koszty zwrotu pieniedzy

Data: 2010-10-13 12:05:31
Autor: Icek
koszty zwrotu pieniedzy
Jan Kowalski dokonuje gdzies na poczcie wplate na moj rachunek firmowy (nie
mam nic z tym czlowiekiem wspolnego). Nie mam mu jak oddac kasy bo w
przelewie przychodzacym jest za malo danych. Po paru miesiacach zwraca sie
do mnie moj bank i mowi, ze klient zlozyl reklamacje i pyta sie czy to
prawda, ze nie mam z Janem Kowalskim nic wspolnego.

Ja mowie tak to prawda jednak obsługa księgowa takiego zdarzenia dla mnie
przynosi konkretny koszt. Bank oczekuje, że zgodę na zwrot wyślę poleconym
bądź złożę osobiście w banku. Do tego muszę zrobić korekty w dokumentacji
finansowej w księgowości. Całość wyliczyłem, że kosztuje (włącznie z
poleconym) 19 złotych.

Czy mogę oczekiwać, że ktoś mi zapłaci za to, że muszę wykonać dodatkowe
czynności ?

Icek

Data: 2010-10-13 12:08:34
Autor: mvoicem
koszty zwrotu pieniedzy
(10/13/2010 12:05 PM), Icek wrote:
[...]

1. żadnych kosztów księgowych nie powinno być - a w szczególności korekty. Przecież nie wystawiłeś chyba faktury za coś czego nie sprzedałeś/świadczyłeś, prawda?

2. Bank nie ma prawa (chyba) wymagać od Ciebie żebyś wysyłał coś poleconym, tracił czas na poczcie itd.... Jeżeli im nie odpowiada zgoda telefoniczna, to niech poczekają aż ich oddział będzie Ci po drodze - wtedy przy okazji udzielisz takiej zgody.

p. m.

Data: 2010-10-13 13:41:49
Autor: Icek
koszty zwrotu pieniedzy
1. żadnych kosztów księgowych nie powinno być - a w szczególności
korekty. Przecież nie wystawiłeś chyba faktury za coś czego nie
sprzedałeś/świadczyłeś, prawda?

w pelnej ksiegowosci juz samo przyjmowanie kasy bez mozliwosci
rozksiegowania tego na odpowiednie konto juz generuje dodatkowa prace.
Pozniej trzeba to jakos wyzerowac aby nie wisialo, ze ktos cos nieslusznie
zaplacil. Praca jest.

[...]

bank mowi: "zawarta umowa i regulamin banku mowie, ze to musi byc na
pismie". Ktos wiec musi napisac pismo. Nawet gdyby pofatygowali sie do mnie
to ja i tak trace jednak czas, kartke papieru, odrobine tonera.

CHodzi mi o przeciwskazania do pobierania za to oplaty

Icek

Data: 2010-10-13 14:10:16
Autor: mvoicem
koszty zwrotu pieniedzy
(10/13/2010 01:41 PM), Icek wrote:
[...]

A, jeżeli PK to inna sprawa.

[...]

Ale czy umowa mówi że masz obowiązek taką zgodę złożyć w takim a takim terminie?

Ktos wiec musi napisac pismo. Nawet gdyby pofatygowali sie do mnie
to ja i tak trace jednak czas, kartke papieru, odrobine tonera.

A ile ty takich przypadków masz miesięcznie że ta kartka papieru, odrobina tonera i tak dalej jest dla Ciebie kosztem?

Z resztą - skoro już doszlismy do tego że bank do Ciebie sie fatyguje - to równie dobrze może się pofatygować z gotowym drukiem do podpisania.

CHodzi mi o przeciwskazania do pobierania za to oplaty

  Szukabym gdzieś w okolicach bezpodstawnego wzbogacenia w KC.

p. m.

Data: 2010-10-13 15:37:33
Autor: Icek
koszty zwrotu pieniedzy

> Ktos wiec musi napisac pismo. Nawet gdyby pofatygowali sie do mnie
> to ja i tak trace jednak czas, kartke papieru, odrobine tonera.

to nie jest kwestia ile tego mam tylko czemu musze cos robic za darmo skoro
nie musze

A jak sie zdarzy, ze bede mial 30 takich przypadkow i kazdego dnia wizyte w
banku ?

Icek

Data: 2010-10-13 14:16:03
Autor: Krzysztof Jodłowski
koszty zwrotu pieniedzy
Czy mogę oczekiwać, że ktoś mi zapłaci za to, że muszę wykonać dodatkowe
czynności ?

Mam podobnie tylko z komornikami, którzy dostają namiary od durnych klientów.
Komornik szuka wierzytelności i przysyła pismo wzywające do odpowiedzi pisemnej czy nie mamy wobec dłużnika jakiś należności, bo jeśli tak to musimy mu to przekazywać na konto. Wszystko OK.
Niby normalna procedura. Tylko że my nigdy nie mieliśmy żadnych kontaktów z tym dłużnikiem - ani handlowych ani osobistych. Wierzyciel idzie na łatwiznę i z książki telefonicznej albo z Internetu robi listę firm o działalności podpadającej pod kontakty handlowe z dłużnikiem a następnie przedstawia te listę komornikowi. Ten wysyła pismo na które muszę odpowiedzieć jednozdaniowo "nie posiadam należności wobec dłużnika", ale poleconym, bo później mogę mieć kłopoty jak nie udowodnię że odpowiedziałem. Plus czas na obróbke pisma, wędrówka na pocztę, koperta, druk itd. W sumie wychodzi pewnie jakieś 10 zł kosztów. A takich radosnych komorników mamy kilku w roku...
Trudno, wrzucamy w koszty i nasi Klienci muszą za to zapłacić.

--
Krzysztof

Data: 2010-10-13 18:19:55
Autor: Michał Pysz
koszty zwrotu pieniedzy
Ja mowie tak to prawda jednak obsługa księgowa takiego zdarzenia dla mnie
przynosi konkretny koszt. Bank oczekuje, że zgodę na zwrot wyślę poleconym
bądź złożę osobiście w banku.
A co daje polecony? Nic, więc wyślij zwykłym.

mp.

Data: 2010-10-21 13:03:31
Autor: Icek
koszty zwrotu pieniedzy
> [...]
poleconym
> bądź złożę osobiście w banku.
A co daje polecony? Nic, więc wyślij zwykłym.

ale zwykły jest za darmo ?

Icek

koszty zwrotu pieniedzy