kredyt w PLN

Data: 2021-05-13 09:09:35
Autor: ±ćęłń󶼿
kredyt w PLN
Jakie obecnie marże się spotyka?
A jak to było historycznie z marżami?
Czy złotowe były takie same jak walutowe (marże)?

-- -- -
 Na ich oprocentowanie składa się marża banku i WIBOR.

Data: 2021-05-13 09:35:16
Autor: Pete
kredyt w PLN
Hello, ±ćęłń󶼿.
On 13.05.2021 09:09 you wrote:

> Jakie obecnie marże się spotyka?

W hipotekach około 2%.
 > A jak to było historycznie z marżami? Czy złotowe były takie same > jak walutowe (marże)?

PLN Zwykle większe. zależno¶ć była taka że im większy był WIBOR tym mniejsza marża, żeby cało¶ć dobrze wygl±dała.

Teraz WIBOR niski to marża 2 i więcej. Jak WIBOR był wyższy to dawało się trafić marzę niewiele ponad 1%
 --
Pete

Data: 2021-05-13 23:33:50
Autor: ąćęłńóśźż
kredyt w PLN
"Wyższy" "niższy" bajkopisarstwo JPDP uprawiasz.

-- -- -
Zwykle większe. zależno¶ć była taka że im większy był WIBOR tym

Data: 2021-05-13 15:57:57
Autor: Wojciech Bancer
kredyt w PLN
On 2021-05-13, ±ćęłń󶼿 <a@e.pl> wrote:
Jakie obecnie marże się spotyka?
A jak to było historycznie z marżami?
Czy złotowe były takie same jak walutowe (marże)?

Na złotowym mam 1.2%.
Na frankach to w szczycie widziałem <1%.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-13 07:25:42
Autor: Dawid Rutkowski
kredyt w PLN
On 2021-05-13, ±ćęłń󶼿 <a....@e.pl> wrote: > Jakie obecnie marże się spotyka? > A jak to było historycznie z marżami? > Czy złotowe były takie same jak walutowe (marże)?
Na złotowym mam 1.2%. Na frankach to w szczycie widziałem <1%.

Teraz w złotówkach poniżej 2% marży s± tylko oferty dla klientów "premium" - a i tak najlepsza to 1,8%.

Co do marż frankowych - należałoby jeszcze do nich doliczyć spread - np. spread 6% przy kredycie na 30 lat podnosi marżę o 0,2pp. Patrz±c na dalszy rozwój wypadków i umożliwienie spłaty we frankach należy to pomnożyć przez powiedzmy 0,75.
Suma oczywi¶cie nadal niższa niż marże złotówkowe.
No i WIBOR na małym, ale jednak plusie, a LIBOR CHF obecnie na całkiem ładnym minusie - ok. -0,75%. Gdyby tylko nie ten kurs (oczywi¶cie tyczy się to tych, co w owczym pędzie wzięli kredyt przed samym krachem - ten sam mechanizm, co pamiętni kupcy akcji banku ¶l±skiego czy amber gold...)

Data: 2021-05-14 10:30:15
Autor: J.F
kredyt w PLN
On 2021-05-13, ±ćęłń󶼿 <a...@e.pl> wrote:
[...]

1.5%
Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.

[...]

A potem mozna bylo splacac w walucie ...

[...]

mbank sie zabezpieczyl, ale to klauzula niedozwolona :-)

J.

Data: 2021-05-14 12:12:49
Autor: JaceK
kredyt w PLN
On 14.05.2021 10:30, J.F wrote:
1.5%
Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.

W którym banku jest taka niska?

Data: 2021-05-14 03:23:38
Autor: Dawid Rutkowski
kredyt w PLN
pi±tek, 14 maja 2021 o 12:12:52 UTC+2 JaceK napisał(a):
On 14.05.2021 10:30, J.F wrote: > 1.5% > Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.
W którym banku jest taka niska?

W żadnym.
A nawet je¶li, to będzie dodatkowo niemała prowizja.
A do tego np. wymóg depozytu (lub "produktów inwestycyjnych") na kilkaset tysięcy czy posiadania "czarnej" KK z obrotem min. 10k miesięcznie.
Podobno BO¦ przyjmuje jako "wkład własny" ¶rodki na IKE czy IKZE - ale spróbuj taki kredyt dostać ;P

Data: 2021-05-14 13:34:12
Autor: J.F
kredyt w PLN
On 14.05.2021 10:30, J.F wrote:
1.5% Ale fakt - oferta specjalna, nie dla wszystkich.
W którym banku jest taka niska?

W żadnym.
A nawet je¶li, to będzie dodatkowo niemała prowizja.

0.5%
Oferta specjalna PKO dla pracownikow innych bankow :-)

Inna sprawa, ze doliczyli sie RRSO 3%, i nie wiem jak - cos
przemycili, czy "do czasu wpisu do KW".

A do tego np. wymóg depozytu (lub "produktów inwestycyjnych") na
kilkaset tysięcy czy posiadania "czarnej" KK z obrotem min. 10k
miesięcznie.

Wymogi dodatkowe oczywiscie sa, ale nie takie duze.

No i ubezpieczenie na zycie jeszcze.

J.

Data: 2021-05-15 16:59:47
Autor: Budzik
kredyt w PLN
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

No to ile w koncu? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2021-05-15 16:59:47
Autor: Budzik
kredyt w PLN
[...]

A cos wiecej napiszesz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedz± i s± bezpłciowi."

Data: 2021-05-13 16:21:09
Autor: Piotr Gałka
kredyt w PLN
On 2021-05-13, ±ćęłń󶼿 <a@e.pl> wrote:
Jakie obecnie marże się spotyka?
A jak to było historycznie z marżami?
Czy złotowe były takie same jak walutowe (marże)?

Na złotowym mam 1.2%.
Na frankach to w szczycie widziałem <1%.

Ja mam na złotowym 0,99%, ale trochę oszukane bo całe oprocentowanie (ł±cznie z WIBOR) jest w ukryty sposób pomnożone przez 365,25/360.
Uwzględniaj±c ten czynnik można przyj±ć, że przy małym WIBOR mam marżę 1%.
P.G.

Data: 2021-05-15 16:59:48
Autor: Budzik
kredyt w PLN
Użytkownik Piotr Gałka piotr.galka@cutthismicromade.pl ...

[...]

Ale to jakis aktualny kredyt czy sprzed lat?

--
Pozdrawia... Budzik
"Sił± kobiet s± słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2021-05-15 16:59:48
Autor: Budzik
kredyt w PLN
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

Jacoj: ...istniej± na ¶wiecie ludzie, którzy potrafi± zepsuć stalow± kulę...
Pszemol: No to jest nas dwu...

Data: 2021-05-15 19:30:54
Autor: Wojciech Bancer
kredyt w PLN
On 2021-05-15, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

A o który pytasz? Mój złotowy jest z 2012 roku.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-05-16 09:59:45
Autor: Budzik
kredyt w PLN
[...]

Dokładnie o ten pytałem bo wydał mi sie zaskakuj±co niski wobec tego co obecnie proponuja banki.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejsz± metod± zachowania tajemnicy jest

kredyt w PLN