kredyt na 10-20% warto?ci nieruchomo?ci

Data: 2014-02-04 04:35:48
Autor: az.anonim
kredyt na 10-20% warto?ci nieruchomo?ci
Wygląda na to, że nie uda mi się nazbierać pełnej kwoty na zakup mieszkania więc mimo wrodzonej niechęci do kredytowania zakupów będę musiał skorzystać takiej formy dofinansowania. Czy branie kredytu na tak niewielką część nieruchomości i obciążanie hipoteki jest rozsądne? Czy lepiej brać większy kredyt a gotówkę zachować na marnych lokatach? Jest jeszcze druga opcja: posiadam małą kawalerkę (w ktorej mieszkam aktualnie) i której spieniężenie pozwoliłoby na uzupełnienie z nawiązką brakującej kwoty. Problem jest oczywiście taki, że musiałbym znaleźć klienta, który zapłaci za to mieszkanie i pozwoli mi w nim jeszcze zamieszkać przez 1-3 miesiące do czasu zakończenie przeprowadzki a to pewnie nie będzie łatwe. Czy możecie mi coś doradzić?

Data: 2014-02-04 14:00:36
Autor: TrzyLinie
W dniu 2014-02-04 13:35, az.anonim napisał(a):
Czy branie kredytu na tak niewielką część nieruchomości i obciążanie
hipoteki jest rozsądne? Czy lepiej brać większy kredyt a gotówkę zachować
na marnych lokatach?

Kompletnie bez sensu brać kredyt po to, żeby trzymać gotowiznę na lokatach,
no chyba, że "lokaty" lepiej oprocentowane niż kredyt...

[...]

Weź kredyt na hipotekę. W razie problemu - masz dodatkowe zabezpieczenie
- sprzedasz kawalerkę, ale dopiero gdy i jeśli Cię przyciśnie...

Z może kredyt na hipotekę kawalerki?
--
TrzyLinie

Data: 2014-02-04 19:59:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kredyt na 10-20% warto?ci nieruchomo?ci

"TrzyLinie" lcqo9m$chp$1@dont-email.me

- sprzedasz kawalerkę, ale dopiero gdy i jeśli Cię przyciśnie...

Ponoć teraz kawalerki nie są w cenie.

Data: 2014-02-06 22:26:03
Autor: RobertS
[...]

jeżeli chcesz kupić a nie masz na to środków to dlaczego nie, jak bardzo niska kwota to jest? banki mają wartości minimalne kredytu hipo

Czy lepiej brać większy kredyt a gotówkę zachować na marnych lokatach?
średni pomysł, bierzesz kredyt wtedy kiedy możesz zyskać na depo (w innym sposób) więcej niż zapłacisz odsetek

[...]
dlaczego nie, wszystko to kwestia ceny, nie ma problemu ze znalezieniem takiego klienta

Czy możecie mi coś doradzić?

pewnie, pytaj o wszystko ;-)

RobertS

Data: 2014-02-07 01:06:55
Autor: az.anonim
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 22:26:03 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

jeżeli chcesz kupić a nie masz na to środków to dlaczego nie, jak bardzo niska kwota to jest? banki mają wartości minimalne kredytu hipo

Myslę, że to byłoby w granicach 50-100tys. Chciałbym to dosyć szybko spłacić w 2-5 lat. Mógłby to być też kredyt długoterminowy ale z możliwością wcześniejszej spłaty bez dodatkowych opłat.

Pytanie czy takie kredyty na krótki okres są dostępne i na jakiego rzędu oprocentowanie powinienem się nastawiać w porównaniu do standardowych kredytów dłuższy okres.

> [...]

dlaczego nie, wszystko to kwestia ceny, nie ma problemu ze znalezieniem takiego klienta

No właśnie, muszę sobie to jakoś zbilansować, czy bardziej się opłaca:
* wziąć kredyt i ponieść koszty odsetkowe ale kawalerkę sprzedać bez presji czasu
* czy sprzedać kawalerkę po obniżonej cenie celem znalezienia klienta, który pojdzie na wspomniany wcześniej układ

Data: 2014-02-07 22:33:19
Autor: RobertS
[...]

i kwota i okres kredytowania są możliwe
na oprocentowanie (w zasadzie marżę) ma wpływ: LTV i kwota kredytu
LTV (wartość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia) im niższe tym lepiej

kwota kredytu im wyższa tym lepiej

okres kredytowania nie ma wpływu na warunki cenowe

jaka jest wartość tej kawalerki?

[...]

pierwsza opcja jest lepsza, poza tym w czasie szukanie klienta możesz kawalerkę wynajmować i czerpać z tego korzyści

jeżeli jesteś w stanie uzyskać (netto) zbliżoną kwotę do wysokości raty to sprzedaż mija się z celem, bo w takim wypadku najem będzie spłacał kredyt

RobertS

Data: 2014-02-08 08:27:42
Autor: az.anonim
W dniu piątek, 7 lutego 2014 22:33:19 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

jaka jest wartość tej kawalerki?

Myślę, że około 220tys.

jeżeli jesteś w stanie uzyskać (netto) zbliżoną kwotę do wysokości raty to sprzedaż mija się z celem, bo w takim wypadku najem będzie spłacał kredyt

I tak i nie, to jest wielka płyta więc muszę brać poprawkę na to, że wartość jej będzie z czasem znacząco spadać. Poza tym kredyt chciałbym wziąć na maximum połowę wartości tej kawalerki.

Data: 2014-02-08 22:58:42
Autor: RobertS
kredyt na 10-20% warto?ci nieruchomo?ci

Myślę, że około 220tys.

czyli gdybyś wziął z banku 100kzł pod zabezpieczenie 220kzł na 5 lat to masz następujące szacunkowe (wziąłem przykładowy bank) warunki:

- marża 2,05% (oprocentowanie 4,75%) lub 1,95% z ubezpieczeniem na życie
- prowizja 0% (to ważne przy krótkim okresie kredytowania),
- rata równa 1876 zł (5 lat) lub 1872 zł z UnŻ (25 zł/m-c) a przykładowo na 25 lat (zawsze można spłacić wcześniej) rata wyniosłaby 570 zł, najlepiej dostosować ratę kredytu do ew. kwoty uzyskanej z najmu, aby się spinało

[...]

wielka płyta jest już tania, nie sądzę, aby wartość jeszcze miała mocno spaść, do kupna/zamieszkania dla siebie nie polecam, ale to idealne mieszkanie na wynajem, bo większości wynajmujących zależy przede wszystkim na koszcie najmu

sprzedać zawsze będziesz mógł jak ww. biznes (najem) przestanie się opłacać

ps
przez kilka dni nie będę czytał grupy, gdybyś miał jakieś pytania lub chciał sobie policzyć zdolność kredytową to pisz na priva (tylko z adresu iksy usuń)

RobertS

kredyt na 10-20% warto?ci nieruchomo?ci