kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?

Data: 2013-05-20 11:24:35
Autor: SJS
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
Gdzie  z tym się udać?
Aneks do umowy - ustalona opłata miesięczna 29,90
Po około 10 miesiącach rachunek skoczył do 290 zł przy tej samej liczbie rozmów czyli jak by nie było w miesiąc licznik nabił tyle ile za 10 miesięcy
telefon do Polkomtelu i tu niespodzianka
"Zrywał pan plombę na opakowaniu telefonu jak przywieźli panu rok temu telefon?
To tam było napisane, że ten telfon może dla aktualizacji oprogramowania łączyc się z internetem bez pana wiedzy po stawkach wg taryfy"
Zaraz, zaraz - czy to ze zerwałem po angielsku napisane coś na opakowaniu telefonu oznacza zmianę umowy z Polkomtelem co do miesięcznej opłaty?
I skok tej opłaty 10 dziesięciokrotnie?
A bo jak miał wykupiony internet za 7 zł miesięcznie to nie było naliczania a jak pan zrezygnował to stawki są inne
Czyli:
- zerwanie paska z angielskimi napisem na opakowaniu telefonu zmienia umowę z Polkomtelem?
- Polkomtel nie ponosi winy za drastyczną zmianę opłat za telefon?
Wygląda to mi na zwykły bandytyzm w biały dzień
Gdzie i do kogo się  z tym udać bo juĹź się upominają o te 280 zł i nie wiem czy znĂłw na tym i innym numerze nie nabije mi licznik jakiś opłat
--
sjs

Data: 2013-05-20 11:32:55
Autor: Andrzej Lawa
kruczki prawne umowy z Polkomtelem cz y po prostu złodziejstwo?
W dniu 20.05.2013 11:24, SJS pisze:
[ciach]

- zerwanie paska z angielskimi napisem na opakowaniu telefonu zmienia
umowę z Polkomtelem?

Ale umowa się nie zmieniła. Jest taka jaką podpisałeś - ze stosownymi opłatami za połączenia z internetem.

- Polkomtel nie ponosi winy za drastyczną zmianę opłat za telefon?

A niby dlaczego? Polkomtel zakłada, że użytkownik urządzenia potrafi je obsługiwać i wszelkie transmisje danych są zamierzone.

Wygląda to mi na zwykły bandytyzm w biały dzień

Mi to wygląda na klasyczny PEBKAC.

Gdzie i do kogo się  z tym udać bo juĹź się upominają o te 280 zł i nie
wiem czy znów na tym i innym numerze nie nabije mi licznik jakiś opłat

Udaj się do banku i zapłać, coś winien. A na przyszłość PRZECZYTAJ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI.

Data: 2013-05-20 11:48:38
Autor: z
W dniu 2013-05-20 11:32, Andrzej Lawa pisze:
- zerwanie paska z angielskimi napisem na opakowaniu telefonu zmienia
umowę z Polkomtelem?

Ale umowa się nie zmieniła. Jest taka jaką podpisałeś - ze stosownymi
opłatami za połączenia z internetem.

I takie właśnie takie _świadome_ działania operatorów wystarczająco zniechęcają mnie od kupowania nowego wypasionego telefonu + pakietów internetowych. Chociaż w sumie i mnie stać i nawet by się przydał.
Szkoda się upaprać gu... zadając się z _oszustami_. ;-)

PS. Może taka argumentacja dotrze do nawiedzonych marketingowców. :-)

Data: 2013-05-20 11:58:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 11:48, z pisze:

[...]

Dlaczego świadome? Ty, jako operator, zakładał byś, że użytkownicy to debile, którzy nie potrafią przeczytać instrukcji obsługi i prowadził wszystkich "za rączkę"?

To by się wtedy poobrażali, że się traktuje ich jak idiotów ;)

Data: 2013-05-20 12:03:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-20 11:58, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Skoro uważasz, że nie możesz sam wybrać gdzie chcesz zjeść, to czemu się obruszasz, że i na innych polach traktuje się Cię jak idiotę? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-20 12:08:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 12:03, Liwiusz pisze:
[...]

Umowę potrafię sam przeczytać. Podobnież instrukcję.

Nie jestem w stanie samodzielnie wykonać badania sanitarno-epidemiologicznego placówki, w której chciałbym się posilić.

Widzisz już różnicę, czy jesteś na to za głupi?

Data: 2013-05-20 12:10:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-20 12:08, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jak do mamusi na obiadek jeździsz, to też żądasz badania sanepidu?

Widzisz już różnicę, czy jesteś na to za głupi?

Nie na tyle, aby nie poradzić sobie samodzielnie z problemem "gdzie i co zjeść". Jak widać są osoby, które ten problem przerasta, szkoda jednak, że ich niedołęstwo wpływa też na moje życie.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-20 12:24:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 12:10, Liwiusz pisze:

Nie jestem w stanie samodzielnie wykonać badania
sanitarno-epidemiologicznego placówki, w której chciałbym się posilić.

Jak do mamusi na obiadek jeździsz, to też żądasz badania sanepidu?

Do mojej mamy to mam zaufanie, bo u niej priorytetem jest smak i bezpieczeństwo, a nie zysk.

Serdecznie ci współczuję, że twoja mama obiady ci daje wyłącznie z chęci zysku.

Data: 2013-05-20 12:26:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-20 12:24, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Coś Ci, Andrzejku, logika szwankuje. Współczuję.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-20 12:31:16
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 12:26, Liwiusz pisze:
[...]

Raczej ty jesteś za głupi żeby dostrzec nawet post-factum jak się pięknie podłożyłeś.

Data: 2013-05-22 14:16:26
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-20 12:31, Andrzej Lawa pisze:

Raczej ty jesteś za głupi żeby dostrzec nawet post-factum jak się
pięknie podłożyłeś.

Aleś mu przywalił. Mój ty zwycięzco! Nikomu nie przepuścisz, co? Zawsze ostatnie słowo.

--
MN

Data: 2013-05-22 14:26:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2013 14:16, Marcin N pisze:
[...]

O, mój fanboj Nycz się pojawił!

Data: 2013-05-22 14:30:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-22 14:26, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Masz rację, Marcin, zawsze musi mieć ostatnie słowo :)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-22 14:28:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-22 14:16, Marcin N pisze:
[...]

Czasem odpowiedzi Andrzeja są tak idiotyczne, że nawet jakby się chciało, to nie ma jak odpowiedzieć, bo nie dość, że trzeba by polemizować z bezdenną głupotą, to jeszcze z niewiarygodnym kłamstwem, przeinaczaniem i imputowaniem faktów.

--
Liwiusz

Data: 2013-05-22 14:32:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2013 14:28, Liwiusz pisze:
[...]

Piszesz teraz o sobie, gnojku. Zaprzestań tej projekcji.

Data: 2013-05-22 14:36:40
Autor: m
[OT]Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
On 05/22/2013 02:28 PM, Liwiusz wrote:
[...]

Po co w ogóle odpowiadać? Po co w ogóle czytać?

Thunderbird ma od około roku świetny killfile, tj filtr z akcją "ignoruj odpowiedzi". W ten sposób od ponad roku mam usenet bez Lawy, Eneula z grupy bankowej i innych flejmotwórców bądź offtopiczników. I to nie tylko nie mam ich postów, ale nie mam też odpowiedzi na ich posty.

Andrzej mi ostatnio z KFa uciekł, albo zmienił adres albo mi się wpis w bazie zgubił, poczytałem chwilę czy coś się zmienił ostatnim czasem - nie zmienił się. Wrzuciłem z powrotem.

p. m.

Data: 2013-05-20 14:18:59
Autor: z
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
W dniu 2013-05-20 11:58, Andrzej Lawa pisze:
To by się wtedy poobrażali, że się traktuje ich jak idiotów ;)

Żeby być przyzwoitym operatorem wystarczyłoby żeby nie włączać klientowi usług których nie chce (zdarza się że usługę można wyłączyć tylko i wyłącznie po jakimś czasie, przy podpisywaniu umowy NIE DA SIĘ :-) )
Można też zaproponować klientowi (i to by było na prawdę dla niego pomocne) info smsem o rachunku powyżej jakiejś kwoty.
Jak widzisz żeby zadbać o wizerunek operatora nie trzeba się specjalnie wysilać. Trzeba być po prostu normalnym przyzwoitym człowiekiem a nie szują której przez usta/klawiaturę co drugie słowo przechodzi kłamstwo.

Data: 2013-05-20 14:22:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 14:18, z pisze:
[...]

A czy klient o tym powiedział? Czy widział ofertę? Czy może była tajna? ;->

wyłącznie po jakimś czasie, przy podpisywaniu umowy NIE DA SIĘ :-) )
Można też zaproponować klientowi (i to by było na prawdę dla niego
pomocne) info smsem o rachunku powyżej jakiejś kwoty.

Można też iść do innego operatora. I czytać umowy.

Jak widzisz żeby zadbać o wizerunek operatora nie trzeba się specjalnie
wysilać. Trzeba być po prostu normalnym przyzwoitym człowiekiem a nie
szują której przez usta/klawiaturę co drugie słowo przechodzi kłamstwo.

Zatem przestań być szują, kłamco.

Data: 2013-05-20 14:40:46
Autor: z
W dniu 2013-05-20 14:22, Andrzej Lawa pisze:
Zatem przestań być szują, kłamco.

O widzisz mógłbym użyć dwóch słów: poplecznictwo i współudział ale to kolejne trudne słowa... Trzeba będzie konstruować kolejny misterny wywód oderwany od logiki i przyzwoitości. :-)

Data: 2013-05-20 14:42:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 14:40, z pisze:

Trzeba będzie konstruować kolejny misterny wywód
oderwany od logiki i przyzwoitości. :-)

Jesteś w tym specjalistą, zakłamana szujo ;->

Data: 2013-05-22 14:19:41
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-20 14:42, Andrzej Lawa pisze:

Jesteś w tym specjalistą, zakłamana szujo ;->

A ta emotka na końcu to ma podkreślać, że to niby taki żarcik?
"Jesteś pan chujem! :)" - i już? Już jest zabawnie?

--
MN

Data: 2013-05-22 14:25:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2013 14:19, Marcin N pisze:
W dniu 2013-05-20 14:42, Andrzej Lawa pisze:

Jesteś w tym specjalistą, zakłamana szujo ;->

A ta emotka na końcu to ma podkreślać, że to niby taki żarcik?
"Jesteś pan chujem! :)" - i już? Już jest zabawnie?

Nie. Emotka, drogi (volens nolens) advocatus diaboli, była parafrazą jego emotki do jego oszczerstw wobec mnie.

Data: 2013-05-20 11:49:10
Autor: SJS
[...]

Że też znajdzie się zawsze jakiś dyżurny głupek..

--
sjs

Data: 2013-05-20 11:54:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 11:49, SJS pisze:

[...]

Głupkiem jest niedorozwinięty umysłowo lamer, który (1) nie potrafi przeczytać instrukcji obsługi oraz (2) nie potrafi ograniczać cytatów.

PS: przyjmuję zakłady - czy dziadzio Siudalski znowu się zesra w gacie i o tym wszystkich powiadomi ;->

Data: 2013-05-20 13:12:33
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 20 May 2013 11:49:10 +0200, SJS napisał(a):

Że też znajdzie się zawsze jakiś dyżurny głupek..

Bo napisał coś nie po twojej myśli?

Banderola (z ostrzeżeniem jak najbardziej po polsku i dużymi literami) jest
na opakowaniu telefonu. Ostrzeżenie jest na osobnym świstku. W umowie
wytłuszczonym drukiem jest informacja, że smartfony mogą sobie ściągać coś
z internetu, a za transfer operator chce kasiorę. Dodatkowo miałeś jeszcze
jakiś pakiet internetowy typu, wedle nomenklatury Polkomtela, NonStop,
czyli płaciłeś wspomniane 7 zł i po wykorzystaniu pakietu transfer spadał,
ale opłaty nie były naliczane. Sam (ewentualnie przez upoważnioną osobę,
jeden diabeł) zażyczyłeś sobie wyłączenia tego pakietu.

Mam dobry dzień, więc skasowałem to, co przed chwilą napisałem w ramach
podsumowania twojej lotności. Mój imiennik potraktował cię zbyt łagodnie.

AK

Data: 2013-05-20 14:09:00
Autor: z
W dniu 2013-05-20 13:12, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Nie udaj że nie wiesz, że to jest celowe działanie i dokładnie policzone są straty wizerunkowe, pieniężne i inne... A chodzi tylko i wyłącznie o kasę a nie o dbanie o dobro klienta.
Wyzyskanie błędu (aczkolwiek też karalne) jest teraz ubierane w piękne słówka a ludzie którzy się takiemu wyzyskaniu poddali nazywani debilami nie potrafiącymi czytać.
Gawiedź i tak zapłaci tylko jest pytanie czy firma która ludzi oszukuje i wyłudza od nich pieniądze jest godna zaufania i pozyskiwania kolejnych klientów.
Żałość!!!
Tak wiem... Prawo jest prawem a etyka etyką. :-)
O 10 przykazaniach już nie będę bo to będzie zbyt wysoki poziom dla swołoczy prawniczo-marketingowej. :-)

Data: 2013-05-20 14:19:44
Autor: Andrzej Lawa
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
W dniu 20.05.2013 14:09, z pisze:
[ciach]

Gawiedź i tak zapłaci tylko jest pytanie czy firma która ludzi oszukuje
i wyłudza od nich pieniądze jest godna zaufania i pozyskiwania kolejnych
klientów.

Wiesz, oszczerstwa i pomówienia są karalne.

Żałość!!!
Tak wiem... Prawo jest prawem a etyka etyką. :-)

Klient został poinformowany, że telefon może się "sam" łączyć z internetem? Został. Klient dostał cennik połączeń z internetem? Dostał.

Więc z czym do wodza? "Głupi/leniwy jestem, czytać nie umiem/nie chcę - róbcie wszystko za mnie i to za darmo!" ;->

Jeśli nowoczesne urządzenie telekomunikacyjne przerasta ciebie - zatrudnij fachowca do konsultacji lub wybierz jakieś prostsze urządzenie.

O 10 przykazaniach już nie będę

Tych, które zakazują pożądania cudzych niewolników sugerując, że należy zadowolić się własnymi i przy okazji klasyfikujących niewolników jako rzeczy?

O tak, piękne źródło moralności...

Data: 2013-05-20 14:28:55
Autor: z
W dniu 2013-05-20 14:19, Andrzej Lawa pisze:
Jeśli nowoczesne urządzenie telekomunikacyjne przerasta ciebie -
zatrudnij fachowca do konsultacji lub wybierz jakieś prostsze urządzenie.

"Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
"

A teraz czekam na piękny wywód o bezsensowności, nieżyciowości i nieprzystawalności tego art. do omawianej sytuacji.
Zwłaszcza od słów "wyzyskania błędu"

Idę po chipsy. Ale będzie ubaw na prawniczej grupie. :-)

Data: 2013-05-20 14:39:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 14:28, z pisze:
[...]

W błąd nie został wprowadzony. Jedyny "wyzyskany błąd" to bezmyślność i lenistwo. Przy twojej "logice" wystarczy nie przeczytać podpisywanej umowy, żeby potem wykręcać się od każdych jej skutków.

do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
"

Czyli musiałbyś (jako operator) założyć, że SJS jest upośledzony umysłowo. Może i coś w tym jest, ale formalnie nie ma ku temu podstaw.

Data: 2013-05-20 14:46:04
Autor: z
W dniu 2013-05-20 14:39, Andrzej Lawa pisze:
Czyli musiałbyś (jako operator) założyć, że SJS jest upośledzony
umysłowo. Może i coś w tym jest, ale formalnie nie ma ku temu podstaw.

Tak jak się spodziewałem. Niewygodne zapisy prawne są za trudne do zrozumienia. Może sprawdź co znaczy "wyzyskanie" :-)
No spoko... Wiem że jesteś inteligentniejszy. To jest tylko taktyka, manipulacja i odwracanie kota ogonem. Dajmy chociaż niewinnym stworzeniom spokój... :-)

Data: 2013-05-20 16:00:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 14:46, z pisze:
[...]

Dla ciebie? Najwyraźniej. Chyba że tylko udajesz idiotę. Może jako wstęp do wyłudzenia darmo jakiejś usługi?

Data: 2013-05-20 17:58:56
Autor: z
W dniu 2013-05-20 16:00, Andrzej Lawa pisze:
Dla ciebie? Najwyraźniej. Chyba że tylko udajesz idiotę. Może jako wstęp
do wyłudzenia darmo jakiejś usługi?

Nie chcę nic więcej niż to na co się umówię z operatorem. Jestem dorosły, wiem co potrzebuję. Oprócz ewidentnego wyłudzenia karalne jest nie dość dokładne poinformowanie klienta, czy celowe skomplikowane, niejednoznaczne regulaminy z dodatkowymi wymogami skłaniającymi do przeoczeń czy zapomnień. Jest od groma klauzul zabronionych, z mocy prawa nieważnych, pomimo że zgodziły się na nie strony umowy.
Takie są przepisy. Czy Ci się to podoba czy nie. Płaci się kary i dostaje wyroki. Tak działa unijne państwo opiekuńcze.
Nie głosowałem za nim, sprzeciwiam się mu ale muszę w nim żyć (jak na razie) I wolno mi wymagać żeby jego przepisy przestrzegano we wszystkich przypadkach.

Data: 2013-05-21 08:11:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 17:58, z pisze:
W dniu 2013-05-20 16:00, Andrzej Lawa pisze:
Dla ciebie? Najwyraźniej. Chyba że tylko udajesz idiotę. Może jako wstęp
do wyłudzenia darmo jakiejś usługi?

Nie chcę nic więcej niż to na co się umówię z operatorem.

No i dziadzio Siudalski dostał dokładnie to, co zamówił - abonament z nieograniczonymi ale płatnymi połączeniami z internetem oraz wypasiony telefon, który O CZYM ZOSTAŁ UPRZEDZONY może "sam" się łączyć z siecią.

Informację olał i teraz płacze.

Jestem dorosły, wiem co potrzebuję.

Czyżby?

Oprócz ewidentnego wyłudzenia karalne jest
nie dość dokładne poinformowanie klienta, czy celowe skomplikowane,
niejednoznaczne regulaminy z dodatkowymi wymogami skłaniającymi do
przeoczeń czy zapomnień.

Wszystko było jasne i zrozumiałe - dla osoby przytomnej i czytającej otrzymane informacje.

Data: 2013-05-21 08:33:47
Autor: z
W dniu 2013-05-21 08:11, Andrzej Lawa pisze:

Wszystko było jasne i zrozumiałe - dla osoby przytomnej i czytającej
otrzymane informacje.

W pobieraczku też było wszystko napisane i mucha nie siadała. :-)

Data: 2013-05-21 08:42:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 08:33, z pisze:
W dniu 2013-05-21 08:11, Andrzej Lawa pisze:

Wszystko było jasne i zrozumiałe - dla osoby przytomnej i czytającej
otrzymane informacje.

W pobieraczku też było wszystko napisane i mucha nie siadała. :-)

Właśnie nie było i dlatego się urząd czepiał.

Tutaj miałeś tę informację NA PLOMBIE OPAKOWANIA TELEFONU.

O ile nie jesteś idiotą taką informację MUSISZ przeczytać.

Data: 2013-05-21 08:59:19
Autor: z
W dniu 2013-05-21 08:42, Andrzej Lawa pisze:
Właśnie nie było i dlatego się urząd czepiał.

Tutaj miałeś tę informację NA PLOMBIE OPAKOWANIA TELEFONU.

O ile nie jesteś idiotą taką informację MUSISZ przeczytać.

W pobieraczku też w regulaminach było wszystko zgodnie z prawem napisane.
A jednak uznano że użytkownik nie dostał _wystarczającej_ informacji o zasadach działania usługi.
Napisz konkretnie czym te sytuacje się różnią.

Data: 2013-05-21 10:41:57
Autor: z
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
W dniu 2013-05-21 09:47, Andrzej Lawa pisze:
Już napisałem.

No to pa :-)

Data: 2013-05-20 15:05:26
Autor: hiki o!
On 20.05.2013 14:39, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 20.05.2013 14:28, z pisze:
[...]

Nie kazdy konsument jest kancelarią prawną specjalizujaca sie w uslugach telekom.

Jedyny sposob to glosowanie portfelem. Mnie jeszcze jeden z kilku numerow zostal na abo. Ale wkrotce dolaczy do prepaidow.

To jedyny sposob miec cos pod kontrolą. Inaczej sie z operatorami nie da. Jest coraz wiecej kruczkow sruczków w tych umowach, coraz bardziej skomplikowane urzadzenia/telefony z preinstalowanymi/brandowanymi androidami, same sie lacza jak chca. Jak sie tego w cholere nie powylacza, to ssie kase nie wiadomo za co.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-20 18:28:29
Autor: z
[...]

Nie. Nie wystarczy.
Wystarczy natomiast przeanalizować ofertę operatora i regulaminy żeby przywalić wielomilionową karę w zgodzie z przepisami o ochronie konsumentów.
Takie życie. Nikt nie mówił że operatorzy w UE będą mogli robić co się żywnie podoba. :-)

Data: 2013-05-21 08:08:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.05.2013 18:28, z pisze:

Wystarczy natomiast przeanalizować ofertę operatora i regulaminy żeby
przywalić wielomilionową karę w zgodzie z przepisami o ochronie
konsumentów.

Och? No to analizuj i przywalaj. Powodzenia.

Data: 2013-05-22 14:30:13
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-21 08:08, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 20.05.2013 18:28, z pisze:

Wystarczy natomiast przeanalizować ofertę operatora i regulaminy żeby
przywalić wielomilionową karę w zgodzie z przepisami o ochronie
konsumentów.

Och? No to analizuj i przywalaj. Powodzenia.

Przecież co jakiś czas kary lecą.

--
MN

Data: 2013-05-20 14:25:19
Autor: ikarek
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:519a125f$0$1267$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Otóż to. Te telefony mają pre-instalowane oprogramowanie, które
nie znalazło się tam w wyniku kaprysu przypadkowego informatyka,
tylko zostało świadomie umieszczone. Do tego niekiedy rzeczywiście
bardzo trudno do końca wyłączyć "internet" (vide mój poprzedni post)
- a przecież mógłby być on domyślnie wyłączony, co jest zdecydowanie
bezpieczniejszą opcją z punktu widzenia abonenta.

W praktyce, abonament klienta staje się droższy o bliżej nieznaną kwotę.
Moim zdaniem, to ewidentnie sprawa dla UOKiK, który niestety nie
dość dobrze spełnia swoją rolę.

Data: 2013-05-20 15:57:53
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 20 May 2013 14:09:00 +0200, z napisał(a):

[...]

Jak w każdym biznesie. Chodzi o kasiorę, a jeśli przy okazji klient jest
zadowolony, to też dobrze.

Wyzyskanie błędu (aczkolwiek też karalne) jest teraz ubierane w piękne słówka a

Ale - co operator miał wdług ciebie jeszcze zrobić? Za 7 złotych
miesięcznie miał ubezpieczenie od zrobienia sobie krzywdy, żeby się później
fakturą nie pociął. Sam z tego ubezpieczenia zrezygnował.

ludzie którzy się takiemu wyzyskaniu poddali nazywani debilami nie potrafiącymi czytać.

A jeśli ktoś celowo wymontuje sobie hamulce z samochodu, po czym rozpędzi
się i ruszy na spotkanie ze ścianą, to jak go nazwiesz?

Gawiedź i tak zapłaci tylko jest pytanie czy firma która ludzi oszukuje

Na czym dokładnie polega oszustwo? Przy zastrzeżeniu, że:
- w materiałach reklamowych jest ostrzeżenie,
- na pudełku z telefonem jest ostrzeżenie,
- w umowie jest ostrzeżenie,
- jest dodatkowa usługa blokująca maksymalny koszt na niskim poziomie,
- sam telefon pozwala na wyłączenie transmisji przez sieć komórkową, i sama
z siebie się nie włączy.

i wyłudza od nich pieniądze

Uzasadnij, z uwzględnieniem jak wyżej.

jest godna zaufania i pozyskiwania kolejnych klientów.

Nie, żebym Plusowi jakoś specjalnie ufał, ale nie narzekam.

Tak wiem... Prawo jest prawem a etyka etyką. :-)

Konkretnie, jakie rozwiązanie proponujesz? Anulować opłaty wszystkim,
którzy twierdzą, że "oni nie wiedzieli"? Jeśli tak, to wypadałoby ich
hurtowo ubezwłasnowolnić, bo podpisali, że wiedzieli. Jeśli nie
ubezwłasnowolnić, to za chwilę mamy wysyp cwaniaczków, którzy z telefonu
zrobią sobie router, a po otrzymaniu faktury będą płakać, że nie wiedzieli.
I co dalej?

O 10 przykazaniach już nie będę bo to będzie zbyt wysoki poziom dla swołoczy prawniczo-marketingowej. :-)

Wszystkich przykazań ad hoc nie pamiętam, ale skoro piszesz o 10, to jak
chcesz tu wtrynić kilka pierwszych lub szóste?

AK (no, szóste to w pewien sposób można by odnieść do ciebie)

Data: 2013-05-20 17:44:04
Autor: z
W dniu 2013-05-20 15:57, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

1. Już pisałem. Włączyć to co klient chce. Przecież idiotą nie jest ;-)
2. Zaproponować automatyczne powiadomienie o stanie rachunku.
Co za trudne?
Wiem... Może powodować zmniejszenie "ukrytych zysków" a tego nowoczesne marketingi by nie zniosły :-)

Nie jestem fanem państwa opiekuńczego. Państwo opiekuńcze ani się tymi biednymi, ułomnymi nie opiekuje ani nie pozwala normalnie żyć tym normalnym czy bardziej zaradnym.
Ale... Skoro żyjemy w ustroju przesyconym socjalizmem i obowiązują konkretne przepisy prawne to...

Wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu dlaczego taki pobieraczek zasłużył sobie kary finansowe i zainteresowanie sądów a inni "cfaniacy" (piszę specjalnie bo na CWANIAKA to sobie trzeba zasłużyć) robiący dokładnie to samo może na inną skalę, z większym lobbingiem i kapitałem nie doznają takiego "zaszczytu"???

Osobiście przy podpisaniu umowy (której nie mogłem negocjować jako słabsza strona - nie moje spostrzeżenie tylko organów państwowych) wmuszano mi dodatkowe usługi które dały się wyłączyć tylko po odpowiednim terminie. Usług tych nie potrzebowałem. Dodatkowe minuty przez 3 mies., poczta głosowa, sranie ba banie, powiadamianie bleble...
Po wyjściu z "salonu" miałem na liście kilka pozycji i dat których musiałem pilnować żeby zapłacić abo. w wysokości takiej jakiej chciałem i otrzymać to co chciałem. Nie każdy pracownik "salonu" ma tak dobre serce i nie podpowie. Ułatwieniem dla mnie jest stary telefon który sam się nie połączy z siecią bez pozwolenia.
Ja sobie poradziłem i pilnuję domowych abo. ale potrafię sobie wyobrazić kogoś kto nie czyta paru grup dyskusyjnych ;-) nie miał nigdy do czynienia z komputerami i został stosownie zmanipulowany przez ładną panią w "salonie"

Czy się komuś podoba czy nie obowiązują w Polsce stosowne zapisy prawne chroniące konsumentów i artykuły wyszczególniające co jest przestępstwem. Albo się do nich stosujemy albo nie.
Jeśli do kogoś nie przemawia wprost _oszustwo_ to niech doczyta (może trzeba kilka razy ;-) ) ciąg dalszy ze szczególnym uwzględnieniem _wyzyskania błędu_.
Może ten przepis jest zbyt szeroko napisany. Można podyskutować.
Ale do jasnej ch... TAKI JEST i OBOWIĄZUJE!

Data: 2013-05-21 08:15:35
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 20 May 2013 17:44:04 +0200, z napisał(a):

[...]

Uhm. I operator zastosował się do życzenia klienta. Wyłączył pakiet
NonStop.

Przecież idiotą nie jest ;-)

Z tegoż założenia wyszedł operator.

2. Zaproponować automatyczne powiadomienie o stanie rachunku.

W Plusie funkcjonuje coś takiego jak limit należności, klient może go
ustalić.

Wiem... Może powodować zmniejszenie "ukrytych zysków" a tego nowoczesne marketingi by nie zniosły :-)

Trzymajmy się omawianej sytuacji, dyskusję o marketoidach odłóżmy na zaś.
:)

Ale... Skoro żyjemy w ustroju przesyconym socjalizmem i obowiązują konkretne przepisy prawne to...

....to należałoby wykazać, że jakieś zapisy prawne zostały tu złamane.

Wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu

Mnie hasło "przeciętny Kowalski" stawia przed oczami kogoś, komu nie ma
sensu niczego tłumaczyć. :) I autor wątku niebezpiecznie wpisuje się w ten
obraz.

Osobiście przy podpisaniu umowy (której nie mogłem negocjować jako słabsza strona - nie moje spostrzeżenie tylko organów państwowych)

E tam. Z bankami negocjuję, z Plusem negocjuję. Da się. A organa
państwowe... no, kawał organów z nich.

Nie każdy pracownik "salonu" ma tak dobre serce i nie podpowie.

Umowa całkiem czytelna jest. Chyba że znowu chcesz wyskoczyć z moją
imaginacją przeciętnego Kowalskiego, to ja przepraszam. :)

Ułatwieniem dla mnie jest stary telefon który sam się nie połączy z siecią bez pozwolenia.

A to to akurat bardzo dobre spostrzeżenie jest. Po jakiego wała ludz...
przeciętny Kowalski kupuje narzędzie, którego nie jest w stanie opanować?

Mam smartfon, nie zgadzam się z podejściem "ojojoj, smartfon to musi być w
necie cały czas", zwykle mam wyłączoną transmisję danych. Jeśli potrzebuję
- trzy stuknięcia w ekran i mam dostęp do sieci. Zrobiłem, co chciałem -
trzy stuknięcia, i ustrojstwo przestaje żreć transfer. Wszystkie automaty,
aktualizacje mają prawo łączyć się tylko przez WiFi. Jeśli chwilowo zmienię
zdanie - to tylko ja o tym decyduję. Nie zdarzyło się, bo coś się
samowolnie włączyło i zrobiło niemiłą niespodziankę.

Z kolei moja żona ma gdzieś wszystkie interneciki w telefonie i rozwiązała
temat jeszcze prościej - ma zwykły, prosty telefon; zadzwoni, wyśle SMS,
czasem cyknie jakąś fotkę.

Czy się komuś podoba czy nie obowiązują w Polsce stosowne zapisy prawne chroniące konsumentów i artykuły wyszczególniające co jest przestępstwem. Albo się do nich stosujemy albo nie.

A gdzie to przestępstwo?

Jeśli do kogoś nie przemawia wprost _oszustwo_ to niech doczyta (może trzeba kilka razy ;-) ) ciąg dalszy ze szczególnym uwzględnieniem _wyzyskania błędu_.

Znaczy, błędem Plusa było podpisanie umowy z autorem, a ten teraz chce ten
błąd wyzyskać i wyłudzić usługi bez płacenia za nie - o to chodzi?

Może ten przepis jest zbyt szeroko napisany. Można podyskutować.

Można, czynimy to, całkiem sympatycznie.

Ale do jasnej ch... TAKI JEST i OBOWIĄZUJE!

Uhm. I działa w obie strony.

AK

Data: 2013-05-21 08:48:34
Autor: z
W dniu 2013-05-21 08:15, Andrzej Kubiak pisze:

...to należałoby wykazać, że jakieś zapisy prawne zostały tu złamane.

http://www.dobreprogramy.pl/Sad-Apelacyjny-podtrzymal-kare-nalozona-na-pobieraczka,Aktualnosc,40304.html

Wyjaśnij czym celowe konstruowanie usług tak żeby klient dał się złapać
różni się od procederu pobieraczka?
Chyba tylko tym że GSMy się wykręcą bo są "cfańsze"
Wykaż różnice nie pozwalające na taką samą kwalifikację czynu.
Kawa na ławę. Konkrety.

Data: 2013-05-21 08:53:03
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 08:48, z pisze:

Wyjaśnij czym celowe konstruowanie usług tak żeby klient dał się złapać

Ciężko będzie ci udowodnić tę celowość skoro informacja o możliwości samodzielnych połączeń wykonywanych przez telefon BYŁA NA PLOMBIE DO JEGO OPAKOWANIA.

Data: 2013-05-21 09:01:15
Autor: z
W dniu 2013-05-21 08:53, Andrzej Lawa pisze:
Ciężko będzie ci udowodnić tę celowość skoro informacja o możliwości
samodzielnych połączeń wykonywanych przez telefon BYŁA NA PLOMBIE DO
JEGO OPAKOWANIA.

Regulamin pobieraczka był jak _BYK_ na stronie umieszczony a każdy musiał oświadczyć że go przeczytał czyli "zerwał plombę" :-)

Data: 2013-05-21 10:12:46
Autor: z
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
W dniu 2013-05-21 09:46, Andrzej Lawa pisze:
Chybiona analogia.

A podeprzesz się jakimiś argumentami?

Data: 2013-05-21 10:18:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 10:12, z pisze:
W dniu 2013-05-21 09:46, Andrzej Lawa pisze:
Chybiona analogia.

A podeprzesz się jakimiś argumentami?

Jesteś wielbłądem. Udowodnij, że nie.

Data: 2013-05-21 10:38:02
Autor: z
W dniu 2013-05-21 10:18, Andrzej Lawa pisze:
A podeprzesz się jakimiś argumentami?

Jesteś wielbłądem. Udowodnij, że nie.

A jednak nie potrafisz wykazać różnic na załączonych obrazkach :-)

PS. Skonstruowaliśmy dla Ciebie fajne usługi. Ich regulaminy nie są proste ale na pewno sobie poradzisz. Musisz 13 grudnia po południu wyłączyć pakiet internetowy a w pierwsza sobotę maja o 8.30 dodatkowe minuty bo zabulisz drożej.
To może zróbmy równą stawkę przez całą umowę niech będzie drożej ale jednakowo.
NIE DA SIĘ
To może wyłączymy od razu. Nie chcę tych usług.
NIE MOŻNA. 13 grudnia po południu. Zapisz sobie :-)
Jak zapomnisz to będziesz debilem, niepełnosprawnym umysłowo...

Data: 2013-05-21 11:57:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 10:38, z pisze:
W dniu 2013-05-21 10:18, Andrzej Lawa pisze:
A podeprzesz się jakimiś argumentami?

Jesteś wielbłądem. Udowodnij, że nie.

A jednak nie potrafisz wykazać różnic na załączonych obrazkach :-)

Wykazałem. Twoje problemy z percepcją mnie nie obchodzą.

[...]

Twój operator byłby bardziej porypany od każdego istniejącego.

[...]

Nawet w najbardziej podstawowych telefonach istnieje funkcja alarmu.

Debil nie będzie umiał jej ustawić.

Data: 2013-05-21 14:06:18
Autor: z
W dniu 2013-05-21 11:57, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie czy tasz ze zrozumieniem i masz nieczułą tylną część ciała ;-)

O dokształceniu się w materii przepisów chroniących konsumentów nie będę wspominać.

Data: 2013-05-21 14:44:32
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 14:06, z pisze:
[...]

Czytam a nawet piszę, w odróżnieniu od ciebie.

A w twoim przykładzie wyzerowałeś drugą pochodną.

O dokształceniu się w materii przepisów chroniących konsumentów nie będę
wspominać.

Nie ucz ojca dzieci robić.

Data: 2013-05-21 10:06:48
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 21 May 2013 08:48:34 +0200, z napisał(a):

http://www.dobreprogramy.pl/Sad-Apelacyjny-podtrzymal-kare-nalozona-na-pobieraczka,Aktualnosc,40304.html

Ja wiem, że dyskutowanie na temat jest trudną sztuką, zwłaszcza gdy
argumentów nie ma, i wtedy wygodnie sięgnąć po coś od czapy - dlatego
trzymaj się wątku głównego, albo kończymy, przy czym będę miał wyrobioną
odpowiednią opinię na twój temat.

Widziałeś zestaw sprzedażowy Plusa? Nie pisz o Pobieraczku, loteriach
SMS-owych i śladach życia na Marsie. Widziałeś/nie widziałeś?

AK

Data: 2013-05-21 10:18:33
Autor: z
W dniu 2013-05-21 10:06, Andrzej Kubiak pisze:
Widziałeś zestaw sprzedażowy Plusa? Nie pisz o Pobieraczku, loteriach
SMS-owych i śladach życia na Marsie. Widziałeś/nie widziałeś?

Łatwo napisać że coś jest od czapy. Trudniej to podeprzeć argumentami.
Dla mnie sytuacja identyczna. Sprzedaż konsumencka, celowe działanie w celu wprowadzenia w błąd czy wyzyskania błędu.
Wiem... zestaw sprzedażowy inny, firma większa, ma lepszych prawników...
ale mechanizm ten sam.
Dlaczego jedni dostają zaszczytu i tułają się po sadach a inni nie to może wytłumaczy jakiś sędzia :-)

Data: 2013-05-21 10:23:36
Autor: Andrzej Kubiak
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
Dnia Tue, 21 May 2013 10:18:33 +0200, z napisał(a):

Przestań blablać na tematy oderwane. Widziałeś zestaw sprzedażowy Plusa?
Tak/nie?

AK

Data: 2013-05-21 10:25:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 10:18, z pisze:
[...]

Dla ciebie Ziemia może być płaska, od góry przykryta Niebem a od dołu podparta Piekłem.

I co z tego miałoby wynikać dla rzeczywistości?

Sprzedaż konsumencka, celowe działanie w
celu wprowadzenia w błąd czy wyzyskania błędu.

UDOWODNIJ

Data: 2013-05-21 09:14:42
Autor: m
On 05/21/2013 08:15 AM, Andrzej Kubiak wrote:
[...]

Gratuluję. Też tak mam. Nie zmienia to faktu, że kiedy kupiłem sobie smartfon, to zanim opanowałem technikę wyłączania internetu - zżarło mi cały limit który miałem na prepaidzie (40zł w ciągu ok. godziny). A jakbym nie miał prepaidu - pewnie bym się zorientował po kilkuset złotych nabitych.

Jeżeli ja, świadomy tego że tam może być internet i obyty ogólnie z komputerami, nie uchroniłem się od tego - to jak ma to zrobić np. mój rodzic? Albo moja żona? System działa tak, że ludzie na poziomie, nie tumaniści, chumaniści ani zwykli Kowalscy, nie mają możliwości się w tym połapać.

Nie twierdzę że celowo to zostało tak skonstruowane, ale tak działa, przynosi zyski i w zasadzie nikomu od strony dostawcy nie chce się tego rozmontowywać.

p. m.

Data: 2013-05-21 09:38:52
Autor: Zbynek Ltd.
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
Elo

m napisał(a) :
[...]

To działa też wtedy, kiedy systemowo ustawisz pytanie o łączenie z Internetem, jeśli będzie potrzebny. Ale niektóre programy i tak się łączą, bez zgody i wiedzy użytkownika. Trzeba wejść w każdy program, by wyłączyć jego opcje.
Masz rację - to jest układ na wyciągnięcie jak największej kasy od technicznych analfabetów. Skoro i obeznani z technologią muszą poświęcić sporo czasu, by wyłączyć niechciane opcje.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2013-05-21 09:53:30
Autor: hiki o!
kruczki prawne umowy z Polkomtelem cz y po prostu złodziejstwo?
On 21.05.2013 09:38, Zbynek Ltd. wrote:
Elo

m napisał(a) :
[...]

wyłączyć jego opcje., co mimo to
Masz rację - to jest układ na wyciągnięcie jak największej kasy od
technicznych analfabetów. Skoro i obeznani z technologią muszą poświęcić
sporo czasu, by wyłączyć niechciane opcje.

Nie noe, powylaczalem transfery GSM i WiFi (zeby swiadomie zezwalac) w moim androidzie, a ty mi tu piszesz, ze sa aplikacje co mimo to sie polacza kiedy zechca??

Data: 2013-05-21 09:55:02
Autor: Zbynek Ltd.

m napisał(a) :
[...]

Nie każdy ma Androida :-)
Mam Symbiana. Tak, to nie smartfon :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2013-05-21 10:01:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2013 09:55, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Jesteś pewien, że masz?

Bo coś brednie powyżej wypisujesz - od lat mam symbianowe Nokie i ZAWSZE była opcja globalnego wyłączenia połączeń z internetem lub pytania się za każdym razem o pozwolenie, ostatnio nawet bardzo łatwo dostępna (pociągnięcie w dół górnej krawędzi ekranu).

Data: 2013-05-21 10:02:31
Autor: Zbynek Ltd.
Andrzej Lawa napisał(a) :
[...]

Ciągnę ten ekran, ciągnę i już mi wystaje poza obudowę. Nie każdy ma taki sam telefon, wyobraź sobie.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2013-05-21 10:17:06
Autor: hiki o!

m napisał(a) :
[...]

Nie kaĹźdy ma Androida :-)
Mam Symbiana. Tak, to nie smartfon :-)

Na symbianie apki co mialem to grzecznie czekaly az pozwole, system wyskakiwal okienkoz info, ze apka sie chce polaczyc (e51, e52).

Nad symbianem czulem, ze mam kontrole.

Z androidem czuje sie, ze to on mnie kontroluje.

Co dziwne, z roznymi windowsami czy linuksami sobie radze, z sieciami moze mniej ale takze, z serwerami aplikacji i innymi rzeczami "ponad poziom kowalskiego" takze ;)

Data: 2013-05-21 10:02:43
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 21 May 2013 09:53:30 +0200, hiki o! napisał(a):

[...]

No, pisze, ale pisze nieprawdę. :)

Zbynek, mam odhaczone "Mobile data". Pokaż mi tego software'owego
komandosa, który mimo to się połączy. :)

AK

Data: 2013-05-21 10:04:32
Autor: Zbynek Ltd.
Andrzej Kubiak napisał(a) :
[...]

Endomondo, mapa, GPS. Więcej nie chce mi się już odszukiwać.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2013-05-21 10:18:28
Autor: hiki o!
On 21.05.2013 10:04, Zbynek Ltd. wrote:
Andrzej Kubiak napisał(a) :
[...]

Zbynek, mam odhaczone "Mobile data". PokaĹź mi tego software'owego
komandosa, który mimo to się połączy. :)

Endomondo, mapa, GPS. Więcej nie chce mi się już odszukiwać.

gps to mi sie laczy tylko z satelitami, pozostalych nie sprawdzalem.

Data: 2013-05-21 10:20:06
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 21 May 2013 10:04:32 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Zbynek, mam odhaczone "Mobile data". Pokaż mi tego software'owego
komandosa, który mimo to się połączy. :)
Endomondo, mapa, GPS. Więcej nie chce mi się już odszukiwać.

Endomondo nie mam, w wolnej chwili zainstaluję na zapasowym telefonie i
sprawdzę.

Co to jest "mapa, GPS"? Chodzi o aplikację Maps, włączenie GPS-u, czy o co?

AK

Data: 2013-05-21 11:42:45
Autor: Zbynek Ltd.
Andrzej Kubiak napisał(a) :
[...]

Tak. Maps i GPS. Mam ustawiony A-GPS, ale byłoby miło, gdyby się pytało. Za granicą, by korzystać z Maps trzeba ciągle wyłączać i włączać ten A-GPS, w razie konieczności. A ile razy zapomniałem wyłączyć.

Kolejne z wbudowanych aplikacji, nie do odinstalowania: Udostępnianie Online, Aktualizacja Aplikacji, Aplikacja Play (to od operatora). Łączą się od razu, bez pytania. Więcej już nie szukam.
Rzeczywiście niektóre się pytają, ale powyższe nie robią tego.

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

Data: 2013-05-21 10:22:43
Autor: Andrzej Kubiak
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
Dnia Tue, 21 May 2013 10:04:32 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Endomondo, mapa, GPS. Więcej nie chce mi się już odszukiwać.

OK, doczytałem, że używasz Symbiana. Też nie odnotowałem problemów, zresztą
hiki wyraźnie pytał o Androida.

AK

Data: 2013-05-22 01:23:04
Autor: Jawi
[...]
To coś jak:
Abonament za 30zł, ale jak nie chcesz zapłacić 300 to zapłać ubezpieczenie?
Z drugiej strony, już widzę posta:
Chciałem wyłaczyc pakiety internetowe a ci odcieli mnie od neta, co za chamy!!! :)

Data: 2013-05-22 08:38:47
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Wed, 22 May 2013 01:23:04 +0200, Jawi napisał(a):

[...]

Nie. To coś jak: abonament 30 zł, maksymalnie 7 zł za internet. Jeśli nie
korzystasz z internetu, nie płać tych 7 zł, ale lepiej zdejmij ten śmieszny
haczyk z pola "Mobile data", a najlepiej wyłącz w diabły usługę GPRS.

Z drugiej strony, już widzę posta:
Chciałem wyłaczyc pakiety internetowe a ci odcieli mnie od neta, co za chamy!!! :)

Nie kijem go, to pałką. :)

AK

Data: 2013-05-21 07:55:03
Autor: Danusia

Użytkownik "SJS" <siudalski@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:kncris$1l6$1node1.news.atman.pl...
[...]

A mnie to wygląda na sytuacje podobną do POBIERACZKA, czyli kruczek prawny wpisany celowo.
Aby taka dowolna twórczość pt. "jak Ci sie nie podoba to idź do konkurencji" nie była stosowana a domorośli prawnicy nie krzyczeli że wszystko im wolno, uchwalono odpowiednią ustawę i wprowadzono rejestr klauzul niedozwolonych (o czym zazwyczaj zapominają nasi prawnicy z grupy).
Moim zdaniem autor wątku powinien udać sie do Federacji Konsumentów. Oni maja swoich prawników doświadczonych w bojach z różnymi takimi firmami i korporacjami.

pozdr

Data: 2013-05-20 12:31:32
Autor: ikarek
Użytkownik "SJS" <siudalski@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:kncq4p$ai$1node1.news.atman.pl...
[...]

Odpowiem Ci równoległą historią: z okazji ostatniej wymiany tel.,
moja mama też dostała nowoczesne urządzenie, które oczywiście
miało włączoną funkcję ściągania z internetu jakichś bezużytecznych
wiadomości, co powiększało rachunek o ok. 10 zł.

Ponieważ sam szczerze nienawidzę tych aparacików i zawsze
odmawiam pomocy, gdy rodzina/znajomi mają z nimi problemy
- poradziłem mamie, aby udała się do sklepu, w którym ową rzecz
otrzymała. W sumie odwiedziła ten sklep (Orange) 3 razy, gdyż
zbiorowy wysiłek konsylium pracowników aż dwukrotnie okazywał
sie nadaremny :) Ale na szczęście, za 3 razem się udało, poza tym
mama złożyła reklamację, na którą przyszła odpowiedź, że co
prawda bla bla, ale w drodze wyjątku i dla dobrych relacji
z klientem - uznają reklamację.

Morał: reklamuj!

Data: 2013-05-20 12:52:43
Autor: Janek Wlodak

"ikarek" <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kncu1t$e3g$1speranza.aioe.org...
[...]

Morał: nie bądź takim skurwysyńskim debilem, co nawet własnej matce nie pomoże....

Data: 2013-05-22 01:33:36
Autor: Jawi
W dniu 2013-05-20 12:52, Janek Wlodak pisze:

Morał: nie bądź takim skurwysyńskim debilem, co nawet własnej matce nie
pomoĹźe....

Jak miał pomóc, skoro się na tym nie zna?
Poszła do sklepu, złożyła reklamację, wspomniała że szukała w punkcie u nich pomocy. Dzięki temu reklamacja uwzględniona.
Skuteczność 100%, ale Ty musisz używać wulgaryzmów by dać do zrozumienia światu jakim synkiem wzorowym jesteś? :)

Data: 2013-05-22 07:06:19
Autor: z
W dniu 2013-05-22 01:33, Jawi pisze:
Poszła do sklepu, złożyła reklamację, wspomniała że szukała w punkcie u
nich pomocy. Dzięki temu reklamacja uwzględniona.
Skuteczność 100%,

Dziwny ten operator. :-)
Najpierw wkłada dużo sił i środków żeby skonstruować podstępne regulaminy a potem "w drodze wyjątku" daruje "winy" tym co się opierają i nie rokują wywindykowania należnych zobowiązań.
Zaiste pokrętna polityka.
A może trochę wstyd naciągać staruszkę i smród trochę przeszkadza? ;-)

Data: 2013-05-22 08:16:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.05.2013 07:06, z pisze:
[...]

A może twoja teoria spiskowa to stos byczego gówna *) ?

*) pozwoliłem sobie dosłownie przetłumaczyć

Data: 2013-05-22 08:44:54
Autor: z
W dniu 2013-05-22 08:16, Andrzej Lawa pisze:
A może twoja teoria spiskowa to stos byczego gówna *) ?

*) pozwoliłem sobie dosłownie przetłumaczyć

Ja bym staruszce nie darował.
Ty pewnie też. Przecież przepisy są przepisami a umowy umowami.
Jak nie potrafiła obsłużyć urządzenia to nie trzeba było brać :-)
Co to ma być? Przecież operator nie jest instytucją charytatywną.
Musi zarabiać. Niedopuszczalne jest wpie... się w umowy dorasłych ludzi!!! ;-)

Data: 2013-05-22 10:33:03
Autor: ikarek
kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo? [OT]
Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości
[...]

Dzięki za wsparcie :) choć moim zdaniem, najlepiej w ogóle nie
odpowiadać na tego rodzaju posty.

Data: 2013-05-20 13:52:00
Autor: Ariusz
[...]

Kuzyn miał podobną sytuację ale rachunek dostał na ponad 700 zł. W pierwszej kolejności złożył reklamację, którą odrzucili. Potem jakieś odwołania – sprawy dokładnie nie znam. Aż w końcu udał się do rzecznika konsumentów, który mu jakoś pomógł i nie musiał płacić.
Może spróbuj tą drogą

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-05-21 14:43:15
Autor: Wemif
SJS <siudalski@plusnet.pl> wrote:

A bo jak miał wykupiony internet za 7 zł miesięcznie to nie było naliczania a jak pan zrezygnował to stawki są inne

Dlaczego zrezygnował z pakietu? Nie zrobił tego świadomie?

a.

Data: 2013-05-21 16:53:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-21 16:43, Wemif pisze:
SJS <siudalski@plusnet.pl> wrote:

A bo jak miał wykupiony internet za 7 zł miesięcznie to nie było
naliczania a jak pan zrezygnował to stawki są inne

Dlaczego zrezygnował z pakietu? Nie zrobił tego świadomie?

"Nie będzie mi tu Plus naliczał 7zł za nic ZŁODZIEJE ZŁODZIEJE!!!11"

--
Liwiusz

kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?