krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 tr asy

Data: 2010-06-29 18:09:12
Autor: rk
krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 tr asy
Witam.

Pod koniec miesi膮ca b臋d臋 艣miga艂 z Krakowa do Ko艂obrzegu.
B臋d臋 jecha艂 z 偶on膮 i ma艂ym dzieckiem, prawdopodobnie w nocy.

Zastanawiam si臋 nad jedn膮 z czterech opcji:
1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog膮 nr. 6 i prawie na miejsce - 艂膮cznie 763km (9h, 42min wed艂ug gmap)
2) A4 do Boles艂awca, dr. nr. 18 do granicy, p贸偶niej w Niemczech autostrady 15, 13, 10, 11 do Szczecina, a potem drog膮 nr. 6 i prawie na miejsce - 艂膮cznie 880km (9h, 8min wed艂ug gmap)
3) A4 do wroc艂awia, potem e261 do Poznania, i do g贸ry prosto na Ko艂obrzeg - 艂膮cznie 709km (10h, 15min wed艂ug gmap)
4) przez Olkusz do Dabrowej a dalej gierk贸wka do 艁odzi i dalej W艂oc艂awek, Toru艅, 艢wiecie, Cz艂uch贸, Koszalin i Ko艂obrzeg - 艂膮cznie 730 km (11h, 20min wed艂ug gmap)

Dajcie zna膰 jak kto艣 艣miga艂 kt贸r膮艣 z tych tras - jaka droga, jakie utrudnienia ile czasu zaj臋艂o.

Z g贸ry dzi臋kuje.
rk

Data: 2010-06-29 18:23:11
Autor: J.F.
krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 trasy
U偶ytkownik "rk" <rychu_ka@op.pl> napisa艂 w
Zastanawiam si臋 nad jedn膮 z czterech opcji:
1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog膮 nr. 6 i prawie na miejsce - 艂膮cznie 763km (9h, 42min wed艂ug gmap)

Do Szczecina droga dosc szybka, ale jak patrze na mape to nie podoba mi sie to
nadkladanie drogi.

2) A4 do Boles艂awca, dr. nr. 18 do granicy, p贸偶niej w Niemczech 艂膮cznie 880km (9h, 8min wed艂ug gmap)

Sporo dalej, IMO nic szybciej, mozna trafic na korek w Niemczech - no chyba ze lubisz bezstresowa jazde.

3) A4 do wroc艂awia, potem e261 do Poznania, i do g贸ry prosto na Ko艂obrzeg - 艂膮cznie 709km (10h, 15min wed艂ug gmap)

Rozkopany odcinek Wroclaw-Trzebnica, mozna omijac przez Oborniki.
Rozkopane poludnie wroclawia - spytaj sie o konkretna trase we wrocku jak wybierzesz wariant.
Mozna probowac przez Olawe-Olesnice, albo Opole-Namyslow.
No i Poznan mozna ominac z lewej.

J.

Data: 2010-07-14 21:36:28
Autor: rk
J.F. wrote:
[...]

Mo偶esz rozwin膮膰 dlaczego "nic szybciej" ?
Ja licz臋 tak - jad膮c ca艂y czas autostrad膮, na interesuj膮cym odcinku zrobi臋 zamiast 280 km 380. Zak艂adaj膮c, 偶e autostrad膮 utrzymam 艣redni膮 pr臋dko艣膰 130km/h - wychodzi mi nie ca艂e 3h. Jad膮c przez polsk臋 (trasa 1)   my艣l臋, 偶e utrzymanie 艣redniej 80km/h b臋dzie trudne - co daje 3,5h.

Oczywi艣cie, mog臋 jecha膰 szybciej po polskich drogach - ale wtedy mo偶e si臋 okaza膰, 偶e dodatkowo b臋d臋 musia艂 zap艂aci膰 za jaka艣 pi臋kn膮 foteczke ;). Nadrabiaj膮c 100 km to koszt ~ 25pln.

rk

Data: 2010-07-14 22:08:03
Autor: J.F.
krak體 <-> ko硂brzeg jak wygl筪aj trasy
On Wed, 14 Jul 2010 21:36:28 +0200,  rk wrote:
J.F. wrote:
2) A4 do Boles砤wca, dr. nr. 18 do granicy, p罂niej w Niemczech 潮cznie 880km (9h, 8min wed硊g gmap)
Sporo dalej, IMO nic szybciej, mozna trafic na korek w Niemczech - no chyba ze lubisz bezstresowa jazde.
Mo縠sz rozwin辨 dlaczego "nic szybciej" ?
Ja licz tak - jad眂 ca硑 czas autostrad, na interesuj眂ym odcinku zrobi zamiast 280 km 380. Zak砤daj眂, 縠 autostrad utrzymam 秗edni pr阣ko舵 130km/h - wychodzi mi nie ca砮 3h.

Nie utrzymasz.

Jad眂 przez polsk (trasa 1) my秎, 縠 utrzymanie 秗edniej 80km/h b阣zie trudne - co daje 3,5h.

No i to jest wlasnie "nic szybciej" - cala trasa z 8h, zyskasz pol
godziny.

Oczywi禼ie, mog jecha szybciej po polskich drogach - ale wtedy mo縠 si okaza, 縠 dodatkowo b阣 musia zap砤ci za jaka pi阫n foteczke

Moze, to jest rzecz do rozwazenia.
;). Nadrabiaj眂 100 km to koszt ~ 25pln.

Wiecej, jak sie okaze ze na autostradach jednak wiecej spala. I np nie
jest to lpg tylko benzyna. I w dwie strony juz sie pol fotki zwraca
:-)
A jak LPG to zyskasz pol godziny, stracisz 15 minut na tankowaniu :-)

J.

Data: 2010-07-15 07:49:23
Autor: rk
J.F. wrote:
[...]

A to dlaczego? 150km/h na autostradzie to nie problem, wiec u Zachodnich s眘iad體 nadrobi to co strac przed granic ;).

Jad眂 przez polsk (trasa 1) my秎, 縠 utrzymanie 秗edniej 80km/h b阣zie trudne - co daje 3,5h.

No i to jest wlasnie "nic szybciej" - cala trasa z 8h, zyskasz pol
godziny.
Tylko te 80km/h wydaje mi si mniej realne ni 130km/h na autostradzie...

Oczywi禼ie, mog jecha szybciej po polskich drogach - ale wtedy mo縠 si okaza, 縠 dodatkowo b阣 musia zap砤ci za jaka pi阫n foteczke

Moze, to jest rzecz do rozwazenia.
Pytanie na ile szar縪wanie na tym odcinku jest bezpieczne - dla zdrowia i portfela ;).

;). Nadrabiaj眂 100 km to koszt ~ 25pln.

Wiecej, jak sie okaze ze na autostradach jednak wiecej spala. I np nie
jest to lpg tylko benzyna. I w dwie strony juz sie pol fotki zwraca
:-)
To zale縴 od tego co b阣zie na fotce ;).

A jak LPG to zyskasz pol godziny, stracisz 15 minut na tankowaniu :-)

Diesel - 6,5 l/100 przy 130-150km/h, paliwa mi wystarczy w baku na ca潮 drog ;).

rk

Data: 2010-07-15 11:52:41
Autor: J.F.
krak體 <-> ko硂brzeg jak wygl筪aj trasy
U縴tkownik "rk" <rychu_ka@op.pl> napisa
J.F. wrote:
[...]

Tak po prostu zapamietalem z praktyki, gnasz gnasz, wskazowka dochodzi do 200, a srednia 120 :-)

Ale sobie popatrzylem w ostatni log ... srednia 137, tankowanie, srednia 129 .. moze i utrzymasz. Ale to tak nie mozna sie bac 170 na liczniku - gps odnotowal najwyzsza 176km/h.

Paradoksalnie - to u nas sie szybciej po autostradzie jezdzi. W niemczech jednak wiekszy ruch, sa korki, zatory, ograniczenia, roboty, wyprzedzajace sie ciezarowki, na deszcz mozna trafic itp.
Choc to wrazenia nie z tej trasy - byc moze na tych peryferiach bedzie lepiej, szczegolnie noca.

[...]

mniej wiecej tak samo - tzn 75 i 120 jest realne, a 80 i 130 to juz szczescie trzeba miec.
Ale akurat nie na tej trasie - droga dosc dobra, tereny zabudowane omija, i np ostatnia srednia od Legnicy do Gorzowa - 92km/h.
Fakt ze w nocy i bez deszczu. W dzien bedzie znacznie mniej bo wyprzedzac nie ma jak.

[...]

Dla zdrowia calkiem bezpieczne, dla portfela dosc :-)

[...]

No wiesz, jedziesz na urlop wiec zwalniasz w miejscach niebezpiecznych bo sie przeciez nigdzie nie spieszysz :-)
Dodatkowo wlaczasz CB i szanse na fotke spadaja :-)

A jak LPG to zyskasz pol godziny, stracisz 15 minut na tankowaniu :-)
Diesel - 6,5 l/100 przy 130-150km/h, paliwa mi wystarczy w baku na ca潮 drog ;).

A ile mniej pali przy 80-110 ? Bo niestety tak to trzeba liczyc.

http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie-drogi,artykul.html?node=11

Przy czym to tez nie jest tak do konca miarodajne, bo ograniczenia byly niezyciowe :-) no i nie wiem jak pojechal ten drugi - przez Legnice i A4, czy przez Srode 94 - ale clue imprezy - pol godziny za 120zl.  Pogratulowac takich zarobkow ?

J.

Data: 2010-06-29 18:32:21
Autor: Jacek
krak體 <-> ko硂brzeg jak wygl眃aj trasy
U縴tkownik "rk" <rychu_ka@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:i0d5rr$r0c$1news.onet.pl...
Pod koniec miesi眂a b阣 秏iga z Krakowa do Ko硂brzegu.
B阣 jecha z 縪n i ma硑m dzieckiem, prawdopodobnie w nocy.

Zastanawiam si nad jedn z czterech opcji:
1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog nr. 6 i prawie na miejsce - 潮cznie 763km (9h, 42min wed硊g gmap)

od granicy do ko硂brzegu dojedziesz w nocy w 1,5-2 godz.
Na S6 po 2 pasy, potem po 1,5 pasa prawie na ca砮j DK6.
Od Legnicy do Szczecina przez Niemcy mozesz sie wyrobi w 4h spokojnie, je秎i deptasz mocniej to nawet lepiej.
Droga lepsza, omijasz milion wiosek i fotoradar體, tylko bardziej nurz眂a.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

Data: 2010-07-14 21:47:53
Autor: rk
krak贸w <-> ko鲁obrzeg jak wygl卤daj卤 trasy
Jacek wrote:
U驴ytkownik "rk" <rychu_ka@op.pl> napisa鲁 w wiadomo露ci news:i0d5rr$r0c$1news.onet.pl...
Pod koniec miesi卤ca b锚d锚 露miga鲁 z Krakowa do Ko鲁obrzegu.
B锚d锚 jecha鲁 z 驴on卤 i ma鲁ym dzieckiem, prawdopodobnie w nocy.

Zastanawiam si锚 nad jedn卤 z czterech opcji:
1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog卤 nr. 6 i prawie na miejsce - 鲁卤cznie 763km (9h, 42min wed鲁ug gmap)

od granicy do ko鲁obrzegu dojedziesz w nocy w 1,5-2 godz.
Na S6 po 2 pasy, potem po 1,5 pasa prawie na ca鲁ej DK6.
Od Legnicy do Szczecina przez Niemcy mozesz sie wyrobi忙 w 4h spokojnie, je露li deptasz mocniej to nawet lepiej.
Co znaczy "deptasz mocniej" - tak z ciekawo艣ci?
Ten odcinek to 420 km, przy 艣redniej 130 wypada 3:15 - oczywi艣cie pami臋tam, 偶e w Polsce jest tam 100 km - nie wiem czego :/ (expresowa ?).
rk

Data: 2010-07-15 00:01:45
Autor: Jacek
krak體 <-> ko3obrzeg jak wygl?daj? trasy
U縴tkownik "rk" <rychu_ka@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:i1l499$22h$2news.onet.pl...
Co znaczy "deptasz mocniej" - tak z ciekawo禼i?
Ten odcinek to 420 km, przy 秗edniej 130 wypada 3:15 - oczywi禼ie pami阾am, 縠 w Polsce jest tam 100 km - nie wiem czego :/ (expresowa ?).
rk

je秎i masz auto i nerwy ze stali zeby 2 godziny utrzymywa ponad 170kmh :)

Jacek

Data: 2010-06-29 19:47:41
Autor: Marcin Luty
krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 trasy
Pod koniec miesi脛鈥a b脛鈩脛鈩 墓鈥簃iga墓鈥 z Krakowa do Ko墓鈥歰brzegu.
B脛鈩脛鈩 jecha墓鈥 z 墓藕on脛鈥 i ma墓鈥歽m dzieckiem, prawdopodobnie w nocy.

Jechalem ta trasa ostatnio 4 razy a wiec:

Zastanawiam si脛鈩 nad jedn脛鈥 z czterech opcji:
1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog脛鈥 nr. 6 i prawie na miejsce - 墓鈥毭勨znie 763km (9h, 42min wed墓鈥歶g gmap)

Tej S to tak nie za duzo jest a juz na ten odcinek przed Szczecinem trzeba nadrobic troche zeby tam trafic (bedzie taka wielka tablica "alternatywna droga nad morze") ale generalnie trasa na noc ok. Duzo fotoradarow, miedzy Gorzowem a Szczecinem trzeba uwazac bo troche rozkopane jest. Uwazaj na krotki wspolny odcinek z DK2.

2) A4 do Boles墓鈥歛wca, dr. nr. 18 do granicy, p膫艂墓藕niej w Niemczech autostrady 15, 13, 10, 11 do Szczecina, a potem drog脛鈥 nr. 6 i prawie na miejsce - 墓鈥毭勨znie 880km (9h, 8min wed墓鈥歶g gmap)

Nie do Boleslawca tylko do Krzyzowej. Tak jechalem dwukrotnie. Moim zdaniem najbardziej bezstresowa trasa, zadnych wyprzedzan na trzeciego itp atrakcji. Moze sie znudzic - mi odpowiadala. W drodze powrotnej od granicy do Krzyzowej masz 70 km plytowki. Najlepiej lamiac troche przepisy jechac lewym pasem ustepujac odpowiednio wczesniej szybciej jadacym. Nie ma sie co tego bac - nawet TIR-y tam tak jezdza i nie zdarzylo mi sie abym musial zwalniac bo mnie nie zauwazyl wczesniej.
Roboty drogowe: A4 wezel Sosnica (bezproblemowe), A4 wezel Pietrzykowice (bez problemu, nawet zwezen brak), A11 dwa lub trzy zwezenia, jedno w okolicy granicy, drugie niedaleko obwodnicy Berlina, jedno gdzies pomiedzy ale rowniez bez problemu

3) A4 do wroc墓鈥歛wia, potem e261 do Poznania, i do g膫艂ry prosto na Ko墓鈥歰brzeg - 墓鈥毭勨znie 709km (10h, 15min wed墓鈥歶g gmap)

W nocy za Wrockiem (i w samym miescie) nie bedzie problemu, Poznan podobnie, jak chcesz skrocic troche ten czas jedz przez Czarnkow odbijac z glownej trasy w Obornikach. W dzien jedz tak jak radzil Cavallino - przez Steszew i Szamotuly.

4) przez Olkusz do Dabrowej a dalej gierk膫艂wka do 墓聛odzi i dalej W墓鈥歰c墓鈥歛wek, Toru墓鈥, 墓拧wiecie, Cz墓鈥歶ch膫艂, Koszalin i Ko墓鈥歰brzeg - 墓鈥毭勨znie 730 km (11h, 20min wed墓鈥歶g gmap)

Chyba najgorsza alternatywa ze wszystkich.

Dajcie zna脛鈥 jak kto墓鈥 墓鈥簃iga墓鈥 kt膫艂r脛鈥δ光 z tych tras - jaka droga, jakie utrudnienia ile czasu zaj脛鈩⒛光歰.

Krk - Kol przez Niemcy - 9 h
Kol - Krk przez Czarnkow, Poznan, Wroclaw - 10,5 h
Krk - Kol przez Legnice, Zielona Gore, Gorzow - 10 h
Kol - Krk przez Niemcy - 9 h (tu sie zastanawialem nad trasa przez Gorzow ale to byla pierwsza sobota wakacji i jak zobaczylem co sie dzieje w okolicach Koszalina i Kolobrzegu to znow wybralem Niemcy)

Ostatnie dwa odcinki pokonywalem odpowiednio w ostatni piatek i sobote.

--
ml

Data: 2010-07-09 13:51:19
Autor: rk
krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 trasy
Marcin Luty wrote:
[...]
Krk - Kol przez Niemcy - 9 h
Kol - Krk przez Czarnkow, Poznan, Wroclaw - 10,5 h
Krk - Kol przez Legnice, Zielona Gore, Gorzow - 10 h
Kol - Krk przez Niemcy - 9 h (tu sie zastanawialem nad trasa przez

Tak jeszcze dopytam - czym pokonywa艂e艣 te trasy? Szczeg贸lnie chodzi mi o odcinki u naszych zachodnich s膮siad贸w - w sensie czy utrzymywa艂e艣 pr臋dko艣膰 130km/h czy raczej 200km/h :) ?
rk

Data: 2010-06-30 00:01:49
Autor: Adam P砤szczyca
krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 tr asy
Dnia Tue, 29 Jun 2010 18:09:12 +0200, rk napisa(a):

1) A4 do Legnicy, S3 do Szczecina, a potem drog nr. 6 i prawie na miejsce - 潮cznie 763km (9h, 42min wed硊g gmap)

Z autopsji - do Mi阣zyrzecza, czyli przed Gorz體  - z Krakowa 4:30. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 Keszyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/

Data: 2010-07-14 21:44:09
Autor: rk
Adam P砤szczyca wrote:
[...]

Mapa m體i - 5:30 ... rozumiem, jak bardzo trzeba gna by taki czas osi眊n辨? Tzn do jakich pr阣ko禼i na autostradzie i p蠹niej na tych dr罂kach zwanych S3 :) ?
rk

Data: 2010-07-14 22:43:16
Autor: J.F.
On Wed, 14 Jul 2010 21:44:09 +0200,  rk wrote:
Adam P砤szczyca wrote:
Z autopsji - do Mi阣zyrzecza, czyli przed Gorz體  - z Krakowa 4:30.
Mapa m體i - 5:30 ... rozumiem, jak bardzo trzeba gna by taki czas osi眊n辨? Tzn do jakich pr阣ko禼i na autostradzie i p蠹niej na tych dr罂kach zwanych S3 :) ?

Bez szalenstwa - 150 na autostradzie, do 130 na 3-ce, i jesli w nocy
to wychodzi ;-)

J.

Data: 2010-07-20 00:24:07
Autor: Adam P砤szczyca
krak體 <-> ko硂brzeg jak wygl眃aj trasy
Dnia Wed, 14 Jul 2010 21:44:09 +0200, rk napisa(a):

Z autopsji - do Mi阣zyrzecza, czyli przed Gorz體  - z Krakowa 4:30.
Mapa m體i - 5:30 ... rozumiem, jak bardzo trzeba gna by taki czas osi眊n辨? Tzn do jakich pr阣ko禼i na autostradzie i p蠹niej na tych dr罂kach zwanych S3 :) ?

Autostrada 150-160, potem 110. --

Data: 2010-06-30 08:53:09
Autor: Maciek
[...]

Znajomy (menadzer) jezdzacy czesto do Szczecina z Kraka wybieral ta trase. Podroz zajmowala najmniej czasu. Czas to pieniadz ;-)

Pozdrawiam
Maciek

krak贸w <-> ko艂obrzeg jak wygl膮daj膮 tr asy