krótkoterminowy kredyt na budowę

Data: 2012-08-31 11:55:27
Autor: Albercik
krótkoterminowy kredyt na budowę
Witam serdecznie grupę, gdyż to mój pierwszy post tutaj..

Zamierzam rozpocząć budowę domu. Posiadam trochę gotówki, która pozwoli na zakup działki + kawałek budowy(powiedzmy stan surowy otwarty).
Posiadam również obecne lokum, które chciałbym spieniężyć i z tak otrzymanej gotówki dokończyć budowę. Jednak pojawia się problem ponieważ przez pewien czas nie miał bym gdzie mieszkać.

Czy jest możliwość uzyskania w banku takiego krótkoterminowego kredytu hipotecznego? Wyobrażam sobie to tak że biorę kredyt na powiedzmy 200.000zł(wartość obecnego domu zdecydowanie przewyższa kwotę jaką bym chciał pożyczyć) i do czasu spieniężenia swojego obecnego lokum spłacam tylko odsetki od tego kredytu. Jak sprzedam dom to spłacam kapitał. Problem jest też taki że mogę nie mieć zdolności kredytowej do spłaty normalnego kredytu hipotecznego, stąd chciałbym spłacać tylko odsetki, bez kapitału. Wie ktoś z Was czy banki oferują takie usługi? Ma to jakąś swoją nazwę?

Pozdrawiam

Data: 2012-08-31 23:02:41
Autor: Borys Pogore³o
krótkoterminowy kredyt na budowę
Dnia Fri, 31 Aug 2012 11:55:27 +0200, Albercik napisa³(a):

Problem jest te¿ taki ¿e mogê nie mieæ zdolno¶ci kredytowej do sp³aty normalnego kredytu hipotecznego, st±d chcia³bym sp³acaæ tylko odsetki, bez kapita³u. Wie kto¶ z Was czy banki oferuj± takie us³ugi? Ma to jak±¶ swoj± nazwê?

 Jak dla mnie to jest *bardzo* nietypowa konstrukcja i zostaj± Ci tylko
indywidualne negocjacje. Ale z uwagi na to, ¿e kredyty hipoteczne s± teraz
pod mocnym butem ostatnich rekomendacji, to mo¿esz mieæ du¿y problem z
pozytywn± weryfikacj±.

 Niemniej nawet je¶li Ci siê uda, to bank bêdzie chcia³ zabezpieczenia na
nieruchomo¶ci, wyceny rzeczoznawcy, etc. Nie lepiej by by³o po prostu
zamiast tego (i p³acenia odsetek) wynaj±æ jakie¶ lokum na czas budowy? --
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-09-01 16:38:48
Autor: Albercik
krótkoterminowy kredyt na budowê
W dniu 31.08.2012 23:02, Borys Pogore³o pisze:
[...]

Jak powinny wygl±daæ takie negocjacje? Z kim rozmawiaæ ¿eby nie byæ sp³awionym od razu? "Pani w okienku" pewnie nie wiele bêdzie mog³a zdzia³aæ i trzeba by i¶æ gdzie¶ wy¿ej...

Kwestia wynajêcia czego¶ na czas budowy by³a by ciê¿ka. Mieszkam w domu w dodatku z te¶ciami jak to w domu jest mnóstwo gratów z którymi nie by³o by co zrobiæ w tym czasie. Przypuszczalnie budowa nie bêdzie na tyle zaawansowana aby wpakowaæ tam wszystkie graty, poza tym ryzyko kradzie¿y i ju¿ na starcie zagracenie nowego domu... Nie chcia³ bym tak.

Data: 2012-09-01 18:47:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.09.2012 16:38, Albercik pisze:

> Jak powinny wygl±daæ takie negocjacje? Z kim rozmawiaæ ¿eby nie byæ
> sp³awionym od razu? "Pani w okienku" pewnie nie wiele bêdzie mog³a
> zdzia³aæ i trzeba by i¶æ gdzie¶ wy¿ej...

Daruj sobie. Nie ma w standardowej ofercie - nic z tego. Co wiêcej raty jakie by wysz³y na krótki termin by³by niezgodne z warunkiem zdolno¶ci kredytowej.

Mo¿esz ewentualnie próbowaæ w jakich¶ mafijnych szybkich po¿yczkach ;-> ale odradzam.

We¼ normalny kredyt i najwy¿ej wcze¶niej go sp³acisz.

Data: 2012-09-01 20:58:34
Autor: Borys Pogore³o
krótkoterminowy kredyt na budowê
Dnia Sat, 01 Sep 2012 16:38:48 +0200, Albercik napisa³(a):

[...]

 Graty na czas budowy zostaj± gdzie s±, za¶ mieszkanie wynajmujesz z
wyposa¿eniem i bierzesz ze sob± tylko to, co niezbêdne. Z budow± siê pewnie
uwiniesz w maksymalnie rok, wiêc sytuacja do prze¿ycia.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-09-01 20:32:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-31, Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote:

[...]

Zamierzam rozpocz±æ budowê domu. Posiadam trochê gotówki, która pozwoli na zakup dzia³ki + kawa³ek budowy(powiedzmy stan surowy otwarty).
Posiadam równie¿ obecne lokum, które chcia³bym spieniê¿yæ i z tak otrzymanej gotówki dokoñczyæ budowê. Jednak pojawia siê problem poniewa¿ przez pewien czas nie mia³ bym gdzie mieszkaæ.

A nie mo¿esz pomieszkaæ na wynajmie przez ten "pewien czas"?

Przy obecnych stopach procentowych, rekomendacjach KNF i cenach najmu mo¿na znale¼æ ca³kiem korzystne oferty najmu, a o porównywalny "cenowo" kredyt w walucie to dzisiaj bardzo ciê¿ko.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

krótkoterminowy kredyt na budowę