kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?

Data: 2018-10-03 15:17:58
Autor: RobertS
kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
bank nie może klienta do niczego zmuszać więc, aby go przekonać np. do założenia konta lub wzięcia KK stosuje promocje

co byście wybrali?

prowizja 0, marża 2,7 i zero dodatkowych usług (spłata przez rachunek techniczny)

czy

prowizja 0, marża 2,2 + konto (bezpłatne) z wpływem wynagrodzenia i obrót debetówką min. 500 zł/m-c?

RobertS

Data: 2018-10-03 07:34:16
Autor: Dawid Rutkowski
kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
Pomijając to, czy w ogóle brać kredyt z marżą 2,2%, trzeba jeszcze dopytać o minimalny wpływ wynagrodzenia, oraz czy może to być ping-pong czy też trzeba podać numer konta pracodawcy (i co, jak się ten numer zmieni) - oraz co się stanie, jak raz pensji nie będzie czy też zapomni się o tych 500zł debetówką.
I czy ta bezpłatność konta będzie zagwarantowana, czy tylko na wabia...

Ale takie z wymaganiem debetówką to jakaś nowość chyba.

Kiedyś (2013?) jak rozpatrywałem KH to w db były trzy opcje:
- "normalna" marża chyba 1,8%,
- z wzięciem KK - marża coś koło 1,2%,
- z wzięciem "planu systematycznego okradania" - też chyba 1,2%.

Na pytanie, po co w ogóle jest ta "normalna" opcja, pani odpowiedziała, że rzeczywiście klienci jej nie wybierają ;>
Bo akurat KK jest spoko, minimalny limit 2k, więc nawet dadzą dla kapelusikowego KH, bezpłatna przy 12k obrotów rocznie (z czego większość można załatwić bezpłatnymi przelewami za rachunki domowe - a na pewno będą, skoro się bierze KH) - a ja nie, to 70zł (ale jak brakuje to przelew 5k kosztuje ryczałtem 5zł - i wlicza się do obrotów - oczywiście trzeba zaraz spłacić) - więcej będzie kosztować to nieszczęsne konto dbLife - ciekawe, co tym biednym posiadaczom zaoferuje teraz bank z kupą w logo...

Data: 2018-10-03 20:24:16
Autor: RobertS
[...]

2,2% to nie jest zła marża, w szczególności, że prowizja 0%
ma to być wpływ od pracodawcy, ale nie ma obowiązku definiowania konta, z którego pracodawca będzie przelewał

bank weryfikuje warunki promocji w odstępach kwartalnych, jak się zapomni to w kolejnym kwartale marża +0,5pp, ale jak później warunki są spełniane to marża znowu spada

są banki, w których promocja przestaje obowiązywać (na zawsze) jak się warunku nie spełni!

I czy ta bezpłatność konta będzie zagwarantowana, czy tylko na wabia...

Ale takie z wymaganiem debetówką to jakaś nowość chyba.

każdy bank może dowolnie kształtować swoje promocje, klient nie ma obowiązku z nich korzystać

[...]

ale bank musi mieć taką opcję w ofercie, nikt nie twierdzi, że ona musi być opłacalna

[...]

czerwoną kupą? sam jestem ciekawy, bo temat mnie dotyczy ;-)

RobertS

Data: 2018-10-03 15:36:03
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp2fi4$e30$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Ta promocja nie wydaje sie zla, wrecz calkiem dobra, wiec brac ... ale diabel tkwi w szczegolach.

Kolega ma taka promocje w DB, konto wcale nie bezplatne, zmienily sie kiedys tam regulaminy, jest okazja  do zamkniecia konta i karty ... ale nie ... pan sie zobowiazal do utrzymania konta XXXX przez okres splaty kredytu ... i g* nas obchodzi ze kiedys oplata byla znosna, a teraz jest nieznosna ...

J.

Data: 2018-10-03 20:19:46
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-03 o 15:36, J.F. pisze:

Ta promocja nie wydaje sie zla, wrecz calkiem dobra, wiec brac ... ale diabel tkwi w szczegolach.

poza tym wszystkie warunki takie same

[...]

konto w DB kosztuje 12 zł i nie można z niego zrezygnować, ale za chwilę przejmie je Santander i ciekawe co się wtedy stanie?

zakładam, że konto w Santander bedzie bezpłatne

RobertS

Data: 2018-10-03 12:23:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 3 października 2018 20:19:49 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

konto w DB kosztuje 12 zł i nie można z niego zrezygnować, ale za chwilę przejmie je Santander i ciekawe co się wtedy stanie?

zakładam, że konto w Santander bedzie bezpłatne

A nie 25zł?
Tak było kiedyś (liczyłem, że dodaje do marży znacząco) i tak jest na stronie oraz w TOiP.
Może masz lepiej.
Ale w żabie będzie tak samo - chyba że jakiś specjal na powitanie wymyślą, jednak na razie zapowiadają utrzymanie wszystkiego tak samo.

Zaś czerwoną kupę ma teraz santander consumer - a santander ma białą ma czerwonym tle (wcześniej tak miał consumer)..

Data: 2018-10-03 21:33:21
Autor: RobertS
kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?

A nie 25zł?

mnie pobierają 12 zł, oby to się zmieniło, bo mi szkoda tych 144 zł rocznie

[...]

patrzę na to logo i w zasadzie to masz właściwe skojarzenie ;-)
w przyszłym tygodniu mam tam umowę kredytową, zapytam pracowników czy tak samo im się kojarzy...

RobertS

Data: 2018-10-04 04:20:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 3 października 2018 21:33:23 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
w przyszłym tygodniu mam tam umowę kredytową, zapytam pracowników czy tak samo im się kojarzy...

Skojarzenie nie jest moje, przeczytałem w komentarzu pod jakimś tekstem o tym rebrandingu - ale uwolnić się nie da ;>
I uznałem za warte spopularyzowania, bo to wybitnie widoczne wyprowadzanie kasy. Że zacytuję obecnego premiera "santander to marka rozpoznawalna w PL" - ca. 2014. Oby im to wyszło "na zdrowie" ;P

Data: 2018-10-03 16:49:57
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-03 o 15:17, RobertS pisze:
[...]

Brak dwu podstawowych informacji:
1. O jakiej kwocie mówimy?
2. Jaka kara za przegapienie kiedyś tych 500zł. Opłata miesięczna za konto, czy niespełnienie warunków promocji i zmiana marży z 2,2 na np. 3,2. Bo to bardzo duża różnica.

Ja mam kredyt 0,99%, ale w przypadku nie spełnienia warunków promocji skok o 1% w górę (tak jak ja rozumiem treść umowy to już do końca okresu kredytowania, a nie tylko na jeden miesiąc). Wolę nie sprawdzać, czy na pewno i czy na pewno do końca :).
Mój warunek jest prosty - wpływ 2k na miesiąc - łatwo pilnować. Ale wydatki 500zł na miesiąc debetówką można kiedyś przegapić.

Jeśli kredyt na 100k i na 5lat to różnica w marży o 0,5% daje od 100k 500zł na rok. Przez 5 lat byłoby 2,5k, ale że kredyt stopniowo spada więc bój się toczy o 1,25k możliwe do zaoszczędzenia. Dla kogoś może to być nie warte zachodu z pilnowaniem tych 500zł wydatków co miesiąc.

Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.
P.G.

Data: 2018-10-03 08:17:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 3 października 2018 16:49:57 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.

I to też rodzi off-topicowe pytanie - jak dużo banki zarabiają na osadzie, że tak im na tym zależy?
Wiadomo, może być wpływ i zaraz wypływ gdzie indziej, i jeszcze dla pełnej złośliwości przelewy za opłaty klient z tego banku zrobi - a drugie wiadomo, że pewnie nie będzie mu się chciało, bo ciężko to zautomatyzować - są banki, które zlecony przelew z datą przyszłą będą próbowały ponowić przy braku środków, a są też takie, co spróbują go tylko o 6 rano wykonać (i często zewnętrzny przed wewnętrznym, łobuzy) - a jak brak środków to odrzucą i nawet nie powiadomią.

Data: 2018-10-03 20:28:11
Autor: RobertS
[...]

nie tylko osad, ale też (jak klient ma konto z wpływem) to są oferty na KK, gotówki, depo lub programy oszczędnościowe...

bankom zależy, aby jak najwięcej z klienta wyciągnąć, kredyt hipo jest niskomarżowy

RobertS

Data: 2018-10-03 20:27:01
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-03 o 16:49, Piotr Gałka pisze:

Brak dwu podstawowych informacji:
1. O jakiej kwocie mówimy?

kredytu? bez znaczenia, czy 50kzł czy 1Mzł, warunki takie same

2. Jaka kara za przegapienie kiedyś tych 500zł. Opłata miesięczna za konto, czy niespełnienie warunków promocji i zmiana marży z 2,2 na np. 3,2. Bo to bardzo duża różnica.

zwyżka o 0,5pp na cały kwartał

Mój warunek jest prosty - wpływ 2k na miesiąc - łatwo pilnować. Ale wydatki 500zł na miesiąc debetówką można kiedyś przegapić.

jak ktoś aktywnie korzysta z karty to nie jest takie trudne

Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.
P.G.

kredyty hipo na 5 lat są...dość rzadkie, zwykle ludzie biorą na 15-30 lat, nawet jak mają zdolność na mniej

poza tym nawet jeżeli bierzesz na 30 lat to przecież możesz spłacić w 3...

RobertS

Data: 2018-10-04 12:45:15
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-03 o 20:27, RobertS pisze:
2. Jaka kara za przegapienie kiedyś tych 500zł. Opłata miesięczna za konto, czy niespełnienie warunków promocji i zmiana marży z 2,2 na np. 3,2. Bo to bardzo duża różnica.

zwyżka o 0,5pp na cały kwartał

Brzmi na _aż_cały_ kwartał, a powinno być na _tylko_ kwartał.
To nie jest groźne. Można w razie co nauczyć się na swoim błędzie.
Ja mam zwyżkę 1pp bez możliwości cofnięcia.
Nie wiem, może ktoś kiedyś takie karanie na potencjalnie 30 lat za jednomiesięczny błąd uznał za zapis niedozwolony, ale szukał nie będę.

jak ktoś aktywnie korzysta z karty to nie jest takie trudne

Zależy z jakiej korzysta / planuje korzystać po wzięciu kredytu. Ja normalnie korzystam z kredytowej (po co wydawać swoje jak można banku). A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do takiej kwoty dostaję 5% zwrotu). Raz mi się zdarzyło myśleć, że już wyrobiłem, co nie było prawdą. Kapnąłem się jak zaczął się kolejny miesiąc.
Taką sytuację miałem na myśli pisząc, że można kiedyś przegapić.

kredyty hipo na 5 lat są...dość rzadkie, zwykle ludzie biorą na 15-30 lat, nawet jak mają zdolność na mniej

Nie lubię kredytów (skoro bank na tym zarabia to znaczy, że ja tracę - wiem, że to jest duże uproszczenie). Dlatego chciałem wziąć na jak najkrócej - 5 lat, ale bankowi wyszło, że nie mam zdolności i wziąłem na 10. W sumie fajnie wyszło, bo WIBOR spadł i teraz płacę odsetki 2,7% i jestem ciekaw, czy niski WIBOR dotrwa do końca mojego kredytu (2021). Jak nie dotrwa to się będę zastanawiał nad wcześniejszą spłatą, ale obecnie nie ma uzasadnienia.

poza tym nawet jeżeli bierzesz na 30 lat to przecież możesz spłacić w 3...

Tak, ale....
Jak kredyt na 30 lat spłacisz jednorazowo np. po 5 latach to przez te 5 lat płaciłeś odsetki od prawie całej kwoty kredytu, a jakby kredyt był od razu na 5 lat to zapłacisz średnio od połowy kwoty kredytu (zakładam ratę malejącą, bo przy stałej to płaci się więcej).
A jeśli stać cię na systematyczną spłatę kredytu w 5 lat, a wziąłeś go na 30 to znaczy, że jesteś w stanie co miesiąc spłacić więcej niż wynika z harmonogramu. Mógłbyś dzięki temu zapłacić mniej odsetek, ale nie możesz tego prosto zrobić bo musisz co miesiąc składać jakiś wniosek. Do tego często w umowie taka możliwość jest przyblokowana na kilka pierwszych lat (znaczy nie zakazana, ale pociąga za sobą odpowiednio wysokie opłaty).
P.G.

Data: 2018-10-04 15:13:57
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 12:45, Piotr Gałka pisze:

zwyżka o 0,5pp na cały kwartał

Brzmi na _aż_cały_ kwartał, a powinno być na _tylko_ kwartał.
To nie jest groźne. Można w razie co nauczyć się na swoim błędzie.

zgoda, zwyżka na kwartał, później kolejna weryfikacja

Ja mam zwyżkę 1pp bez możliwości cofnięcia.
Nie wiem, może ktoś kiedyś takie karanie na potencjalnie 30 lat za jednomiesięczny błąd uznał za zapis niedozwolony, ale szukał nie będę.

znam bank, który tak robi, ale nie słyszałem, aby ktoś z tego powodu szedł do sądu, jak już trzeba było zrobić refinans

[...]

akurat dotyczy to banku, w którym za płatność debetówką można dostać 2% zwrotu (max 30 zł/m-c)

Nie lubię kredytów (skoro bank na tym zarabia to znaczy, że ja tracę - wiem, że to jest duże uproszczenie).

jeżeli kredyt kosztuje mnie (przykładowo) 3%, a mogę bez problemu zarobić na swoich środkach 5% to biorę większy kredyt nawet jak go nie potrzebuję
hipo to najtańsze finansowanie na rynku, mogę spłacić całe zobowiązanie, ale po co miałbym to robić skoro systematycznie zarabiam więcej niż oddaję bankowi

[...]

jest tak jak piszesz, ale powraca powyższe = po co mam oddawać bankowi kasę, która kosztuje mnie "grosze"?

pomijam podejście psychologiczne, hipotekę itp...z ekonomicznego punktu widzenia mi się to NIE opłaca (piszę o sobie, nie każdy musi mieć takie podejście)

RobertS

Data: 2018-10-04 15:32:01
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-04 o 15:13, RobertS pisze:
[...]

Oczywiście. Ale zarabianie 5% na swoich środkach wymaga trochę czasu i znania się na tym.
Ja się nie znam, czasu nie mam.
Więc mam inne spojrzenie.
P.G.

Data: 2018-10-04 16:35:36
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 15:32, Piotr Gałka pisze:

Oczywiście. Ale zarabianie 5% na swoich środkach wymaga trochę czasu i znania się na tym.
Ja się nie znam, czasu nie mam.
Więc mam inne spojrzenie.
P.G.

i bardzo słusznie, nie wszyscy muszą postępować tak samo ;-)

RobertS

Data: 2018-10-05 00:10:19
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 4 października 2018 12:45:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do takiej kwoty dostaję 5% zwrotu). Raz mi się zdarzyło myśleć, że już

O, a co to za magiczna KD?
Można dostać czy też cenny zabytek?
Na długo ten moneyback?
Czy to po prostu citkowa citi priority w promo?
Łobuzy, teraz jest jeszcze premia dla polecającego (ale z warunkami salda), ale dla zakładającego nic - a mi się karencja kończy niedługo ;>

Data: 2018-10-05 09:35:28
Autor: Piotr Gałka
kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
Czy to po prostu citkowa citi priority w promo?
Dokładnie.
P.G.

Data: 2018-10-04 12:19:48
Autor: PiteR
RobertS pisze tak:

bank nie może klienta do niczego zmuszać więc, aby go przekonać
np. do założenia konta lub wzięcia KK stosuje promocje

co byście wybrali?

Oczywiscie że pierwsze żeby bank nie wiedział czy pracuje i gdzie pracuje i ile zarabiam.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-04 13:26:21
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9717D6DBDBF4PanElektronik@localhost.net...
RobertS pisze tak:
[...]

Bank nie jest glupi - jesli nie bedzie wymagal, zebys mu co roku przynosil zaswiadczenie z pracy, to i tak sobie zapisze, ze masz obowiazek go poinformowac, pod grozba zwiekszenia marzy/cofniecia promocji/wymowienia kredytu :-)

J.

Data: 2018-10-04 12:29:47
Autor: PiteR

RobertS pisze tak:
[...]

Tak ale jak sie splaca regularnie raty to jest się zapomnianym i nikt nie wnika. Chyba że się podlezie samemu i pojawi w banku.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-04 13:38:17
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9717F1F08B1BPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

Praktycznie tak, ale jednak jak cos pojdzie zle, to sie bankowi moze przypomniec.
A czym to wtedy grozi ? Moga naliczyc oplaty wstecznie ?

No i  bank tu placi, choc te 0.5% roznicy ... 5zl/mc ...moze i faktycznie warto zaplacic ... za komfort ?

J.

Data: 2018-10-04 14:45:07
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-04 o 13:38, J.F. pisze:
No i  bank tu placi, choc te 0.5% roznicy ... 5zl/mc ...moze i faktycznie warto zaplacic ... za komfort ?

Nie rozumiem o jakich 5zł/mc piszesz.
Kredyt Hipo chyba zazwyczaj jest ponad 100k.
0,5% od 100k to 500zł/rok - czyli ponad 40zł/mc.

Czy to chodzi o coś innego?
P.G.

Data: 2018-10-04 14:51:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp520e$ecl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Hm, dobrze liczysz.
A ja glupi wyszedlem od raty - zakladajac 1500zl/mc, to 0.5% dalo mi ~5 zl.
Ale masz racje - w racie jest splata kapitalu i odsetki.
Odsetki liczone z marza 2.7% beda znaczaco wyzsze niz z marza 2.2% - o ok 20% a nie 0.5%.

Czyli mamy dylemat - ok 40-80zl/mc ... czy warto doplacic ... wlasciwie za co ?
Za to, ze bank nie wie, ze straciles prace, i/lub zmniejszyles zarobki ?

J.

Data: 2018-10-04 14:44:07
Autor: PiteR
J.F. pisze tak:

Czyli mamy dylemat - ok 40-80zl/mc ... czy warto doplacic ... wlasciwie za co ?
Za to, ze bank nie wie, ze straciles prace, i/lub zmniejszyles
zarobki ?

No nie wiem czy ludzie nadal biorą raty na granicy swoich możliwości lub na granicy możliwości pary ale obniżenie zdolności z powodu np choroby czy wypadku może być długotrwałe a wtedy chciałoby się mieć spokojny kąt nie ważne czy o 80zl droższy. --
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-04 16:15:06
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-04 o 15:44, PiteR pisze:
J.F. pisze tak:

[...]

To nie chodzi o branie rat na granicy. To chodzi o to czy (przy zbliżonych ratach, wystarczająco daleko od granicy) warto się dodatkowo kłopotać aby zaoszczędzić te 40-80zł miesięcznie razy 30 lat czy szkoda zachodu.
P.G.

Data: 2018-10-04 16:36:27
Autor: J.F.
J.F. pisze tak:
[...]

Mam wrazenie, ze zle na to patrzysz.

Konto - zaden klopot, i tak trzeba miec.
Karta wydac 500 zl ? tez zaden klopot, szczegolnie w rodzinie.

Pozostaje wiec "bo bank bedzie wiedzial gdzie pracuje i ile zarabiam" .... a wlasciwie to
"bo bank sie dowie ze nie pracuje/ze mi zarobki spadly".
I niepewnosc co wtedy bank zrobi ... ktora i tak ma miejsce, bo jakos na te raty zarabiac trzeba ...

a tu jednak oszczednosc jest i po kilku latach troche sie uzbiera ... np na wypadek utraty pracy ...

J.

Data: 2018-10-04 18:00:38
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-04 o 16:36, J.F. pisze:

[...]

Mi głównie chodziło o to, że nigdzie w czasie dotychczasowej dyskusji nie zauważyłem kwestii rat na granicy możliwości, a tu nagle wypowiedź z której wynika, że rozmawiamy o ludziach którzy biorą raty na granicy swoich możliwości.

[...]

W sumie z umowy i tak wynika konieczność powiadomienia o tym banku, ale wiadomo...

Banki mają wiecznie jakieś problemy z uznaniem moich dochodów za pozwalające na udzielenie kredytu. Nauczyłem się wykorzystywać to do ucięcia rozmowy jak bank dzwoni "Mamy dla pana specjalną ....". Od razu mówię, że spółka jawna i o ile wiem to wam to nie pasuje. Wtedy "zaraz sprawdzę - faktycznie". To ja "zadzwońcie jak się wam odmieni.". Na razie działa w 100%, ale to może dotyczyć tylko jednego, czy dwu banków które akurat lubią do mnie zadzwonić.
P.G.

Data: 2018-10-04 18:20:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp5df3$in0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

wiadomo.
Bo co bank zrobi ... podniesie rate ?

Banki mają wiecznie jakieś problemy z uznaniem moich dochodów za pozwalające na udzielenie kredytu. Nauczyłem się wykorzystywać to do

Wiec patrzysz na to jeszcze inaczej.
Co nawiasem mowiac moze sie okazac istotne jak kiedys klient z etatu przejdzie na wlasny interes ...

[...]

IMO jakis cud.

Myslisz, ze ktos tam procedure, zeby zaznaczyc "pan XXX ma spolke jawna i nie potrafimy go obsluzyc" ?
Jest pomysl, jest zlecenie i dzwonia po kolei :-)

No chyba ze ... " ... i nie chcemy go obsluzyc" i wpis do rejestru klientow, ktorych nie chcemy :-)

J.

Data: 2018-10-04 19:40:56
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 18:20, J.F. pisze:

W sumie z umowy i tak wynika konieczność powiadomienia o tym banku, ale wiadomo...

wiadomo.
Bo co bank zrobi ... podniesie rate ?

nic, ale jak klient coś będzie chciał (aneks, zmiana zabezpieczenia itp...) to bank powie: nie, bo nie

Myslisz, ze ktos tam procedure, zeby zaznaczyc "pan XXX ma spolke jawna i nie potrafimy go obsluzyc" ?
Jest pomysl, jest zlecenie i dzwonia po kolei :-)

a jaki jest niby problem ze spółką jawną? są znacznie bardziej skomplikowane twory i ludzie kredyty dostają...

RobertS

Data: 2018-10-04 20:40:31
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-10-04 o 19:40, RobertS pisze:
[...]

Ja nie wiem.
To głównie wyszło przy Alior Sync. Założyłem konto, bo był tam tani kredyt w rachunku i chciałem tam się przenieść z mBanku. Nie udało mi się. Próbowałem na czacie ale wtedy w ogóle własna działalność gospodarcza wykluczała. Próbowałem złożyć wniosek, ale w rubryce źródło dochodów była zamknięta lista do wyboru i nic nie podchodziło. Próbowałem jak dzwonili, że chcą mi dać KK zamienić to na kredyt w rachunku i też jak dochodziliśmy do DG to klapa (KK też by nie dali). No to jak dzwonili zacząłem mówić DG i koniec tematu. Potem się to przerobiło na T-mobile i nadal tak działało, aż tu kiedyś ja:DG oni:to nie przeszkadza - poszliśmy dalej ale jak się okazało, że DG to nie jest jednoosobowa tylko sp.j to klapa. Na razie jeszcze z sp.j nie wyrośli.
Nie wiem dlaczego zadzwonił kiedyś do mnie Alior (nie mam z nimi samymi nic wspólnego - tylko przez T-mobile i przez Alior-Kantor). Ich też chyba sp.j. zamyka (ale tu nie jestem pewien).
P.G.

Data: 2018-10-04 22:05:34
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 20:40, Piotr Gałka pisze:

[...]

w skrócie: nadal potrzebujesz tego kredytu?

wygląda na to, że trafiłeś na bank, który ma szybką ścieżkę, prostą weryfikację i w żadne trudniejsze tematy się nie bawi

RobertS

Data: 2018-10-05 09:53:33
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp5jb8$ok6$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Moze teraz jakies lepsze przepisy, ale pamietasz co bylo - mieszkanie potanialo, rata zrobila sie za wysoka jak na zarobki ... doplac nam kliencie 100 zl na ubezpieczenie i nie ma sprawy ...

[...]

A Piotr nie moze :-)

J.

Data: 2018-10-04 20:26:41
Autor: Piotr Gałka
[...]

Oczywiście, że nie mają takiej procedury. Moje "zadzwońcie jak się wam odmieni" to rodzaj żartu z którego sam się (wewnętrznie) śmieję, a oni nie koniecznie łapią.

Czasem mówię "Przecież już rok temu mówiłem, że sp.j. Zapiszcie to sobie w końcu gdzieś."
P.G.

Data: 2018-10-04 23:22:17
Autor: PiteR
J.F. pisze tak:

[...]

Bank nic nie zrobi bo nie dowie się. Raty może spłacać brat, siostra, córka, fafik. Na te raty zarabiac trzeba ale można mieć przerwę 3 miesiące.

a tu jednak oszczednosc jest i po kilku latach troche sie uzbiera
... np na wypadek utraty pracy ...

Długoletni kredyt i uwiązanie wypłatą i kartą? Czy bank sobie wyobraża, że będziemy z nim tyle lat i kiedy inni dadzą gigapromocje nie przejdziemy?

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-05 00:05:33
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 5 października 2018 00:22:30 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

Długoletni kredyt i uwiązanie wypłatą i kartą? Czy bank sobie wyobraża, że będziemy z nim tyle lat i kiedy inni dadzą gigapromocje nie przejdziemy?

80zł/mc to jest gigapromocja - choć z drugiej strony dają nie ze swoich, jeśli teraz są samobójcy biorący KH z marżą 2,7% - a nawet 2,2% - to będzie z tego większy problem niż z nieszczęsnych franków.

Z drugiej strony nie ma obowiązku przelewania całej wypłaty, chyba że ileś musisz zadeklarować - np. tyle, ile we wniosku.
Ale jak nie, to np. z CA przy ostatniej promo był wniosek do pracodawcy o przelew wynagrodzenia z rubrykami do wyboru: całe, n% albo ustalona suma.
Inna sprawa czy pracodawca zgodzi się płacić na kilka kont, bo my akurat kilka promo opędzamy, a tu jeszcze zobowiązania z kredytu...
Zaś 500zł kartą/mc - gdybym to miał taki problem, że tylko tyle wydaję ;> Jeszcze dostępność POS oczywiście - ale rośnie, nawet na prowincji. Jedyny mankament to zawracanie głowy pamiętaniem - i na to pewnie liczy bank, bo jak masz pyknąć raz to pykniesz i odłożysz, 5 razy - to już się zastanowisz najpierw, czy brać - a jak 500zł to sporo ludzi po prostu z innych kart zrezygnuje, żeby nie musieć liczyć (choć są banki z licznikami w ST i/lub apce).

Data: 2018-10-06 14:33:16
Autor: RobertS
[...]

są tacy, którzy biorą nawet z marżą >4%! ale jak ktoś ma do wyboru kredyt hipo z oprocentowaniem ok. 6% lub mieszkanie kątem u teściów to wybierają zwykle to pierwsze

[...]

do dogadania, ale dla mnie to byłby problem

[...]

mam znajomych z prowincji, u których mało POSów w okolicy, ale na tyle dużo kupują przez net (bo się jeździć do miasta nie opłaca), że spokojnie limit wyrabiają

RobertS

Data: 2018-10-05 09:50:31
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA971EDBF5A2DAPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

Ale kiedys sie moze dowiedziec, i co wtedy ?

[...]

Gigapromocja wymagajaca przelewania pensji na konto ?
Bo inne nadal niewykluczone.

No i czy ta gigapromocja bedzie dawala 80 zl kazdego miesiaca ?

J.

Data: 2018-10-05 12:20:57
Autor: PiteR
J.F. pisze tak:

[...]

np zniżki na tankowanie latających samochodów albo doładowania robota pocieszacza.

No i czy ta gigapromocja bedzie dawala 80 zl kazdego miesiaca ?

Nie no mowmy o konkretach 15 lat kredyt i 15 lat cyrograf, 15 lat w jednm i tym samym banku? A może oni nie dożyja bo ich PIS wykupi i znacjonalizuje ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-05 13:38:49
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9727D9FF1B85PanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

No i co - nie mozna skorzystac ?

No i czy ta gigapromocja bedzie dawala 80 zl kazdego miesiaca ?

Nie no mowmy o konkretach 15 lat kredyt i 15 lat cyrograf, 15 lat w
jednm i tym samym banku?

Czemu nie - jesli dobrze wybrales, to jak byl 15 lat temu dobry, tak nadal bedzie dobry.

Poza tym - jaki cyrograf ?
Zawsze mozna poszukac refinansowania kredytu z megapromocja :-)

J.

Data: 2018-10-06 12:12:52
Autor: PiteR
J.F. pisze tak:

Nie no mowmy o konkretach 15 lat kredyt i 15 lat cyrograf, 15 lat w
jednm i tym samym banku?

Czemu nie - jesli dobrze wybrales, to jak byl 15 lat temu dobry, tak nadal bedzie dobry.

Kredyt może być dobry ale ROR niedobry :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-10-08 12:19:00
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9737C41252EDPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

Moze, ale to sie wtedy przeleje na inny, dobry ROR.

Gorzej, jak za pare lat wprowadza drobna oplate za ROR ...

J.

Data: 2018-10-08 19:54:15
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-08 o 12:19, J.F. pisze:

Moze, ale to sie wtedy przeleje na inny, dobry ROR.

Gorzej, jak za pare lat wprowadza drobna oplate za ROR ...

J.

to przecież może dotyczyć każdego banku, TOiP nie jest niezmienna, a jak za konto płacić nie chcesz to rezygnujesz z promocji i masz standardową marżę

RobertS

Data: 2018-10-06 14:36:20
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-05 o 13:38, J.F. pisze:

Zawsze mozna poszukac refinansowania kredytu z megapromocja :-)

J.

albo skoro gdzieś indziej lepsza promocja to tę olewasz, płacisz wyższą ratę, ale może w innym miejscu zyskasz więcej niż te 80 zł/m-c?

RobertS

Data: 2018-10-06 14:35:25
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-05 o 09:50, J.F. pisze:

Ale kiedys sie moze dowiedziec, i co wtedy ?

praktycznie niewiele, bo jak kredyt jest dobrze spłacany (ale ktoś oficjalnie nie ma dochodu) to mu bank nic nie zrobi...

[...]

kredyt hipo mocno związuje klienta z bankiem, ale nie wyklucza również posiadania i innych kont

RobertS

Data: 2018-10-04 16:38:29
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 16:15, Piotr Gałka pisze:

[...]

jak kogoś stać na ratę 1200 zł to powinien wziąć kredyt z max ratą ok. 1000 zł, reszta to margines na ew. wzrost stóp % (wzrośnie, nie wiemy o ile i kiedy)

jak ktoś chce to może różnicę odkładać, nadpłacać, ale to już opcjonalne

80 zł na racie to sporo, są tacy, którzy o 10 zł/m-c potrafią bank zmienić

RobertS

Data: 2018-10-04 17:30:08
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp58l3$qk7$2@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Ostroznie, bo jak wibor skoczy np do 20%, to bedzie "banki nas oklamaly, banki lekcewazyly zagrozenie" :-P

80 zł na racie to sporo, są tacy, którzy o 10 zł/m-c potrafią bank zmienić

A w sumie - czemu nie.
W imie, k*, zasad :-)

J.

Data: 2018-10-04 15:18:37
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 14:45, Piotr Gałka pisze:

Nie rozumiem o jakich 5zł/mc piszesz.
Kredyt Hipo chyba zazwyczaj jest ponad 100k.
0,5% od 100k to 500zł/rok - czyli ponad 40zł/mc.

Czy to chodzi o coś innego?
P.G.

tutaj macie dokładne wyliczenia, przykład podałem taki średni (kwota, okres, LTV), bank również zupełny średniak (żeby nie było, że któryś jakoś reklamuję)

https://tiny.pl/gbz92

RobertS

Data: 2018-10-04 15:16:30
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-04 o 13:26, J.F. pisze:

[...]

ale każdy bank wymaga, aby go informować o "zmianie sytuacji finansowej" czyli nawet jak sobie kupisz toster (10 x rata 10 zł) to w teorii powinieneś go o tym poinformować; kuriozum? ale tak jest...

natomiast wypowiedzieć kredyt, zmienić marżę bank może TYLKO w sytuacjach LITERALNIE opisanych w umowie, tutaj nie ma żadnej dowolności

nawet jak np. nie spłacisz 3 rat to bank może wypowiedzieć umowę kredytu, ale nie może zmienić marży

RobertS

kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?