kredyt, ubezpieczenie do kredytu

Data: 2013-01-04 12:18:21
Autor: klaps4@wp.pl
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
  Cztery miesiące temu zmarł mój woja(brat matki). Woja 2 miesiące przed śmiercią wziął kredyt w Banku Pocztowym (ok 2500).
Wysłaliśmy do banku wniosek o spłatę kredytu z ubezpieczenia (wraz z aktem zgonu, stwierdzeniem przez lekarza zgonu). Niestety ani bank ani ubezpieczyciel nie odpowiedzieli, natomiast z banku przychodzą monity. Nie wiem czy zacząć spłacać ten kredyt czy jeszcze czekać?. Woja mial niewielki kawalek ziemi. Jak mozna tą sprawę popchnąć do przodu?

Data: 2013-01-04 14:30:48
Autor: witek
klaps4@wp.pl wrote:
[...]

a kto dostanie spadek?

mial dzieci, zone ?

generalnie to bank zrobi wszystko zeby wam wcisnac, ze to spadkobiercy musza splacic kredyt a nie ubezpieczenie.

dzwonic pytac i nagrywac, ale zapewne bez papierka o nabyciu spadku nikt nie bedzie chcial z wami gadac.

Data: 2013-01-04 22:04:35
Autor: qwerty
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc7e5o$4je$2@dont-email.me...
generalnie to bank zrobi wszystko zeby wam wcisnac, ze to spadkobiercy musza splacic kredyt a nie ubezpieczenie.

Jak to wcisnąć?

Data: 2013-01-05 00:06:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.01.2013 21:18, klaps4@wp.pl pisze:

Wysłaliśmy do banku wniosek o spłatę kredytu z ubezpieczenia

1. zawijaj wiersze
2. jakiego ubezpieczenia?

Data: 2013-01-05 01:21:26
Autor: klaps4
W dniu sobota, 5 stycznia 2013 00:06:27 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
W dniu 04.01.2013 21:18, klaps4@wp.pl pisze:

> Wysłaliśmy do banku wniosek o spłatę kredytu z ubezpieczenia 1. zawijaj wiersze

2. jakiego ubezpieczenia?

ubezpieczenia do kredytu :
"Zakres ubezpieczenia
- Zakres Ubezpieczenia na życie obejmuje zdarzenie (zgon), które wystąpiło w okresie trwania kredytu z wyłączeniem przypadków opisanych w Warunkach Ubezpieczenia na życie."

Data: 2013-01-05 14:15:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.01.2013 10:21, klaps4@interia.pl pisze:

1. zawijaj wiersze

2. jakiego ubezpieczenia?

ubezpieczenia do kredytu :
"Zakres ubezpieczenia
- Zakres Ubezpieczenia na życie obejmuje zdarzenie (zgon),

I co dalej? Nie wiem, bo wiersz ucięło...

ZAWIJAJ WIERSZE!!!

Doczytaj też warunki ubezpieczenia, czy nie ma jakichś haczyków,
drobnego druczku (np. że minimum ileś rat musi być spłaconych zanim
ubezpieczenie zacznie działać).

Jeśli jesteś pewien, że faktycznie wszystko gra i ubezpieczenie powinno
zadziałać to oczywiście nic nie spłacaj. Korespondencję wysyłaj
poleconymi z potwierdzeniem odbioru, żeby nie mogli się migać, że "nie
doszło".

Data: 2013-01-05 06:05:45
Autor: Liwiusz
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
W dniu 2013-01-05 00:06, Andrzej Lawa pisze:

2. jakiego ubezpieczenia?
kredytu.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-08 16:01:55
Autor: poszukiwacz

Użytkownik "klaps4@wp.pl" <klaps4@interia.pl> napisał w wiadomości news:feb08b5c-3e8a-45b4-b2f1-6d3c029a4468googlegroups.com...
  Cztery miesiące temu zmarł mój woja(brat matki). Woja 2 miesiące przed śmiercią wziął kredyt w Banku Pocztowym (ok 2500).
Te 2500 zł to akurat niewielki dług ale bezpieczniej będzie jeśli
PRZYNAJMNIEJ jeden ze spadkobierców wuja pójdzie do notariusza
i poprosi o sporzędzenie oświadczenia o przyjęciu spadku po wuju z tzw.
"Dobrodziejstwem inwentarza". Potrzebne są akt zgonu wuja,
akt urodzenia spadkobiercy (lub akt małżeństwa - jeśli spadkobiercą jest kobieta zamężna).

Czy wuj ma dzieci, wnuki, lub żonę? Bo jeśli nie ma to spadek dziedziczą po nim
jego rodzice, a jeśli któreś z jego rodziców nie żyje to dziedziczy po nim także jego
rodzeństwo.

Data: 2013-01-08 11:25:45
Autor: klaps4@wp.pl
W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 16:01:55 UTC+1 użytkownik poszukiwacz napisał:
[...]

 Czyli jednym słowem bez aktu o nabycie spadku
 ubezpieczyciel nie podejmie żadnych działań??
Po co wiec od czego jest to ubezpieczenia
 od zgonu, skoro wyciąga się rękę po kasę rodziny (spadkobierców)?

Data: 2013-01-08 13:39:58
Autor: witek
klaps4@wp.pl wrote:
  Czyli jednym słowem bez aktu o nabycie spadku
  ubezpieczyciel nie podejmie żadnych działań??

Powinien podjąć, ale na wniosek banku, a nie wasz, bo bez nabycia spadku nie wiadomo kto wy.

Po co wiec od czego jest to ubezpieczenia
  od zgonu, skoro wyciąga się rękę po kasę rodziny (spadkobierców)?

zebys płacił większe składki, bo w ten sposob wykarmiesz jeszcze jedną firmę.

Data: 2013-01-09 13:45:36
Autor: poszukiwacz
Użytkownik "klaps4@wp.pl" napisał:
Czyli jednym słowem bez aktu o nabycie spadku
ubezpieczyciel nie podejmie żadnych działań??

Podejmie, a nabycie spadku nie ma z tym absolutnie nic wspólnego.
Napisałem aby "przynajmniej jeden" ze spadkobierców oświadczył
że nabywa spadek "z dobrodziejstwem inwentarza" dlatego że:
1) dług 2500 jest mały a jakaś "działka rolna" warta jest
wiecej?,
2) przyjęcie spadku "z dobrodziejstwem inwentarza" powoduje że
żaden ze spadkobierców nie przyjmie spadku "bez dobrodziejstwa
inwentarza" czyli tzw. "wprost" a dzięki temu chronimy wszystkich
spadkobierców od odpowiedzialności za dług przekraczający
wartość "inwentarza" (wartość majątku) zmarłego. Pomimo tego
nic nie stoi na przeszkodzie aby POZOSTALI spadkobiercy w
terminie do 6 miesięcy od daty śmierci spadkodawcy złożyli
oświadczenia o odrzuceniu spadku. Najlepiej też aby ten który
składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem
inwentarza nie posiadał własnego majątku w nieruchomościach,
tzn. niech taka JEDNA osoba z rodziny poświęci się do obsługi
spraw majątkowych po zmarłym. Powiedzmy że Pana matka odrzuca
spadek oświadczeniem u notariusza więc spadek przechodzi z niej
na jej dzieci (czyli Pana) a następnego dnia Pan przyjmuje spadek
z dobrodziejstwem inwentarza przez oświadczenie u notariusza
ale to jeszcze nie daje Panu wszystkich uprawnień spadkobiercy
bo nie wiadomo ilu ich będzie ogółem wymienionych w sądowym
"Postanowieniu o nabyciu spadku" które jest możliwe do uzyskania
dopiero po 6 miesiącach od dnia śmierci spadkodawcy albo wcześniej
- o ile już wszyscy spadkobiercy żłożyli swoje oświadczenia
o przyjęciu lub o odrzueniu spadku.
W oświadczeniu o przyjęciu spadku "z dobrodziejstwem inwentarza"
jest jednak "haczyk" z którego nie zdają sobie sprawy
spadkobiercy. Otóż BANK WCALE NIE ZAWIESZA SPŁATY MIESIĘCZNYCH
RAT KREDYTU do czasu aż spadkobiercy (ci "dobroinwentarzowi")
spieniężą spadek żeby w całości spłacić kapitał umowy kredytowej
Spadkobiercy ("dobroinwentarzowi") muszą płacić raty miesiąc w
miesiąc tak jak zmarły (kredytobiorca) i od chwili oświadczenia
(czy od Postanowienia sądu?) o przyjęciu spadku mają obowiązek
to robić także używając środków ze swojego majątku a nie tylko
z majątku spadkowego (nie każdy to wie). Dlatego spadkobierca
("dobroinwentarzowy") powinien posiadać trochę gotówki
na spłacanie miesięcznych rat kredytu do czasu aż spienięży
majątek zmarłego i spłaci nim umowę kredytu (tzw. całkowita
wcześniejsza spłata kredytu - czyli sam kapitał bez odsetek).
Odradzam zawieranie ugody z bankiem bo wtedy spadkobierca
odpowiada całym swoim majątkiem za spełnienie zobowiązania
z ugody! Jeśli zaś wartość majątku jest mniejsza niż kapitał
pozotały do spłacenia w umowie kredytowej to sprawa oczywista
że trzeba złożyć oświadczenie o odrzuceniu spadku, pamiętając
że spadek przejdzie wtedy na nasze dzieci lub rodziców i
rodzeństwo więc i oni powinni go odrzucić;.
Może siostra zmarłego źle zrobiła wysyłając formularz zgłoszenia
roszczenia bezpośrednio do ubezpieczyciela. O wiele lepiej jest
zrobić to za pośrednictwem placówki banku, wtedy i bank szybciej
ustali sobie jaką kwotę odszkowania ma wymagać od ubezpieczyciela
i macie dowód na piśmie że bank został poinformowany o zdarzeniu
(pracownik podbija wam datę wpływu wniosku na jego kserokopii).
Zresztą, wystarczyło do banku dostarczyć akt zgonu, kartę zgonu
uwierzytelnioną notarialnie i koniec, niech bank sobie wypełnia
wniosek
samemu w końcu to bank jest uposażonym z polisy,
a wy nie macie obowiązku prowadzić spraw za zmarłego.

Użytkownik "klaps4@wp.pl" napisał:
Po co wiec od czego jest to ubezpieczenia
od zgonu, skoro wyciąga się rękę po kasę rodziny
(spadkobierców)?

Do chwili przyjęcia/odrzucenia spadku to spadkobiercy odpowiadają
za długi spadkodawcy ale tylko z jego majątku więc jeśli wam
nie zależy na majątku spadkowym to możecie poczekać ze
złożeniem oświadczeń o odrzuceniu spadku lub przyjęciu "z dobr.
inw." ale nie zwlekać dłużej niż 6 miesięcy od dnia śmierci
spadkodawcy.
Chyba że zmarły zamieszkiwał z wami i bank złośliwie naśle wam
komornika aby sporządził spis rzeczy (inwentarza) po zmarłym.
Tak czy inaczej nie możecie działać na ślepo, bo prawo jest
bezlitosne.

Data: 2013-01-09 05:21:44
Autor: klaps4
[...]

Pismo (formularz zgłoszeniowy) został wysłany do banku i to bank miał wysłać do firmy ubezpieczeniowej(TU na Życie Ergo Hestia S.A).
Pytanie czy czekać jeszcze na odpowiedz czy spłacać kredyt?
W przypadku przyjęcia spadku z dobrodziejstwem inwentarza  wysłać pismo do banku- ubezpiczyciela. W jakich sutacji, kiedy  po prostu ubezpieczyciel spłaci kredy?

Data: 2013-01-09 17:29:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.01.2013 14:21, klaps4@interia.pl pisze:

Pytanie czy czekać jeszcze na odpowiedz czy spłacać kredyt?

Ponownie: doczytaj warunki. Nie ograniczaj się do czytania reklamy -
przeczytaj całą umowę i sprawdź, jakie są te wyłączenia! Za ciebie
trzeba to przeczytać? To zapłać. 2500 wystarczy ;->

Ale ad rem...

Dla przykładu: rzuciłem sobie okiem na OWU podstawowego ubezpieczenia
kredytu gotówkowego w mBank - i tam ubezpieczeniem objęta jest wyłącznie
śmierć będąca następstwem nieszczęśliwego wypadku. Jeśli zgon nastąpił
wskutek choroby lub "z przyczyn naturalnych" - sorry winnetou.

W tym pocztowym nie chce mi się wczytywać, ale rzuciłem okiem na
przykładowe warunki i np. jeśli zmarł podczas operacji albo miał ponad
80 lat to też gucio będzie z ubezpieczenia.

I ZAWIJAJ TE CHOLERNE WIERSZE!

Jak nie umiesz ustawić automatycznego łamania wierszy w czytniku usenetu
to naciskaj taki duży przycisk ENTER/RETURN.

Ogranicz też cytowanie do minimum.

Data: 2013-01-11 22:48:06
Autor: Daniel Pyra
W dniu 09.01.2013 17:29, Andrzej Lawa pisze:

W tym pocztowym nie chce mi się wczytywać, ale rzuciłem okiem na
przykładowe warunki i np. [...] miał ponad
80 lat to też gucio będzie z ubezpieczenia.

Moment, moment, które towarzystwo ubezpiecza kredytobiorcę i pobiera składkę w sytuacji, gdy nie ma nawet teoretycznej możliwości ubiegania się o wypłatę roszczenia? Przekroczenie 80 lat jest raczej nieodwracalne...

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-01-11 22:59:39
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.01.2013 22:48, Daniel Pyra pisze:

Moment, moment, które towarzystwo ubezpiecza kredytobiorcę i pobiera
składkę w sytuacji, gdy nie ma nawet teoretycznej możliwości ubiegania
się o wypłatę roszczenia? Przekroczenie 80 lat jest raczej nieodwracalne...

A to ich problem, że klient nie czyt drobnego druczku?

Poza to tylko było wyłączenie dla zgonu. Wypadki pozostały.

Data: 2013-01-09 18:02:04
Autor: poszukiwacz
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
klaps4@interia.pl wrote:
Pismo (formularz zgłoszeniowy) został wysłany do banku to bank miał wysłać do firmy ubezpieczeniowej(TU na Życie Ergo Hestia S.A).
To w porządku.

Pytanie czy czekać jeszcze na odpowiedz czy spłacać kredyt?
Lepiej spłacać, zwłaszcza że to się wam opłaci jeśli udział w działce
przypadający Pana rodzinie przewyższa wartość długu.
Spłacane raty długu można zaliczyć do spłaconych długów spadkowych co
jest ważne jeśliby okazało się że jest kilku spadkobierców i chcą oni
dokonać sądowego podziału majątku. Nie wiem tylko czy część odsetkową
raty też zalicza się na poczet długu spadkowego (pytanie?).
Poza tym, spłaty trzeba dokonywać tak żeby konkretny spadkobierca miał
dowód na piśmie że spłacał dług spadkowy. Czyli nie można używać
blankietów które używał zmarły tylko na poczcie bierzemy druk wpłaty
gotówkowej i przepisujemy wszystko z blankietu spłaty raty który używał
zmarły. W miejsce nadawcy wpisać imię, nazwisko, adres spadkobiercy.
A jako dane odbiorcy wpisać nazwę/adres banku, w polu tytułem - numer
umowy kredytowej. (aha, wpłaty na poczcie mają opóźnienie do 5 dni).
W razie gdyby później towarzystwo ubezpieczeniowe uznało dług to bank
otrzyma od towarzystwa trochę więcej pieniędzy niż potrzeba do spłacenia
długu czyli powstanie nadpłata na kredycie i wtedy tą NADPŁATĘ powienien
bank zwrócić temu spadkobiercy (na jego wniosek) który w międzyczasie
właśnie dług spłacał (nie mam pewności ale pewnie bank zwróci tylko
cześci kapitałowe rat, czyli bez odsetek, bo to wynika z tego że TU
wypłaca bankowi tylko sam kapitał pozostały do spłaty od momentu śmierci
kredytobiorcy). Hmm, może dobry prawnik mógłby wydębić i zwrot odsetek
od banku (pytanie?).

W przypadku przyjęcia spadku z dobrodziejstwem inwentarza  wysłać pismo do banku- ubezpiczyciela?
Nie, dla banku/ubezpieczyciela takie pismo nie będzie mieć znaczenia.
Dopiero jak sąd wyda postanowienie o nabyciu spadku to bank bedzie je
honorował i na podstawie odpisu Postanowienia wypłaci nadpłatę z kredytu
spadkobiercy (to oczywiście pod warunkiem że bank dostanie wypłatę z ubezpieczenia).
Później wniosek o wpis spadkobierców do księgi wieczystej, zgłoszenie spadku (działka minus dług) do urzędu skarbowego i spokój.

Data: 2013-01-09 13:48:42
Autor: Andrzej Lawa
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
W dniu 09.01.2013 13:45, poszukiwacz pisze:

[ciach śmieci]

USTAW KODOWANIE, TĘPAKU!!! (skoro grzecznie nie dociera)

Data: 2013-01-09 14:33:46
Autor: poszukiwacz

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał:
W dniu 09.01.2013 13:45, poszukiwacz pisze:

[ciach śmieci]

USTAW KODOWANIE, TĘPAKU!!! (skoro grzecznie nie dociera)

Informuję Pana że ubliżając mi wyzwiskami, naruszył Pan
moją godność osobistą i użyję wszelkich prawem
przewidzianych środków aby Pan mi za te czyny zadośćuczynił.
Ponadto mając na celu ochronę moich praw daję Panu wybór
taki że jeśli jeszcze raz dopuści się Pan tego czynu to będzie
to oznaczało że takim czynem wyraża Pan bezwarunkową zgodę
na zapłatę na moją rzecz kwoty trzech tysięcy złotych (3000 zł) oraz
na poddanie się egzekucji na kwotę trzech tysięcy złotych (3000 zł)
na moją rzecz, a przy czym Pana wypowiedzi publikowane na
grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo stanowić będą dowód dla
wymagalności Pana długu w Elektronicznym Postępowaniu
Upominawczym.

Data: 2013-01-09 14:51:04
Autor: Andrzej Lawa
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
W dniu 09.01.2013 14:33, poszukiwacz pisze:
UÂżytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisaÂł:
W dniu 09.01.2013 13:45, poszukiwacz pisze:

[ciach Âśmieci]

USTAW KODOWANIE, TÊPAKU!!! (skoro grzecznie nie dociera)

InformujĂŞ Pana Âże ubliÂżajÂąc mi wyzwiskami, naruszyÂł Pan
moj¹ godnoœÌ osobist¹ i u¿yjê wszelkich prawem
przewidzianych œrodków aby Pan mi za te czyny zadoœÌuczyni³.
Ponadto majÂąc na celu ochronĂŞ moich praw dajĂŞ Panu wybĂłr
taki Âże jeÂśli jeszcze raz dopuÂści siĂŞ Pan tego czynu to bĂŞdzie
to oznaczaÂło Âże takim czynem wyraÂża Pan bezwarunkowÂą zgodĂŞ
na zapÂłatĂŞ na mojÂą rzecz kwoty trzech tysiĂŞcy zÂłotych (3000 zÂł) oraz
na poddanie siĂŞ egzekucji na kwotĂŞ trzech tysiĂŞcy zÂłotych (3000 zÂł)
na mojÂą rzecz, a przy czym Pana wypowiedzi publikowane na
grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo stanowiĂŚ bĂŞdÂą dowĂłd dla
wymagalnoÂści Pana dÂługu w Elektronicznym PostĂŞpowaniu
Upominawczym.

ROTFL

Teraz to już wyszedłeś nie tyle na (ledwie) tępaka, ale kompletnego
durnia, który w dodatku usiłuje być cwaniaczkiem i wyłudzić conieco
łatwej kasy.

Data: 2013-01-10 21:25:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 9 Jan 2013, poszukiwacz wrote:

Napisałem aby "przynajmniej jeden" ze spadkobierców oświadczył
że nabywa spadek "z dobrodziejstwem inwentarza" dlatego że:

  Dla porządku, aby się wątkotwórca nie zdziwił, "dobrodziejstwo
inwentarza" kosztuje, bo komornik pobierze opłatę za spis
(jak znam życie jakieś procenty od wartości tam też się
znajdą, czyli skoro działka jest swoje warta to i opłata
może być wymierna).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-11 06:22:28
Autor: spp
[...]

Na szczęście nie - płaci się za czas pracy aczkolwiek stawka do niskich nie należy. :(

--
spp

Data: 2013-01-11 07:14:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.01.2013 06:22, spp pisze:

[...]

Ale im majątek więcej wart, tym więcej i dokładniej trzeba go zliczać,
nie? ;->

Data: 2013-01-11 22:49:52
Autor: Daniel Pyra
W dniu 11.01.2013 07:14, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Ja bym powiedział, że odwrotnie - im mniejszy majątek, tym dokładniej i skrupulatniej należy sprawdzić, czy nie jest jednak większy :D

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-01-09 08:17:10
Autor: Andrzej Lawa
kredyt, ubezpieczenie do kredytu
W dniu 08.01.2013 16:01, poszukiwacz pisze:
[ciach śmieci]

Te, poszukiwacz! Poszukaj sobie zasad prawidłowego cytowania oraz
kodowania polskich znaków!

kredyt, ubezpieczenie do kredytu