kredyt pod "cudzy" towar - czy (dalej) tak można?

Data: 2011-04-25 20:16:27
Autor: Robert Tomasik
kredyt pod "cudzy" towar - czy (dalej) tak można?
Użytkownik <bokoll@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ioupeb$ri$1inews.gazeta.pl...
Natknąłem się na taki wpis i aż mnie ścięło:
http://pamietnikwindykatora.pl/2011/04/22/kredyt-bankowy-pod-towar-na-kreche-podpatrzone-w-egzekucji/

Czy faktycznie dalej można zrobić taki myk, czy banki idą na takie układy?

Do przeniesienia własności rzeczy ruchomej przy sprzedaży dochodzi w chwili jego wydania. Znam pomysły dokonywania różnych wpisów w fakturach, które niby miały ten fakt opóźniać do chwili zapłaty za towar, tym nie mniej w znanych mi wypadkach w razie sporu sądy nie uznawały takich konstrukcji prawnych zauważając, że sama faktura z zasady dokumentuje dokonanie sprzedaży.

kredyt pod "cudzy" towar - czy (dalej) tak można?