krople na zdjeciach

Data: 2010-01-30 17:54:42
Autor: Krycha
krople na zdjeciach
Witam wszystkich.
Kupiłam aparat Lumix DMC-LZ10 i bardzo mnie niepokoi, że potrafi robić takie coś jak to:
http://picasaweb.google.com/kkrycha/Krople#
Na zdjęciach tych są kółeczka o różnej  wielkości i jasności.
Nigdy coś takiego nie miałam robiąc zdjęcia Kodakiem CX 6330.
Zastanawiam się czy te "krople", to efekt sfotografowanych miniaturowych kropel w powietrzu,
czy na szkle obiektywu.
Zdjęcia, które pokazuję były robione (dwa) na zabawie oraz w pokoju w trakcie prac malarskich (było trochę parno, bo okno zasłonięte).

Aparat felerny? Co to jest według Was?

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2010-01-30 23:20:38
Autor: Adam Płaszczyca
krople na zdjeciach
Dnia Sat, 30 Jan 2010 17:54:42 +0100, Krycha napisał(a):

Zastanawiam się czy te "krople", to efekt sfotografowanych miniaturowych kropel w powietrzu,

To efekt nieumiejętnego używania lampy błyskowej. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     gg: 3524356
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl

Data: 2010-02-02 06:56:40
Autor: Mateusz Piąty
krople na zdjeciach
A co zrobić, żeby tego efektu nie było?

Data: 2010-02-02 09:54:17
Autor: Uncle Pete
krople na zdjeciach
Mateusz Piąty wrote:
A co zrobić, żeby tego efektu nie było?

Odkurzyć pokój, robić zdjęcia bez wbudowanej lampy błyskowej, korzystać z zewnętrznej lampy błyskowej skierowanej w sufit.

Piotr

Data: 2010-02-04 09:48:45
Autor: Krycha
krople na zdjeciach
Użytkownik "Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> napisał w wiadomości news:4b67e839$1news.home.net.pl...
Mateusz Piąty wrote:
A co zrobić, żeby tego efektu nie było?

Odkurzyć pokój, robić zdjęcia bez wbudowanej lampy błyskowej, korzystać z zewnętrznej lampy błyskowej skierowanej w sufit.

Piotr

Jedno ze zdjęć, to zabawa taneczna, a drugie pokój w trakcie malowania.
Trudno w takiej sytuacji sprzątać przed zrobieniem zdjęcia.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2010-02-04 09:52:47
Autor: Krycha
krople na zdjeciach
Mateusz Piąty wrote:
A co zrobić, żeby tego efektu nie było?

Odkurzyć pokój, robić zdjęcia bez wbudowanej lampy błyskowej, korzystać z zewnętrznej lampy błyskowej skierowanej w sufit.
(...)

Albo wrócić do fotografowania Kodakiem CX 6330, który nie daje takich efektów :-))))

Krycha.

Data: 2010-01-31 23:46:28
Autor: ajt
krople na zdjeciach
Krycha pisze:
[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Orb_(fotografia)
:)
Andrzej
album.radom.pl

Data: 2010-02-01 21:45:52
Autor: Arturro
krople na zdjeciach

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hk1odb$ifj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Strasznie zakurzone te pomieszczenia, musisz dokładniej sprzątać.

Arturro

Data: 2010-02-04 09:46:25
Autor: Krycha
krople na zdjeciach
Użytkownik "Arturro" <arturro@fake.pl> napisał w wiadomości news:hk7eia$6te$1news.onet.pl...

[...]

Jak sprzątać na zabawie tanecznej w lokalu, gdzie wszyscy tańczą  :-)
Wychodzi na to, że na zabawach, w pomieszczeniach zamkniętych, nie ma co robić zdjęć.

Znajomi robili, na tej samej zabawie, zdjęcia swoim aparatem i nie maja takiego efektu.

Pozdrawiam Krycha

krople na zdjeciach