Data: 2011-05-03 15:52:43 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo. > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice? Nie mam pojecia. KJ |
|
Data: 2011-05-03 16:19:04 | |
Autor: Marcin N | |
kross na asfalcie | |
Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$1@inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze: Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo. ============== Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi się, że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka ciężkości i poderwanie tylnego koła. |
|
Data: 2011-05-04 02:17:49 | |
Autor: The_EaGle | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-03 16:19, Marcin N pisze:
Użytkownik "KJ Siła Słów" napisał w wiadomości grup A jak ci się niby przemieści ten środek ciężkości jak nie przez odpowiednie zwalnianie czyli odpowiednią przyczepność? A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że uwzględnimy kierowce, tylko zmienia się wektor wypadkowej siły cięzkości i siły bezwałdności... a stoppie jest wtedy jeżeli wektor przekroczy granice (od śr.ć do p.p) w której jest podparty motocykl - punkt styku przedniego koła z nawierzchnią. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-05-04 07:23:16 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
kross na asfalcie | |
The_EaGle pisze:
A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że Pewnie właśnie o tym mówił Marcin. Biorąc pod uwagę wagę krosa i wagę kierowcy myślę że zrobienie stoppie na tego typu motocyklu może być łatwiejsze niż na innych. PS: tylko teoretyzuję, nie robiłem tego w praktyce. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2011-05-04 07:57:35 | |
Autor: rrolek | |
kross na asfalcie | |
Witam
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:ipq5ve$3dc$1news.onet.pl... A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba żeuwzględnimy kierowce.... Dokładnie tak, kierowca może "dosiąść" do kierownicy lub przesunąc kuper aż na tylni błotnik. Może też wstać i przesuwać się na boki. To bardzo zmienie położenie środka ciężkości i jest stosowane zawsze przy jeździe w terenie (również przy hamowaniu). Pozdr rr |
|
Data: 2011-05-04 10:18:04 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-03 15:52, KJ Siła Słów pisze:
Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym Widzialem taki numer zrobiony na piasku i co ? I nic. Kostka duzo gorzej trzyma w zlozeniu i moto na niej bardziej plywa. W deszczu tez sie latwiej na kostce wywrocic. Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice? Jak ma homo to sa, jak nie to nie. pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-04 11:38:16 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-03 15:52:43 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> said:
> Pytanie jest o tyle trudne w przypadku Wszystkie kostki FIM-owskie mają (bo muszą, to jeden z wymogów tej organizacji), stricte crossowe - najczęściej nie. Co nie zmienia faktu, że kostki enduro z homo na asfalcie, a zwłaszcza mokrym, trzymają strasznie gówenianie. I osobiście nie zauważyłem specjalnej różnicy na twardym pomiędzy takimi z homo, a crossowymi bez. Za to może być różnica w razie Niemca, gdy policmajstry będą pisali protokół ze zdarzenia. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 11:30:19 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 4 May 2011 11:38:16 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest szansa na jego zminimalizowanie jesli juz z jakiegos powodu musze pojechac po czarnym? Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 13:50:31 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 13:30:19 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem melioracyjnym, trawnikiem... Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'. Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda zachodu. Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są złe, cenowo podobne do czeskich gum. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 13:31:04 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 4 May 2011 13:50:31 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest No to wiadomo, a jak juz wychodzi na to, ze trzeba jechac po czarnym to jest sens jechac wolniej, nie przyspieszac gwaltownie itd? Czy po prostu olac i jechac?
Kupilem Mitasy, bo takie mialem wczesniej zalozone, a w temacie opon terenowych jestem swiezak. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 15:36:26 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 15:31:04 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem Pewnie jakiś sens jest. Zresztą nie oszukujmy się, Twój DeTek demonem memlania opon raczej nie jest ;-) Czy po prostu olac i jechac? Ja robię właśnie tak. W 450 i tak ciężko jest oblatać cały sezon na jednym komplecie. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 13:50:17 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 4 May 2011 15:36:26 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem Jak to nie jest! Paaaaanie tam jest tyle mocy, ze w terenie potrafi mna zdrowo pozamiatac :) Czy po prostu olac i jechac? OK, dzieki, nie bede zatem jakis specjalnych czarow czynil jadac po czarnym. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 13:53:01 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
kross na asfalcie | |
de Fresz pisze:
Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są złe, Potwierdzam, mam Kendę z przodu i "trwałościowo" dają radę, klocki się nie urywają, nie ścierają się w dramatycznym tempie. Co do przyczepności, nie wypowiem się bo nie mam jak porównać. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2011-05-04 14:47:17 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze:
Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do ktore pirelki sa rownie trwale co zestaw c10/c11 ? pozdfr newrom |
|
Data: 2011-05-04 13:51:11 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 04 May 2011 14:47:17 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze: C10/C11 juz nie produkuja podobno, dlatego zalozylem C18/C19, ktore maja taka sama charakterystyke. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 14:56:50 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 14:47:17 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:
W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze: Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie wytrzymają podobnie. Paru znajomych się na nie przerzuciło z różnych Majtasów i wszyscy bardzo sobie chwalą, zwłaszcza trakcję. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 15:06:10 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze:
Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie Dzieki. Doszly mnie sluchy ze sie pepiki wycofaly z c10/c11 i musze znalezc zamiennik. Paru znajomych się na nie przerzuciło z różnych mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na asfalcie, zaden wyczyn oczywiscie. pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-04 13:52:09 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 04 May 2011 15:06:10 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze: C18/C19 jest nastepca. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 16:35:36 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze:
C18/C19 jest nastepca. No to jezdzij, jezdzij i zeznawaj jak sie trzymiom na mokrym asfalcie, a jak w blocie! :-) Ja sie troche splukalem i chyba bede musial na starych gumach jeszcze troche polatac, ale robie rozeznanie i szukam czegos przyzwoitego za nieduza kase :) pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-04 19:40:46 | |
Autor: zefir | |
kross na asfalcie | |
W dniu 04.05.2011 16:35, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze: Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w zużyciu na korzyść czerwonego paska. Co do różnicy jeśli chodzi o trakcję to nie wiem. -- pzdr. zefir m600/xx/xr600r |
|
Data: 2011-05-04 20:36:39 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir <zefir77@SpameromMowimyStanowczeNieo2.pl> said:
Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w zużyciu na korzyść czerwonego paska. Któryś z nich zdaje się oznacza homo - w katalogu Majtasa z bodaj 2009 czy 2010 stało coś o tym, że niektóre opony z serii C ją mają, ale żaden ze sprzedawców nie potrafił mi tego wtedy potwierdzić. A tak poza tym: przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 21:18:05 | |
Autor: zefir | |
kross na asfalcie | |
W dniu 04.05.2011 20:36, de Fresz pisze:
On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir Kiedyś gdzieś znalazłem takie info: Znaczenie kolorowych pasków: czerwony - motocross żółty - FIM enduro oraz cross country zielony - przystosowane do musów biały - zimowe
Dobre są te Scorpiony? -- pzdr. zefir |
|
Data: 2011-05-05 09:31:27 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 21:18:05 +0200, zefir <zefir77@SpameromMowimyStanowczeNieo2.pl> said:
A tak poza tym: FIMowskie - jedne z najlepszych. IMHO odczuwalnie lepsze od Michałków Comp III i trochę lepsze od Metzów 6-Days (szybciej się oczyszczają z błota). -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-04 22:23:01 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-04 20:36, de Fresz pisze:
A tak poza tym: Te dane gowno daja jesli nie wezmiesz pod uwage trwalosci opony. No nie Zapek ? pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-05 09:38:49 | |
Autor: de Fresz | |
kross na asfalcie | |
On 2011-05-04 22:23:01 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:
A tak poza tym: Pisałem już, że Pirelki wstydu przy Majtasach nie robią. No i to może ja dziwny jestem, ale mnie bardziej interere jak dobrze opona wgryza się w glebę, jak szybko oczyszcza się z błota, jak dobrze trzyma w zakrętach i na trawersach, jak się prowadzi w kopnym piachu. Przy sensownym poziomie opon jakoś nie wierzę w cudowną przewagę pod względem trwałości jednych nad innymi - i tak to asfalt najszybciej je wykończy. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2011-05-05 06:08:23 | |
Autor: Piotr Klimek | |
kross na asfalcie | |
Dnia (Wed, 4 May 2011 20:36:39 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w zużyciu na korzyść czerwonego paska. Czerwony pasek oznacza motocross, zolty enduro. Zreszta tutaj jest to rozpisane: http://www.sklep.motox.pl/mitas-10-opona-10090-19-p-188.html -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-04 16:25:34 | |
Autor: blur | |
kross na asfalcie | |
Użytkownik "Roman Niewiarowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iprivj$5d0$1@news.onet.pl...
mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na asfalcie, zaden wyczyn oczywiscie. zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek, albo masz lacie na asfalt albo błoto, ostatnio śmigam 80% asfalt 20% szutry (nie błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale już rozglądam się za kompletem felg gdzie będzie kostka, 20min przekładki i jest fun. |
|
Data: 2011-05-04 16:37:20 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
kross na asfalcie | |
W dniu 2011-05-04 16:25, blur pisze:
zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek, Toc mowie ze c10/c11 byl dla mnie zlotym srodkiem z akceptowalnymi wadami. szutry (nie błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale Na szutrach to mi sie najlepiej pilot road sprawdzal :-D pozdr newrom |
|