kredyt hipoteczny - warunki

Data: 2014-12-14 16:28:18
Autor: Zyga
kredyt hipoteczny - warunki
Witam
Prośba o ocenę warunków kredytu hipotecznego

Kredyt hipoteczny na mieszkanie.
1 osoba fizyczna.
Deutche bank.
Kwota kredytu:122 tyÅ› euro
Waluta: EUR
Data podpisania umowy: 07/2010
okres kredytowania: 2040r.
wartość nieruchomości: 530 000zł
procentowy udział kwoty kredytu w stosunku do nieruchomości: 90%
Prowizja przygotowawcza: 0 eur.
raty równe
stopa zmienna: EURIBOR 3M + marża podstawowa
marża podstawowa: 3,40 punktów procentowych; przy spełnieniu pewnych warunków marża podstawowa: 2,30 punktów procentowych

Jak te warunki się mają do tego co obecnie jest na rynku? Warto rozważać refinansowanie w innym banku?
Jednym z warunków obniżenia marży z 3,4 na 2,3 jest comiesięczny wpływ wynagrodzenia od pracodawcy w kwocie x. A kredytobiorca niedługo przejdzie z umowy o pracę na działalność gospodarczą. Więc zgaduję że bank podniesie marżę do 3,4.

Będę wdzięczny za wszelkie rady.
pzdr
Zyga

Data: 2014-12-14 19:05:25
Autor: Pete
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-14 o 16:28, Zyga pisze:
[...]

Aktualnie o kredycie w walucie zapomnij.
W złotówkach dostaniesz WIBOR 3/6m + marża 1,5 - 3%

Zawsze możesz spróbować przelewać ze swojego rachunku z tytułem 'Wynagrodzenie za...'. Może im wsio ryba?

--
Pete

Data: 2014-12-14 21:41:07
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki

[...]

w jakiej walucie obecnie zarabiasz?
ile zostało kapitału do spłaty i jaka jest obecnie szacunkowa wartość nieruchomości?

zależy, w którym banku masz kredyt, nie każdy podniesie, a niektóre można trochę "oszukać" tymi przelewami na konto wynagrodzenia

RobertS

Data: 2014-12-14 22:50:59
Autor: Zyga
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-14 21:41, RobertS pisze:
[...]

To nie ja.
Kredytobiorca zarabia w pln.
Ile zostało kapitału - nie wiem, mogę spróbować się dowiedzieć.
Szacunkowa wartość nieruchomości - nie wiem. Szacuję że ta sama co 4 lata temu: 530tyś pln.
Bank, napisałem w pierwszym poście: Deutche bank.
Wiem że jak tylko wynagrodzenie wpływało mniejsze niż "x" bank od razu podnosił o 1,1%.
Mam właśnie wątpliwości co lepsze. Iść do banku i kawa na ławę: że przechodzę na działalność i co z tym fantem zrobić? Czy lepiej siedzieć cicho, przelewać co miesiąc od Jana Kowalskiego z tytułem "wynagrodzenie" i liczyć po cichu że się uda?

pzdr

Data: 2014-12-14 23:05:02
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki

[...]

skoro to DB to niech poczyta w umowie kredytowej "indywidualne warunki", przy DG można przelewać ratę x2 i też bank nie będzie się czepiał

absolutnie niech NIE idzie do banku i siÄ™ przyznaje!

RobertS

Data: 2014-12-14 23:28:50
Autor: Zyga
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-14 23:05, RobertS pisze:

> skoro to DB to niech poczyta w umowie kredytowej "indywidualne warunki",

Mam przed sobÄ… i czytam
Tutaj skan z pozostałych warunków kredytu. punkt c. https://www.dropbox.com/sc/k69vn1nlu60ei97/AAAQTvdzcCJiXRq42wAY6Kfza

> przy DG można przelewać ratę x2 i też bank nie będzie się czepiał

z czego to wynika?

> absolutnie niech NIE idzie do banku i siÄ™ przyznaje!

Mówisz?

Data: 2014-12-15 00:21:19
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki

 > przy DG można przelewać ratÄ™ x2 i też bank nie bÄ™dzie siÄ™ czepiaÅ‚

z czego to wynika?

niektórzy klienci mają taki zapis

 > absolutnie niech NIE idzie do banku i siÄ™ przyznaje!

Mówisz?

tak, bo jak pójdziesz i powiesz to podwyższą marżę i trzeba będzie pomyśleć o refinansie (jak minie 5 lat od uruchomienia kredytu, bo wcześniej prowizja)

wniosek:
przelewajcie na to konto kwotę nie mniejszą niż wynika z punktu "c" + w tytule przelewu oczywiście "wynagrodzenie"

tak długo jak raty będą płacone terminowe nikt się nie powinien przyczepić

RobertS

Data: 2014-12-15 00:26:20
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki
i jeszcze jedno, bank sam pobiera ratę z konta w PLN czy spłacają w EUR?

spread w DB jest dość wysoki, też mam tam kredyt w walucie i miesięcznie jestem do przodu ok. 90 zł, bo kupuję walutę sam

RobertS

Data: 2014-12-15 10:44:54
Autor: Zyga
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-15 00:26, RobertS pisze:
i jeszcze jedno, bank sam pobiera ratê z konta w PLN czy sp³acaj± w EUR?

spread w DB jest do¶æ wysoki, te¿ mam tam kredyt w walucie i miesiêcznie
jestem do przodu ok. 90 z³, bo kupujê walutê sam

Jest rachunek w EUR, sk±d bank sam pobiera raty. Kredytobiorca zasila to konto z pomoc± ratomatu.

pzdr.
Zyga

Data: 2014-12-15 10:42:55
Autor: Zyga
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-15 00:21, RobertS pisze:

 > przy DG mo¿na przelewaæ ratê x2 i te¿ bank nie bêdzie siê czepia³

z czego to wynika?

niektórzy klienci maj± taki zapis

 > absolutnie niech NIE idzie do banku i siê przyznaje!

Mówisz?

tak, bo jak pójdziesz i powiesz to podwy¿sz± mar¿ê i trzeba bêdzie
pomy¶leæ o refinansie (jak minie 5 lat od uruchomienia kredytu, bo
wcze¶niej prowizja)

wniosek:
przelewajcie na to konto kwotê nie mniejsz± ni¿ wynika z punktu "c" + w
tytule przelewu oczywi¶cie "wynagrodzenie"

tak d³ugo jak raty bêd± p³acone terminowe nikt siê nie powinien przyczepiæ

OK, dziêki za rady.
Spróbujemy przelewaæ z prywatnego konta i mo¿e siê uda.

A swoj± drog±, jak rozumieæ punkt c?
https://www.dropbox.com/sc/k69vn1nlu60ei97/AAAQTvdzcCJiXRq42wAY6Kfza
"Kredytobiorcy zobowi±zani s± do przelewania przynajmniej raz w miesi±cu na ten rachunek wynagrodzenia od pracodawcy w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ "x" przez ca³y okres kredytowania."

1) Jak rozumieæ "pracodawcê"? Czy zleceniodawca w przypadku dzia³alno¶ci gospodarczej to "pracodawca"?
2) Czy "x" musi byæ w jednym przelewie czy sumarycznie w miesi±cu?

pzdr

Data: 2014-12-15 12:14:00
Autor: Piotr Ga³ka
kredyt hipoteczny - warunki

U¿ytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:548ead1f$0$21547$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie wiem gdzie szukaæ, ale jest podobno ca³a masa klauzul zakazanych. Na mój ch³opski rozum gdyby chodzi³o o umowê na rok to za³o¿enie, ¿e kredytobiorca przez rok bêdzie pracownikiem jest racjonalne. Ale zak³adanie przez bank, ¿e przez kilkadziesi±t lat kredytobiorca bêdzie ca³y czas pracownikiem i sk³anianie go ekonomicznie (poprzez domiar w %) do nie podejmowania samodzielnej dzia³alno¶ci gospodarczej jest co najmniej nie fair wiêc mo¿e znalaz³o siê w¶ród zakazanych jako nieuzasadnione utrudnianie swobody dzia³ania s³abszej strony umowy.
Je¶li tak jest to da siê podobno doprowadziæ do stanu, ¿e umowa dalej wa¿na ale tak jakby tego punktu nie by³o.

Ale jak to jest praktycznie to pojêcia nie mam.

1) Jak rozumieæ "pracodawcê"? Czy zleceniodawca w przypadku dzia³alno¶ci gospodarczej to "pracodawca"?

Wed³ug mnie nie.

2) Czy "x" musi byæ w jednym przelewie czy sumarycznie w miesi±cu?

S±dzê, ¿e bank z x porównuje sumê miesiêczn± przelewów, choæ pisz±cy nie popisa³ siê jednoznaczno¶ci± wypowiedzi.
P.G.

Data: 2014-12-15 15:57:31
Autor: Liwiusz
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-15 12:14, Piotr Gałka pisze:

Użytkownik "Zyga" <zyga.dude@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

A swoją drogą, jak rozumieć punkt c?
https://www.dropbox.com/sc/k69vn1nlu60ei97/AAAQTvdzcCJiXRq42wAY6Kfza
"Kredytobiorcy zobowiÄ…zani sÄ… do przelewania przynajmniej raz w
miesiącu na ten rachunek wynagrodzenia od pracodawcy w wysokości nie
mniejszej niż "x" przez cały okres kredytowania."

Nie wiem gdzie szukać, ale jest podobno cała masa klauzul zakazanych. Na
mój chłopski rozum gdyby chodziło o umowę na rok to założenie, że
kredytobiorca przez rok będzie pracownikiem jest racjonalne. Ale
zakładanie przez bank, że przez kilkadziesiąt lat kredytobiorca będzie
cały czas pracownikiem

Nie ma takiego założenia.

i skłanianie go ekonomicznie (poprzez domiar w %)

No patrz, a ja to widzę zupełnie inaczej - na czas bycia pracownikiem
jest rabat w marży.

do nie podejmowania samodzielnej działalności gospodarczej jest co
najmniej nie fair więc może znalazło się wśród zakazanych jako
nieuzasadnione utrudnianie swobody działania słabszej strony umowy.
Jeśli tak jest to da się podobno doprowadzić do stanu, że umowa dalej
ważna ale tak jakby tego punktu nie było.

Jak mniemam opcja droższego kredytu dla "niepracawonika" była dostępna,
więc o co bicie piany?

Ale jak to jest praktycznie to pojęcia nie mam.

Aha.

1) Jak rozumieć "pracodawcę"? Czy zleceniodawca w przypadku
działalności gospodarczej to "pracodawca"?

Według mnie nie.

Rozumiem, że to twoje zdanie stanowi o definicji pracodawcy? ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-12-15 17:42:54
Autor: Piotr Gałka
kredyt hipoteczny - warunki

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m6mstm$3oc$1node1.news.atman.pl...

No patrz, a ja to widzę zupełnie inaczej - na czas bycia pracownikiem
jest rabat w marży.

I bank oferował kredyt z tą wyższą marżą i czasowym rabatem?

Jak mniemam opcja droższego kredytu dla "niepracawonika" była dostępna,
więc o co bicie piany?

Sądzisz, że w ulotkach banku była oferta "Dla pracowników." i druga "Dla niepracowników."

Ale jak to jest praktycznie to pojęcia nie mam.

Aha.
Wypowiedź obarczona pewnym poziomem ufności (nawet bardzo niskim) też może być przydatna pod warunkiem, że się ten poziom przybliży, co właśnie uczyniłem.

1) Jak rozumieć "pracodawcę"? Czy zleceniodawca w przypadku
działalności gospodarczej to "pracodawca"?

Według mnie nie.

Rozumiem, że to twoje zdanie stanowi o definicji pracodawcy? ;)

Nie wiem jak do tego doszedłeś.
Jak piszę po polsku i nie jestem rozumiany kończę - szkoda czasu.
P.G.

Data: 2014-12-15 18:45:07
Autor: Liwiusz
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-15 17:42, Piotr Gałka pisze:

[...]

Cóż, jeśli ktoś ocenia warunki kredytu hipotecznego na podstawie ulotki
reklamowej, albo dyskutujÄ…c o definicji pracodawcy nie wie gdzie takÄ…
definicję znaleźć, to rzeczywiście szkoda czasu. W końcu jesteśmy na
poważnej grupie, chyba.

--
Liwiusz

Data: 2014-12-15 20:22:14
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki
klient, który zakłada konto, na które wpływa wynagrodzenie oraz bierze KK korzysta w DB z promocji, jeżeli nie spełnia warunków to bank podwyższa marżę

w tym banku jak ktoś ma DG to ma inne warunki niż ten kto pracuje na umowie o pracę, taka specyfika banku

poza tym w różnych okresach były różnego rodzaju oferty promocyjne

RobertS

Data: 2014-12-15 16:31:03
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki

[...]

inaczej jest przy umowie o pracê a inaczej przy DG

zleceniodawca mo¿e byæ traktowany jako pracodawca, ale czy bêdzie przelewa³ na to konto?

2) Czy "x" musi byæ w jednym przelewie czy sumarycznie w miesi±cu?

sumarycznie

RobertS

Data: 2014-12-16 18:09:48
Autor: Karol
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-14 22:50, Zyga pisze:
Szacunkowa wartość nieruchomości - nie wiem. Szacuję że ta sama co 4
lata temu: 530tyÅ› pln.

Tylko żeby się kredytobiorca nie zdziwił, jeśli nie będzie ta sama co 4 lata temu.

Data: 2014-12-14 23:01:59
Autor: J.F.
kredyt hipoteczny - warunki
Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:41:07 +0100, RobertS napisa³(a):
w jakiej walucie obecnie zarabiasz?
ile zosta³o kapita³u do sp³aty i jaka jest obecnie szacunkowa warto¶æ nieruchomo¶ci?

Widzisz - kredyt na 30 lat, minely 4. Duzo jeszcze do splaty zostalo.

J.

Data: 2014-12-14 23:34:12
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Sun, 14 Dec 2014 16:28:18 +0100, Zyga <zyga.dude@wp.pl> wrote:
wartość nieruchomości: 530 000zł

Ja pierniczę, dom za taką kasę można kupić a nie mieszkanie...

--
Marek

Data: 2014-12-14 23:44:20
Autor: Chocobo
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-14 23:34, Marek pisze:

Ja pierniczê, dom za tak± kasê mo¿na kupiæ a nie mieszkanie...

W Pipidówku Dolnym chyba, bo w Warszawie to bardzo ¶redniej klasy mieszkanie.

pozdr
marcin

Data: 2014-12-16 22:44:45
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Sun, 14 Dec 2014 23:44:20 +0100, Chocobo <bozupabylazaslona@poczta.fm> wrote:
W Pipidówku Dolnym chyba, bo w Warszawie to bardzo średniej klasy mieszkanie.

A to obowiązek mieszkać w Warszawie?

--
Marek

Data: 2014-12-17 08:42:48
Autor: Liwiusz
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-16 22:44, Marek pisze:
On Sun, 14 Dec 2014 23:44:20 +0100, Chocobo
<bozupabylazaslona@poczta.fm> wrote:
W Pipidówku Dolnym chyba, bo w Warszawie to bardzo średniej klasy
mieszkanie.

A to obowiązek mieszkać w Warszawie?

A co to za głupie pytanie? Przecież to nie ty mieszkasz w mieszkaniu za
pół miliona. Wiemy, że wolisz dom w pipidówku ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-12-18 00:05:07
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Wed, 17 Dec 2014 08:42:48 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
A co to za głupie pytanie? Przecież to nie ty mieszkasz w
mieszkaniu za
pół miliona. Wiemy, że wolisz dom w pipidówku ;)

Ok może zostało źle postawione. Nie mogę ogarnąć tylko tego jako można wydawać więcej aby dostać mniej, skoro można dostać więcej za mniej - gdzieś indziej.

--
Marek

Data: 2014-12-18 01:35:13
Autor: Chocobo
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-18 00:05, Marek pisze:

Ok mo¿e zosta³o ¼le postawione. Nie mogê ogarn±æ tylko tego jako mo¿na
wydawaæ wiêcej aby dostaæ mniej, skoro mo¿na dostaæ wiêcej za mniej -
gdzie¶ indziej.

Mo¿e dla niektórych od ilo¶ci wa¿niejsza jest jako¶æ. Przyznasz siê gdzie mieszkasz?

Marcin

Data: 2014-12-18 15:28:48
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny - warunki

Mo¿e dla niektórych od ilo¶ci wa¿niejsza jest jako¶æ. Przyznasz siê
gdzie mieszkasz?

Marcin

czy to znaczy, ¿e wszystkie mieszkania w DC s± lepsze (jako¶æ) od tych poza miastem?

do¶æ ¶mia³a teza

osobi¶cie mieszkam w mie¶cie, a za cenê mieszkania móg³bym mieæ dom, tylko, ¿e wolê mieszkanie w mie¶cie od domu w "okolicznej gminie"

RobertS

Data: 2014-12-19 00:25:32
Autor: Chocobo
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-18 15:28, RobertS pisze:

osobi¶cie mieszkam w mie¶cie, a za cenê mieszkania móg³bym mieæ dom,
tylko, ¿e wolê mieszkanie w mie¶cie od domu w "okolicznej gminie"

I o to chodzi. Odnosi³em siê do 'nie rozumiem jak mo¿na chcieæ mieæ mniej za wiêcej' Ka¿dy ma jakie¶ tam swoje priorytety.
Dla ka¿dego co innego jest lepsze. Inna sprawa, ¿e mieszkanie w stolicy jest zazwyczaj po prostu lepsz± inwestycj±, ni¿ mieszkanie w wiêkszo¶ci innych miast.

marcin

Data: 2014-12-19 00:55:50
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Thu, 18 Dec 2014 01:35:13 +0100, Chocobo <bozupabylazaslona@poczta.fm> wrote:
Może dla niektórych od ilości ważniejsza jest jakość. Przyznasz się gdzie mieszkasz?

Nie mieszkam w Warszawie.

--
Marek

Data: 2014-12-19 01:21:30
Autor: Chocobo
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-19 00:55, Marek pisze:

Nie mieszkam w Warszawie.

To siê da³o wywnioskowaæ. Wstydzisz siê, czy jak? Podejrzewam, ¿e pewnie tak i nie dowiem siê konkretów. Przechodz±c do celu zapytam wiêc bezpo¶rednio: czy mieszkasz w najtañszym mie¶cie w Polsce?

marcin

Data: 2014-12-19 21:53:19
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Fri, 19 Dec 2014 01:21:30 +0100, Chocobo <bozupabylazaslona@poczta.fm> wrote:
To się dało wywnioskować. Wstydzisz się, czy jak? Podejrzewam, że
pewnie
tak i nie dowiem się konkretów. Przechodząc do celu zapytam więc bezpośrednio: czy mieszkasz w najtańszym mieście w Polsce?

Nie mieszkam w mieście. A jakie jest najtańsze miasto?

--
Marek

Data: 2014-12-21 15:24:58
Autor: Chocobo
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-19 o 21:53, Marek pisze:

Nie mieszkam w mie¶cie. A jakie jest najtañsze miasto?

My¶la³em, ¿e ty mi powiesz. Na pewno sprawdzi³e¶ i mieszkasz w najtañszej lokalizacji w Polsce w takim razie, bo przecie¿ po co p³aciæ wiêcej za mniej.

marcin

Data: 2014-12-22 09:09:25
Autor: Liwiusz
kredyt hipoteczny - warunki
W dniu 2014-12-21 o 15:24, Chocobo pisze:
W dniu 2014-12-19 o 21:53, Marek pisze:

Nie mieszkam w mieście. A jakie jest najtańsze miasto?

Myślałem, że ty mi powiesz. Na pewno sprawdziłeś i mieszkasz w
najtańszej lokalizacji w Polsce w takim razie, bo przecież po co płacić
więcej za mniej.

Cóż za rozrzutność, przecież jest tyle tańszych krajów!

--
Liwiusz

Data: 2014-12-18 09:40:56
Autor: Piotr Gałka
kredyt hipoteczny - warunki

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.7721604790886584502news.icm.edu.pl...
[...]

A jeśli w pakiecie do tego "dostać więcej za mniej" jest potem przez lata po godzinie w korku na dojazd do pracy i powrót?
P.G.

Data: 2014-12-19 00:57:20
Autor: Marek
kredyt hipoteczny - warunki
On Thu, 18 Dec 2014 09:40:56 +0100, Piotr Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
A jeśli w pakiecie do tego "dostać więcej za mniej" jest potem
przez lata po
godzinie w korku na dojazd do pracy i powrót?

No ale nie po to się wybiera życie na wsi, żeby pchać się codziennie do miasta....

--
Marek

Data: 2014-12-19 11:16:38
Autor: Piotr Gałka
kredyt hipoteczny - warunki

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.5948313258604835119news.icm.edu.pl...
[...]

Nie było założenia, że ktoś wybiera życie na wsi.
Napisałeś, że w ogóle nie możesz ogarnąć, że ktoś może wybierać mniej za więcej więc podrzucam argument pomagający to ogarnąć (już tak mam, że jak ktoś czegoś nie ogrania to się staram pomóc).
P.G.

kredyt hipoteczny - warunki