kredyt we frankach...

Data: 2009-03-09 12:36:41
Autor: Argonn
kredyt we frankach...
Witam grupę,
mam pytanie które spędza mi sen z powiek.
Mam kredyt w frankach szwajcarskich na mieszkanie- 50.000 fr.
Kiedy podpisywałem kredyt ( 2 lata temu) frank był po 2 zł ( mniej wiecej)- czyli było to przeliczone na 100.000   zł ( tyle potrzebowałem)
Jeśli dzisiaj frank jest po 3 zł, to gdybym chciał spłacić cały kredyt to musiałbym zapłacic ~`150.000 zł ???!!! (3 zł x 50,000 fr = 150.000)
Chyba że czegoś nie nie rozumiem. Bo jeśłi tak jest, to mogłem brać w złotówkach, bo teraz gdybym chciał spłaćić scałośc - musiałbym oddać dalej ~ 100.000 Może ktos mnie oświeci, bo frank teoretycznie może kosztować 4 zł, i co wtedy, spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

Za odppowiedx z góry dziękuję

Data: 2009-03-09 05:00:01
Autor: BK
kredyt we frankach...
On Mar 9, 12:36 pm, "Argonn" <arg...@vp.pl> wrote:
[...]

Tak dokladnie tak. Mogles brac w zlotowkach. Dziwi mnie, ze mozna tego
nie rozumiec.

Data: 2009-03-09 13:04:32
Autor: argonn
kredyt we frankach...
> [...]
>
> Za odppowiedx z góry dziękuję
>
> --

Tak dokladnie tak. Mogles brac w zlotowkach. Dziwi mnie, ze mozna tego
   Oprocentowanie w złotówkach jest dużo wyższe, i frank był najlepszą wtedy   walutą dla tysiący Polaków. Zresztą- poczekamy co będzie dalej. NIe warto wykonywac nerwowych ruchów, a rata i tak nie jest wysoka ;)

Data: 2009-03-09 13:38:15
Autor: zly
kredyt we frankach...
Dnia Mon, 09 Mar 2009 13:04:32 +0100, argonn@vp.pl napisał(a):

 Oprocentowanie w złotówkach jest dużo wyższe, i frank był najlepszą wtedy   walutą dla tysiący Polaków.

Ryzyk fizyk, wtedy placiles mniej niz inni teraz niekoniecznie. Myslalaes,
ze zawsze bedzie rozowo? Gdyby tak bylo to kredyty w zlotowkach by nie
istnialy bo by nie bylo chetnych
--
marcin

Data: 2009-03-09 13:50:40
Autor: argonn
kredyt we frankach...
> [...]
ze zawsze bedzie rozowo? Gdyby tak bylo to kredyty w zlotowkach by nie

Jeste różowo, mój kredyt to tylko 20 % wartości mieszkania. Współczujkę tym, którzy brali 100 % , ale jeszcze niewiadomo jak top będzie dalej- jak to mówia, raz na wozie raz pod wozem. Raty ostatnio potaniały (LIBOR) więc nie jest tak źle. Najwyżej nie spłacę go teraz tylko za 25 lat
,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł POzdrawiam

Data: 2009-03-09 13:56:20
Autor: MarekZ
kredyt we frankach...
Użytkownik <argonn@vp.pl> napisał w wiadomości news:2dc3.00000237.49b510a0newsgate.onet.pl...

,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł

W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.

marekz

Data: 2009-03-09 14:19:54
Autor: Radzik
kredyt we frankach...
MarekZ pisze:
,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł
W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.
dasz mi to na piśmie? ;-)

Data: 2009-03-09 14:31:10
Autor: MarekZ
kredyt we frankach...
Użytkownik "Radzik" <radzik@radzik.pl> napisał w wiadomości news:49b51780$1news.home.net.pl...
MarekZ pisze:
,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł
W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.
dasz mi to na piśmie? ;-)

Oczywiście. Za niewielka opłatą. :)

marekz

Data: 2009-03-09 21:35:28
Autor: Marcin
kredyt we frankach...
Witam

MarekZ pisze:
,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł
W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.
dasz mi to na piśmie? ;-)

Moze opcje na franka za 25 lat? :)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-03-10 09:21:17
Autor: Hektor
kredyt we frankach...
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał

,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł

W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.

Pół roku temu roiło się od "fachowców" którzy wykluczali franka powyżej 2.40 zł.

ZK

Data: 2009-03-10 14:19:32
Autor: MarekZ
kredyt we frankach...
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@onet.pl> napisał w wiadomości

,.. no chyba, zę frank bedzie poniżej 2,40 zł

W ciągu najbliższych 25 lat? Nie sądzę.

Pół roku temu roiło się od "fachowców" którzy wykluczali franka powyżej 2.40 zł.

Ja nie jestem fachowcem.

Bez zbędnego bicia piany: chcesz postawić jakieś konkretne środki na to, że w ciągu najbliższych 25 lat CHF będzie poniżej 2,40 dłużej niż powiedzmy 3 kursy zamknięcia dnia z rzędu to ja Ci to mogę umożliwić. Mogę wystawić taką opcję, dla Ciebie sttroną transakcji byłby prawdopodobnie HSBC albo Getin albo Raiffeisen (musiałbym się ich dopytać jeszcze o warunki).

Ile ewentualnie chciałbyś na to postawić?

marekz

Data: 2009-03-10 14:54:41
Autor: Emka
kredyt we frankach...
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gp5ovu$6an$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Ja nie jestem fachowcem.

To na jakiej podstawie twierdzisz, że w ciągu najbliższych 25 lat kurs franka nie spadnie do 2.4?
Poza tym niedawno "prognozowałeś", że frank nie przeskoczy bariery 3.2 a tu proszę :)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-03-10 15:08:36
Autor: MarekZ
kredyt we frankach...
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp5rf1$608$1news.onet.pl...

To na jakiej podstawie twierdzisz, że w ciągu najbliższych 25 lat kurs franka nie spadnie do 2.4?

Tak uważam i jestem gotowy postawić na to kasę. Czy ujrzałem to w szklanej kuli czy usłyszałem głosy to chyba nie ma znaczenia, nie? ;D

Poza tym niedawno "prognozowałeś", że frank nie przeskoczy bariery 3.2 a tu proszę :)

http://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=1m&t=l&a=ln&b=0

Te 3,20 jak na razie nie okazały się absurdalnym oszacowaniem. Na razie w miarę trzymają kurs, co będzie dalej to się zobaczy, ale jak na razie poza chwilowym wyskokiem około 20 lutego trzymają. ;-)

marekz

Data: 2009-03-10 16:06:19
Autor: Emka
kredyt we frankach...
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gp5rru$9qm$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Tak uważam i jestem gotowy postawić na to kasę. Czy ujrzałem to w szklanej kuli czy usłyszałem głosy to chyba nie ma znaczenia, nie? ;D

Czyli po prostu tylko "tak uważasz"? No to ok.
Jakby co, to ja się nie zakładam ;-)

Te 3,20 jak na razie nie okazały się absurdalnym oszacowaniem. Na razie w miarę trzymają kurs, co będzie dalej to się zobaczy, ale jak na razie poza chwilowym wyskokiem około 20 lutego trzymają. ;-)

Chwilowy czy nie, to się zobaczy :)
Pod koniec grudnia "chwilowo" skoczył na 2,7, a bodaj ok. 5. lutego też tylko "chwilowo" na 3,15, przy czym połowie ludzi w Polsce zamarły serca ;-) A czymże były te dwa niewielkie skoczki w porównaniu do tego z 17. lutego? ;-))
Tak więc kto wie, co nas jeszcze czeka (tfu-tfu! na psa urok ;-).

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-03-09 13:01:48
Autor: Robert Wicik
kredyt we frankach...
Użytkownik "Argonn" <argonn@vp.pl> napisał w wiadomości news:2dc3.00000228.49b4ff49newsgate.onet.pl...
[...]

Teraz to już popij wodą.
Stratę masz na razie wirtualną. Przewalutowując zainkasujesz ją.
Lepiej nie wykonywać nerwowych ruchów.

Data: 2009-03-09 13:15:13
Autor: Maseł
kredyt we frankach...
Argonn wrote:
[...]

minus to co zaplaciles

Chyba że czegoś nie nie rozumiem.

mniej wiecej OK

Bo jeśłi tak jest, to mogłem brać w złotówkach, bo teraz gdybym chciał spłaćić scałośc - musiałbym oddać dalej ~ 100.000

1) czy bylo cie wtedy stac na kredyt  100.000 w zlotowkach
2) czy ciagle wysokosc raty dla kredytu w CHF masz nizsza niz wysokosc
raty dla nalogicznego w PLN

Może ktos mnie oświeci, bo frank teoretycznie może kosztować 4 zł, i co wtedy, spłacając teraz całośc mam oddac 200.000 zł za pożyczone 100.000 ??????

Moze tak byc. Ale pamietaj, ze pierwszy dokument, ktory podpisalec, to
byla infomacja o tym, ze zostales poinformowany o ryDzyku kursowym...

Pozdro

Data: 2009-03-09 13:16:10
Autor: george
kredyt we frankach...

"Argonn" <argonn@vp.pl> wrote in message news:2dc3.00000228.49b4ff49newsgate.onet.pl...
[...]

Tak. Musialbys teraz spłłacić 150k.
jesli zamierzales spłacić kredyt wczesniej niz w terminie przewidzianym umową (np 25lat) to ta operacja obarczona ryzykiem kursowym właśnie pokazała rogi,
Jesli masz zamiar dalej go spłacać to w dłuższej pespektywnie nie powinno byc az tak źle bo kredyt CHF jest w twoich warunkach tańszy w obsłudze niż kredyt w PLN ( nawet po takim skoku waluty).

george

Data: 2009-03-09 13:22:39
Autor: argonn
kredyt we frankach...

> [...]

Jesli masz zamiar dalej go spłacać to w dłuższej pespektywnie nie powinno byc az tak źle bo kredyt CHF jest w twoich warunkach tańszy w obsłudze niż kredyt w PLN ( nawet po takim skoku waluty).

george Teraz wszystko jasne, a jakie oczekiwania wobec franka. Czy myśłisz, ze
spadnie jescze kiedyś poniżej 2,50 zł ? Bo jeśli nie m to rzeczywiście opłaca sie płacic i tak niewielka ratę w stosunku do tych którzy brali kredyt w złotówkach.

Pozdrawiam --

Data: 2009-03-09 13:37:40
Autor: george
kredyt we frankach...

<argonn@vp.pl> wrote in message news:2dc3.00000230.49b50a0fnewsgate.onet.pl...

> [...]

sie płacic i tak niewielka ratę w stosunku do tych którzy brali kredyt w

niestety wróżeniem sie nie zajmuje :).
Ze względu na owo ryzyko kursowe brałem kredyt w PLN...
proponuje płacić dalej rate w CHF i nie "urealniać" straty kapitałowej w tej chwili.

george

Data: 2009-03-09 13:58:51
Autor: Emka
kredyt we frankach...
<argonn@vp.pl> napisał w wiadomości news:2dc3.00000230.49b50a0fnewsgate.onet.pl...

Teraz wszystko jasne, a jakie oczekiwania wobec franka. Czy myśłisz, ze
spadnie jescze kiedyś poniżej 2,50 zł ?

Módl się, żeby spadł do 3 i już nigdy nie rósł, a centralny bank szwajcarski nie podwyższał stopy ;-)
Na 2.5 raczej nie masz co liczyć. A przynajmniej nie w najbliższej dekadzie, nooo, może pięciolatce.
Ale nie pluj sobie w brodę. Gdybyś wtedy brał kredyt w złotówkach, to wprawdzie kapitał by Ci się teraz nie powiększył i spałbyś spokojniej, ale zabójcza marża (w porównaniu do marży z umów CHF) sprawiłaby, że spłacałbyś wyższe odsetki, co suma sumarum drenowałoby Ci kieszeń w identycznym stopniu, jak nie gorzej.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-03-09 06:26:47
Autor: yar65
kredyt we frankach...
On 9 Mar, 13:58, "Emka" <e...@onet.eu> wrote:
Gdybyś wtedy brał kredyt w złotówkach, to /ciach/
zabójcza marża (w porównaniu do marży z umów CHF) sprawiłaby, że spłacałbyś
wyższe odsetki
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
nie tyle marża, co wysokość WIBOR-u w porównaniu z LIBOR-em.

Data: 2009-03-09 14:33:28
Autor: Emka
kredyt we frankach...

Użytkownik "yar65" <yar65@o2.pl> napisał w wiadomości news:d9a20b5a-36ed-4d84-9fb0-e3fde9512d0aj39g2000yqn.googlegroups.com...
[...]
***
Też, ale same marże również były wyższe.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-03-09 22:25:55
Autor: Sławomir Szyszło
kredyt we frankach...
Dnia Mon, 9 Mar 2009 14:33:28 +0100, "Emka" <emka@onet.eu> wklepał(-a):

Też, ale same marże również były wyższe.

W PLN wyższe? Odwrotnie było. W 2006 w PLN dawali 0.8-1% (1% to było dla
pierwszego lepszego z ulicy), a dla CHF 1.2% i więcej.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-03-10 13:38:05
Autor: Emka
kredyt we frankach...

Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomości

W PLN wyższe? Odwrotnie było. W 2006 w PLN dawali 0.8-1% (1% to było dla
pierwszego lepszego z ulicy), a dla CHF 1.2% i więcej.

W 2006 to nie wiem, ale w 2007 marże PLN'owskie były bardziej niekorzystne, niż CHF, a w najlepszym przypadku porównywalne.
Marży wysokości 0,8% w ogóle nikt mi nawet nie proponował.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-03-09 14:01:38
Autor: argonn
kredyt we frankach...

> [...]

Ale nie pluj sobie w brodę. Gdybyś wtedy brał kredyt w złotówkach, to wprawdzie kapitał by Ci się teraz nie powiększył i spałbyś spokojniej, ale zabójcza marża (w porównaniu do marży z umów CHF) sprawiłaby, że spłacałbyś wyższe odsetki, co suma sumarum drenowałoby Ci kieszeń w identycznym stopniu, jak nie gorzej.

Dzięki, już jestem spokojniejszy ;)

--

kredyt we frankach...