kratka i S-max kontra mondeo

Data: 2009-07-26 15:13:11
Autor: Jacek Osiecki
kratka i S-max kontra mondeo
Witam,

Ostatnio w salonie forda widziałem S-maxa w dosyć korzystnej ofercie -
wersja "full-wypas" używana (samochód demonstracyjny), 20kkm na liczniku
a produkcja 2008. Cena ze 30kpln poniżej cennikowej.
Zacząłem conieco się rozglądać, przez co trafiłem przypadkiem na jakąś
stronę informacyjną forda o tym gdzie można odliczyć 22% VAT.

Zaskoczyło mnie, że takie mondeo jest dostępne w wersji ciężarowej przy
rejestracji na 5 osób, podczas gdy S-MAX w ogóle nie jest oferowany w opcji
"ciężarowej". Ki czort? Przecież to auto znacznie większe, bagażnik bez
porównania pojemniejszy (po wstawieniu kratki do sufitu)... Polityka firmy,
czy coś innego?

A wracając do tematu: jakieś szczególne przeciwskazania dla s-max? Wersja
z silnikiem 2.0TDCi...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-26 17:34:08
Autor: Katanka
kratka i S-max kontra mondeo
Jacek Osiecki wrote:

[...]

Sam kupiłem 3 tygodnie temu nowe Mondeo z kratką, aby odliczyć vat. Mylisz się, bo SMAX nie jest większy i mylisz się, że Mondeo to autko 5-miejscowe. Po zamontowaniu kratki jest już tylko 4-miejscowe. Bagaznik w Mondeo to potwór - ponad 500l w wersji hatchback.

Wada kratki? Nie da się złożyć foteli i masz tylko 4 miejsca. Zaleta? Auto o 25 tysięcy było tańsze, a benzyna kosztuje tylko 3,6 zł za literek :) No i wszystko co eksploatacyjne mozna teZ odliczyć :) Warto zainteresowac się Mondziakiem.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-07-26 20:09:59
Autor: Jacek Osiecki
kratka i S-max kontra mondeo
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:34:08 +0200, Katanka napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:

[...]

No faktycznie - mondeo jest o 10cm dłuższe i 2cm szersze, choć niższe o
16cm (mowa o wersji 5d). Ale już wnętrze w każdym wymiarze jest większe w
S-MAX (szerokość, miejsce na nogi itp.). Przestrzeń bagażowa w S-Max
jest mniejsza od mondeo tylko przy trzech rzędach foteli, a przy dwóch
rzędach foteli niemal dwa razy większa.

i mylisz się, że Mondeo to autko 5-miejscowe. Po zamontowaniu kratki jest
już tylko 4-miejscowe.

http://www.ford.pl/Promocje/Promocje_22Vat

a tam "Ford Mondeo - wersja 5-osobowa".

Nic to, zadzwonię i się dowiem o co chodzi :)

Wada kratki? Nie da się złożyć foteli i masz tylko 4 miejsca.

Właśnie problem z tym ograniczeniem do 4 miejsc...

tysięcy było tańsze, a benzyna kosztuje tylko 3,6 zł za literek :)

Niestety, krwiopijcy już robią co się da żeby było po staremu :-/

No i wszystko co eksploatacyjne mozna teZ odliczyć :)

Akurat różnica tylko w VAT od samochodu i paliwa - części zawsze się odlicza
z pełnym VATem...

Warto zainteresowac się Mondziakiem.

Mondeo to po prostu kolejne zwykłe auto - natomiast w s-max jest zupełnie
inny komfort, pasażerowie z tyłu mają tyle miejsca na nogi co w 1 klasie IC ;)
Do tego typowa dla vanów znacznie wyższa pozycja kierowcy, dzięki czemu
więcej widać...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-26 22:44:15
Autor: Przemek V
kratka i S-max kontra mondeo

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnh6pe0n.8se.joshuatau.ceti.pl...

http://www.ford.pl/Promocje/Promocje_22Vat

a tam "Ford Mondeo - wersja 5-osobowa".

Nic to, zadzwonię i się dowiem o co chodzi :)

ZTCP kombi 5 osobowe, sedan i hatchback 4 osobowe.

Data: 2009-07-26 21:02:56
Autor: jerzu
kratka i S-max kontra mondeo
On Sun, 26 Jul 2009 17:34:08 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl>
wrote:

Sam kupiłem 3 tygodnie temu nowe Mondeo z kratką, aby odliczyć vat. Mylisz się, bo SMAX nie jest większy i mylisz się, że Mondeo to autko 5-miejscowe.

No to Ford kłamie na swojej stronie -
http://www.ford.pl/Promocje/Promocje_22Vat

Fiat Panda 1.1 55KM `06 -> Emperor Kenji+Sirio ML145

Data: 2009-07-26 21:37:08
Autor: Bastion
kratka i S-max kontra mondeo

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:h4ht18$fjc$1inews.gazeta.pl...
Jacek Osiecki wrote:

> [...]
zamontowaniu kratki jest już tylko 4-miejscowe. Bagaznik w Mondeo to potwór -

Katanka, chyba mylisz S-maxa z C-maxem.
S-max ma spory bagaznik nawet jak na vana- pojemnosci 854 l.

Data: 2009-07-26 20:23:25
Autor: Przemek V
kratka i S-max kontra mondeo

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnh6osk6.lso.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Na salonie we Frankfurcie we wrześniu będzie pokazany facelift. My czekamy ;)

Data: 2009-07-26 21:30:44
Autor: Bastion
kratka i S-max kontra mondeo

[...]

Zobacz na ranking ADAC:
http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp
Troche niefajnie. To jest statystyka powaznych awarii wymagajacych holowania aut do warsztatu.
Moze powolaj sie w salonie na dane to jeszcze cos utargujesz?
Niemniej s-max bardzo mi sie podoba a cena wyglada na bardzo atrakcyjna.

kratka i S-max kontra mondeo