ksiega wieczysta - i zniknal budynek

Data: 2009-06-29 23:15:23
Autor: eg
ksiega wieczysta - i zniknal budynek
Sad w miejscowosci X prowadzil ksiege wieczysta. Wowczas zapis w ksiedze wygladal mniej wiecej tak: nieruchomosc aaa na mapie bbb/ccc zabudowana budynkiem ddd.

Zmienil sie sad prowadzacy ksiegi wieczyste dla tego obszaru i dzis jest to juz w sadzie Y. Niedawno poprosilem o wypis i.... ku mojemu zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy. Pracownicy sadu pytani dlaczego tak jest stwierdzili, ze zmienily sie przepisy i ze wszystko co jest na danym gruncie nalezy do mnie, wiec nie ma potrzeby pisania. Niby racja, ale pytani o podstawe prawna juz jej nie podali. Poniewaz planuje sprzedac owa dzialke zastanawiam sie, czy nie bedzie to problem przy sprzedazy. Czy rzeczywiscie tak powinno byc, ze zapis o budynku ddd znikl?

A jesli jednak powinien byc co nalezy teraz zrobic, by go przywrocic?

Data: 2009-06-30 10:43:26
Autor: Herald
Dnia Mon, 29 Jun 2009 23:15:23 +0200, eg napisał(a):

Sad w miejscowosci X prowadzil ksiege wieczysta. Wowczas zapis w ksiedze wygladal mniej wiecej tak: nieruchomosc aaa na mapie bbb/ccc zabudowana budynkiem ddd.
  ^^^^^^^^^^^^^

.... ku mojemu zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy.
                                                 ^^^^^^^^^^^
Czy rzeczywiscie tak powinno byc, ze zapis o budynku ddd znikl?
                                               ^^^^^^^^^^^
Zdecyduj się w końcu ile masz tam tych budynków :)

Data: 2009-06-30 20:50:50
Autor: MałGosia
ksiega wieczysta - i zniknal budynek
eg napisał
Zmienil sie sad prowadzacy ksiegi wieczyste dla tego obszaru i dzis jest to juz w sadzie Y. Niedawno poprosilem o wypis i.... ku mojemu zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy.

Niech zgadne - odpis byl elektroniczny, znaczy z ksiegi przemigrowanej?

[...]

Rozporzadzenie ministra sprawiedliwosci w sprawie prowadzenia ksiag wieczystych w systemie elektronicznym. Mowi ono, ze jedynym budynkiem ujawnianym w ksiedze wieczystej w rubryce "budynek" jest budynek, z ktorego wyodrebnia sie lokale. W Twoim przypadku chodzi o dom mieszkalny stojacy na dzialce. Ujawnic go mozna jedynie w taki sposob, ze dopisuje sie pelny adres dzialki czyli nazwa ulicy z numerem porzadkowym budynku.

> A jesli jednak powinien byc co nalezy teraz zrobic, by go przywrocic?

Skoro byl w ksiedze papierowej to byc moze masz przy ksiedze dokument, na podstawie ktorego kiedys zostal wpisany. Musisz to sprawdzic. Jesli jest dokument to skladasz wniosek o sprostowanie oznaczenia nieruchomosci w ten sposob, aby ujawniono adres dzialki i placisz 60 zl i wskazujesz, ze dokument sluzacy za podstawe tego wpisu jest przy ksedze. Jesli natomiast dokumentu nie ma, to musisz sobie go zdobyc z ewidencji gruntow i budynkow. To takie zawiadomienie jest, wydawane przez prezydenta miasta lub wojta gminy. Dolaczasz go rzecz jasna do wniosku.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-06-30 21:58:44
Autor: eg
ksiega wieczysta - i zniknal budynek
Dzieki za odpowiedz.

Doprecyzowujac, ksiega zostala przeniesiona z jednego sadu do drugiego i w obu jest w wersji papierowej (wypic byl za 6 zl a nie za 30 zl). Przy przeniesieniu zmienil sie nr ksiegi.

W "starej" ksiedze pisalo o owym budynku, a dokladniej chodzi o garaz. Zostalo to jak sadze wpisane na podstawie aktu notarialnego zakupu.

W "nowej" ow zapis znikl. Czy mam rozumiec, ze jest to prawidlowe?

Jakos nie usmiecha mi sie skladanie ponownego wniosku i placenie 60 zl, a boje sie, ze kupujacy moze sie "czepiac" przy transakcji.

Data: 2009-07-02 05:34:34
Autor: MałGosia
ksiega wieczysta - i zniknal budynek
eg napisał
W "nowej" ow zapis znikl. Czy mam rozumiec, ze jest to prawidlowe?

To rzeczywiscie dziwne, ze garaz zniknal w takich okolicznosciach :) Ale skoro zniknal to znaczy ze zostal wykreslony czerwonym pisakiem i musi byc tego jakas podstawa. Ogladales ksiege?

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-02 21:57:22
Autor: eg
[...]

nie bo obecnie jestem na drugim koncu polski i nie wiem jak to rozwiazac...

ksiega wieczysta - i zniknal budynek