koszty zwrotu pieniedzy

Data: 2010-10-13 14:16:03
Autor: Krzysztof Jodłowski
koszty zwrotu pieniedzy
Czy mogę oczekiwać, że ktoś mi zapłaci za to, że muszę wykonać dodatkowe
czynności ?

Mam podobnie tylko z komornikami, którzy dostają namiary od durnych klientów.
Komornik szuka wierzytelności i przysyła pismo wzywające do odpowiedzi pisemnej czy nie mamy wobec dłużnika jakiś należności, bo jeśli tak to musimy mu to przekazywać na konto. Wszystko OK.
Niby normalna procedura. Tylko że my nigdy nie mieliśmy żadnych kontaktów z tym dłużnikiem - ani handlowych ani osobistych. Wierzyciel idzie na łatwiznę i z książki telefonicznej albo z Internetu robi listę firm o działalności podpadającej pod kontakty handlowe z dłużnikiem a następnie przedstawia te listę komornikowi. Ten wysyła pismo na które muszę odpowiedzieć jednozdaniowo "nie posiadam należności wobec dłużnika", ale poleconym, bo później mogę mieć kłopoty jak nie udowodnię że odpowiedziałem. Plus czas na obróbke pisma, wędrówka na pocztę, koperta, druk itd. W sumie wychodzi pewnie jakieś 10 zł kosztów. A takich radosnych komorników mamy kilku w roku...
Trudno, wrzucamy w koszty i nasi Klienci muszą za to zapłacić.

--
Krzysztof

koszty zwrotu pieniedzy