
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:6c76.00000182.4ac88a34newsgate.onet.pl...
> [...]

zawistni ludzie. Jak jednemu coś pójdzie to zaraz wszyscy mający możliwości go
powielają. I w ten sposób potrafią popsuć najlepszy interes.

Ojezu co za debil.

Data: 2009-10-04 21:03:20
Autor: kogutek
> [...]

> zawistni ludzie. Jak jednemu coś pójdzie to zaraz wszyscy mający > możliwości go
> powielają. I w ten sposób potrafią popsuć najlepszy interes.

Nie pierwszy i nie ostatni debil co mu się wydaje że jak komuś idzie to jemu też
pójdzie. --

Data: 2009-10-04 21:11:13
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:6c76.000001be.4ac8f178newsgate.onet.pl...

> [...]

Ojezu co za debil.

Nie pierwszy i nie ostatni debil co mu się wydaje że jak komuś idzie to jemu też

Hmm, wiekszy niz myslalem.

Data: 2009-10-04 16:34:36
Autor: P_ablo
[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:7ivgc5tlo53v8iemh8mo90puc1e2iinub84ax.com...

Jak jest kryzys, to mozna taniej nieruchomosc postawic.
Jak ktos ma wolne srodki, to dobra inwestycja i zawsze sie pozniej
sprzeda/wynajmie :-)

Mozna taniej postawic, ale tak czy inaczej jeszcze niedawno zewszad slyszalo sie o potrzebie rozruszania rynku a nawet doraznej pomocy dla tej branzy. Budowanie _kolejnego_ salonu raczej swiadczy o tym, ze nie jest najgorzej.

A wracajac do cen, serwis Porsche w Berlinie bierze 60 euro za roboczogodzine z drobna znizka a Porsche Centrum Poznan ma stawke wyjsciowa na poziomie 120 euro... Nawet gdyby dali 7% rabatu ( ktory daja od reki na czesci), to i tak nie bedzie 60!

Picasso

[DC] koszty przeglądu - nigdy więcej Chevroleta