kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-26 22:31:56
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt napraw?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-26 22:36:18
Autor: Uncle Pete
kręci się tylko jedno koło
On 2010-12-26 22:31, M1SLQ wrote:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt
napraw?

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Piotr

P.S. Wyguglaj sobie jak działa mechanizm różnicowy (dyferencjał).

Data: 2010-12-26 22:43:37
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-26 22:50:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Co¶ zmy¶lasz...

--
Best regards,

Data: 2010-12-28 09:47:36
Autor: komar
kręci się tylko jedno koło
Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Coś zmyślasz...

chyba kłamiesz

Data: 2010-12-26 22:52:23
Autor: Jarek
kręci się tylko jedno koło

Użytkownik "M1SLQ"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4d17b70d$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Data: 2010-12-26 23:08:06
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Lewe.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-27 00:03:36
Autor: Uncle Pete
kręci się tylko jedno koło
On 2010-12-26 23:08, M1SLQ wrote:
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem),
to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Lewe.

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ci±gnęło samochód. Czytałe¶, co napisałem w P.S.?

Piotr

Data: 2010-12-27 00:28:15
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ci±gnęło samochód. Czytałe¶, co napisałem w P.S.?

Czytałem i zapoznałem się z zasad± działania dyferencjału. Lewarek bez wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona, prawe koło poci±gnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało mniejsze obci±żenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa jak powinien?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-27 02:38:16
Autor: BartekK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-27 00:28, M1SLQ pisze:
Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
jak powinien?

Dyferencjał działa, skoro ci się jedno koło tylko kręci. Jakby nie działał, to by się kręciły zawsze oba tak samo.
Problemem może być np trzymający hamulec z jednej strony (blokujący się tłoczek, nie wracający całkowicie, może przez brud lub kończące się klocki). Na nie-śliskim możesz tego nie czuć (albo jak się zgrzeje to odpuszcza), a na sliskim jednak jedno koło "lekko trzyma"

Spróbuj dać na luz, i podnieść cały przód auta by oba koła były w powietrzu. Czy oba będą się lekko kręcić, czy na jednym z nich wyczujesz opór, a drugie luzem? Ewentualnie - czy jak będziesz kręcić jednym, to będzie szło dość lekko, a równocześnie drugie będzie chciało się kręcić w przeciwną stronę?

Data: 2010-12-26 23:05:19
Autor: ToMasz
kręci się tylko jedno koło
M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt
napraw?

Pozdrawiam
PRzyczyn± jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeĽdzi z tak± "usterk±" i jako¶ to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz

Data: 2010-12-27 00:35:55
Autor: krz
kręci się tylko jedno koło
ToMasz wrote:
M1SLQ pisze:
[...]

Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :)

Data: 2010-12-27 09:58:06
Autor: Filip KK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

PRzyczyn± jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeĽdzi z tak± "usterk±" i jako¶ to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

95% aut jeĽdzi z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

Data: 2010-12-29 12:59:19
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 27.12.2010 Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał/a:
[...]

Jakby nie patrzeć to poza jakimi¶ formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej satelitki (tej od niepracuj±cego koła) :D

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-12-29 16:25:56
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 15:55:19
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
 auto
ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
 czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Data: 2010-12-29 17:25:23
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 17:33:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy?
Wła¶nie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałe¶ moment dokładnie równy zeru :)

Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 17:49:00
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 18:14:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałe¶ moment dokładnie równy zeru :)
Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!
Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogo¶, kto próbuje ruszyć
autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywi¶cie, że na pewnym poziomie dokładno¶ci powinni¶my uwzględnić np. lepko¶ć oleju w dyfrze, lepko¶ć smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin innych czynników), ale obawiam się, że pytaj±cy ma problem ze zrozumieniem zagadnienia od strony jako¶ciowej, a nie z jego dokładnym modelem matematycznym :)

Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te
slynne obliczenia przepustowo¶ci drogi nieuwzględniaj±ce niezerowej
długo¶ci pojazdów...

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 17:30:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Sergiusz,

[...]

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Je¶li jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 20:59:08
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:

[...]

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Data: 2010-12-29 22:09:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Sergiusz,

[...]
zwyłkłe, albo przeł±czone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Je¶li jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywi¶cie pomijaj±c opory).

--
Best regards,

Data: 2010-12-30 09:35:22
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
[...]

Ale CO MNIE MOMENT???, pisałem gdzie¶ o momencie? NIE. Pisałem że napędza
1 koło - wszystko.

Nie dochodzę przyczyny - chociaż j± rozumiem:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenie¶ć koło które
ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło. Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jak±¶ szcz±tkow±
przyczepno¶ć, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ¶lizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła pozwalaj± mi
ruszyć, ale tylko na tyle na ile to JEDNO koło się dogryzło - więc to jedno
koło "ci±gnie" cało¶ć.

Data: 2010-12-30 10:51:35
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-30 10:35, Sergiusz Rozanski pisze:

[...]

Nie - ci±gn± wtedy 4 koła z równ± sił± - równ± temu "najsłabszemu".

Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jak±¶ szcz±tkow±
przyczepno¶ć, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ¶lizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła

... napędzane ci±gn±, a każde z sił± równ± temu, które sie slizga.
Jedyna różnica jest te inne się akurat nie ¶lizgaj± - bo ta siła
nie powoduje u nich jeszcze poslizgu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-12-29 23:26:47
Autor: Robert Rędziak
kręci się tylko jedno koło
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@media-lab.com.pl> wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

 No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
 napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
 (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymaj±cego hamulca).
 A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
 oczywi¶cie o otwartym dyfrze.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-12-30 09:38:39
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
[...]

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomo¶ci we w±tku o momencie siły tylko o tym że
auto ci±gnie 1 koło - wszystko.

Wyja¶niesz sytuacje, która jest jasna: auto ci±gnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

Data: 2010-12-30 10:55:04
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-30 10:38, Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

Siła z jak± ci±gnie każe koło jest taka sama. To że jedno się ¶lizga
nie ma znaczenia, siła sumaryczna jest 2x (albo 4x) większa.

Można więc co najwyżej powiedzieć że koło które się slizga limituje
siłę całkowit± - poprzez współczynnik "krotno¶ci" napędu, a nie
że tylko ono napędza pojazd.

Data: 2010-12-30 10:55:04
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-30 10:10:03
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 30.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:

No w=B3a=B6nie nie "ci=B1gnie jedno ko=B3o", tylko ci=B1gn=B1 *wszystkie* k=
o=B3a=20
nap=EAdzane, ale z si=B3=B1 nie wi=EAksz=B1, ni=BF si=B3a oporu na kole, kt=
=F3re ma=20
najmniejsz=B1 przyczepno=B6=E6. A przyznasz, =BFe to jest do=B6=E6 istotna =
r=F3=BFnica :)

Jak bym nie miał blokad to praktyczna różnica niewielka, ot jedno koło w po¶lizgu
i nie jadę :)

Data: 2010-12-30 11:22:00
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 16:53:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Jakby nie patrzeć to poza jakimi¶ formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
Powielasz mit, nie maj±cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto¶ci :)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy jedno koło się ¶lizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły napędzaj±cej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikaj±cych z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 17:27:39
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 17:34:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikaj±cych z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice s± zaniedbywalnie małe w porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

Ale nie s± zerowe. Na dokładkę dochodz± jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 17:38:38
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 17:46:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Ale nie s± zerowe. Na dokładkę dochodz± jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.
Oczywi¶cie masz rację, tylko w kontek¶cie komentarza na który odpowiadałem
nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy tej okazji "stary jak ¶wiat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ci±gniki z dzielonym pedałem hamulca...

--
Best regards,

Data: 2010-12-29 18:07:34
Autor: J.F.
kręci się tylko jedno koło
On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100,  Wojtek Borczyk wrote:
[...]

Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ? Czy TCS/ASR :-)

J.

Data: 2010-12-29 18:47:49
Autor: Wojtek Borczyk
kr?ci si? tylko jedno ko?o

Data: 2010-12-29 23:27:06
Autor: Robert Rędziak
kręci się tylko jedno koło
On Mon, 27 Dec 2010 09:58:06 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote:

95% aut jeĽdzi z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

 Wypnij póło¶kę od jednego z napędzanych kół i powiedz jak auto
 rusza po tej ,,modyfikacji'' (auta zeszperowane nie wchodz± do
 powyższej grupy, one s± napędzane na więcej niż jedno koło).

Data: 2010-12-27 09:11:22
Autor: daro
kręci się tylko jedno koło
M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt napraw?

Pu¶cił Ci spaw, musisz zaspawać dyfer ;-)
--
D.

Data: 2010-12-27 09:43:50
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt napraw?

Pytanie sformułowałe¶ tak, że praktycznie każdy pomy¶lał że po prostu
nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis pasuje do każdego
po¶lizgu kół w czasie ruszania :)

Ale je¶li pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i pchany, i jednocze¶nie wlecze
jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W obecnej aurze stawiam że przymarzł
hamulec, najczę¶ciej - ręczny, zwłaszcza je¶li długo stał, ale niekoniecznie.
Mnie raz zamarzł po 2h.

Data: 2010-12-27 10:38:43
Autor: Robert_J
kręci się tylko jedno koło
Pytanie sformułowałe¶ tak, że praktycznie każdy pomy¶lał że po prostu
nie masz pojęcia jak działa mechanizm różnicowy - opis pasuje do każdego
po¶lizgu kół w czasie ruszania :)

Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).

Ale je¶li pojazd *jedzie* - choćby kawałek, choćby i pchany, i jednocze¶nie wlecze
jedno koło, to znaczy że to koło jest zablokowane. W obecnej aurze stawiam że przymarzł
hamulec, najczę¶ciej - ręczny,

I pewnie tak wła¶nie się stało...

Data: 2010-12-27 10:42:15
Autor: Maciek
kręci się tylko jedno koło
Dnia Mon, 27 Dec 2010 10:38:43 +0100, Robert_J napisał(a):

Zwróć uwagę że on napisał o tylnych kołach ;-).

Gdzie?

--
Maciek

Data: 2010-12-27 09:55:46
Autor: Filip KK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt
napraw?

Samochód z napędem na jedno koło, haha! :D

Skakanie na lodzie na jednej nodze :D

Przednie napędy rulez!

Data: 2010-12-27 12:25:35
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-29 08:01:43
Autor: Filip KK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-27 12:25, Wojtek Borczyk pisze:
On Mon, 27 Dec 2010, Filip KK wrote:

[...]

To, że drugie koło się nie kręci nie znaczy wcale, że nie jest napędzane
;) I rzecz dotyczy zarówno FWD jak i RWD :)

W RWD możesz mieć blok. :)

Data: 2010-12-28 09:51:10
Autor: komar
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-26 22:31, M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe ani drgnie (Clio
II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt napraw?

Pozdrawiam

identyczny objaw miałem kiedyś w Renault 19. W każdych warunkach napędzał tylko prawe koło, nawet na suchym asfalcie jak się ruszało "z piskiem" :) to zostawiał tylko jeden ślad.

Data: 2010-12-29 13:46:53
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-28 09:51, komar pisze:
[...]

To świadczy tylko o tym że prawe się ślizgało czyli było mniej przyczepne.

Bez przeróbki mechanizmu różnicowego nie ma możliwości, żeby nie napędzał lewego koła,
poza przypadkiem, że było ono mechanicznie zablokowane - ale wtedy byłoby wleczone.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

kręci się tylko jedno koło