Data: 2009-03-09 19:24:43 | |
Autor: Alti | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "amir" <didoSPAM@op.pl> napisał w wiadomości news:gp2uu9$l0o$1inews.gazeta.pl...
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. Tak więc montując zenony nie dość że zrobisz to nielegalnie to bedziesz jeszcze oślepiał ludzi. Przeglądu auto ci nie przejdzie bez tzw. flaszki. Wojtek |
|
Data: 2009-03-10 07:25:43 | |
Autor: Krzysiek | |
ksenony - wymagania ? | |
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane.e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) nawet kiedyś się pytałem na stacji, czy przepuszczą mnie jak zamiast żarówki H7 wstawię xenon i gość powiedział, że tak nie powinno być ale oni problemów nie robią. |
|
Data: 2009-03-10 09:23:50 | |
Autor: Mikolaj Rydzewski | |
ksenony - wymagania ? | |
Krzysiek wrote:
e tam, na stacji w mojej miejscowości przechodzi wszystko bez flaszki :) Czy mowisz o stacji 'Auto-Mietek' z Bytowa (po NNTP-Posting-Host)? ;-) http://www.stacja.com.pl/stacje/pomorskie/index.htm |
|
Data: 2009-03-10 12:08:54 | |
Autor: Krzysiek | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:gp582m$1tlg$1news2.ipartners.pl... Krzysiek wrote: aleś trafił :) |
|
Data: 2009-03-11 20:26:25 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "Alti" <alti71@gazeta.pl> napisał
W każdym aucie z ksenonami z którym miałem do czynienia był czujnik położenia. Jedna strona przymocowana do wahacza druga do budy. Pozwala to na regulacje wysokości dynamicznie w trakcie jazdy. Np. przyspieszasz - przód wstaje a tył siada - momentalnie jest to korygowane. W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 20:57:51 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Podobnie działające układy (różniące się jedynie szczegółami konstrukcyjnymi) ma w swoich autach m.in. BMW, Mercedes, Audi i pewnie wiele innych. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-11 21:56:05 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
W jakim samochodzie tak jest, to "momentalnie"?Np. Renault (Laguna II, Megane II, Clio) - reakcja następuje w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Na krótkotrwałe ugięcie zawieszenia (np. na nierówności) układ nie reaguje, ale już hamowanie lub przyspieszanie powoduje wyraźną zmianę kąta nachylenia wiązki względem pojazdu tak aby wyrównać to pochylenie względem jezdni. Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz. Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-11 22:07:39 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Sprawdź dokładnie czy reakcja następuje w czasie poniżej 1-2 sekund i czy na pewno układ reaguje na ruchy nadwozia podczas jazdy, bo moim skromnym zdaniem więcej się domyślasz niż widzisz.Założysz się? :-) Praktyczną stronę działania układów samopoziomujących w Audi, BMW i Mercedesie znam z autopsji i - w skrócie - nie jest to tak szybko jak twierdzisz. Ale może Renault wreszcie zrobił coś działającego w segmencie nowinek technicznych.Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Jeśli jednak chcesz to mogę Ci udowodnić to w Lagunie II bo taką dysponuję. W skrócie wygląda to tak jak opisałem i nie są to - wbrew temu co bezpodstawnie sugerujesz - moje domysły ale rzeczywistość. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-12 11:34:17 | |
Autor: Hektor | |
ksenony - wymagania ? | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał
Nie mam pod ręką nikogo z BMW ani Audi kto zechciałby się bawić w udowadnianie Ci, że "Ziemia jest okrągła". Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz. Układ ma sporą bezwładność (więcej niż dziesiąte części sekundy), wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień świateł a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia. Nie po to jest ten układ. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-03-12 17:29:52 | |
Autor: R2r | |
ksenony - wymagania ? | |
Hektor pisze:
Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Układ ma sporą bezwładnośćZgadza się. (więcej niż dziesiąte części sekundy),Nie mierzyłem tego przyrządem, ale na pewno w Lagunie jest to sporo poniżej sekundy. wjazd na krawężnik skutkuje korekcją ustawień światełJeśli _ugięcie osi_ pozostanie zmienione na nieco dłużej. Przejazd przez "leżącego policjanta" nie zmienia ustawienia. Sam wjazd na krawężnik, chodnik przednią osią też nie zmienia ustawienia o ile nie zmienia na dłużej ugięcia osi (a dokładniej koła przy którym jest czujnik). Nie po to ten układ jest aby skracał światła przy jeździe pod górkę a wydłużał w nieskończoność podczas zjazdu w dół. :-) Poziomowanie jest względem płaszczyzny, po której poruszają się koła osi przedniej i tylnej. a działanie w trakcie jazdy jest ograniczone do reakcji na zmiany w dłuższym okresie niż hamowanie czy przyspieszanie.No to w Lagunie na 100% działa po niecałej sekundzie (IMO kilku dziesiątych ale dokładnie nie powiem czy to 3, 5 czy 7) od ustabilizowania się zmiany i widać to wyraźnie w trakcie przyspieszania lub hamowania gdy po prawej stronie masz np. mur w niewielkiej odległości od jezdni: granica odcięcia nieustannie dąży do poziomu względem jezdni i czas reakcji jest na tyle nieduży, że zdąży się wyraźnie ustabilizować w trakcie kilkusekundowego przyspieszania. To zresztą zrozumiałe, bo mechanizmy pozycjonujące nie są tak szybkie (i nie muszą) aby wychwytywać chwilowe zmiany ugięcia nadwozia.Zgadzam się. Ale korekcja zmiany obszaru oświetlanego powyżej kilku dziesiątych sekundy jest juz dość wygodnym rozwiązaniem - nie powoduje długotrwałego olśnienia tych z przeciwka podczas przyspieszania a także oświetla większy obszar podczas hamowania. To taka - powiedzmy - pierwsza generacja świateł adaptacyjnych mających zoptymalizowac oświetlany obszar. Dzisiejsze auta (np. Laguna III, BMW, Ford Mondeo) mają dodatkowo sterowanie poziome świateł sprzężone z układem kierowniczym. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |
|
Data: 2009-03-22 12:16:11 | |
Autor: jerzu | |
ksenony - wymagania ? | |
On Thu, 12 Mar 2009 17:29:52 +0100, R2r <bezspamux@marsoft.net.pl>
wrote: Ja mam i piszę Ci, że nie jest tak jak twierdzisz.W Mercedesie i Renault jest. Chyba w Twoim Renault. W Scenicu II działa to tak, jak opisuje to Hektor. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu |
|