Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   kręci się tylko jedno koło

kręci się tylko jedno koło

Data: 2010-12-26 23:05:19
Autor: ToMasz
kręci się tylko jedno koło
M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Pozdrawiam
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz

Data: 2010-12-27 00:35:55
Autor: krz
kręci się tylko jedno koło
ToMasz wrote:
M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewe
ani drgnie (Clio II). Co może być tego przyczyną i jaki może być koszt
napraw?


Pozdrawiam
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

ToMasz


Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :)

Data: 2010-12-27 09:58:06
Autor: Filip KK
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

Data: 2010-12-29 12:59:19
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 27.12.2010 Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:

PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas
jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie,
ale przywykniesz.

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD

Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)

W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie
dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie
jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej satelitki (tej od niepracującego koła) :D

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Data: 2010-12-29 16:25:56
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 15:55:19
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
 auto
ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
 czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Data: 2010-12-29 17:25:23
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 17:33:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:25:23 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy?
Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)

Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 17:49:00
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 18:14:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:49:00 PM, you wrote:

Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!
Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyć
autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywiście, że na pewnym poziomie dokładności powinniśmy uwzględnić np. lepkość oleju w dyfrze, lepkość smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin innych czynników), ale obawiam się, że pytający ma problem ze zrozumieniem zagadnienia od strony jakościowej, a nie z jego dokładnym modelem matematycznym :)

Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te
slynne obliczenia przepustowości drogi nieuwzględniające niezerowej
długości pojazdów...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 17:30:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 4:55:19 PM, you wrote:

Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:

On Wed, 29 Dec 2010, Sergiusz Rozanski wrote:

Jakby nie patrze=E6 to poza jakimi=B6 formami blokad r=F3=BFnic=F3wek, to=
 auto
ma nap=EAd na 1 ko=B3o :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem mi=EAdzyosiowym :)

Powielasz mit, nie maj=B1cy najmniejszego potwierdzenia w rzeczywisto=B6ci =
:)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu r=F3=BFnicowego niezale=BFnie od tego,=
 czy=20
jedno ko=B3o si=EA =B6lizga, czy te=BF nie, na obu nap=EAdzanych ko=B3ach m=
oment si=B3y=20
nap=EAdzaj=B1cej jest zawsze *dok=B3adnie*r=F3wny* :)

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 20:59:08
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.

Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?

No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Data: 2010-12-29 22:09:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?
No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywiście pomijając opory).

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-30 09:35:22
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:
Hello Sergiusz,

Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
mechanizm?
No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
(jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
na żadnym (oczywiście pomijając opory).

Ale CO MNIE MOMENT???, pisałem gdzieś o momencie? NIE. Pisałem że napędza
1 koło - wszystko.

Nie dochodzę przyczyny - chociaż ją rozumiem:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło. Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła pozwalają mi
ruszyć, ale tylko na tyle na ile to JEDNO koło się dogryzło - więc to jedno
koło "ciągnie" całość.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Data: 2010-12-30 10:51:35
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-30 10:35, Sergiusz Rozanski pisze:

w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na
wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które
ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to
1 koło.

Nie - ciągną wtedy 4 koła z równą siłą - równą temu "najsłabszemu".

Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową
przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału
dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła

... napędzane ciągną, a każde z siłą równą temu, które sie slizga.
Jedyna różnica jest te inne się akurat nie ślizgają - bo ta siła
nie powoduje u nich jeszcze poslizgu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-29 23:26:47
Autor: Robert Rędziak
kręci się tylko jedno koło
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@media-lab.com.pl> wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

 No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
 napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
 (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
 A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
 oczywiście o otwartym dyfrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-12-30 09:38:39
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@media-lab.com.pl> wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

 No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
 napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
 (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
 A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
 oczywiście o otwartym dyfrze.

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
auto ciągnie 1 koło - wszystko.

Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Data: 2010-12-30 10:55:04
Autor: Jakub Witkowski
kręci się tylko jedno koło
W dniu 2010-12-30 10:38, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak<rekin@gm.wkurw.org>  napisał/a:
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@media-lab.com.pl>  wrote:

A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?

  No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie
  napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru
  (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca).
  A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa
  oczywiście o otwartym dyfrze.

Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem
w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że
auto ciągnie 1 koło - wszystko.

Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które
ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :)

Siła z jaką ciągnie każe koło jest taka sama. To że jedno się ślizga
nie ma znaczenia, siła sumaryczna jest 2x (albo 4x) większa.

Można więc co najwyżej powiedzieć że koło które się slizga limituje
siłę całkowitą - poprzez współczynnik "krotności" napędu, a nie
że tylko ono napędza pojazd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-30 10:55:04
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-30 10:10:03
Autor: Sergiusz Rozanski
kręci się tylko jedno koło
Dnia 30.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:

No w=B3a=B6nie nie "ci=B1gnie jedno ko=B3o", tylko ci=B1gn=B1 *wszystkie* k=
o=B3a=20
nap=EAdzane, ale z si=B3=B1 nie wi=EAksz=B1, ni=BF si=B3a oporu na kole, kt=
=F3re ma=20
najmniejsz=B1 przyczepno=B6=E6. A przyznasz, =BFe to jest do=B6=E6 istotna =
r=F3=BFnica :)

Jak bym nie miał blokad to praktyczna różnica niewielka, ot jedno koło w poślizgu
i nie jadę :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Data: 2010-12-30 11:22:00
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 16:53:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 4:25:56 PM, you wrote:

Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto
ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :)
Powielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :)
W przypadku "klasycznego" mechanizmu różnicowego niezależnie od tego, czy jedno koło się ślizga, czy też nie, na obu napędzanych kołach moment siły napędzającej jest zawsze *dokładnie*równy* :)

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 17:27:39
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 17:34:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:27:39 PM, you wrote:

Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 17:38:38
Autor: Wojtek Borczyk
kręci się tylko jedno koło


Data: 2010-12-29 17:46:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
kręci się tylko jedno koło
Hello Wojtek,

Wednesday, December 29, 2010, 5:38:38 PM, you wrote:

Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
kołem jednego z pisaczy.
Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ciągniki z dzielonym pedałem hamulca...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2010-12-29 18:07:34
Autor: J.F.
kręci się tylko jedno koło
On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100,  Wojtek Borczyk wrote:
Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ? Czy TCS/ASR :-)

J.

Data: 2010-12-29 18:47:49
Autor: Wojtek Borczyk
kr?ci si? tylko jedno ko?o


Data: 2010-12-29 23:27:06
Autor: Robert Rędziak
kręci się tylko jedno koło
On Mon, 27 Dec 2010 09:58:06 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote:

95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D

 Wypnij półośkę od jednego z napędzanych kół i powiedz jak auto
 rusza po tej ,,modyfikacji'' (auta zeszperowane nie wchodzą do
 powyższej grupy, one są napędzane na więcej niż jedno koło).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

kręci się tylko jedno koło

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona