Data: 2009-03-09 12:35:30 | |
Autor: amir | |
ksenony - wymagania ? | |
Witam! Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich oraz spryskiwacze mam astre II chcialbym zakupic takie lampy spryskiwaczeni to nie problem ale jak z autopoziomowaniem czy kupujac taki komplet http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html reflektor maja same w sobie cos takiego? czy to jakis osobny mechanizm? |
|
Data: 2009-03-09 13:25:26 | |
Autor: Grzegorz | |
ksenony - wymagania ? | |
Hello amir !:
Witam! Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-03-09 19:25:58 | |
Autor: Alti | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:gp31q5
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie) Wojtek |
|
Data: 2009-03-09 20:37:56 | |
Autor: lleksem | |
ksenony - wymagania ? | |
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie)To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z supermarketu???? Tomek |
|
Data: 2009-03-10 10:31:23 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" zŚwiatło. Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-10 19:20:15 | |
Autor: lleksem | |
ksenony - wymagania ? | |
Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.Wczoraj Bond tak przyspieszal ciagnikiem siodlowym. Potezne auta, ktore sa w stanie nieco dluzej przyspieszac, maja i tak odpowiednio utwardzane zawieszenie tylu. To samo przy hamowaniu. A bujniecie miekkiego auta przy zmianie biegu jest i tak krotsze niz przejazd przez hopek. Zaraz tu ktos napisze, ze w zakretach tez sie niezaleznie reflektory poziomuja. Bajka. Bezwladnosc takiego systemu MUSI byc spora, bo sie na pierwszym wyboju polamie. A o zawieszeniu zyroskopowym reflektorow jakos nie slychac. Tomek |
|
Data: 2009-03-10 20:50:53 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
[...]Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 20:28:12 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 20:49:38 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie. A budowa i sposób działania jest mi znany nie na podstawie wyobrażeń ani gazet czy wręcz z opisów na stronach handlarzy chińskimi zestawami HID ale m.in. z dokumentacji technicznej producenta mojego samochodu. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 21:59:06 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 22:11:29 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.Wystarczy odpiąć jeden z czujników (w Lagunie do przedniego nie trzeba nawet podnosić samochodu) od zawieszenia i poruszać nim aby zobaczyć jak na dłoni kiedy światła zmieniają swe ustawienie. Widać to również podczas jazdy. No, ale Ty wiesz lepiej... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-09 21:40:06 | |
Autor: Michał | |
ksenony - wymagania ? | |
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości. jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości". a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-03-10 09:01:17 | |
Autor: Grzegorz | |
ksenony - wymagania ? | |
Hello Michał !:
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-03-10 17:13:18 | |
Autor: Michał | |
ksenony - wymagania ? | |
>> Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich >> nie masz. a to niemieckie hydro to tylko merc S, kilka E, i Pheton :) jedna oś to miał chyba peugeot 6??. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-03-09 13:39:51 | |
Autor: jian | |
ksenony - wymagania ? | |
amir wrote:
Witam! na przykĹadzie A6 - samo poziomowanie realizowane jest przez - lampy z silnikiem elektrycznym do regulacji - przy tylnym zawieszeniu element (podejrzewam potencjometr) sprzÄgniÄty z zawieszeniem ktĂłry od "przysiadu" tylnego zawieszenia reguluje pozycje (nachylenie) ĹwiateĹ przednich gdzieĹ na ktĂłrymĹ forum audi byĹ manual z tej czynnoĹci (doposaĹźenie w ksenony) |
|
Data: 2009-03-09 17:43:42 | |
Autor: Worek | |
ksenony - wymagania ? | |
To nie sa ksenony tylko zenony czyli ksenony zwykłe.
;) Pozdrawiam Worek |
|
Data: 2009-03-09 19:24:43 | |
Autor: Alti | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "amir" <didoSPAM@op.pl> napisał w wiadomości news:gp2uu9$l0o$1inews.gazeta.pl...
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. Tak więc montując zenony nie dość że zrobisz to nielegalnie to bedziesz jeszcze oślepiał ludzi. Przeglądu auto ci nie przejdzie bez tzw. flaszki. Wojtek |
|
Data: 2009-03-10 07:25:43 | |
Autor: Krzysiek | |
ksenony - wymagania ? | |
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane.e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast żarówki H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale oni problemów nie robią. |
|
Data: 2009-03-10 09:23:50 | |
Autor: Mikolaj Rydzewski | |
ksenony - wymagania ? | |
Krzysiek wrote:
e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) Czy mowisz o stacji 'Auto-Mietek' z Bytowa (po NNTP-Posting-Host)? ;-) http://www.stacja.com.pl/stacje/pomorskie/index.htm |
|
Data: 2009-03-10 12:08:54 | |
Autor: Krzysiek | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:gp582m$1tlg$1news2.ipartners.pl... Krzysiek wrote: aleś trafił :) |
|
Data: 2009-03-11 20:26:25 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Alti" <alti71@gazeta.pl> napisał
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 20:57:51 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Podobnie działające układy (różniące się jedynie szczegółami konstrukcyjnymi) ma w swoich autach m.in. BMW, Mercedes, Audi i pewnie wiele innych. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 21:56:05 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz. Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 22:07:39 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz.Założysz się? :-) Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych.Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Jeśli jednak chcesz to mogę Ci udowodnić to w Lagunie II bo taką dysponuję. W skrócie wygląda to tak jak opisałem i nie są to - wbrew temu co bezpodstawnie sugerujesz - moje domysły ale rzeczywistość. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-12 11:34:17 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz. Układ ma sporą bezwładność (więcej niż dziesiąte części sekundy), wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień świateł a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia. Nie po to jest ten układ. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-12 17:29:52 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Układ ma sporą bezwładnośćZgadza się. (więcej niż dziesiąte części sekundy),Nie mierzyłem tego przyrządem, ale na pewno w Lagunie jest to sporo poniżej sekundy. wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień światełJeśli _ugięcie osi_ pozostanie zmienione na nieco dłużej. Przejazd przez "leżącego policjanta" nie zmienia ustawienia. Sam wjazd na krawężnik, chodnik przednią osią też nie zmienia ustawienia o ile nie zmienia na dłużej ugięcia osi (a dokładniej koła przy którym jest czujnik). Nie po to ten układ jest aby skracał światła przy jeździe pod górkę a wydłużał w nieskończoność podczas zjazdu w dół. :-) Poziomowanie jest względem płaszczyzny, po której poruszają się koła osi przedniej i tylnej. a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie.No to w Lagunie na 100% działa po niecałej sekundzie (IMO kilku dziesiątych ale dokładnie nie powiem czy to 3, 5 czy 7) od ustabilizowania się zmiany i widać to wyraźnie w trakcie przyspieszania lub hamowania gdy po prawej stronie masz np. mur w niewielkiej odległości od jezdni: granica odcięcia nieustannie dąży do poziomu względem jezdni i czas reakcji jest na tyle nieduży, że zdąży się wyraźnie ustabilizować w trakcie kilkusekundowego przyspieszania. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia.Zgadzam się. Ale korekcja zmiany obszaru oświetlanego powyżej kilku dziesiątych sekundy jest juz dość wygodnym rozwiązaniem - nie powoduje długotrwałego olśnienia tych z przeciwka podczas przyspieszania a także oświetla większy obszar podczas hamowania. To taka - powiedzmy - pierwsza generacja świateł adaptacyjnych mających zoptymalizowac oświetlany obszar. Dzisiejsze auta (np. Laguna III, BMW, Ford Mondeo) mają dodatkowo sterowanie poziome świateł sprzężone z układem kierowniczym. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-22 12:16:11 | |
Autor: jerzu | |
ksenony - wymagania ? | |
On Thu, 12 Mar 2009 17:29:52 +0100, R2r <bezspamux@marsoft.net.pl>
wrote: Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Chyba w Twoim Renault. W Scenicu II działa to tak, jak opisuje to Hektor. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu |
|
Data: 2009-03-10 22:43:17 | |
Autor: ginger | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "amir" <didoSPAM@op.pl> napisał w wiadomości news:gp2uu9$l0o$1inews.gazeta.pl... http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html lepiej kup soczewki http://allegro.pl/item567739452_lampy_opel_astra_g_soczewki_angel_eyes_black.html i chinskie xenony to przynajmniej beda swiecic. A te oryginalne z 2000r to beda tak wypalone ze oswietla droge gorzej niz zwykle reflektory H7 |