Data: 2009-03-09 13:25:26 | |
Autor: Grzegorz | |
ksenony - wymagania ? | |
Hello amir !:
Witam! Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-03-09 19:25:58 | |
Autor: Alti | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:gp31q5
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie) Wojtek |
|
Data: 2009-03-09 20:37:56 | |
Autor: lleksem | |
ksenony - wymagania ? | |
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie)To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z supermarketu???? Tomek |
|
Data: 2009-03-10 10:31:23 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" zŚwiatło. Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-10 19:20:15 | |
Autor: lleksem | |
ksenony - wymagania ? | |
Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.Wczoraj Bond tak przyspieszal ciagnikiem siodlowym. Potezne auta, ktore sa w stanie nieco dluzej przyspieszac, maja i tak odpowiednio utwardzane zawieszenie tylu. To samo przy hamowaniu. A bujniecie miekkiego auta przy zmianie biegu jest i tak krotsze niz przejazd przez hopek. Zaraz tu ktos napisze, ze w zakretach tez sie niezaleznie reflektory poziomuja. Bajka. Bezwladnosc takiego systemu MUSI byc spora, bo sie na pierwszym wyboju polamie. A o zawieszeniu zyroskopowym reflektorow jakos nie slychac. Tomek |
|
Data: 2009-03-10 20:50:53 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
[...]Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 20:28:12 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie. Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 20:49:38 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie. A budowa i sposób działania jest mi znany nie na podstawie wyobrażeń ani gazet czy wręcz z opisów na stronach handlarzy chińskimi zestawami HID ale m.in. z dokumentacji technicznej producenta mojego samochodu. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 21:59:06 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 22:11:29 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.Wystarczy odpiąć jeden z czujników (w Lagunie do przedniego nie trzeba nawet podnosić samochodu) od zawieszenia i poruszać nim aby zobaczyć jak na dłoni kiedy światła zmieniają swe ustawienie. Widać to również podczas jazdy. No, ale Ty wiesz lepiej... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-09 21:40:06 | |
Autor: Michał | |
ksenony - wymagania ? | |
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości. jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości". a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-03-10 09:01:17 | |
Autor: Grzegorz | |
ksenony - wymagania ? | |
Hello Michał !:
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz. Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-03-10 17:13:18 | |
Autor: Michał | |
ksenony - wymagania ? | |
>> Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich >> nie masz. a to niemieckie hydro to tylko merc S, kilka E, i Pheton :) jedna oś to miał chyba peugeot 6??. pozdrawiam. -- |
|