kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

Data: 2011-07-27 12:30:13
Autor: Marx
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Witam
Promocyjne oferty kredytów często warunkowane są wykupieniem obowiązkowego konta w danym banku. W momencie podpisywania umowy konto może nawet jest darmowe, ale cóż broni bankowi np za rok drastycznie podnieść opłaty za to konto? Dla zwykłych klientów utworzy się nowe oferty kont darmowych, ale klienci z hipoteką nie będą mogli zmienić bo w umowie mają zawarte konkretne nazwy, a rezygnacja oznaczałaby złamanie warunków oferty promocyjnej.
Widziałem też że jest bank, który wymaga "ruchu" na karcie czyli ilości lub kwoty zapłaconej daną kartą. W perspektywie 30 letniej pilnowanie tego wydaje się być dosyć kłopotliwe...
I pytanie dodatkowe - jeśli któregoś miesiąca w przyszłości nie spełni się tych warunków, to jaka jest "kara"? Czy np. trzeba zwrócić różnicę między marżą promocyjną a zwykłą, zapłacić za aneks...?
Marx

Data: 2011-07-27 15:22:45
Autor: PH
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

U¿ytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:mv55g8-7uk.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
Witam
Promocyjne oferty kredytów czêsto warunkowane s± wykupieniem obowi±zkowego konta w danym banku. W momencie podpisywania umowy konto mo¿e nawet jest darmowe, ale có¿ broni bankowi np za rok drastycznie podnie¶æ op³aty za to konto? Dla zwyk³ych klientów utworzy siê nowe oferty kont darmowych, ale klienci z hipotek± nie bêd± mogli zmieniæ bo w umowie maj± zawarte konkretne nazwy, a rezygnacja oznacza³aby z³amanie warunków oferty promocyjnej.
Widzia³em te¿ ¿e jest bank, który wymaga "ruchu" na karcie czyli ilo¶ci lub kwoty zap³aconej dan± kart±. W perspektywie 30 letniej pilnowanie tego wydaje siê byæ dosyæ k³opotliwe...
I pytanie dodatkowe - je¶li którego¶ miesi±ca w przysz³o¶ci nie spe³ni siê tych warunków, to jaka jest "kara"? Czy np. trzeba zwróciæ ró¿nicê miêdzy mar¿± promocyjn± a zwyk³±, zap³aciæ za aneks...?
Marx

to zale¿y od umowy. ja mam przymus ¿e wyp³ata musi sp³ywaæ na ten ROR a jak przestanie sp³ywaæ to mar¿a zmienia sie chyba o 1,5pp bez mo¿liwo¶ci obni¿enia

Data: 2011-07-27 15:27:43
Autor: Przemek
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

U¿ytkownik "PH" <PH@pl.news> napisa³ w wiadomo¶ci news:j0p3f6$jom$1news.onet.pl...

[...]

A co bedzie jak zaczniesz dzialanosc gospodarcza i tylko ja bedziesz prowadzil?

Data: 2011-07-27 17:50:23
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Wed, 27 Jul 2011 15:27:43 +0200, Przemek napisa³(a):

[...]

 Sprawd¼ co masz w umowie. Je¶li "z tytu³u wynagrodzenia" to sorry
Winnetou, widzia³e¶, co podpisujesz. Je¶li po prostu "wplyw na konto", to
¿adna ró¿nica (choæ te¿ zale¿y czy sumarycznie czy jednorazowo).

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-27 20:26:29
Autor: Przemek
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

U¿ytkownik "Borys Pogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci news:1clf69x33dby2.16watq4f2pifl$.dlg40tude.net...
[...]

Masz racje- ja tylko zwracam uwage watkotworcy na taki detal....

Data: 2011-07-27 21:00:24
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
witam

1. klient nie musi się godzić na konto lub kartę = nie jest zobowiązany do korzystania z promocji,
2. niektóre banki NIE sprawdzają czy na konto wpływa wynagrodzenie lub czy klient wykonał operacje kartą na określoną kwotę

RobertS

Data: 2011-07-27 22:34:03
Autor: z
RobertS pisze:
[...]

Jak to się wszystko ma do zakazu sprzedaży wiązanej. Chyba jeszcze PO tego nie zniosło ;-)

Data: 2011-07-27 23:05:05
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

1. klient nie musi się godzić na konto lub kartę = nie jest
zobowiÄ…zany do korzystania z promocji,
[...]

nijak, zakaz sprzedaży wiązanej dotyczy sytuacji kiedy kredytobiorca musiałby założyć konto (wziąć kartę itp.) w przypadku brania kredytu

a tak nie jest, to klient decyduje czy chce konto/kartę w zamian za niższą marżę, jak nie chcesz to dostajesz standardowe warunki i płacisz "normalne" raty

RobertS

Data: 2011-07-28 10:25:41
Autor: z
RobertS pisze:
[...]

To znaczy że jest przymus ekonomiczny ;-) i nie ma żadnej gwarancji że koszty tego "wciśniętego" konta diametralnie nie wzrosną.
Ale przecież do takiego zachowania przywykliśmy zwłaszcza w przypadku "instytucji zaufania publicznego".
To wszystko wygląda jak żałosne wybiegi drobnych cfaniaczków pod budką z piwem.

PS. Tylko że...
Jeśli klient jest fakturowany za
- rata kredytu
- koszt prowadzenia konta
To jest sprzedaż dwóch produktów - wiązana

Jeśli nazywało by się to powiedzmy "pakiet kredytowy" i wszystkie warunki zapisane w jednej umowie to było by to zgodne z prawem
Taki drobny szczegół ;-)

Data: 2011-07-28 20:51:43
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

To znaczy że jest przymus ekonomiczny ;-) i nie ma żadnej gwarancji że
koszty tego "wciśniętego" konta diametralnie nie wzrosną.

"przymus ekonomiczny"? a co to za bzdura? nie chcesz konta/karty to nie bierzesz! tak samo nie można mówić o żadnym przymusie w przypadku kredytów w walutach, jak chcesz to bierzesz i ponosisz ryzyko kursowe oraz spreadu, a jak chcesz spać spokojnie i nie martwić się ww. to bierzesz kreche w PLN

RobertS

Data: 2011-07-28 22:07:52
Autor: z
RobertS pisze:

[...]

To jest Panie życie nie bzdura.
Dobrze by było żeby taki bank jeden z drugim poczuwał się do ryzyka jakie niosą ze sobą podpisywane przez niego umowy. Widziały gały co podpisywały. :-)
Dobrze by było żeby marketingowcy konstruujący umowy i namawiający do ich podpisania zapoznali się z:

"Art. 286 Kodeksu Karnego
§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
"

Tak, jest taki zapis i umieszczenie drobnego druczku o koncie "darmowym" nie chroni od odpowiedzialności przed prawem
Pewien pseudo taksówkarz w Krakowie zostaÅ‚ skazany za proceder "przewozu   osób" mimo że dokÅ‚adnie literalnie dziaÅ‚aÅ‚ zgodnie z prawem.

Data: 2011-07-29 08:09:45
Autor: RobertS
[...]

klient ma wybór, nikt nikogo do niczego nie zmusza, poza tym można sobie w umowie kredytowej wywalczyć zapis, że konto osobiste ZAWSZE (w całym okresie spłaty kredytu) będzie darmowe

RobertS

Data: 2011-07-29 20:34:34
Autor: z
RobertS pisze:

klient ma wybór, nikt nikogo do niczego nie zmusza, poza tym można sobie w umowie kredytowej wywalczyć zapis, że konto osobiste ZAWSZE (w całym okresie spłaty kredytu) będzie darmowe

Dobra wiadomość mam nadzieję że wiedza się upowszechni :-)
Nikt banku do udzielenia mi kredytu nie zmusza. Chce zarobić to niech skonstruuje jasną czytelną umowę bez haczyków. :-)
Dziwne zdanie. Prawda.
Jak na dłoni widać kto tu jest stroną uprzywilejowaną i kto musi sobie wywalczać.
Klient nie ma wyboru. Nie istnieje "wyższa kultura bankowości". Wszyscy równają do poziomu rynsztoka.
Gdyby firma w której pracuję sprzedawała towar-usługę w taki sposób to śmigiem-migiem poszłaby w diabły.
A "instytucja zaufania publicznego"...

Data: 2011-07-29 21:12:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0uufr$b9m$1@inews.gazeta.pl...

[...]

No wiesz. Bierzesz cudze pieniądze, najczęściej dlatego, że masz za mało własnych i jeszcze chciałbyś być stroną uprzywilejowaną? Doprawdy zabawne. Napisz może jeszcze do kompletu, że powinna być w końcu jakaś sprawiedliwość społeczna. :D

Data: 2011-07-29 22:36:31
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Fri, 29 Jul 2011 21:12:10 +0200, MarekZ napisa³(a):

Jak na d³oni widaæ kto tu jest stron± uprzywilejowan± i kto musi sobie wywalczaæ.

No wiesz. Bierzesz cudze pieni±dze, najczê¶ciej dlatego, ¿e masz za ma³o w³asnych i jeszcze chcia³by¶ byæ stron± uprzywilejowan±? Doprawdy zabawne.

 Wybacz, ale siê nie zgodzê. W przypadku banku pieni±dze to zwyk³y towar, z
odroczonym terminem p³atno¶ci, a Ty jeste¶ klientem. A ¿e ludzie boj± siê
banków i siê przed nimi p³aszcz±, to zupe³nie inna historia. Za¶ banki
doskonale o tym wiedz±.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-29 22:39:00
Autor: MarekZ
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
U¿ytkownik "BorysPogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:93ox02usutm3.1400j3d5nt5de.dlg@40tude.net...

[...]

Wybaczê. W przypadku banku pieni±dze to zwyk³y towar, z odroczonym terminem p³atno¶ci, a Ty jeste¶ klientem. I to bank oferuje ten towar, na takich warunkach jak ma ochotê. A obowi±zku kupowania tego towaru przecie¿ nie ma.

Data: 2011-07-30 00:18:22
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Fri, 29 Jul 2011 22:39:00 +0200, MarekZ napisa³(a):

[...]

 Oczywi¶cie, ¿e nie ma. Pijê tylko do tego, ¿e nie wiedzieæ czemu uwa¿a siê
banki za instytucje stoj±ce prawie ¿e ponad prawem. Mog±ce bezkarnie
tworzyæ skomplikowane umowy i dziesi±tki haczyków. I to wszystko pod
szyldem instytucji zaufania publicznego.

 Klient wcale nie musi byæ stron± uprzywilejowan±, ale zwyk³e wyrównanie
szans przez jasne zapisy w umowie nie jest ponad si³y banku.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-29 23:41:05
Autor: z
MarekZ pisze:
Napisz może jeszcze do kompletu, że powinna być w końcu jakaś
sprawiedliwość społeczna. :D

A co za różnica czy to się będzie nazywało dziejowa, społeczna, solidaryzm społeczny czy unia europejska.
Jak się umówiło że słabszych trzeba chronić i wspierać to trzeba się tego trzymać po całości.
Czy  mi siÄ™ osobiÅ›cie to podoba czy nie to już inna sprawa.
Ważne że przez pół roku pracuję na podatki z których teoretycznie się to robi ale wku... takie wyjątki którym wszystko wolno i nie odpowiadają za swoje czyny w majestacie prawa

Data: 2011-07-29 21:47:32
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

Nikt banku do udzielenia mi kredytu nie zmusza. Chce zarobić to niech
skonstruuje jasną czytelną umowę bez haczyków. :-)

główną działalnością banku jest udzielanie kredytów (na nich zarabia, bo nie jest org. charytatywną) i pokaż mi bank, który tego nie robi

ale TY nie jesteś stworzony do tego, aby kredyty brać, możesz ale nie musisz, bank daje wybór różnych opcji cenowych i jeszcze marudzisz

Klient nie ma wyboru.

ależ naturalnie, że ma i to OGROMNY, banków wiele, ofert jeszcze więcej, konkurencja na rynku jest, ale skoro wszędzie Ci się nie podoba to kredytu nie bierz i tyle...nikt płakał nie będzie

RobertS

Data: 2011-07-30 00:08:33
Autor: z
RobertS pisze:

główną działalnością banku jest udzielanie kredytów (na nich zarabia, bo nie jest org. charytatywną) i pokaż mi bank, który tego nie robi
Można zarabiać i "cfaniaczyć" ale o tym pierwszym tu jak widać nie pogadamy.

ale TY nie jesteś stworzony do tego, aby kredyty brać, możesz ale nie musisz, bank daje wybór różnych opcji cenowych i jeszcze marudzisz
Wybór między dżumą a cholerą :-)
Jeśli wytykanie nieetycznych zachowań nazywasz marudzeniem...

ależ naturalnie, że ma i to OGROMNY, banków wiele, ofert jeszcze więcej, konkurencja na rynku jest, ale skoro wszędzie Ci się nie podoba to kredytu nie bierz i tyle...nikt płakał nie będzie
Wziąłem kredyt żeby normalnie funkcjonować, jestem złym klientem bo zrobiłem to z głową i mogę spać spokojnie.
Co chwila jestem namawiany przez naciÄ…gaczy na super hiper oferty.
Ja się już z tego śmieję ale wiem że ludzie ulegają, są wprowadzani w błąd i są bezwzględnie dojeni przy zezwoleniu urzędasów.
Tak jestem z innego świata.
Przez kilkanaście lat uczyłem się swojego fachu i nie mogę sobie pozwolić na brzydkie zagrywki bo stracę klientów, pracodawców, reputację a to "droższe pieniędzy".
Dziwny ten mój świat? Nie on jest normalny.

Data: 2011-07-30 23:40:49
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

Wziąłem kredyt żeby normalnie funkcjonować, jestem złym klientem bo
zrobiłem to z głową i mogę spać spokojnie.

kto tak powiedział?

Co chwila jestem namawiany przez naciÄ…gaczy na super hiper oferty.

masz swój rozum, wybierasz to co dla Ciebie dobre, a naciągaczy nie brakuje, znajdziesz ich w każdej branży

RobertS

Data: 2011-07-31 11:55:38
Autor: z
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
RobertS pisze:

kto tak powiedział?
Widzę to ciągle w oczach, zawiedzionym głosie... konsultantów

masz swój rozum, wybierasz to co dla Ciebie dobre, a naciągaczy nie brakuje, znajdziesz ich w każdej branży
Co nie znaczy że nie należy tego wytykać, napiętnować i najważniejsze - karać.

Data: 2011-07-29 23:28:48
Autor: Krzysztof Halasa
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Ryzyko wystepuje zawsze, takze przy kredycie w zlotowkach. W zaleznosci
od sytuacji np. w pracy, moze ono byc nawet duzo wieksze ze wzgledu na
mniejsza stabilnosc stop procentowych.

Przeciez to tak naprawde jest prosta sprawa: jest kilka zmiennych,
ktore wplywaja na oplacalnosc kredytu, w tym: wyzsze stopy procentowe
w zlotowkach, tendencje zlotowki do szybkich dewaluacji i powolnego
umacniania sie, koniecznosc placenia za spread przy walucie kredytu
innej niz w przypadku dochodow.

A jak ktos chce nie martwic sie kredytem, zwlaszcza wieloletnim, to
obawiam sie ze po prostu nie moze go brac. Waluta nie ma tu nic do
rzeczy (zwlaszcza jesli ktos zarabia w walucie, ktorej jedyna wartosc
wynika ze spekulacji, IOW nie ma zadnej wartosci "obiektywnej").
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-30 23:44:11
Autor: RobertS
[...]

oczywiście, że występuje, ale ryzyko jest chyba wkalkulowane w nasze życie, teoretycznie mógłbyś wziąć kredyt bez ryzyka (da się taki ułożyć) i np. stracić możliwość zarobkowania...i to byłby problem

[...]

zmiennych jest kilka, ale sprawa nie jest prosta zwłaszcza w kontekście okresu spłaty kredytu;

pewne jest to, że nic nie jest pewne

[...]

znam takich co nie chcą kupować własnego M tylko ciągle wynajmują i jest im z tym dobrze ;-)

RobertS

Data: 2011-07-31 12:05:23
Autor: z
RobertS pisze:

oczywiście, że występuje, ale ryzyko jest chyba wkalkulowane w nasze życie, teoretycznie mógłbyś wziąć kredyt bez ryzyka (da się taki ułożyć) i np. stracić możliwość zarobkowania...i to byłby problem

Wytłumacz dlaczego to tylko klient ponosi ryzyko a bank musi wyjść na swoje? Jak bank podpisywał umowę w CHF na wile lat na 100% wartości mieszkania to był głupi, naiwny, czy po prostu wiedział że w umowie są takie zapisy że to ryzyko dodatkowo ubezpieczy z kieszeni klienta albo nawet zażąda natychmiastowej spłaty.
Wielkie teraz halo że klienci są sami sobie winni.
NIE
Same sobie winne są obie głupie strony podpisujące głupią umowę i powinny tak samo ponosić koszty swoje głupoty

Data: 2011-07-31 12:11:46
Autor: MarekZ
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j139d4$jrt$1@inews.gazeta.pl...

Wytłumacz dlaczego to tylko klient ponosi ryzyko a bank musi wyjść na swoje? Jak bank podpisywał umowę w CHF na wile lat na 100% wartości

Skąd pomysł, że bank zawsze wychodzi na swoje? Wiesz ile jest bezskutecznych windykacji prowadzonych przez banki?

Data: 2011-07-31 14:05:21
Autor: z
MarekZ pisze:

Skąd pomysł, że bank zawsze wychodzi na swoje? Wiesz ile jest bezskutecznych windykacji prowadzonych przez banki?
Wielokrotnie w tym temacie słyszałem odpowiedź że to właśnie dlatego lokata jest oprocentowana 6% a kredyt 20% żeby bank wyszedł na swoje bo na swoje musi wyjść :-)

Data: 2011-07-31 15:02:21
Autor: mvoicem
(31.07.2011 14:05), z wrote:
MarekZ pisze:

[...]

Lokata jest oprocentowana na 6%, bo masz niemalże 100% gwarancję że swoje pieniądze dostaniesz z powrotem.

Kredyt jest oprocentowany na 20%, bo jest realne ryzyko że bank nie dostanie kasy z powrotem, lub z dużym opóźnieniem.

p. m.

Data: 2011-07-31 16:11:18
Autor: z
mvoicem pisze:

[...]

= musi wyjść na swoje :-)
Tak się zastanawiam i nie przychodzi mi do głowy jakiś inny "biznes" w którym są takie gwarancje :-)

Data: 2011-07-31 16:35:50
Autor: mvoicem
(31.07.2011 16:11), z wrote:
mvoicem pisze:

Lokata jest oprocentowana na 6%, bo masz niemalże 100% gwarancję że
swoje pieniÄ…dze dostaniesz z powrotem.

Kredyt jest oprocentowany na 20%, bo jest realne ryzyko że bank nie
dostanie kasy z powrotem, lub z dużym opóźnieniem.

= musi wyjść na swoje :-)

= tak kształtuje ceny (oprocentowanie w tym przypadku) żeby wyjść na swoje a jednocześnie być konkurencyjnym.

Tak się zastanawiam i nie przychodzi mi do głowy jakiś inny "biznes" w
którym są takie gwarancje :-)

Podaj mi taki biznes, w którym "biznesmen" tak kształtuje ceny żeby nie wyjść na swoje.

p. m.

Data: 2011-07-31 18:49:51
Autor: z
mvoicem pisze:

= tak kształtuje ceny (oprocentowanie w tym przypadku) żeby wyjść na swoje a jednocześnie być konkurencyjnym.
Konkurencja, wolny rynek, kształtowanie cen...
Też kiedyś tak myślałem. Teraz koło czterdziestki wiem że ważne jest co innego: lobbing, zmowa cenowa, działanie na krawędzi prawa, drobne druczki.

Podaj mi taki biznes, w którym "biznesmen" tak kształtuje ceny żeby nie wyjść na swoje.
Podaj mi biznes w którym wprowadzanie w błąd, mówienie półprawd, liczenie że klient się w porę nie pokapuje, celowe komplikowanie umów przechodzi bez echa i jest tak oczywiste że już lemingi na to nie zwracają uwagi.
A wszystko to mając na uwadze IZP co zobowiązywało by do "wyższej kultury". :-)

PS. No chyba pominąwszy operatorów GSM bo to co ostatnio wyprawiają to już jest dno kompletne.

PS. 2. wyobraź sobie że są "biznesy" w których cenę kształtuje się dobrym produktem, fachowością, partnerskim traktowaniem.
W krótkim terminie to może się wydawać głupie i niedochodowe ale tylko w krótkim.
Jeśli czegoś takiego sobie nie wyobrażasz to mogę tylko współczuć.

Data: 2011-07-31 20:13:11
Autor: MarekZ
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j1413f$spp$1@inews.gazeta.pl...

Konkurencja, wolny rynek, kształtowanie cen...
Też kiedyś tak myślałem. Teraz koło czterdziestki wiem że ważne jest co innego: lobbing, zmowa cenowa, działanie na krawędzi prawa, drobne druczki.

Nie da się zaprzeczyć, że w tym punkcie masz rację. Ale sztucznymi regulacjami nie da się tego "zwalczyć". Jedyna moim zdaniem dająca jakiekolwiek szanse droga walki z takimi zjawiskami, to zwiększanie się wiedzy i świadomości klientów. Dopóki będą głupcy, dopóki będą płacić więcej. Też bym chciał żeby u nas wyglądało to wszystko bardziej tak jak w Skandynawii. Ale nie wygląda i wielopokoleniowa droga do tego, bo ze względu na tutejszą bidę, ryzyko działalności bankowej jest w pl znacznie wyższe od tego w Skandynawii.

Wymaganie "dobrego serca" od banków i lamentowanie nad tym, czy wprowadzanie sztucznych ograniczeń nic nie da (co widzimy choćby na przykładzie wprowadzenia maksymalnej stopy procentowej).

Wprowadzane sztuczne ograniczenia pozwalają na osiąganie drobnych, marketingowych niby-sukcesów, ot choćby niemożność jednoczesnego pobierania kary i odsetek za opóźnienie spłaty KK czy niektóre klauzule niedozwolone. Co do całkowitych kosztów ponoszonych globalnie przez klientów, efekt jest jednak żaden.

Podaj mi biznes w którym wprowadzanie w błąd, mówienie półprawd, liczenie że klient się w porę nie pokapuje, celowe komplikowanie umów przechodzi bez echa i jest tak oczywiste że już lemingi na to nie zwracają uwagi.

No ale przyznasz, że preferuje to osoby inteligentniejsze oraz posiadające większą wiedzę? Więc nie ma w tym niczego szczególnie nienaturalnego.

PS. 2. wyobraź sobie że są "biznesy" w których cenę kształtuje się dobrym produktem, fachowością, partnerskim traktowaniem.
W krótkim terminie to może się wydawać głupie i niedochodowe ale tylko w krótkim.

Przykład poproszę. Bez ideologii i może od razu w zestawie z wyjaśnieniem dlaczego jest on tak różny od przykładu bankowego, gdzie towarem są pieniądze, czyli towar potencjalnie atrakcyjny dla każdego, szczególnie łatwy do wykonania na nim fraudu oraz szczególnie łatwy do wymiany na cokolwiek innego.

Data: 2011-07-31 22:12:32
Autor: z
MarekZ pisze:
Wymaganie "dobrego serca" od banków i lamentowanie nad tym, czy wprowadzanie sztucznych ograniczeń nic nie da (co widzimy choćby na przykładzie wprowadzenia maksymalnej stopy procentowej).

Nie ma powodu żeby kogoś sztucznie ograniczać. Wystarczy stosować obecne prawo.

[...]
A tu taki rodzynek że jednak można i praktycznie
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nieuczciwy-taksowkarz-z-krakowa-uslyszal-wyrok,nId,345344

  > No ale przyznasz, że preferuje to osoby inteligentniejsze oraz
posiadające większą wiedzę? Więc nie ma w tym niczego szczególnie nienaturalnego.
Nie wiem czy zauważyłeś ale priorytetami socjalistycznej UE (przynajmniej na papierze) nie jest preferowanie tych inteligentnieszych.
Czy zgadzam się z tym to temat na inną dyskusję ale trzymajmy się tego za czym głosowaliście podczas referendum :-)

[...]

Tak to tylko w erze :-)
"Wolno nam więcej bo tylko my mamy taki towar"

Im dłużej pracuję w poligtafii (operatorDTP) tym więcej mam przykładów że dobrą drukarnią nie jest ta co drukuje tanio tylko ta co drukuje terminowo, profesjonalnie, nie naciąga klientów na dodatkowe koszty.
Klienci czasem szukają tańszych ale po perturbacjach i tak wracają.
To samo się tyczy pracowników. Nie dostaje 3 ofert pracy naraz dlatego że jestem tani tylko dlatego że ludzie mnie znają, wiedzą co umiem i im się opłaci dać podwyżkę a zaoszczędzić na przepałach w produkcji.

Wiem, że bankowość to inny świat. Tu pojęcie "jakość" nie istnieje.
Nie da się powiedzieć który bank jest lepszy (zresztą i tak wsio ryba)
Da się tylko wykazać który ma największe zyski albo ilu klientów zwerbował. Przy czym gonitwa jest w kierunku pozyskania nowego a nie utrzymania dotychczasowego przez długie lata.
Jaki ten nowoczesny marketing żałosny

Data: 2011-07-31 22:42:05
Autor: MarekZ
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j14cvh$8c7$1@inews.gazeta.pl...

Nie ma powodu żeby kogoś sztucznie ograniczać. Wystarczy stosować obecne prawo.

"Art. 286 Kodeksu Karnego
"

Nie da się tego osiągnąć przy użyciu mechanizmu karania. Nie ma najmniejszych szans. Znowu ma być polowanie na czarownice, spekulantów i obszarników?

Nie wiem czy zauważyłeś ale priorytetami socjalistycznej UE (przynajmniej na papierze) nie jest preferowanie tych inteligentnieszych.

Papier przyjmie wszystko, każdy marketing. W realu tego realizować nie ma potrzeby i zresztą się nie da.

[...]

Czy ja wiem, wydaje mi się, że o pewne analogie można by jednak się pokusić, choć dalekie będą one od doskonałości. Pojęcie "jakości" usług bankowych jak najbardziej istnieje (choć dla różnych klientów może to mieć nieco inne znaczenie). Analogiem takiej lepszej a droższej drukarni, z której raczej będą chcieli skorzystać bogatsi klienci jest sektor private bankingu (znacząca różnica jest taka, że z droższej i lepszej drukarni może skorzystać każdy klient, z sektora private już nie). Czyli mamy raczej segmenty klientów, a nie konkretne podmioty/banki.

Tam są o wiele większe możliwości negocjacji umów, lepsze produkty, bezwzględny nacisk błyskawiczne tempo i profesjonalizm oraz minimalizowanie wymaganych aktywnych działań klientów. A zwykła bankowość dla klienta masowego, to analog tych tańszych drukarni. Tu też można wybrać rodzynki, ale trzeba się trochę napracować, aby je znaleźć. No i nie oszukujmy się, przy dostatecznie dużym zleceniu w każdej drukarni da się negocjować specjalne warunki. Przy małych zleceniach nie, chyba że w tych (teoretycznie) najgorszych, cierpiących na brak jakichkolwiek zleceń. No to podobnie jak w bankach.

A ta głupota z "pozyskiwaniem nowego klienta" jest zazwyczaj dla jakichś celów doraźnych. Jako ogólna filozofia rozwoju raczej już z konieczności wyszła z mody (zapewne na skutek wtop na tym polu zaliczonych przez operatorów tv-sat i telekomunikacyjnych). Jednak nie jest tak łatwo związać klienta jak się to marketoidom wydawało.

Data: 2011-07-31 23:20:04
Autor: z
MarekZ pisze:

Nie da się tego osiągnąć przy użyciu mechanizmu karania. Nie ma najmniejszych szans. Znowu ma być polowanie na czarownice, spekulantów i obszarników?

Jestem szczerze zdziwiony. Po co nam prawo skoro karanie kłamców i oszustów nie ma sensu. Jakiś relatywizm?

Papier przyjmie wszystko, każdy marketing. W realu tego realizować nie ma potrzeby i zresztą się nie da.
"Nie pasuje nam to nie będziemy stosować" Szkoda gadać.

Data: 2011-08-01 00:02:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j14gu5$k5o$1@inews.gazeta.pl...
MarekZ pisze:

[...]

Cytowany art. 286 kk jest dla mnie sztandarowym przykładem prawa używanego i interpretowanego "na aktualne zamówienie". Gdzie ma być ta granica określająca na ile trudne do zrozumienia przez przeciętnego klienta mają być zapisy umowy, aby mogły już być podciągnięte pod definicję oszustwa? Poza tym nietrudno zauważyć, że to po prostu nie działa. Na dobrze zorganizowane "przekręty" nie jest to żadnym "lekarstwem". Takie konkretne, nie jakieś pierdółki, których można by się na siłę czepić w bankowości.

Zresztą na bankowe przekręty ja też jestem cięty. Ale nie na czepianie się umów. Znasz na przykład historię jak BOŚ przekręcił do spółki z deweloperem setki klientów, przy użyciu rachunku powierniczego? I nic mu nie zrobili za to. Wiesz jakie numery odchodzą od lat na rynku NC - dumie WGPW? Prawdopodobnie byś nie uwierzył. :) Taka jest skuteczność prawa.

Gdzieś tam już trzeba pisać, że jak coś jest gorące to nie należy się tym oblewać. Nie napiszesz - kara, bo to naruszenie interesu konsumenta, który być może tego nie wie. Na opakowaniach papierów jakieś pierdoły, że szkodliwe są. Nie jest napisane - kara, bo to naruszenie interesu konsumenta. Moim zdaniem nie tędy droga.

Masz jakiś przykład zapisu w umowie czy czegoś, co podciągnąłbyś w swoim odczuciu pod art. 286 kk?

Data: 2011-08-01 01:39:46
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Mon, 1 Aug 2011 00:02:36 +0200, MarekZ napisa³(a):

Zreszt± na bankowe przekrêty ja te¿ jestem ciêty. Ale nie na czepianie siê umów. Znasz na przyk³ad historiê jak BO¦ przekrêci³ do spó³ki z deweloperem setki klientów, przy u¿yciu rachunku powierniczego?

 Jak to dok³adnie by³o? Bo chyba wstrzyma³ wyp³aty, jak siê dowiedzia³ o
kondycji dewelopera?

Wiesz jakie numery odchodz± od lat na rynku NC - dumie WGPW? Prawdopodobnie by¶ nie uwierzy³. :)

 Móg³by¶ co¶ zdradziæ?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-08-01 09:57:54
Autor: MarekZ
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
U¿ytkownik "BorysPogore³o" <borys@pl.edu.leszno> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:guihmv3j304t$.1d1panegbu0fg.dlg@40tude.net...

Jak to dok³adnie by³o? Bo chyba wstrzyma³ wyp³aty, jak siê dowiedzia³ o
kondycji dewelopera?

Owszem, jak na rachunku nie by³o ju¿ nic, a smród siê zacz±³ rozchodziæ, tak ¿e wiadomo by³o, i¿ pozyskanie nowych Wp³acaj±cych bêdzie trudne, bank bohatersko wstrzyma³ wyp³aty

Móg³by¶ co¶ zdradziæ?

Pisanie o konkretnych spó³kach mi nie pasuje. Ale ogólnie to wiadomo jak to siê robi, klasyka: emisje "pod sto³em" bez praw poboru, transakcje z samym sob± (i to bez ¿enady, bez zachowanie choæby pozorów) w celu kompletnie wirtualnego podbicia wyników. O klasycznym wstêpnym pompowaniu po wej¶ciu, pod wyj¶cie dotychczasowych akcjonariuszy, spó³kach, których jedyn± dzia³alno¶ci± s± emisje i podpisywanie listów intencyjnych, to ju¿ nawet nie ma co wspominaæ, ale to akurat nie jest z³e, bo jak kto¶ tego mechanizmu nie rozumie, to na GPW i tak straci, wiêc niech lepiej straci od razu, co siê ma mêczyæ.

Ogólnie s± to w³a¶nie normalne oszustwa, w takim moralnym znaczeniu. A prawnie nic siê udowodniæ zazwyczaj nie da. Umowy bankowe zkonsumentami w porównaniu z tym to diamenty.

Data: 2011-08-01 07:32:46
Autor: z
MarekZ pisze:
Masz jakiś przykład zapisu w umowie czy czegoś, co podciągnąłbyś w swoim odczuciu pod art. 286 kk?

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nieuczciwy-taksowkarz-z-krakowa-uslyszal-wyrok,nId,345344
Ten "taksówkarz" też miał wszystko w papierach w porządku i działał legalnie

Data: 2011-08-01 07:38:26
Autor: Kamil Joñca
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
z <zch280672@gazeta.pl> writes:

MarekZ pisze:
Masz jaki¶ przyk³ad zapisu w umowie czy czego¶, co podci±gn±³by¶ w
swoim odczuciu pod art. 286 kk?

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nieuczciwy-taksowkarz-z-krakowa-uslyszal-wyrok,nId,345344
Ten "taksówkarz" te¿ mia³ wszystko w papierach w porz±dku i dzia³a³ legalnie

JEDEN przyk³ad na ile¶ milionów dzia³alno¶ci w Polsce. To raz. Dwa. Z tym wszystko legalne to te¿ tak nie do koñca by³o. Bo o ile dobrze pamiêtam to mia³ np. tablicê gdzie mikroskopijnymi
literkami by³o napisane "To nie jest postój", a nasteêpnie wielkimi na
ca³± tablicê "TAXI" :)

No i on by³ s±dzony z 286? Bo mam wra¿enie, ¿e z innego, ale nie
¶ledzi³em zbyt mocno.

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Jak kto¶ ma pecha, to z³amie z±b podczas seksu oralnego (S.Sokó³)

Data: 2011-08-01 09:06:07
Autor: z
Kamil Joñca pisze:
  > Bo o ile dobrze pamiêtam to mia³ np. tablicê gdzie mikroskopijnymi
literkami by³o napisane "To nie jest postój", a nasteêpnie wielkimi na
ca³± tablicê "TAXI" :)

A jest gdzie¶ napisane jakie proporcje musz± mieæ informacje? :-)
A drobne druczki na piñcetnej stronie umowy nie dzia³aj± tak jak ten "manewr z napisem TAXI?
Zasada ta sama.

Data: 2011-08-01 09:33:35
Autor: Kamil Joñca

Kamil Joñca pisze:
> [...]

A jest gdzie¶ napisane jakie proporcje musz± mieæ informacje? :-)
A drobne druczki na piñcetnej stronie umowy nie dzia³aj± tak jak ten
NIe. Widzia³e¶ t± tablicê? Umowy bankowe by³y przy niej wzorem czytelno¶ci.

A te drobne druczki to wiesz ¿e sa, czy sobie tak powtarzasz? Bo w
_umowach_, przynajmniej swoich ich nie spotka³em. A poza tym, tyle sie
mówi o tych drobnych druczkach, ¿e chyba mo¿na siê w koñcu nauczyæ, ¿e
tam s± najwa¿niejsze rzeczy. :P Poza tym, by³ kiedy¶ taki bank BPH. W pewnym momencie dorobi³ siê  tabeli oplat ktorej nie mog³em
zrozumieæ w czasie krótszym ni¿ dzieñ. I dlatego nie mia³em u nich karty
kredytowe, a konto szybko zamkn±³em. I mam wra¿enie ¿e gdyby
takie postêpowanie by³o powszechne, to banki bardziej by dba³y o
czytelno¶æ swoich toip. A niestety ca³y czas zdarza mi siê tak, ¿e pro¶ba o wzór umowy przed
podpisaniem powoduje wielkie oczy i komentarz w rodzaju "ale przed panem
nikt nie chcia³ tego czytaæ i dlatego nie mamy" Przy takim podej¶ciu klientów, choæby naweto odgórnie powiedziano
"czcionka 15" to siê _NIC_ nie zmieni. Bo trzeba to przeczytaæ.

KJ

kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana s³owa "kondensator" wed³ug MS Word 6.0)

Data: 2011-08-01 09:53:14
Autor: z
Kamil Joñca pisze:
NIe. Widzia³e¶ t± tablicê? Umowy bankowe by³y przy niej wzorem czytelno¶ci.

Widzia³em.

We¼ pod uwagê choæby temat w±tku.
W umowie na 30 lat nie bêdzie napisane jakie koszty poniesiesz w zwi±zku z tym kontem. To nie jest czytelne. To jest w³a¶nie ten "drobny druczek" Nie musi byæ ma³ymi literkami ¿eby klient nie poj±³ co go czeka mimo zapewnieñ "³adnej pani" ¿e bêdzie gratis.
Spready? "A spread to taka drobna op³ata manipulacyjna. Przecie¿ musimy te franki kupiæ, przechowaæ to grosze kosztuje"
Jest to gdzie¶ w umowie zapisane? Nie ale to drobne kwoty bêd±"

Teraz siê okazuje ¿e to mo¿e wyæ nawet kilkana¶cie procent.

Data: 2011-08-01 11:21:04
Autor: mvoicem

Kamil Joñca pisze:
> [...]

_umowach_, przynajmniej swoich ich nie spotka³em. A poza tym, tyle sie
mówi o tych drobnych druczkach, ¿e chyba mo¿na siê w koñcu nauczyæ, ¿e

Problem w tym, ¿e ca³a umowa to jest drobny druczek (dos³ownie) za to zapisana na 5 stronach A4.

I teraz, je¿eli chcê t± umowê przeczytaæ przed podpisaniem, co czasami próbujê robiæ, to raz ¿e to od cholery czasu trwa, dwa ¿e jest to wszystko tak napisane ¿e mimo ¿e przeczytam - po³owa istotnych rzeczy do mnie nie dotrze - wiele razy przekona³em siê ¿e umowa któr± czyta³em, po roku czy dwóch zaskakuje mnie jakim¶ zapisem, który przeoczy³em (lub inaczej go zrozumia³em) podczas pierwszego czytania.

[...]

Mo¿na oczywi¶cie powiedzieæ "nie rozumiem umowy któr± mi proponujecie, wiêc jej nie podpiszê, bo nie podpisujê rzeczy których nie rozumiem". Tylko ¿e wtedy trzebaby trzymaæ pieni±dze w materacu, nie ubezpieczaæ siê itd...

p. m.

Data: 2011-07-31 21:21:27
Autor: mvoicem
(31.07.2011 18:49), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

No wypisz wymaluj to samo co w innych branżach ...

[...]
zwracajÄ… uwagi.

Telekomunikacja, budownictwo, wszelkiego rodzaju serwisy samochodowe ze szczególnym uwzględnieniem napraw powypadkowych. Ubezpieczenia.

Ja bym raczej się Ciebie zapytał, w jakich branżach w/w tak nie jest?

[...]

Cenę kształtuje się partnerskim traktowaniem? Sorry, ale to jakaś bzdura.

Partnerskim traktowaniem i dobrym produktem to możesz kształtować przywiązanie klienta, markę, dobre imie firmy i takie tam.

Cenę, *zawsze* kształtujesz na podstawie rachunku zysków i strat. Na tyle dużą, żeby Ci się opłacało, na tyle małą, żebyś mógł znaleźć klientów.

Czy robisz w bankowości, ubezpieczeniach, ciastkarstwie czy szewstwie.

W krótkim terminie to może się wydawać głupie i niedochodowe ale tylko w
krótkim.
Jeśli czegoś takiego sobie nie wyobrażasz to mogę tylko współczuć.

Wyobrażam sobie, tyle że to nie ma nic wspólnego z kształtowaniem cen.

p. m.

Data: 2011-07-31 22:02:44
Autor: RobertS
[...]

jak to tylko klient ponosi ryzyko? kredytobiorca może kredytu nie spłacać, a bank przejmie zabezpieczenie, które może być znacznie mniej warte niż kwota zobowiązania i wtopa dla banku, a jak takich przypadków będzie więcej?

skoro to tylko klient ponosi ryzyko to po co banki mają te wszystkie normy ostrożnościowe, zalecenia KNF itp.?

ryzyko ponoszÄ… OBIE strony!

RobertS

Data: 2011-07-31 22:29:47
Autor: z
RobertS pisze:

[...]
Dlatego jest aż 13% różnicy w oprocentowaniu lokat i kredytów.
To nie wystarcza?

skoro to tylko klient ponosi ryzyko to po co banki mają te wszystkie normy ostrożnościowe, zalecenia KNF itp.?
Po to żeby głupot nie narobiły jak w stanach :-)

ryzyko ponoszÄ… OBIE strony!

Ale w razie czego sfinansuje klient.
Dlaczego tylko jedne gały widziały co brały?

Data: 2011-07-31 23:00:53
Autor: RobertS
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp

Dlatego jest aż 13% różnicy w oprocentowaniu lokat i kredytów.
To nie wystarcza?

a dlaczego litr mleka w skupie kosztuje 50gr, a w sklepie płacimy 2,50?
ktoÅ› nas okrada?

Ale w razie czego sfinansuje klient.

jak to jedna? po dupie dostanÄ… obydwie!

Dlaczego tylko jedne gały widziały co brały?
nie jedne ale min. dwie

RobertS

Data: 2011-07-31 23:33:50
Autor: z
RobertS pisze:

Dlatego jest aż 13% różnicy w oprocentowaniu lokat i kredytów.
To nie wystarcza?

a dlaczego litr mleka w skupie kosztuje 50gr, a w sklepie płacimy 2,50?
ktoÅ› nas okrada?

Te 13% to nie jest koszt produkcji + zysk to jest wyimaginowany koszt ubezpieczenia przed tym że klient weźmie towar i za niego nie zapłaci.
Wyobraź sobie pozycję na fakturze "ubezpieczenie od ryzyka biznesowego"
"Wie Pan takie czasy że ludzie nie płacą dlatego wprowadziliśmy opłatę na wypadek jakby i Pan nie zapłacił. Musimy wyjść na swoje"

TrochÄ™ chore prawda? :-)

Data: 2011-08-01 00:06:27
Autor: mvoicem
(31.07.2011 23:33), z wrote:
RobertS pisze:

[...]

Dlaczego chore? Wyobrażam sobie hurtownika który ma 2 ceny, jedna dla płacących przedpłatą/gotówką, druga dla przelewów z odroczoną płatnością. W tą drugą cenę jest wliczone to, że jakiś odsetek klientów może nie chcieć zapłacić, trzeba będzie się z nimi użerać i być może kasy nie odzyskać.

Tak samo jak z kredytami. Jedne są tańsze - hipoteczne, bo mają lepsze zabezpieczenie i mniejsza szansa na to że bank kasy koniec końców nie odzyska, drugie są droższe - te "na dowód".

p. m.

Data: 2011-08-01 07:28:06
Autor: z
mvoicem pisze:

Dlaczego chore? Wyobrażam sobie hurtownika który ma 2 ceny, jedna dla płacących przedpłatą/gotówką, druga dla przelewów z odroczoną

Nie 2 ceny każdy musi zapłacić. Ceny hurtowe, dla stałych klientów swoją drogą. Detalista też będzie chciał się tak ubezpieczyć...
Zamiast leczyć chorobę ubezpieczamy się od niej.
To jest chore a lemingi łykają że tak trzeba i to jest ich wina że nie dotrzymują obietnic nie spłacają w terminie.

PS. Jak wiadomo najlepszym towarem jest obowiÄ…zkowe ubezpieczenie.
Tutaj akurat wymuszone przez banki a nie wprost przez państwo.

Data: 2011-08-01 07:59:46
Autor: mvoicem
(01.08.2011 07:28), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?

[...]

Ale przecież nikt nie każe ci z tego "ubezpieczenia" korzystać, nie jest obowiązkowe.

Nikt nie każe ci brać kredytu na 13%. Weź pożyczkę hipoteczną, która będzie np. na 8%, lub kredyt hipoteczny na 6%.

p. m.

Data: 2011-08-01 08:57:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e3640c5$0$3500$65785112@news.neostrada.pl...

Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?

Właściwie to skuteczna długoterminowo terapia istnieje: należałoby ich zabijać. W końcu wymrą.

Data: 2011-08-01 09:07:10
Autor: mvoicem
(01.08.2011 08:57), MarekZ wrote:
[...]

Ile byś ich nie zabił, to zawsze będą tacy którzy nie płacą w terminie. W skrajnym przypadku - zostaną tylko tacy którzy nie robią tego z nieuczciwości tylko z tego że im się interes nie udał.

p. m.

Data: 2011-08-01 09:21:40
Autor: z
mvoicem pisze:
Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?
Jedyny możliwy sposób. Sąd i skuteczna, szybka, nieunikniona egzekucja długu.

Ale przecież nikt nie każe ci z tego "ubezpieczenia" korzystać, nie jest obowiązkowe.
Jest ukryte w oprocentowaniu.

Nikt nie każe ci brać kredytu na 13%. Weź pożyczkę hipoteczną, która będzie np. na 8%, lub kredyt hipoteczny na 6%.

Wtedy mój majątek przechodzi na własność banku. To jest jeszcze wyższy poziom ubezpieczenia :-)
"Sprzedamy Panu te meble kuchenne ale musi Pan w zastaw oddać nam samochód którym Pan przyjechał.
Ale przecież podpisałem fakturę na przelew i zapłacę.
Może Pan zapłaci a może nie. Kluczyki poproszę" :-)

Data: 2011-08-01 09:32:22
Autor: mvoicem
(01.08.2011 09:21), z wrote:
mvoicem pisze:
Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?
Jedyny możliwy sposób. Sąd i skuteczna, szybka, nieunikniona egzekucja
długu.

Egzekucja może być szybka i nieunikniona (wymaga to duużych reform sądownictwa, ale powiedzmy że już minęło 10 lat i tak u nas jest), ale nie masz 100% gwarancji że będzie skuteczna.

Dłużnik nie ma po prostu majątku i tyle. Kto pokryje taką stratę?

Ale przecież nikt nie każe ci z tego "ubezpieczenia" korzystać, nie
jest obowiÄ…zkowe.
Jest ukryte w oprocentowaniu.

Nikt nie każe Ci brać akurat takiego kredytu który ma to "ubezpieczenie" w sobie.

[...]

Pierwsze słyszę żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych własność majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

p. m.

Data: 2011-08-02 12:47:25
Autor: witrak()
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-01_9:32
Pierwsze słyszę żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych
własność majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

Hm, niech sobie przypomnÄ™... Egzekucja KH w Polsce nie ogranicza
się (jak w Stanach) do nieruchomości ? Czyli bank sprzedaje
nieruchomość a resztę długu na podstawie BTE z majątku klienta ?

witrak()

Data: 2011-08-02 12:51:56
Autor: mvoicem
(02.08.2011 12:47), witrak() wrote:
[...]

A co to ma do rzeczy?

Mowa nie jest o egzekucji, a o przechodzeniu majątku na własność banku w momencie brania kredytu.

Jedyny taki przypadek jaki znam, to przewłaszczenie samochodu w przypadku kredytu na niego, ale nie wszystkie banki to stosują.

p. m.

Data: 2011-08-02 19:01:55
Autor: witrak()
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-02_12:51
(02.08.2011 12:47), witrak() wrote:
[...]

majÄ…tku klienta ?

A co to ma do rzeczy?

Mowa nie jest o egzekucji, a o przechodzeniu majÄ…tku na
własność banku w momencie brania kredytu.

Jedyny taki przypadek jaki znam, to przewłaszczenie samochodu
w przypadku kredytu na niego, ale nie wszystkie banki to
stosujÄ….

Istotnie, z formalnego punktu widzenia masz rację (choć przyznaję,
że zmylił mnie początek Twojego postu i raczej myślałem o egzekucji),
tyle, że w Polsce egzekucja bankowa jest dziwolągiem nieznanym w
cywilizowanych krajach i majÄ…c BTE bank ma w praktyce prawie
zawsze niewiele gorszą sytuację niż gdyby miał przewłaszczenie.

Więc efektywnie masz małe szanse _zdążyć złożyć_ powództwo
przeciwegzekucyjne... ;-)

Pozdr.

witrak()

Data: 2011-08-02 19:10:14
Autor: Kamil Joñca
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

[...]

Istotnie, z formalnego punktu widzenia masz racjê (choæ przyznajê,
¿e zmyli³ mnie pocz±tek Twojego postu i raczej my¶la³em o egzekucji),
tyle, ¿e w Polsce egzekucja bankowa jest dziwol±giem nieznanym w
cywilizowanych krajach i maj±c BTE bank ma w praktyce prawie

Wiêc mo¿e trzeba walczyæ z BTE, a nie waliæ w banki po ca³o¶ci, bo "s±
z³e i kropka"?

KJ

--
Gdyby kto¶ mia³ zbêdny Toshiba G450 - to chêtnie przejmê ;)
-- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-08-02 12:54:23
Autor: Kamil Joñca
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-01_9:32
Pierwsze s³yszê ¿eby w przypadku kredytów/po¿yczek hipotecznych
w³asno¶æ maj±tku przechodzi³a na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

Hm, niech sobie przypomnê... Egzekucja KH w Polsce nie ogranicza
siê (jak w Stanach) do nieruchomo¶ci ? Czyli bank sprzedaje
nieruchomo¶æ a resztê d³ugu na podstawie BTE z maj±tku klienta ?

Ale to dopiero przy _EGZEKUCJI_, a nie _BRANIU_ kredytu, prawda?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2011-08-02 13:01:08
Autor: z
mvoicem pisze:

Dłużnik nie ma po prostu majątku i tyle. Kto pokryje taką stratę?

Jaki pazerny. Che mieć 100% pewności. :-) Takie cuda to tylko w Erze.

Nikt nie każe Ci brać akurat takiego kredytu który ma to "ubezpieczenie" w sobie.
Życie mi każe. Tuski mi każe...

  > Pierwsze sÅ‚yszÄ™ żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych wÅ‚asność
majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

Skrót myślowy. Bank trzyma łapę na moim mieszkaniu :-)

Data: 2011-08-02 13:18:43
Autor: mvoicem
(02.08.2011 13:01), z wrote:
mvoicem pisze:

Dłużnik nie ma po prostu majątku i tyle. Kto pokryje taką stratę?

Jaki pazerny. Che mieć 100% pewności. :-) Takie cuda to tylko w Erze.

Czyli reasumując (również to co wyciąłeś), chcesz leczyć chorobę "niektórzy nie płacą w terminie" stwierdzeniem "nie ma 100% pewności"? Czy jak?

I kto ma za skutki tej choroby płacić?

Bo skoro dla Ciebie składanie się w cenie wszystkich klientów na straty przedsiębiorcy jest chore, to pytam się - kto ma te straty pokrywać?

Bo przecież nie przedsiębiorca we własnej osobie - choćby nie wiem jak bogaty, nie starczy mu majątku.

> [...]

majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

Skrót myślowy. Bank trzyma łapę na moim mieszkaniu :-)

Wobec tego analogia którą podałeś (z "poprosze kluczyki") jest wyjątkowo nietrafna.

p. m.

Data: 2011-08-02 14:35:26
Autor: z
mvoicem pisze:

Czyli reasumując (również to co wyciąłeś), chcesz leczyć chorobę "niektórzy nie płacą w terminie" stwierdzeniem "nie ma 100% pewności"? Czy jak?
Dlaczego bank ma mieć większą pewność-gwarancje-warunki niż inny normalny przedsiębiorca? Niepojęte.

  > Wobec tego analogia którÄ… podaÅ‚eÅ› (z "poprosze kluczyki") jest
wyjÄ…tkowo
nietrafna.
Może i nie końca trafna ("To jest moje ale muszę się tatusia zapytać czy
mi pozwoli":-)  ) ale idei "bank musi wyjść na swoje BARDZIEJ niż kto
inny" nie potrafisz uzasadnić.

Data: 2011-08-02 16:03:37
Autor: mvoicem
(02.08.2011 14:35), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Bank stosuje 20% odsetki do kredytu na który nie ma zabezpieczenia (lub ma niewielkie), żeby pokryć straty spowodowane tymi za którymi trzeba będzie się uganiać żeby spłacili.

Przedsiębiorca podwyższa nieco ceny żeby pokryć straty spowodowane tym że klienci mu nie zapłacą, nie oddadzą sprzętu, w jakiś inny sposób nie wywiązuje się z umowy.

Znowu, jeżeli bank ma silne zabezpieczenie - obliża oprocentowanie, bo spodziewa się znacznie mniejszego ryzyka.

Jeżeli przedsiębiorca ma silne zabezpieczenie (np. płatność z góry, badź jakieś weksle/zastawy/poręczenia) - obniża cenę, bo spodziewa się znacznie mniejszego ryzyka.

Taka sama pewność/niepewność, kalkulacja ryzyka, kalkulacja ceny odpowiedniej do ryzyka.

> [...]
Może i nie końca trafna ("To jest moje ale muszę się tatusia zapytać czy
mi pozwoli":-) ) ale idei "bank musi wyjść na swoje BARDZIEJ niż kto

Ale nigdy tak nie mówiłem.

Mówiłem, że bank musi wyjść na swoje *tak samo* jak każdy inny.

p. m.

Data: 2011-08-02 16:29:24
Autor: z
mvoicem pisze:
> [...]

Przedsiębiorca podwyższa nieco ceny żeby pokryć straty spowodowane tym że klienci mu nie zapłacą, nie oddadzą sprzętu, w jakiś inny sposób nie wywiązuje się z umowy.

To jest Twoja obserwacja

[...]

Ja bym tu używał określenia hurtowo-długoterminiwo = taniej
Ubezpieczenie od ryzyka nic tu nie ma do rzeczy.
ZresztÄ… konkurencja na to nie pozwoli.
Bank to ryzyko zwala na każdego klienta zamiast się samemu ubezpieczyć od ryzyka :-)

Data: 2011-08-02 18:52:36
Autor: mvoicem
(02.08.2011 16:29), z wrote:
mvoicem pisze:
> [...]

Przedsiębiorca podwyższa nieco ceny żeby pokryć straty spowodowane tym
że klienci mu nie zapłacą, nie oddadzą sprzętu, w jakiś inny sposób
nie wywiÄ…zuje siÄ™ z umowy.

To jest Twoja obserwacja

A jaka jest twoja obserwacja?

Jeżeli w naturę jakiegoś biznesu są wpisane straty, na przykład sklep, gdzie po prostu nie da się uchronić od kradzieży, to kto wg twojej obserwacji to płaci?

Prezes z własnej kieszeni? Czy może klienci, w cenie produktów?

p. m.

Data: 2011-08-02 19:11:02
Autor: witrak()
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-02_18:52
(02.08.2011 16:29), z wrote:
mvoicem pisze:
[...]

A może po prostu sklep ma mniejsze zyski ?

Innymi słowy, jak sklepowi zmieni się profil klientów (bo np.
kryzys) to musi zaakceptować mniejsze zyski, jak drukarnia ma
mniej klientów/zamówień to przy określonym poziomie kosztów
stałych musi zaakceptować mniejsze zyski, itd.

Tylko bank nie może, biedaczek? :-)

A przecież dla banku wyliczony procent strat z powodu złych
kredytów to po prostu koszt. Co prawda nie stały koszt tylko wolno
zmienny, ale to tak samo jak z kosztami reklamy - też są zmienne,
choć na tyle wolno, że są "stałe" ;-)

Ej, coÅ› w tym Twoim rozumowaniu pomijasz...

witrak()

Data: 2011-08-02 19:40:04
Autor: mvoicem
(02.08.2011 16:29), z wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Jeżeli sklep ma na tyle duże zyski, że może sobie pozwolić na pokrycie strat wynikających z kradzieży, oznacza to właśnie że w cenę towarów wliczył część "ubezpieczeniową".

Innymi słowy, jak sklepowi zmieni się profil klientów (bo np.
kryzys) to musi zaakceptować mniejsze zyski,

Innymi słowy - musi jechać na oszczędnościach zgromadzonych w czasie prosperity, czyli w cenę swoich produktów musiał wliczać część "ubezpieczeniową" od gorszych czasów.

[...]

Może pomijam. Wskaż mi co ...

Jak dla mnie, oczywiste jest, że *wszelkie* koszty przedsiębiorcy płacą jego klienci. Jeżeli jest inaczej w dłuższym terminie - przedsiębiorca zwija interes jako niedochodowy lub bankrutuje.

I teraz nie rozumiem, dlaczego koszty takie jak czynsz, materiały, towary, wynagrodzenia pracowników - mogą być płacone przez klientów i to jest ok, a jak w cenę wliczone są straty wynikające z kradzieży/nieuczciwości klientów/niewypłacalności klientów - to to już wieśniactwo i dziki kraj?

p. m.

Data: 2011-08-02 22:20:47
Autor: z
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem pisze:
a jak w cenÄ™ wliczone sÄ… straty wynikajÄ…ce z
kradzieży/nieuczciwości klientów/niewypłacalności klientów - to to już wieśniactwo i dziki kraj?

Nie, to jest przywilej, wylobbowane prawo, brak konkurencji w wyniku zmowy ... Wybierz sobie.
Na normalnym konkurencyjnym rynku to jest głupota i podcinanie gałęzi na której się siedzi.
O etyce nie będę bo przedstawiciel IZP może doznać szoku a nie chcę mieć nikogo na sumieniu :-)

Data: 2011-08-02 23:10:49
Autor: mvoicem
(02.08.2011 22:20), z wrote:
mvoicem pisze:
[...]

No więc wychodzi na to że sklepik w moim bloku korzysta z przywilejów, wylobbował sobie, oraz jest w zmowie z pobliskim supermarketem :).

Bo z tego co wiem, to jakiś procent towaru mu znika - nie jest w stanie wszystkiego upilnować. Skądś musi brać na pokrycie skradzionego towaru, jakoś nie zamyka interesu, więc widać tak kształtuje ceny żeby wyjść na swoje.

Podły krwiopijca!.

p. m.

Data: 2011-08-03 09:39:59
Autor: z
mvoicem pisze:

[...]

Oczywiście przy założeniu że wszystkie sklepy w okolicy sprzedające ten sam towar mają taki sam procent "znikania" towaru i ten procent jest stały. Wtedy mógłbyś tak porównywać.
Raczej się dostosował, ciął koszty...

Firmy w których pracowałem ten problem zawsze brały na klatę bo nie miały możliwości podnieść cen.
("może gdyby siÄ™ tak spotkać i umówić że jest ciężko klienci nie pÅ‚acÄ… wiÄ™c teraz wszyscy podnosimy ceny o 13% a jak ktoÅ› siÄ™ wyÅ‚amie to w ryj")  :-)
Firmy radziły sobie z tym różnie. Jedna się wyłożyła bo dyrekcja nie udźwignęła. Druga znalazła sobie niszę, zmniejszyła asortyment cięła koszty (pracowników). Trzecia żeby przetrwać musiała zakupić nowy wydajniejszy sprzęt, zwiększyć wydajność i UBEZPIECZYĆ się kredytem kupieckim.
Nie znam kalkulacji cenowej (a takich pewnie setki przeszły przez moje ręce) w której byłaby pozycja 13% ubezpieczenia od nieterminowej zapłaty. Nie znam człowieka któremu przyszedłby do głowy taki pomysł.

A tu proszę bardzo. Można :-)

Data: 2011-08-03 09:57:09
Autor: mvoicem
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
(03.08.2011 09:39), z wrote:
mvoicem pisze:

Bo z tego co wiem, to jakiÅ› procent towaru mu znika - nie jest w
[...]

sam towar majÄ… taki sam procent "znikania" towaru i ten procent jest
stały. Wtedy mógłbyś tak porównywać.
Raczej się dostosował, ciął koszty...

Firmy w których pracowałem ten problem zawsze brały na klatę bo nie
miały możliwości podnieść cen.

Skoro mogły ciąć, to znaczy że do tej pory miały za wysokie koszty. Czyli obciążały klienta swoimi błędami zarządzania.

Albo postanowiły sobie odbić to w innym czasie - czyli obciążyć tymi stratami przyszłych klientów.

Albo brały z oszczędności z lepszych czasów. Czyli przeszli klienci byli obciążani przyszłymi problemami.

Tak czy inaczej, przy przyjętych przez Ciebie kryteriach - fafluśniactwo i łomatkowcywilizowanymkrajutoniemożliwe.

p. m.

Data: 2011-08-03 10:49:22
Autor: z
mvoicem pisze:

[...]

Chcesz powiedzieć że bank jedzie po kosztach z których nie da się ciąć (ani o grosz) i dlatego ryzyko musi ponosić tylko klient bo inaczej rzesza pracowników pójdzie na bruk i umrze z głodu?
A inny przedsiębiorca ma tak czy siak jakiś margines którym może zbilansować nie płacenie klientów?
Lepiej dalej nie porównuj bo brniesz.

Data: 2011-08-03 11:03:11
Autor: mvoicem
(03.08.2011 10:49), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Nie. Chcę powiedzieć, że każdy przedsiębiorca, czy jest bankiem czy szewcem, musi wyjść na swoje. Jeżeli wyłączyć otrzymywanie dotacji od państwa czy bogatej teściowej - oznacza to wliczenie *wszystkich* kosztów w cenę.

A inny przedsiębiorca ma tak czy siak jakiś margines którym może
zbilansować nie płacenie klientów?

Ani mniej ani więcej niż bank.

Jeden może, drugi nie może. Ale tak czy inaczej albo zbilansuje albo zakończy działalność.

p. m.

Data: 2011-08-03 11:21:17
Autor: witrak()
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-03_11:03
(03.08.2011 10:49), z wrote:
mvoicem pisze:

Skoro mogły ciąć, to znaczy że do tej pory miały za
wysokie koszty. Czyli obciążały klienta swoimi błędami
zarzÄ…dzania

[...]

Nie bądź naiwny: to, że tak to nazywasz oznacza tylko, że wrzucasz
do jednego worka *wszystko*. A to oczywiście możliwe, ale nic
merytorycznie nie daje.
To mniej więcej tak, jakbyś wszystkie reguły fizyki klasycznej (+
wszystkich dziedzin specjalistycznych, mających podstawy w tejże)
sprowadził do jednego wzoru :-) [NB znam jednego, co kiedyś
faktycznie tak robił, bo tak można, tylko po co?]

witrak()

Data: 2011-08-03 11:34:07
Autor: mvoicem
(03.08.2011 10:49), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Tak jak w fizyce prawo zachowania energii ma zastosowanie we wszystkich dziedzinach specjalistycznych, tak samo w każdym interesie działa zasada że pieniądze nie biorą się z powietrza.

p. m.

Data: 2011-08-03 12:14:30
Autor: witrak()
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-08-03_11:34
(03.08.2011 10:49), z wrote:
mvoicem pisze:

[...]

I co z tego ? :-P

Właśnie na tym polega Twój błąd w rozumowaniu: na takim poziomie
abstrakcji masz rację, ale wtedy nie widać różnic, o których trwa
dyskusja, więc niczego nie udowadniasz.

Pozdr.

witrak()

Data: 2011-07-31 23:05:04
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Sun, 31 Jul 2011 22:29:47 +0200, z napisa³(a):

warte ni¿ kwota zobowi±zania i wtopa dla banku, a jak takich przypadków bêdzie wiêcej?

Dlatego jest a¿ 13% ró¿nicy w oprocentowaniu lokat i kredytów.
To nie wystarcza?

 Nie bierz pod uwagê tylko po¿yczek krótkoterminowych i innych produktów,
wysoko oprocentowanych z uwagi na ryzyko. Z tego ¿yj± g³ównie rózne Sygmy i
inne parabanki. W przypadku kredytów hipotecznych na wiêksze kwoty mar¿e s±
du¿o ni¿sze (choæ dla odmiany klienta banki sobie wi±¿± na lata). Dla
du¿ych kredytów firmowych mar¿e typu WIBOR3M + 2-4pp te¿ nie s± niczym
niezwyk³ym. A jeszcze trzeba z tego utrzymaæ sieæ sprzeda¿y, czêsto w
drogich lokalizacjach.

 Choæ i tak zarabiaj± niew±sko :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-27 22:41:17
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Wed, 27 Jul 2011 21:00:24 +0200, RobertS napisa³(a):

2. niektóre banki NIE sprawdzaj± czy na konto wp³ywa wynagrodzenie lub czy klient wykona³ operacje kart± na okre¶lon± kwotê

 Je¶li to siê odbywa na zasadzie "przymykam oko", to mo¿na siê pewnego dnia
mocno zdziwiæ, gdy bank poszuka nowych wp³ywów :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-28 08:06:38
Autor: Marx
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Du¿o napisali¶cie, ale nie dosta³em odpowiedzi na ¿adne z pytañ...
Marx

Data: 2011-07-28 16:03:14
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Thu, 28 Jul 2011 08:06:38 +0200, Marx napisa³(a):

Du¿o napisali¶cie, ale nie dosta³em odpowiedzi na ¿adne z pytañ...

 Dosta³e¶ na wszystkie. Bankowi nikt nie broni podnosiæ op³at, ale z
drugiej strony musi dbaæ o PR. Zapewne te¿ mia³by zaraz UOKiK na karku,
gdyby przesadzi³ i podwy¿ka by³aby bez wa¿nej przyczyny.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-29 07:56:16
Autor: Marx
On 28.07.2011 16:03, Borys Pogore³o wrote:
[...]

Pytanie by³o jeszcze, co w sytuacji nie spe³nienia warunków promocyjnych po jakim¶ czasie.
W Nordea np jest warunek i¿ musz± byæ zadeklarowane wp³ywy netto 8 tys z³. A jak spadn±? To siê podpisuje wniosek ¿e siê deklaruje mniejsze tylko trzeba to zrobiæ z wyprzedzeniem. Trochê to dziwne.
Marx

Data: 2011-07-29 08:11:45
Autor: RobertS
[...]

w Nordei s± ró¿ne mar¿e dla klientów decyduj±cych siê na okre¶lony x-sell, oczywi¶cie mo¿na braæ NIC i wtedy jest dro¿ej (mar¿a), poza tym tak jak piszesz, jak kredyt jest sp³acany w³a¶ciwie i przez jaki¶ okres warunek nie bêdzie spe³niany to mo¿na siê z bankiem dogadaæ

RobertS

Data: 2011-07-28 10:19:36
Autor: Jarek Andrzejewski
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
On Wed, 27 Jul 2011 17:50:23 +0200, Borys Pogore³o
<borys@pl.edu.leszno> wrote:

[...]

http://sjp.pwn.pl/slownik/2539928/wynagrodzenie
Ograniczenie znaczenia tego s³owa do stosunku pracy jest IMHO zbyt
daleko id±ce.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-28 15:58:00
Autor: Borys Pogore³o
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Dnia Thu, 28 Jul 2011 10:19:36 +0200, Jarek Andrzejewski napisa³(a):

http://sjp.pwn.pl/slownik/2539928/wynagrodzenie
Ograniczenie znaczenia tego s³owa do stosunku pracy jest IMHO zbyt
daleko id±ce.

 Wska¿ kogo¶, kto siê utrzymuje tylko z odszkodowañ ;)

 Bo bank pewnie bêdzie sta³ na stanowisku, ¿e jak praca, to tylko umowa o
pracê.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-07-28 16:16:06
Autor: Kamil Joñca
Borys Pogore³o <borys@pl.edu.leszno> writes:

[...]

A wynagrodzenie, to nie mo¿e byæ np. ze zleceñ?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
"In order to form an immaculate member of a flock

Data: 2011-07-28 16:38:59
Autor: Krzysztof Halasa
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

 Bo bank pewnie bÄ™dzie staÅ‚ na stanowisku, że jak praca, to tylko umowa o
pracÄ™.

Jesli umowa mowi ogolnie o "wynagrodzeniu" to slabo to widze. Zwykla
reklamacja powinna IMHO wystarczyc.

Natomiast podejrzewam ze bankowi (choc niekoniecznie "systemowi") jest
dokladnie obojetne jakiego typu to bedzie wynagrodzenie, byle to bylo
naprawde regularnie otrzymywane wynagrodzenie a nie jakis oscylator.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-28 20:53:48
Autor: RobertS
Borys PogoreÅ‚o<borys@pl.edu.leszno>  writes:

[...]

zapisy są różne, nie można generalizować, możesz mieć wynagrodzenie w kwocie min. X lub przelew z tytułu wynagrodzenia na kwotę Y

ww. to jeden z parametrów kredytu, jeżeli nie chcesz przelewać wynagrodzenia na wskazany przez bank rachunek to wybierasz ofertę innego banku i tyle

RobertS

Data: 2011-07-29 07:50:41
Autor: Marx
On 28.07.2011 16:38, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

i tak naprawde nie ma to większego sensu bo cóż za problem przelewać całe wynagrodzenia zaraz następnego dnia w inne miejsce
Marx

Data: 2011-07-29 08:13:04
Autor: RobertS
[...]

można, ale nie każdemu się chce, poza tym banki (często) wymagają, aby klient miał również debetówkę i wykonał transakcje na określoną kwotę w miesiącu

po jakimś czasie klient się do takiego konta przyzwyczaja i może stać się jego głównym ;-)

RobertS

Data: 2011-07-29 09:14:36
Autor: mvoicem
(29.07.2011 08:13), RobertS wrote:

[...]

miesiÄ…cu

po jakimś czasie klient się do takiego konta przyzwyczaja i może stać
się jego głównym ;-)

Poza tym, mogą być prowizje za przelew (np. Millenium) i poza tym, może być automatyczny, zmienialny tylko w oddziale, limit na dzienną sumę przelewów , mniejszy niż pensja. Tak jak w Millenium :).

p. m.

Data: 2011-07-29 09:23:34
Autor: Kamil Joñca
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

[...]

Poza tym, mog± byæ prowizje za przelew (np. Millenium) i poza tym,
mo¿e byæ automatyczny, zmienialny tylko w oddziale, limit na dzienn±

O ile mówimy o kwocie mniejszej ni¿ 50KPLN to nie tylko w oddziale[1].

KJ

[1] - Zak³adaj±c, ¿e masz has³a sms.

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam

Data: 2011-07-29 23:15:09
Autor: Krzysztof Halasa
Marx <Marx@nospam.com> writes:

i tak naprawde nie ma to większego sensu bo cóż za problem przelewać
całe wynagrodzenia zaraz następnego dnia w inne miejsce

Przeciez to bez znaczenia, chodzi o to by ta pensja przechodzila przez
bank, bo tylko wtedy bank wie co sie dzieje z kredytobiorca. Przeciez
nie chodzi o "osad".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-07-29 09:58:06
Autor: Jarek Andrzejewski
kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
On Thu, 28 Jul 2011 15:58:00 +0200, Borys Pogore³o
<borys@pl.edu.leszno> wrote:

Bo bank pewnie bêdzie sta³ na stanowisku, ¿e jak praca, to tylko umowa o
pracê.

w³a¶ni o to mi chodzi: "praca" to szersze pojêcie ni¿ to objête
przepisami kodeksu pracy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-29 21:51:51
Autor: RobertS
[...]

"pewnie"? to wiesz czy nie?

niektóre banki wymagaj±, aby na rachunek wp³ywa³o WYNAGRODZENIE, ale nie okre¶laj± ju¿ z jakiego tytu³u, je¿eli uzyskujesz wynagrodzenie z innego tytu³u ni¿ praca to warunek spe³nisz

dodam, ¿e s± banki, które wymuszaj± za³o¿enie drogiego konta, ale mimo wszystko klientów im nie brakuje chocia¿ maj± paskudny proces i b.wnikliwie ka¿dego badaj±!

po co ludzie bior± kredyty w takich bankach? przecie¿ mo¿na dostaæ krechê w innym (niekoniecznie gorszym) i w dodatku bez "obowi±zkowego" konta i kk..

RobertS

kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp