kradna na potege

Data: 2012-09-03 22:55:18
Autor: Titus Atomicus
kradna na potege
Witam,
Nie wiem czy to onetowa kaczka dziennikarska, ale:
<http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/kradna-i-niszcza-miejskie-
rowery-dziesiatki-tysiec,5235442,12691702,artykul-fotoreportaz-duzy.html>
:-(
Z drugiej strony - przeciez 25 z 1000 rowerow to w sumie nieduzo...
--
TA

Data: 2012-09-03 23:13:50
Autor: Ludek Vasta
kradna na potege
On 03/09/2012 22:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Z drugiej strony - przeciez 25 z 1000 rowerow to w sumie nieduzo...

Ale to przecież jest potęga - 5^2

Ludek

Data: 2012-09-04 08:32:49
Autor: z
kradna na potege
W dniu 2012-09-03 22:55, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/kradna-i-niszcza-miejskie-
rowery-dziesiatki-tysiec,5235442,12691702,artykul-fotoreportaz-duzy.html

A ja znowu o kasie :-)
Może za drogie te rowery były. 2000 zł za sztukę przy dużym zamówieniu? :-)

Data: 2012-09-04 09:58:09
Autor: Liwiusz
kradna na potege
W dniu 2012-09-04 08:32, z pisze:
[...]

Może normalnie by kosztowały "4000"? :)

Poza tym, czy rzeczywiście tyle kosztowały? Bo to, że na tyle ustawiono karę umowną za zgubienie/zniszczenie, jeszcze o niczym nie świadczy.

--
Liwiusz

Data: 2012-09-04 10:55:48
Autor: z
kradna na potege
W dniu 2012-09-04 09:58, Liwiusz pisze:

Poza tym, czy rzeczywiście tyle kosztowały? Bo to, że na tyle ustawiono
karę umowną za zgubienie/zniszczenie, jeszcze o niczym nie świadczy.

Nie oto chodzi. W artykule napisano że za stratę "50 tysięcy zł! Za to można by było dokupić kolejnych 25 jednośladów" No chyba że taki słupek do przypięcia kosztuje 1000 zł to nie mam pytań :-)

http://beta.ceneo.pl/16370830
3 biegi w piaście

Data: 2012-09-04 11:34:52
Autor: Piotr P.
kradna na potege
W dniu 2012-09-04 10:55, z pisze:
[...]

Nie wiem jak te warszawskie ale rowery miejskie na ogół składa się z elementów które pasują tylko do nich (czyt. są robione na zamówienie). Chodzi o to aby nie było sensu kraść ich na części. Stąd też wyższa cena.

Data: 2012-09-04 14:42:08
Autor: z
kradna na potege
W dniu 2012-09-04 11:34, Piotr P. pisze:
Nie wiem jak te warszawskie ale rowery miejskie na ogół składa się z
elementów które pasują tylko do nich (czyt. są robione na zamówienie).
Chodzi o to aby nie było sensu kraść ich na części. Stąd też wyższa cena.

Racja rama jest niestandardowa. Ale 2000 PLN ? :-)
A te reklamy to za darmo?
http://tiny.pl/h4zjj
http://forsal.pl/galerie/635019,zdjecie,8,veturilo_tak_wygladaja_rowery_miejskie_w_warszawie_zdjecia.html

Data: 2012-09-04 21:55:54
Autor: kokeshi
kradna na potege
On 2012-09-04 2:42 PM, z wrote:

  > Racja rama jest niestandardowa. Ale 2000 PLN ? :-)
  > A te reklamy to za darmo?

  Nie sądzę, żeby podana cena (2k pojawiało się też w innych materiałach prasowych) była faktyczną ceną roweru.

  To jest najpewniej cena obejmująca sam sprzęt (który pewnie w przeliczeniu na jednostkę kosztował 200-300 zł) koszty utrzymania systemu informatycznego, administracji, napraw, przewozów, rozmaite ryzyka i tak dalej, rozłożone na 3-5 lat. Zapewne przyjęto określony czas żywotności takiego roweru i na tej podstawie policzono jego wartość w tym okresie.

  A fakt, że nikt tego nie koryguje dla rowerów skradzionych na początku działalności systemu wynika z tego, że bilans wcześniej, czy później wyjdzie na zero (ie. z czasem wartość rowerów będzie spadać, ale nakłady poniesione na ich utrzymanie będą nieproporcjonalnie rosnąć).

  pzdr,
--
     k.

kradna na potege