Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ksenony - wymagania ?

ksenony - wymagania ?

Data: 2009-03-09 13:25:26
Autor: Grzegorz
ksenony - wymagania ?
Hello amir !:
 Witam!

Z tego co doczytalem majac Xenony musi byc autopoziomowanie ich
oraz spryskiwacze

mam astre II
chcialbym zakupic takie lampy
spryskiwaczeni to nie problem
ale jak z autopoziomowaniem

czy kupujac taki komplet
http://allegro.pl/item570160720_opel_astra_ii_2_i_bertone_2000_r_lampa_xenon.html

reflektor maja same w sobie cos takiego?

Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2009-03-09 19:25:58
Autor: Alti
ksenony - wymagania ?

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:gp31q5


Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie)
Wojtek

Data: 2009-03-09 20:37:56
Autor: lleksem
ksenony - wymagania ?
Nivo nie starczy bo reguluje położenie statycznie (w zależności od obciążenia) a nie dynamicznie (w zaleności od ruchu samochodu - przyspieszanie, hamowanie)
Wojtek
To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z
supermarketu????

Tomek

Data: 2009-03-10 10:31:23
Autor: R2r
ksenony - wymagania ?
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
To co mi wali po oczach na hopkach. S-klasse tez ma "xenony" z
supermarketu????
Światło.
Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-03-10 19:20:15
Autor: lleksem
ksenony - wymagania ?
Termin "poziomowanie" jest uproszczeniem. W rzeczywistości reflektory nie są poziomowane, lecz korygowane względem ugięcia osi. Wjazd na krawężnik czy "leżącego policjanta" praktycznie nie powoduje korekcji wiązki. Co innego np. hamowanie czy przyspieszanie.

Wczoraj Bond tak przyspieszal ciagnikiem siodlowym.

Potezne auta, ktore sa w stanie nieco dluzej przyspieszac, maja i tak
odpowiednio utwardzane zawieszenie tylu. To samo przy hamowaniu.

A bujniecie miekkiego auta przy zmianie biegu jest i tak krotsze niz
przejazd przez hopek.

Zaraz tu ktos napisze, ze w zakretach tez sie niezaleznie reflektory
poziomuja.

Bajka. Bezwladnosc takiego systemu MUSI byc spora, bo sie na pierwszym
wyboju polamie. A o zawieszeniu zyroskopowym reflektorow jakos nie
slychac.

Tomek

Data: 2009-03-10 20:50:53
Autor: R2r
ksenony - wymagania ?
lleksem@lleksem.com.pl pisze:
[...]

Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-03-11 20:28:12
Autor: Hektor
ksenony - wymagania ?
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał

Proponuję abyś obejrzał choć jedno z rozwiązań układów korekcji ustawienia świateł ksenonowych i dopiero zabierał głos w dyskusji na temat jak to działa. Bo tak się składa, że rzeczywistość jest w tej materii inna niż Twoje wyobrażenie.

Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-03-11 20:49:38
Autor: R2r
ksenony - wymagania ?
Hektor pisze:
Ja jednak proponuję, abyś zobaczył ten układ w działaniu. Bo od strony gazetowej teorii to temat znasz.
A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P
Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie.
A budowa i sposób działania jest mi znany nie na podstawie wyobrażeń ani gazet czy wręcz z opisów na stronach handlarzy chińskimi zestawami HID ale m.in. z dokumentacji technicznej producenta mojego samochodu. :->

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-03-11 21:59:06
Autor: Hektor
ksenony - wymagania ?
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał

A ja proponuję abyś nie przenosił niepowodzeń w szkole/pracy na grupę dyskusyjną. :-P
Wyobraź sobie, że w działaniu to oglądam to praktycznie codziennie we własnym samochodzie.

Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-03-11 22:11:29
Autor: R2r
ksenony - wymagania ?
Hektor pisze:
Mistrzu Ciętej Riposty, Twój opis działania tego układu, jako żywo sugeruje sporą część domysłów w tej materii. Dlaczego, odpowiedziałem poniżej.
Wystarczy odpiąć jeden z czujników (w Lagunie do przedniego nie trzeba nawet podnosić samochodu) od zawieszenia i poruszać nim aby zobaczyć jak na dłoni kiedy światła zmieniają swe ustawienie. Widać to również podczas jazdy. No, ale Ty wiesz lepiej...

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-03-09 21:40:06
Autor: Michał
ksenony - wymagania ?

Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

pozdrawiam.

--


Data: 2009-03-10 09:01:17
Autor: Grzegorz
ksenony - wymagania ?
Hello  Michał !:
Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich nie masz.

Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.


hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2009-03-10 17:13:18
Autor: Michał
ksenony - wymagania ?
>> Musisz mieć czujniki wysokości na obu osiach .... i podejrzewam, że ich >> nie masz.
>>
>> Albo - poziomowanie hydrauliczne, najlepiej na obu osiach, choć tylko na >> tylnej też w zasadzie wystarczy. Czyli tzw. Nivomaty.
>>
> > hydrauliczne nie wyrobi takiej szybkości.
> jak masz hydro to siedzi poziomo i nie trzeba ustawiać "wysokości".
> a ksenony i tak robią swoje, zwykłe z silniczkami zresztą też.

Zacytowałem tylko niemieckie wymagania ;-) !

a to niemieckie hydro to tylko merc S, kilka E, i Pheton :)

jedna oś to miał chyba peugeot 6??.

pozdrawiam.

--


ksenony - wymagania ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona