Data: 2010-12-26 23:05:19 | |
Autor: ToMasz | |
kręci się tylko jedno koło | |
M1SLQ pisze:
Zauważyłem przy ruszaniu na śliskim, że kręci się tylko prawe koło, lewePRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas jeździ z taką "usterką" i jakoś to wytrzymuje. najgorzej jest na lodzie, ale przywykniesz. ToMasz |
|
Data: 2010-12-27 00:35:55 | |
Autor: krz | |
kręci się tylko jedno koło | |
ToMasz wrote:
M1SLQ pisze: Wymiana skrzyni w Clio II jest taka droga..? :) |
|
Data: 2010-12-27 09:58:06 | |
Autor: Filip KK | |
kręci się tylko jedno koło | |
W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze:
PRzyczyną jest mechanizm różnicowy. naprawa strasznie droga, ale 95% nas95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D Nie ma to jak napęd FWD z napędem na jedno koło ;DDD |
|
Data: 2010-12-29 12:59:19 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 27.12.2010 Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-26 23:05, ToMasz pisze: Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to auto ma napęd na 1 koło :) nawet takie 4x4 ale z dyfrem międzyosiowym :) W przypadku topikowego uszkodzenia to wyobrażam sobie takie uszkodzenie dyfra aby napęd był stale przekazywany na jedno koło. Np zakleszczenie jednej ze satelitek, albo koronowego, przy jednoczesnym jechaniu drugiej satelitki (tej od niepracującego koła) :D -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-12-29 16:25:56 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 15:55:19 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisaĹ/a:
A to wytĹumacz moĹźe po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest zawsze rĂłwny? Bo ja np juĹź wiele razy miaĹem przypadek Ĺźe 1 koĹo miaĹem w powietrzu i drugie za chrl nie ruszyĹo auta - dziwne nie prawda? Jest to przypadek skrajny - 1 koĹo nie ma w ogĂłle podparcia - ot trawers. |
|
Data: 2010-12-29 17:25:23 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 17:33:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 5:25:23 PM, you wrote: A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jestWłaśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;) Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory! -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 17:49:00 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 18:14:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 5:49:00 PM, you wrote: Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyćAle co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory! Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te slynne obliczenia przepustowości drogi nieuwzględniające niezerowej długości pojazdów... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 17:30:16 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Sergiusz,
Wednesday, December 29, 2010, 4:55:19 PM, you wrote: Dnia 29.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a: A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać mechanizm? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 20:59:08 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisaĹ/a:
No ale co mnie moment siĹy - jedno koĹo w gĂłrze, auto 4x4, wszystkie dyfry zwyĹkĹe, albo przeĹÄ czone na zwykĹe i auto nie jedzie, silnik napÄdza 1 (jedno) koĹo, akurat pech ;) chce Ĺźe to uniesione ;) |
|
Data: 2010-12-29 22:09:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Sergiusz,
Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote: No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfryA to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jestAle na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma na żadnym (oczywiście pomijając opory). -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-30 09:35:22 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:
Hello Sergiusz, Ale CO MNIE MOMENT???, pisałem gdzieś o momencie? NIE. Pisałem że napędza 1 koło - wszystko. Nie dochodzę przyczyny - chociaż ją rozumiem: w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na wszystkie koła, jest równy i wynosi tyle ile potrafi przenieść koło które ma "najłatwiej" - co skutkuje tym że w jednej chwili całe auto ciagnie to 1 koło. Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową przyczepność, daje but w podłogę no i wiadomo to 1 koło się ślizga, ale po mału dogryza się do "twardego" i to powoduje że pozostałe koła pozwalają mi ruszyć, ale tylko na tyle na ile to JEDNO koło się dogryzło - więc to jedno koło "ciągnie" całość. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-12-30 10:51:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kręci się tylko jedno koło | |
W dniu 2010-12-30 10:35, Sergiusz Rozanski pisze:
w przypadku gdy postawimy już auto na 4 koła, to moment przekazywany jest na Nie - ciągną wtedy 4 koła z równą siłą - równą temu "najsłabszemu". Np staję 1 kołem na gołym lodzie i ma ono jakąś szczątkową ... napędzane ciągną, a każde z siłą równą temu, które sie slizga. Jedyna różnica jest te inne się akurat nie ślizgają - bo ta siła nie powoduje u nich jeszcze poslizgu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-29 23:26:47 | |
Autor: Robert Rędziak | |
kręci się tylko jedno koło | |
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@media-lab.com.pl> wrote: A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest No przecie jest równy: koło obracajace się w powietrzu nie napotyka na żaden opór, więc moment na nim jest blisku zeru (akurat tyle, by pokonać opory łożysk czy trzymającego hamulca). A na drugim jest tyle samo i auto nie chce ruszyć. Mowa oczywiście o otwartym dyfrze. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-12-30 09:38:39 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On 29 Dec 2010 15:55:19 GMT, Sergiusz Rozanski Ale ja nie zaprzeczam że moment siły nie jest równy! Nigdzie nie pisałem w mojej pierwszej wiadomości we wątku o momencie siły tylko o tym że auto ciągnie 1 koło - wszystko. Wyjaśniesz sytuacje, która jest jasna: auto ciągnie to 1 koło które ma najłatwiej, a skoro jest w powietrzu co auto nie jedzie :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-12-30 10:55:04 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kręci się tylko jedno koło | |
W dniu 2010-12-30 10:38, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 29.12.2010 Robert Rędziak<rekin@gm.wkurw.org> napisał/a: Siła z jaką ciągnie każe koło jest taka sama. To że jedno się ślizga nie ma znaczenia, siła sumaryczna jest 2x (albo 4x) większa. Można więc co najwyżej powiedzieć że koło które się slizga limituje siłę całkowitą - poprzez współczynnik "krotności" napędu, a nie że tylko ono napędza pojazd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-30 10:55:04 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-30 10:10:03 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
krÄci siÄ tylko jedno koĹo | |
Dnia 30.12.2010 Wojtek Borczyk <bori@moon.astro.amu.edu.pl> napisał/a:
Jak bym nie miał blokad to praktyczna różnica niewielka, ot jedno koło w poślizgu i nie jadę :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-12-30 11:22:00 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 16:53:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 4:25:56 PM, you wrote: Jakby nie patrzeć to poza jakimiś formami blokad różnicówek, to autoPowielasz mit, nie mający najmniejszego potwierdzenia w rzeczywistości :) Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów mechanizmu(ów) różnicowego(ych). -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 17:27:39 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 17:34:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 5:27:39 PM, you wrote: Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporówAle my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym kołem jednego z pisaczy. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 17:38:38 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kręci się tylko jedno koło | |
|
|
Data: 2010-12-29 17:46:29 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kręci się tylko jedno koło | |
Hello Wojtek,
Wednesday, December 29, 2010, 5:38:38 PM, you wrote: Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przezOczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem Ciągniki z dzielonym pedałem hamulca... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-12-29 18:07:34 | |
Autor: J.F. | |
kręci się tylko jedno koło | |
On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole. Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ? Czy TCS/ASR :-) J. |
|
Data: 2010-12-29 18:47:49 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
kr?ci si? tylko jedno ko?o | |
|
|
Data: 2010-12-29 23:27:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
kręci się tylko jedno koło | |
On Mon, 27 Dec 2010 09:58:06 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote: 95% aut jeździ z napędem na jedno koło?! Hahahahah, leżę! :D:D Wypnij półośkę od jednego z napędzanych kół i powiedz jak auto rusza po tej ,,modyfikacji'' (auta zeszperowane nie wchodzą do powyższej grupy, one są napędzane na więcej niż jedno koło). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |