krata z kontrolerem USB 3.0 na PCIe x1 czy PCIe x4?

Data: 2011-03-19 13:12:48
Autor: gordom
krata z kontrolerem USB 3.0 na PCIe x1 czy PCIe x4?
Witam.
Chcę zakupić kratę z kontrolerem USB 3.0 aby mieć możliwość zewnętrznego podłączenia dysku 2.5" WD Scorpio Blue.
Ponieważ wsparcie SATA III nie jest mi w tej chwili potrzebne chciałem spytać czy dla samego USB 3.0 będzie mieć znaczenie czy wybiorę kartę na interfejsie PCI Express x1 czy PCI Express x4?
Z góry dzięki za pomoc.
pozdr.,
gordom

Data: 2011-03-19 13:53:29
Autor: Irokez
Użytkownik "gordom" <no.email@addr.ess> napisał w wiadomości news:im26ii$1h9s$1news2.ipartners.pl...
[...]

Przepustowość PCI Express x1 to 250MiB/s w każdą stronę, więc nie ma sensu x4 Chyba że chcesz nadawać jednocześnie na większej ilości portów.

--
Irokez

krata z kontrolerem USB 3.0 na PCIe x1 czy PCIe x4?