krzyż tu stał i stał będzie

Data: 2014-05-21 09:44:51
Autor: Fritz
krzyż tu stał i stał będzie
Z pl.soc.prawo, pokazać moherom krzyż:

Czy Polska to państwo prawa

Mój dziadek zrobił głupotę i postawił w 1965 roku na swojej działce przy
ogrodzeniu dębowy 3 metrowy krzyż.  W maju zbierają się tu starsze panie i
śpiewają pieśni. W 1990 roku zmienialiśmy ogrodzenie i przesunęliśmy płot
tak, że krzyż jest poza naszym ogrodzeniem. Zrobiliśmy to, ponieważ do
strojenia krzyża panie wchodziły przez nasz ogródek. W 1991 roku dziadek
zmarł i ja jestem właścicielem posiadłości. Nie było z tego powodu żadnych
sporów, aż do 1995 roku, kiedy bez powiadomienia mnie podstępnie wykopali
nasz krzyż i postawili metalowy. Od tego czasu trwa spór, bo to jest już
ich. W 2010 ogrodzili krzyz płotkiem metalowym, również bez mojej zgody.
Prace te są zawsze prowadzone pod moją nieobecność.  Domyślałam się kto to
robi, ale te osoby mi odpowiadały, że to nie one , ale wieś o tym decyduje i
wieś to robi. 14 kwietnia 2014  wróciłem z pracy wcześniej niż zwykle i
zastałem kilka osób, które właśnie zbierały się do odejścia po zakończonej
pracy. Została wylana betonowa płyta, wielkości 1 metr na 80 centymetrów. To
te osoby, co zawsze podejrzewałem, że te prace wykonują. Zażądałem
natychmiastowego usunięcia tej betonowej płyty z mojej działki. Jedna z tych
osób mi odpowiedziała, żebym się z tym problemem udał do księdza, druga, że
nie mam tu nic do gadania, bo to nie moja działka i mogę sobie rządzić
wewnątrz ogrodzenia, a oni robią to w pasie drogowym i mają do tego prawo a
jedna pani, że krzyż tu stał i stał będzie i  już mnie uprzedza, że na tej
wylewce będzie postawiona kapliczka (pewno miała na myśli figurkę czy coś w
tym rodzaju). W każdym razie okazuje się, że sprawa jest rozwojowa.
Zgłosiłem nazwiska osób które wykonywały te prace  do Urzędu Gminy jako
właściciela pasa drogowego oraz na Policję. Z urzędu dostałem odpowiedź, że
Urząd nie wydawał pozwolenia na wykonywanie prac w pasie drogowym w mojej
miejscowości, a dziś też dostałem pismo z prokuratury o odmowie wszczęcia
dochodzenia, bo czyn nosi znamion czynu zabronionego. Teraz już nie chcę
tego cyrku mieć przed domem, a oni pewno dostaną tą odpowiedź z prokuratury,
która ich dowartościuje i zmobilizuje do jeszcze aktywniejszych działań.
Planuje ogrodzić się w granicach działki i wtedy ten krzyż będzie wewnątrz
mojego ogrodzenia, ale już sąsiedzi mi mówią, że moje ogrodzenie powinno
ominąć krzyż. Nie jestem postury Pudziana czy Kliczki. Co robić?

krzyż tu stał i stał będzie