kryteria kabla sat

Data: 2012-01-09 19:48:31
Autor: Robert_J
kryteria kabla sat
czy taki sztukowany: satelitrny dł 5m->stary 5m => sat 5m zadziala z telewizja n ? HD ?

Jeśli to nie jest 20-letni kabel od AZART-u (z linką jako żyłą) to bez problemu da radę :-). I nie lutuj tylko załóż beczki.

Data: 2012-01-09 20:01:59
Autor: oneir
kryteria kabla sat
zadziala z telewizja n ? HD ?

Jeśli to nie jest 20-letni kabel od AZART-u (z linką jako żyłą) to bez problemu da radę :-). I nie lutuj tylko załóż beczki.

ha, to jest 20 letni kabel z linka zamaist pojedynczej zyly ale pochodzil z zapasow wojskowych zapewne produkcji zsrr i byl uzywany  w instalacjach antenowych radiostacji, wyglada solidnie, ekran z oplotu ale tak gestego ze niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach

dzieki za informacje, chyba zaryzkuje i zamowie ta telewizje w najgorsyzm wypadku puszcze kabel po boazerii;)

Data: 2012-01-09 20:13:56
Autor: Robert_J
kryteria kabla sat
ha, to jest 20 letni kabel z linka zamaist pojedynczej zyly

To nie pisz że kabel dobrej jakości ;-))). Jesli to taki jak stosowano w azartach to teoretycznie jego pasmo jest do ok. 300 MHz, ale w praktyce przenosi pełny UHF, tyle że dość mocno tłumi pod koniec pasma. Na pewno tłumienie nie rośnie liniowo, a w paśmie sat może już być bardzo duże. Ale nawet jak będzie rzędu 50 dB/100 m to i tak te 5 metrów nie powinno mocno rzutować, spróbuj i zobaczysz :-). Uważaj przy wkręcaniu beczki bo te druciki z linki lubią się zginać. Najlepiej najpierw je dobrze skręć, dopiero potem skróć żyłę obcinaczkami, a wsuwając beczkę lekko nią kręć w tym samym kierunku co jest skręt drucików w lince. To pomaga włożyć wszystkie druciki :-)

Data: 2012-01-09 20:26:07
Autor: Alias Awatar
kryteria kabla sat
W dniu 12-01-09 20:01, oneir pisze:
[...]

Skoro linka to ja bym lutował.
Linka ma tendencje do śniedzenia i beczki się nie sprawdzają.
Lutowanie plus pistolet glutujacy i na koniec koszulka termokurczliwa.
G.

Data: 2012-01-09 14:04:48
Autor: kaczor1
kryteria kabla sat
On 9 Sty, 20:26, Alias Awatar <b...@konta.eml.pl> wrote:
> [...]

Linka ma tendencje do śniedzenia i beczki się nie sprawdzają.
Lutowanie plus pistolet glutujacy i na koniec koszulka termokurczliwa.

Taaaa. Mam taką ścianę płaczu, zapełnioną wynalazkami wyciętymi od
klientów.
Poskręcane ze sobą żyły, zlutowane kable, połączone na kostki
elektryczne, i różne chałupnicze pomysły.
Dawaj częściej takie rady. Więcej zarobię :p

Data: 2012-01-09 21:18:07
Autor: Zenek
kryteria kabla sat
W dniu 2012-01-09 20:01, oneir pisze:
[...]

Pewnie to kabel 50 Ohm jesli do radiolki i wnosi wieksze tlumienie niz dowolny 75 Ohm.

Data: 2012-01-09 22:40:01
Autor: yabba
kryteria kabla sat
Użytkownik "oneir" <spam@spam.com> napisał w wiadomości news:jefdkc$iid$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ten kabel może mieć 50 omów. Masz 20% szans, że zadziała.
Jeśli to linka, to spróbuj ją pocynować, będzie sztywniejsza i łatwiej założyć beczkę.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-01-10 09:02:39
Autor: DareckY
kryteria kabla sat

[...]

To jak ten kabel pochodzi z instalacji radiostacji to nie jest kablem dostosowanym do TV    , poprostu ma inną impedancje -) .
Czyli podsumowywując nie nadaje się do tej instalacji .

Data: 2012-01-10 10:25:03
Autor: Robert_J
kryteria kabla sat
To jak ten kabel pochodzi z instalacji radiostacji to nie jest kablem dostosowanym do TV    , poprostu ma inną impedancje -) .
Czyli podsumowywując nie nadaje się do tej instalacji .

Rzeczywiście może tak być, nie pomyślałem o tym. Wyszedłem z założenia że to kabel 75-omowy skoro działała na nim TVK :-). Ale z góry bym go nie przekreślał, niech Kolega spróbuje i sam zobaczy czy zadziała. Nic nie traci w końcu... Te 5 metrów może dać radę, widziałem większe cuda które działały ;-). A jak nie zadziała to po prostu położy nowy i po sprawie.

Data: 2012-01-10 11:36:52
Autor: AM
kryteria kabla sat

Użytkownik "DareckY" <Darecky@gmail.com> napisał w wiadomoœci news:jegrbf$iqg$1node2.news.atman.pl...

[...]

  Tutaj się nie zgodzę, kable stosowane w radiostacjach
   ( zależy w jakich)  majš opornoœci 50, 75, 150, 300 om.
  Tak więc opornoœć 75 jak najbardziej pasuje do TV.

Data: 2012-01-12 01:35:01
Autor: Jingiel
kryteria kabla sat

   Tutaj siďż˝ nie zgodzďż˝, kable stosowane w radiostacjach
    ( zaleďż˝y w jakich)  majďż˝ opornoďż˝ci 50, 75, 150, 300 om.
   Tak wiďż˝c oporno�� 75 jak najbardziej pasuje do TV.

Jeśli już to impedancja, a nie oporność.

Jingiel

Data: 2012-01-13 01:34:57
Autor: AM
kryteria kabla sat

Użytkownik "Jingiel" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jel9rk$crc$1news.task.gda.pl...

   Tutaj si? nie zgodz?, kable stosowane w radiostacjach
    ( zale?y w jakich)  maj? oporno?ci 50, 75, 150, 300 om.
   Tak wi?c oporno?? 75 jak najbardziej pasuje do TV.

Jeśli już to impedancja, a nie oporność.

Jingiel

  To wytłumacz mi czym się różni impedancja falowa od oporności falowej?.

Data: 2012-01-13 08:29:50
Autor: Jingiel
kryteria kabla sat
W dniu 2012-01-13 01:34, AM pisze:
Uďż˝ytkownik "Jingiel"<xxx@xxx.xx>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

    Tutaj si? nie zgodz?, kable stosowane w radiostacjach
     ( zale?y w jakich)  maj? oporno?ci 50, 75, 150, 300 om.
    Tak wi?c oporno?? 75 jak najbardziej pasuje do TV.

Je�li ju� to impedancja, a nie oporno��.

Jingiel

   To wytďż˝umacz mi czym siďż˝ rďż˝ni impedancja falowa od opornoďż˝ci falowej?.

Teraz dopiero piszesz o oporności falowej. Wcześniej pisałeś wyraźnie tylko o oporności. Więc się sprostowałeś.

Jingiel

Data: 2012-01-13 10:32:11
Autor: AM
kryteria kabla sat

U?ytkownik "Jingiel"<xxx@xxx.xx>  napisa? w wiadomo?ci

[...]

   To wyt?umacz mi czym si? r?ni impedancja falowa od oporno?ci falowej?.

Teraz dopiero piszesz o oporności falowej. Wcześniej pisałeś wyraźnie tylko o oporności. Więc się sprostowałeś.

Jingiel

Zauważ, że cały czas jest dyskusja o kablu który ma przenieść
sygnał telewizyjny ( w.cz) to o jakiej oporności lub impedancji
jeżeli nie falowej można pisać ?.

Data: 2012-01-13 11:04:36
Autor: Jingiel
kryteria kabla sat

Zauwa�, �e ca�y czas jest dyskusja o kablu kt�ry ma przenie��
sygna� telewizyjny ( w.cz) to o jakiej oporno�ci lub impedancji
je�eli nie falowej mo�na pisa� ?.

Dobra, temat zamknięty. Pojęcie impedancji falowej stosuje się jeszcze w akustyce, ale to inna śpiewka. A w ogóle to ustaw sobie kodowanie.

Jingiel

kryteria kabla sat