krótka sprzedaż

Data: 2010-08-02 16:52:42
Autor: ichi
krótka sprzedaż
Witam!

Na stooq.pl czytam właśnie, że:

"Dzięki wprowadzeniu krótkiej sprzedaży od pierwszego lipca inwestorzy giełdowi mogą handlować papierami wartościowymi, których nie posiadają. Jeśli spodziewają się, że walory stanieją, mogą je pożyczyć od biura maklerskiego i sprzedać, a następnie, w ciągu trzech dni wykupić po aktualnej cenie i dostarczyć nabywcy.
Ludwik Sobolewski poinformował też, że wprowadzenie krótkiej sprzedaży nie zachwiało cenami 25 akcji spółek, których papiery mogą być przedmiotem tej formy handlu."

Macie jakieś doświadczenia w tym względzie? Z treści artykułu wynika, że akcje trzeba wykupić w ciągu trzech dni, co mnie trochę dziwi... Które biura oferują aktualnie krótką sprzedaż? Gdzie znajdę listę spółek, które można "krótko sprzedać"?

Pozdrawiam,
--
ichi

Data: 2010-08-02 16:00:45
Autor: ron
krótka sprzeda¿
ichi <abc@def.gh> napisa³(a): Nim zapytasz o proste sprawy, poszukaj, to nie jest wiedza tajemna.

http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=inwestorzy&k=15&i=/papierywartosciowe/krotka/
krotka&sky=1

http://www.gpw.pl/wyniki/tabelki.asp?Indeks=ks_tabela&lang=PL

Data: 2010-08-02 19:10:20
Autor: ichi
krótka sprzedaż
Dzięki za linki, też już je znalazłem... Ale nadal szukam info o tym które biura oferują krótką sprzedaż (trzeba dodatkową umowę podpisać)? No i jak fizycznie wygląda zawarcie transakcji.

Pozdrawiam,
--
ichi

Data: 2010-08-03 07:35:43
Autor: Lech Dubrowski
krótka sprzeda¿
Jak slyszalem w tv to obecne oprogramowanie biur maklerskich nie ma opcji sprzedazy akcji. Nowa Sidoma ma byc we wrzesniu. Do tego czasu DM-y maja podpisac z TFI i OFE na pozyczanie akcji do krotkiej sprzedazy. Sama transakcja bedzie odbywac sie na identycznej zasadzie jak przy zakupie nowych akcji tzn. moje pieniadze + ewentualny kredyt OTP z DM. Dlatego trzeba bedzie rozliczyc sie w 3 dni i na pewno nie bedzie mozna sprzedawac 1 akcji.

Leszek

krótka sprzedaż