[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsche B ank - ktoś ma i może ocenić?

Data: 2010-03-10 15:02:51
Autor: shaman
[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsche B ank - ktoś ma i może ocenić?
cześć,

wyszło mi, że obecnie najkorzystniejszy kredyt hipoteczny w euro jest w DB. Czy jest tu ktoś, kto z własnego doświadczenia może polecić lub odradzić kredyt w tym banku? Jakie macie doświadczenia z DB?

Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa marża) z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoć gratis) i wpłacać euro z jego pomocą, żeby uniknąć spreadu - szukam haczyka i na razie nie widzę - może mi ktoś otworzyć oczy? A może sprawa jest rzeczywiście czysta? :)

warunki mam takie:
oproc. nomin:  3,06%
prowizja:      0%
ubezpieczenia: brak

+ koszt utrzymania konta
+ spread

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-10 15:26:17
Autor: Pete
[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsche Bank - kto¶ ma i mo¿e ocen iæ?
W dniu 10.03.10 15:02, shaman pisze:
cze¶æ,

wysz³o mi, ¿e obecnie najkorzystniejszy kredyt hipoteczny w euro jest w
DB. Czy jest tu kto¶, kto z w³asnego do¶wiadczenia mo¿e poleciæ lub
odradziæ kredyt w tym banku? Jakie macie do¶wiadczenia z DB?

Doradca kredytowy radzi wzi±æ konto "DB Life" (25z³/mies. ale ni¿sza
mar¿a) z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoæ gratis) i wp³acaæ euro z
jego pomoc±, ¿eby unikn±æ spreadu

Gdzie mozesz kupic walute bez spreadu?
Zarabiasz w EUR?

warunki mam takie:
oproc. nomin: 3,06%
prowizja: 0%

Napewno?
Bo ja widze: Prowizja z tytulu dzielenia pozyczki/kredytu: 3% min. 300PLN

--
Pete

Data: 2010-03-10 16:04:02
Autor: shaman
W dniu 2010-03-10 15:26, Pete pisze:
[...]

Zobacz jeszcze raz - i najlepiej na stronie DB. Od pocz±tku marca do koñca kwietnia jest promocja.

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-10 16:12:56
Autor: Pete
W dniu 10.03.10 16:04, shaman pisze:
[...]

No to sami nie wiedza, co sie u nich dzieje...
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_5

--
Pete

Data: 2010-03-10 16:15:28
Autor: Pete
[...]

A masz gwarancje tego %% na caly okres kredytowania?
Moze lepiej juz zaczynaj zakladac fundacje nabiciwdbpbc.

--
Pete

Data: 2010-03-18 10:08:45
Autor: shaman
W dniu 2010-03-10 16:15, Pete pisze:
[...]

Mar¿a wpisana w umowê - zmiana oprocentowania uzale¿niona tylko od zmian w LIBOR.

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-10 16:05:47
Autor: Paweł
shaman wrote:

[...]

ale bierzesz czysty kredyt w euro by kupic dom za euro, czy indeksowany?
roznica bywa spora przy wyplacie srodkow transzami ;)

Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa
marża)

25pln teraz, a za rok? duzy upust na marzy za ta cene?

z dodatkowym rachunkiem walutowym (ponoć gratis)

gratis teraz, a za rok? w millenium tez kiedys byl rachunek "gratis"
na teraz, a jak ich przycisnelo to ceny poszly w gore, ale musieli
przycisnieci do sciany zapewnic darmowy rachunki pln/chf do obslugi
kredytu.

i wpłacać euro z jego pomocą,

wplacic euro to mozesz przelewem europejskim (aktualny koszt: 0..5pln)
na rachunek techniczny kredytu, badz darmowy moca wyroku SOKiKu ror
powiazany z kredytem.

żeby uniknąć spreadu

spreadu nie unikniesz o ile zarabiasz w pln, ale mozesz zmniejszyc
kupujac euro poza DB, np. w kantorze przy polhurtowych ilosciach
mozna sie zaopatrywacw raty na kwartal do przodu z malym spreadem :)

- szukam haczyka i na razie nie widzÄ™

szukasz haczyka, a hakow nie widzisz. jeszcze raz przeczytaj dokumenty,
a nie sluchaj opowiadan sprzedawcy, bo bajki znikna jak bedziesz
prycisniety do muru gotowa umowa na 2 dni przed wygasnieciem umowy
przedstepnej. wtedy albo sie zgodzisz na dodatkowe haczyki, albo
stracisz zadatek u dewelopera.

- może mi ktoś otworzyć oczy? A może sprawa jest rzeczywiście czysta? :)

warunki mam takie:
oproc. nomin:  3,06%
prowizja:      0%
ubezpieczenia: brak

na 100% jest ubezpieczenie nieruchomosci + na 99% ubezpieczenie na zycie
kredytobiorcy, a moze i nawet jakies od utraty pracy.

Data: 2010-03-10 16:18:29
Autor: Curious
[...]

Tez jak chcialem wziac kredyt w DB - byl niby najatrakcyjniekszy, ale trwalo to wszystko baaardzo dlugo.
W koncu zrezygnowalem. Lepiej uwazac na nich.

Data: 2010-03-10 16:23:39
Autor: shaman
W dniu 2010-03-10 16:05, Paweł pisze:
shaman wrote:

[...]

hm.. tak naprawdę do nie wiem! Znam różnicę a zapomniałem zapytać!

Doradca kredytowy radzi wziąć konto "DB Life" (25zł/mies. ale niższa
marża)

25pln teraz, a za rok? duzy upust na marzy za ta cene?

dobra.. mam kolejne pytanie do doradcy: o możliwość rezygnacji z konta w trakcie trwania kredytu

[...]

tak tak.. źle się wyraziłem. Chodziło oczywiście o to żeby uniknąć niepotrzebnie wysokiego spreadu.

- szukam haczyka i na razie nie widzÄ™

szukasz haczyka, a hakow nie widzisz. jeszcze raz przeczytaj dokumenty,
a nie sluchaj opowiadan sprzedawcy, bo bajki znikna jak bedziesz

racja.. jeszcze raz na zimno..

[...]

Na 100% nie ma ubezp. na życie. Mają to czarnym drukiem na stronie. Pytanie czy jest coś zamiast tego. Muszę się upewnić.

Wielkie dzięki - takiej własnie odpowiedzi potrzebowałem :)

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-10 19:58:53
Autor: RobertS
[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsc he Bank - ktoś ma i może ocenić?
witam

mam kredyt hipo w DB,

1. poproś o wzór umowy kredytowej do zapoznania się,
2. jeżeli zdecydujesz się na jakieś mocno płatne konto (za 25 zł) to policz czy na pewno to się opłaca (dostaniesz lepsze warunki kredytowania?), ja korzystam z bezpłatnego konta!
3. zwróć uwagę, aby już w umowie był zapis mówiący o tym, że możesz spłacać kredyt w PLN lub w EUR (ew. aneks kosztuje później 250 zł) oraz czy EUR możesz przynosić w gotówce i wpłacać na rachunek (CHF nie można), jeżeli nie to czy za konto walutowe musisz dodatkowo płacić
4. zobacz czy w umowie nie ma żadnych dodatkowych warunków np. że musisz przelewać wynagrodzenie na rachunek w DB, że musisz ich informować o wszelkich nowych zobowiązaniach itp...

RobertS

Data: 2010-03-11 00:31:38
Autor: Ranger
[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsc he Bank - ktoś ma i może ocenić?
SprzedajÄ™ to to, tutaj masz wycinek z informacji od nich:

"Warunki promocji:
- prowizja przygotowawcza z tytułu udzielenia kredytu promocyjnego wynosi 0%
- marża kredytu zostaje podwyższona w stosunku do marży obowiązującej w Banku dla kredytów mieszkaniowych, określonej dla danego przypadku**, o 0,1 pkt procentowego;
- wydłużeniu ulega okres pobierania przez Bank prowizji (2%) za przedterminową spłatę całości lub części kredytu i wynosi on przy tej promocji 5 lat od wypłaty kwoty kredytu lub jego pierwszej transzy.

  Okres obowiÄ…zywania promocji: od 01 marca 2010 r. do 30 kwietnia 2010 r. - promocja obowiÄ…zuje dla nowych wniosków zÅ‚ożonych od 01.03.2010 r.

** Wysokość marży kredytu zależy od waluty kredytu, wartości LTV i wybranego przez klienta konta. W przypadku zobowiązania się przez Kredytobiorcę do posiadania konta w Banku i utrzymywania na nim stałych deklarowanych przez Klienta wpływów marża obniżona z uwagi na rodzaj konta i/lub wysokość wpływów jest podwyższona o 0,1%.

dodatkowo:
- brak konta lub konto db Smart, dbNET, db Koneser - w stosunku do tabeli, marża wyższa o 1 p.p.
- db Open - w stosunku do powyższej tabeli marża wyższa o 0,5 p.p. "

Jak w każdym banku musisz się liczyć na zmiany reguł w trakcie gry, dodatkowym minusem jest wypłata po kursie sprzed 2 dni, jak spadnie to zbraknie ci kasy i będziesz musiał dołożyć.
W moim przypadku procesowanie klienta było zajebiście długie, przy złożonym komplecie kwitów na mieszkanie we Wrocku, dostał w zgodzie 2 warunki m.in. spłatę kredytu ratalnego w którym było do końca 2 raty (jakieś 300 pln razem), policzono mu średnią z 12 mies, a gościu 2 miesiące wcześniej dostał awans i podwyżkę, pracuje w dużej firmie, w trakcie procesowania ŻADNEJ możliwości dowiedzenia się o cokolwiek, przyśpieszenia rozpatrywania czy jakichkolwiek innych kontaktów pracownika placówki z centralą.
Powiedziałbym, że chujnia na maksa ale nie poznałem tego maksa jeszcze więc może jest coś gorszego, może ja kiepsko trafiłem.

Pozdro
Ranger

Data: 2010-03-11 09:02:48
Autor: RobertS
[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsc he Bank - ktoś ma i może ocenić?
W promocji marża została podniesiona o 0,1%, wydłużona okres pobierania prowizji za wcześniejszą spłatę? O co chodzi z tą promocją czyżby to w zamian za 0% prowizji?
A jakie sÄ… warunki bez tej "promocji"?

[...]

Marża obniżona jest podwyższona o 0,1%? O co w tym biega?

dodatkowo:
- brak konta lub konto db Smart, dbNET, db Koneser - w stosunku do tabeli, marża wyższa o 1 p.p.
- db Open - w stosunku do powyższej tabeli marża wyższa o 0,5 p.p. "

To rozumiem, weź dbNET - ono jest bezpłatne ;-)

Jak w każdym banku musisz się liczyć na zmiany reguł w trakcie gry, dodatkowym minusem jest wypłata po kursie sprzed 2 dni, jak spadnie to zbraknie ci kasy i będziesz musiał dołożyć.

A jak wzrośnie to dostaniesz od banku kasę - tak to już działa, poza tym ja mogłem sobie wybrać dzień, w którym miał zostać uruchomiony kredyt czyli widziałem kurs i mówiłem czy chce czy czekamy

Powiedziałbym, że chujnia na maksa ale nie poznałem tego maksa jeszcze więc może jest coś gorszego, może ja kiepsko trafiłem.

U mnie poszło wszystko b.sprawnie. Z doradcą widziałem się 2x a wszystkie papiery przesłałem mu zeskanowane e-mailem.

RobertS

[DB] - kredyt hipoteczny EUR w Deutsche B ank - ktoś ma i może ocenić?