kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-26 22:36:18
Autor: Uncle Pete
kręci się tylko jedno koło
On 2010-12-26 22:31, M1SLQ wrote:
Zauważyłem przy ruszaniu na ¶liskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyn± i jaki może być koszt
napraw?

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Piotr

P.S. Wyguglaj sobie jak działa mechanizm różnicowy (dyferencjał).

Data: 2010-12-26 22:43:37
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-26 22:50:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Co¶ zmy¶lasz...

--
Best regards,

Data: 2010-12-28 09:47:36
Autor: komar
kręci się tylko jedno koło
Hello M1SLQ,

Sunday, December 26, 2010, 10:43:37 PM, you wrote:

A kiedy ślisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?
Jeśli ślisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podnośnikiem), to
i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

Coś zmyślasz...

chyba kłamiesz

Data: 2010-12-26 22:52:23
Autor: Jarek
kręci się tylko jedno koło

Użytkownik "M1SLQ"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4d17b70d$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

A kiedy ¶lisko tylko pod lewym kołem, które się kręci?

Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Data: 2010-12-26 23:08:06
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem), to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Lewe.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-27 00:03:36
Autor: Uncle Pete
kręci się tylko jedno koło
On 2010-12-26 23:08, M1SLQ wrote:
Je¶li ¶lisko jest tylko pod lewym kołem (zasymulowałem podno¶nikiem),
to i tak w ruch jest wprawiane tylko prawe a lewe jest wleczone.

A które podniosłe¶ - prawe czy lewe?

Lewe.

Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ci±gnęło samochód. Czytałe¶, co napisałem w P.S.?

Piotr

Data: 2010-12-27 00:28:15
Autor: M1SLQ
kręci się tylko jedno koło
Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe koło, a prawe będzie ci±gnęło samochód. Czytałe¶, co napisałem w P.S.?

Czytałem i zapoznałem się z zasad± działania dyferencjału. Lewarek bez wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona, prawe koło poci±gnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało mniejsze obci±żenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa jak powinien?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-27 02:38:16
Autor: BartekK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-27 00:28, M1SLQ pisze:
Próbuję sobie wyobrazić, co będzie, jak podniesiesz lewarkiem lewe
koło, a prawe będzie ciągnęło samochód. Czytałeś, co napisałem w P.S.?

Czytałem i zapoznałem się z zasadą działania dyferencjału. Lewarek bez
wkładania w zaczepy (żeby nie urwać), lewa strona auta ciut uniesiona,
prawe koło pociągnęło, lewe się nie ruszyło, choć powinno, bo miało
mniejsze obciążenie. Czyli dyferencjał się uszkodził, skoro nie działa
jak powinien?

Dyferencjał działa, skoro ci się jedno koło tylko kręci. Jakby nie działał, to by się kręciły zawsze oba tak samo.
Problemem może być np trzymający hamulec z jednej strony (blokujący się tłoczek, nie wracający całkowicie, może przez brud lub kończące się klocki). Na nie-śliskim możesz tego nie czuć (albo jak się zgrzeje to odpuszcza), a na sliskim jednak jedno koło "lekko trzyma"

Spróbuj dać na luz, i podnieść cały przód auta by oba koła były w powietrzu. Czy oba będą się lekko kręcić, czy na jednym z nich wyczujesz opór, a drugie luzem? Ewentualnie - czy jak będziesz kręcić jednym, to będzie szło dość lekko, a równocześnie drugie będzie chciało się kręcić w przeciwną stronę?

--
| Bartlomiej Kuzniewski

kręci się tylko jedno koło